Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ohhh en bedankt voor de beterschapswensen! Duimen jullie ondertussen ook mee voor Joep? ::) :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef:Ohhh en bedankt voor de beterschapswensen! Duimen jullie ondertussen ook mee voor Joep? ::) :)
Ik heb denk ik gemist wat er met Joep is, maar uiteraard duim ik ook voor Oepsefloeps!

Spierpijn kan zeker. En als hij ook al een paar dagen moeilijk beweegt, zal dat ook niet helpen. Daar wordt je op een gegeven moment ook wat stijf en stram van. Lijkt me slim om lang genoeg pijnstiller te blijven geven, hij heeft er niets aan zich ellendiger te voelen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaela schreef:Ik heb denk ik gemist wat er met Joep is, maar uiteraard duim ik ook voor Oepsefloeps!

Spierpijn kan zeker. En als hij ook al een paar dagen moeilijk beweegt, zal dat ook niet helpen. Daar wordt je op een gegeven moment ook wat stijf en stram van. Lijkt me slim om lang genoeg pijnstiller te blijven geven, hij heeft er niets aan zich ellendiger te voelen.

Floeps is blij en jottem dat we gezellig beneden slapen! Maar het is natuurlijk hartstikke besmettelijk, dus wat duimen dat hij niet nog ziek wordt zou wel fijn zijn ;)

Bedankt voor je snelle reactie. Ga zo even de dierenarts bellen voor overleg over de pijnstillers.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef:Floeps is blij en jottem dat we gezellig beneden slapen! Maar het is natuurlijk hartstikke besmettelijk, dus wat duimen dat hij niet nog ziek wordt zou wel fijn zijn ;)

Bedankt voor je snelle reactie. Ga zo even de dierenarts bellen voor overleg over de pijnstillers.
Oh natuurlijk, op die fiets. Ja, het zou wel heel fijn zijn als het Joep bespaard blijft!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Toen Hope kennelhoest had wilde hij niets. Echt niets. Hij was zo stijf als een hark dat arme dier.
Van dat hoesten kreeg hij denk ik toch spierpijn. Dus dat zou wel goed kunnen passen denk ik.

Kan de da niet naar jullie komen? Niet ideaal, dat begrijp ik, maar dan hoeft hij niet de auto in en uit.
Is er anders niet iemand in de buurt met een loopplank? Ik weet niet waar je zit nu? Als dat nog hier in de buurt is kan ik je mijn plank wel komen brengen. Of je moet hem er in tillen maar ja, het is geen chiwafwaf natuurlijk.

Wat een hoop nare dingen bij elkaar zeg, en dat ook nog op vakantie. Heel veel beterschap!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja dat. Zou niet zo leuk zijn in onze vakantie. Aan de andere kant wel fijn dat we nu vrij zijn, anders had het ook best ingewikkeld geweest.

Vanmiddag is de dierenarts er die we maandag ook gezien hebben, dus dan even telefonisch overleg met haar.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hope schreef:Toen Hope kennelhoest had wilde hij niets. Echt niets. Hij was zo stijf als een hark dat arme dier.
Van dat hoesten kreeg hij denk ik toch spierpijn. Dus dat zou wel goed kunnen passen denk ik.

Kan de da niet naar jullie komen? Niet ideaal, dat begrijp ik, maar dan hoeft hij niet de auto in en uit.
Is er anders niet iemand in de buurt met een loopplank? Ik weet niet waar je zit nu? Als dat nog hier in de buurt is kan ik je mijn plank wel komen brengen. Of je moet hem er in tillen maar ja, het is geen chiwafwaf natuurlijk.

Wat een hoop nare dingen bij elkaar zeg, en dat ook nog op vakantie. Heel veel beterschap!

Oh mijn vorige berichtje was een reactie op Kaela, deze kwam er tussendoor.
We zijn nu gewoon thuis. Als het nodig is kan de DA vast zeker hierheen komen, maar liever vraag ik nog wat extra pijnstillers en gaan we vrijdag ofzo daarheen. Want als hij slecht blijft lopen moeten er toch foto's gemaakt worden. Dan zijn we ook weer 2 dagen verder, dus zou het ook met de kennelhoest beter moeten gaan lijkt me.

Maar goed om te horen dat ze er ook wel echt stijf van kunnen zijn. Voor nu maar weer zo veel mogelijk rust, en vanmiddag even advies vragen of hij dan toch niet op een andere manier mag bewegen. Misschien toch 4 xdaags een uitlaat rondje, of mogen we een straat verder zodat hij het er een beetje uit kan stappen.
Toen ik hem gisteren uitliet wilde hij niet naar het veldje lopen. Echt in staking. Dus ff naar de bosjes op de hoek, en daar plaste hij met zijn poot omhoog. De poot die geen pijn deed ging omhoog, dus de zere poot steunde hij op. Lijkt me niet dat hij dat doet als het echt nog flink pijn doet, dus ook weer een punt waardoor ik denk dat zijn hele lijf pijn doet, en dat het niet per see de poot is.
Als hij op staat gooit hij nu eerst zijn achterkant omhoog, en dan pas de voorkant.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ooh jullie zijn thuis. Nou, dat is dan wel fijner. Nog steeds extra niet leuk omdat jullie nu vrij zijn en leukere dingen zouden moeten doen, maar in elk geval zit je niet ergens in een vakantiehuisje en bij een onbekende da.

Ik zou kijken of hij wat mag bewegen inderdaad en als dat niet mag zou ik hem rustig wat "fysio" geven. Gewoon zijn poten een beetje heen- en weer bewegen in de natuurlijke bewegingsrichtingen wil wellicht al verlichting geven.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hope schreef:Ooh jullie zijn thuis. Nou, dat is dan wel fijner. Nog steeds extra niet leuk omdat jullie nu vrij zijn en leukere dingen zouden moeten doen, maar in elk geval zit je niet ergens in een vakantiehuisje en bij een onbekende da.

Ik zou kijken of hij wat mag bewegen inderdaad en als dat niet mag zou ik hem rustig wat "fysio" geven. Gewoon zijn poten een beetje heen- en weer bewegen in de natuurlijke bewegingsrichtingen wil wellicht al verlichting geven.

Ja. Behalve dan dat we zaterdag een bruiloft hebben waarbij ik getuige en ceremoniemeester ben, nog eea te regelen heb (ik moet nog steeds schoenen hebben bv ::) ) en waarbij degenen die ik mijn honden toevertrouw ook aanwezig zijn. De hele dag. Er komt een hele lieve vriendin in huis voor ze, die gek is met ze, maar nog nooit opgepast heeft. Dus ik hoop toch wel dat hij dan een beetje opgeknapt is...

Nou ja, vanmiddag even de DA afwachten.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zo, vanavond voor 4 dagen medicatie ophalen. En dan 2 x daags 1,5 tablet. Bedenk me nu ineens wel dat dat dan de komende nacht natuurlijk nog niet gaat werken want vanmorgen al de volle dosis gehad...

Net ook een rondje verder gestapt. ff ander gras om aan te snuffelen lijkt me wel prettig voor zijn kop. Hij wil gewoon in draf hoor.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Onderstaande voorgelegd en ook nog extra tramadol meegekregen.

Wbt hijgen werkte dat niet echt ::) 10 uur gaan slapen om 1 uur hijgen en draaien, tot 3 uur. En toen bedacht ik dat we nog bach resque hadden en dat hij daar voorheen ook goed op reageerde, dus dat heb ik hem gegeven. Binnen een kwartier sliep hij, tot 7 uur. Dus uiteindelijk nog een aardig nachtje gehad.

Ik krijg alleen die pillen niet goed gegeven. Het verdwijnt in die bek met kwijl en dan ineens floept het er weer uit. Met wat lekkers lukt ook niet meer want hij krijgt het prima gescheiden. Dus achterin in keel mikken maar dat is ook nog best een gevecht en niet zo lekker met een zere keel natuurlijk.

De pijnstillers heeft hij nu weer gehad. Nu dus nog 10 tabletten antibiotica, 4 tabletten celzouten, echinacea druppels en de hoestdrank. En dan hebben we het voor de ochtend wel gehad.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Als de medicatie er geschikt voor is dan kan je het even fijn maken . Je neemt twee eetlepels , en je wrijft het even fijn . Dan door iets lekkers heen en hopelijk gaat het dan naar binnen
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Of bestel even een pillenschieter. Doe ik met Nelson ook want die. Eet. Geen. Pillen. :-X

Maar fijn dat de rescue helpt!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou, nu op naar hond 2, die mag om 16.10 naar de dierenarts vanwege hoesten :-\
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

:-\ sterkte met de knullen Eelke, bah, niks an :-\