Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

WhitneyBlue schreef:Heb je dan ook de reactie gelezen over het verbieden van pitbulls? Want ja, daar maak ik idd een issue van.
Alleen al het feit dat zóveel mensen het plezier in bijvoorbeeld het wandelen met hun hond wordt ontnomen doordat deze vechthonden (daar zijn ze nu eenmaal voor gefokt, hoe je het ook wendt of keert) rondlopen, rechtvaardigt m.i. de roep om het verbieden van dit 'ras'. Feit is nu eenmaal dat er veel te veel ongelukken mee gebeuren.
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door WhitneyBlue »

Kaela schreef:Dat kan ik me voorstellen, maar na alles wat ik en velen met mij op het forum mee hebben gemaakt en wat er in de media is te lezen, is de angst voor pitbulls en aanverwanten toch écht wel te begrijpen hoor. Van mij mogen er zéér strikte regels omtrent dergelijke honden komen, met flinke scholing voor de eigenaren, gereguleerde fok, strenge gedragstesten en een beleid van aanlijn en muilkorfplicht voor honden die niet veilig zijn, wat ook streng gehandhaafd wordt.

En aangezien dat een utopie is in ons kikkerlandje, nijg ik ook naar verbieden. Ook al weet ik hoe ontzettend gaaf, leuk en lief ze zijn, zolang ze niet op standje "killer" staan.
Daar valt prima mee om te gaan. Mijn reu is ook niet zo een makkelijke voor vreemde honden, simpel, ik houd m aangelijnd en loop om voor anderen, zodat zij gewoon hun wandeling kunnen voortzetten en geen last hebben van mij of mijn hond. Tenzij hun eigen hond niet luistert en op mij afdendert, maar dan hoort een hond weer niet los te lopen:)
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Doranto schreef:Alleen al het feit dat zóveel mensen het plezier in bijvoorbeeld het wandelen met hun hond wordt ontnomen doordat deze vechthonden (daar zijn ze nu eenmaal voor gefokt, hoe je het ook wendt of keert) rondlopen, rechtvaardigt m.i. de roep om het verbieden van dit 'ras'. Feit is nu eenmaal dat er veel te veel ongelukken mee gebeuren.
Ik ben zelf geen voorstander van het los laten lopen van deze rassen, ik sport gewoon 1 op 1 met ze en rennen mogen ze op de renbaan of een omheind veld. Helaas weten veel eigenaren niet wat ze in handen hebben, dat ben ik volledig met je eens. Mij beledig je niet met t woordje vechthond. Ik deal hier namelijk gewoon mee en neem hier ook mijn verantwoordelijkheid in, zodat iedereen veilig mijn honden kan passeren.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

WhitneyBlue schreef:Ik ben zelf geen voorstander van het los laten lopen van deze rassen, ik sport gewoon 1 op 1 met ze en rennen mogen ze op de renbaan of een omheind veld. Helaas weten veel eigenaren niet wat ze in handen hebben, dat ben ik volledig met je eens. Mij beledig je niet met t woordje vechthond. Ik deal hier namelijk gewoon mee en neem hier ook mijn verantwoordelijkheid in, zodat iedereen veilig mijn honden kan passeren.
Jij gaat daar ongetwijfeld heel goed en serieus mee om. Daar twijfel ik geen moment aan. Maar het is net wat je zegt: Vele eigenaren weten niet wat ze in handen hebben!
Maar zelfs bij iemand die héél goed op let en héél goed zijn best doet, kán er een ongelukje gebeuren waardoor de hond even niet aangelijnd is. Op zo'n moment zal er maar net iets gebeuren waardoor de anders zo gehoorzame hond 'getriggerd' wordt....
En de naam vechthond is toch gewoon een feit? Net zoals je jachthonden en herdershonden hebt? Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan is, al voel jij je ook niet aangesproken.
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Doranto schreef:Jij gaat daar ongetwijfeld heel goed en serieus mee om. Daar twijfel ik geen moment aan. Maar het is net wat je zegt: Vele eigenaren weten niet wat ze in handen hebben!
Maar zelfs bij iemand die héél goed op let en héél goed zijn best doet, kán er een ongelukje gebeuren waardoor de hond even niet aangelijnd is. Op zo'n moment zal er maar net iets gebeuren waardoor de anders zo gehoorzame hond 'getriggerd' wordt....
En de naam vechthond is toch gewoon een feit? Net zoals je jachthonden en herdershonden hebt? Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan is.

Goed, dat kan met iedere hond gebeuren. Hier woont bijvoorbeeld een golden retriever die al aardig wat schade heeft aangericht en tòch altijd weer los loopt. Ik zorg altijd dat er een tussendeur dicht is alvorens de volgende open gaat en dat t hek op slot zit. En mocht er dan toch iets gebeuren heb ik altijd een breakstick vlakbij waardoor ik mn honden binnen no time zonder erge schade kan lossen. Gewoon een stukje kennis en verantwoordelijkheid. Het enige dat lastig blijft is wanneer jij je hond aangelijnd en kort houdt, dat er dan toch altijd honden loslopen die totaal niet luisteren en tegen mijn aangelijnde hond opspringen. En dit vooral stug volhouden. Gelukkig weet ik me in die situatie ook erg goed te redden, er is 1 x iets fout gegaan met een sharpei aan een flexilijn en een oppas die nog aan de andere kant van t muurtje liep. De sharpei beet toen mijn reu in zn neus en mevrouw de oppas stond erbij en keek ernaar.......
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Doranto schreef:Jij gaat daar ongetwijfeld heel goed en serieus mee om. Daar twijfel ik geen moment aan. Maar het is net wat je zegt: Vele eigenaren weten niet wat ze in handen hebben!
En de naam vechthond is toch gewoon een feit? Net zoals je jachthonden en herdershonden hebt? Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan is, al voel jij je ook niet aangesproken.
Dat vraag ik mezelf ook nog steeds af, maar vele eigenaren zien t woordje vechthond nog steeds als een belediging.. dat zijn meteen ook vaak de mensen waar de ongelukken gebeuren. Simpelweg omdat ze niet weten, of stug ontkennen wat ze in handen hebben.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hier had ik even moeite mee

Bericht door hannabelgje »

WhitneyBlue schreef:
Daar valt prima mee om te gaan. Mijn reu is ook niet zo een makkelijke voor vreemde honden, simpel, ik houd m aangelijnd en loop om voor anderen, zodat zij gewoon hun wandeling kunnen voortzetten en geen last hebben van mij of mijn hond. Tenzij hun eigen hond niet luistert en op mij afdendert, maar dan hoort een hond weer niet los te lopen:)
Ik heb zo'n hond die overal op af dendert en nog met een grote bek ook nog. Die loopt dan ook alleen los tussen 5.00 en 5.30 in de ochtend in de verlaten velden. Toch kan het gebeuren dat ze ooit losschiet. Ik vind het niet nodig dat daar de doodstraf op staat als ik een type bullie tegenkom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

hannabelgje schreef:Ik heb zo'n hond die overal op af dendert en nog met een grote bek ook nog. Die loopt dan ook alleen los tussen 5.00 en 5.30 in de ochtend in de verlaten velden. Toch kan het gebeuren dat ze ooit losschiet. Ik vind het niet nodig dat daar de doodstraf op staat als ik een type bullie tegenkom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Daarom loopt mijn hond ook aangelijnd he. En nee niet aan een gewoon riempje maar aan een bullsnap. Ik zal in zo een situatie m'n eigen hond de lucht intrekken ;). Jij houdt net als ik rekening met t karakter van je hond. Zijn dr zat die t niet doen ;) daar doel ik op.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

WhitneyBlue schreef:Daarom loopt mijn hond ook aangelijnd he. En nee niet aan een gewoon riempje maar aan een bullsnap. Ik zal in zo een situatie m'n eigen hond de lucht intrekken ;). Jij houdt net als ik rekening met t karakter van je hond. Zijn dr zat die t niet doen ;) daar doel ik op.
Precies! Daarom verbieden!
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Doranto schreef:Precies! Daarom verbieden!
Maar daarmee leg je ook mijn honden de doodstraf op wat dus nergens voor nodig is. Dan mag je ook de sharpei verbieden die mn reu beet. En de toller die mn pup aanviel, de cocker die hier de kinderen terroriseert en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn ook heel veel andere rassen waar niet correct mee omgegaan wordt die ongelukken veroorzaken ;) laatst nog 2 herders die een kind ernstig toetakelde. Zullen we dan maar gewoon alle honden plat spuiten? Of moeten we eerst naar de eigenaren kijken?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

+1

Regulatie werkt in NL toch niet dus van mij mag alles wat vechthond is verboden worden.
Jammer voor de mensen die wel verantwoordelijk ermee om gaan, maar ik ben het beu dat mijn plezier om zeep geholpen word door die ongeleide "maar hij is zo lief" vachthonden.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

WhitneyBlue schreef:Maar daarmee leg je ook mijn honden de doodstraf op wat dus nergens voor nodig is. Dan mag je ook de sharpei verbieden die mn reu beet. En de toller die mn pup aanviel, de cocker die hier de kinderen terroriseert en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn ook heel veel andere rassen waar niet correct mee omgegaan wordt die ongelukken veroorzaken ;) laatst nog 2 herders die een kind ernstig toetakelde. Zullen we dan maar gewoon alle honden plat spuiten? Of moeten we eerst naar de eigenaren kijken?
Je vergeet waar het om gaat.
De vechthond gaat voor de kill!
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Ik zie dat je zelf een rottweiler hebt, je weet dat daar ook een hele lange haat campagne tegen geweest is en dat deze ook onder "risico honden" vallen he ;) Dus als we er dan toch voor gaan, moeten we natuurlijk wel weer eerlijk blijven en gelijk al die "risico" rassen uitroeien!:)
Martine-Tom

WhitneyBlue schreef:Maar daarmee leg je ook mijn honden de doodstraf op wat dus nergens voor nodig is. Dan mag je ook de sharpei verbieden die mn reu beet. En de toller die mn pup aanviel, de cocker die hier de kinderen terroriseert en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn ook heel veel andere rassen waar niet correct mee omgegaan wordt die ongelukken veroorzaken ;) laatst nog 2 herders die een kind ernstig toetakelde. Zullen we dan maar gewoon alle honden plat spuiten? Of moeten we eerst naar de eigenaren kijken?
Nope, vechthonden bijten anders, mocht Tom een keer iemand bijten heb ik geen breakstick nodig.
Daarbij is hondagressie iets wat in het ras zit, waarom zou je zoiets in het dichbevolkte nederland willen?
Fokverbod en verplicht castreren en aanlijnen en muilkorven, alles wat er nu nog leeft sterft dan vanzelf uit en mettertijd worden de straten dan weer een stuk veiliger.
Martine-Tom

WhitneyBlue schreef:Ik zie dat je zelf een rottweiler hebt, je weet dat daar ook een hele lange haat campagne tegen geweest is en dat deze ook onder "risico honden" vallen he ;) Dus als we er dan toch voor gaan, moeten we natuurlijk wel weer eerlijk blijven en gelijk al die "risico" rassen uitroeien!:)
Dat is geen rottie hoor.

Plaats reactie