Hope schreef:Tja, dat heb ik nu dus gedaan. Nelson was bang en sprong op schoot (niet op de plank, echt op schoot, mijn lab denkt soms dat hij een jack russel is) en ik ben zo hard ik kon weggereden![]()
Misschien niet slim (meer adrenaline in die andere hond) maar het gedoe met die pitt zat er nog flink in en ik was bang. Afijn, alles is goed afgelopen, hond is inmiddels via de wijkagent weer thuis, Nelson ligt te pitten.
Les voor de volgende keer: een extra touw/riem in het mandje van de scoot. Kan je in elk geval iets.
Maar baal er wel van. Door de aanval met de pitt durft Nelson ABSOLUUT het dorp niet meer in. Zodra we de weg in slaan gaat zijn staart tussen de benen, gaat hij in de ankers en laat hij plas lopen. We bouwen dat echt met muizenstapjes op. Maar nu durf ik eigenlijk ook niet meer goed de andere kant op
Ohw, wat verschrikkelijk, arme Nelson..
En wat erg dat jij je zo aan moet passen.. Ik doe het met mijn hond ook, als er iets op ons afkomt, aanlijnen en weglopen, desnoods rennen.. Eigenlijk nog nooit gehad dat het niet hielp, je eerste taak is gewoon je hond in veiligheid brengen..
Succes met trainen!