WhitneyBlue schreef:Jullie mogen dat allemaal vinden

gelukkig hebben onze honden daar geen last van, daar ga ik nu een heerlijke wandeling mee maken. Fijne dag!
En dat is nu precies wat ik eng vind, elke vechthond heeft die knop, hij kan diep gestopt zitten maar hij zit er.
En wat Kaela zegt, dit soort honden, met dit soort maatregelen...daar is nederland te druk voor.
De ervaringen van een jaar in mijn nieuwe buurt, 1 man aangevallen door zijn eigen pitts waarbij 1 arm is weggevreten en 1 arm zo beschadigd dat ie er niks meer mee kan (Zag hem van de week weer met een pitt lopen overigens

).
Een man met 3 pitts die herhaaldelijk honden beschadigd hebben en toch nog steeds los liepen tot 1 van de honden een vlinderhondje (aangelijnd pitt los) zo aangevallen hebben dat het beest een verbrijzelde schedel en kaak had (onder andere).
Vlak nadat die arm opgegeten werd een vechtpartij tussen 2 pitts met schade aan beide eigenaren.
En dat is puur en alleen wat ik echt weet van betrokken partijen, er gonst nog meer maar daar ben ik op geen enkele wijze bij betrokken dus schaar ik onder geroddel.
Als jij een hond hebt die aan dergelijke halsbanden en riemen moet lopen, die je in de lucht moet tillen omdat hij anders een tegen hem keffende hond opeet, een breakstick bij moet hebben...sorry maar die horen niet in deze maatschappij.
Tom is na de zoveelste aanval ook erg van de verdediging, en als ik bovenstaande atributen nodig zou hebben om hem uit te laten...geloof dat het dan op zou houden voor hem hoor. Dan is hij niet veilig, en dan is hij dus nog klein en kan ik hem nog optillen als hij fout zou willen, dat gaat jou ook niet lukken.
En ja ik heb een aantal aanvallen meegemaakt van andere rassen, een hovawart die een chi wilde opeten (die heb ik idd verstikt met zijn eigen riem en liet los) een shitzu die een gans echt aanviel die kon ik er zonder al teveel moeite vanaf plukken, een jr die Tom aanviel, een dh die mij aanviel, en ja zelfs Tom die toen hij een jaar was een kat wilde villen. En nee geen van deze gevallen hebben bij mij zoveel indruk gewekt als een bull die Tom aanviel en gewoon door ging, niet los liet, die gewoon voor de kill wilde gaan. Die blik in de ogen, de kracht die zo'n hond dan heeft, echt nog nachtmerries en dan ging het hier om een hele kleine bull en is de schade gzd erg beperkt gebleven.
Prima dat jij je hobby hebt aan een vechthond, maar ik heb gewoon een schoothondje (jachthond strikt genomen) en ik wil daar ook van kunnen genieten, als Tom een keer door het lint gaat en ik krijg hem niet snel genoeg onder controle zou dat niet met de doodstraf bestraft moeten worden als hij toevallig een pitt oid tegen komt, elke hond kan de fout in gaan en elke hond zou er ook een bepaalde drempel voor moeten hebben, nou ben ik het met je eens dat er meer honden zijn die dat niet hebben, echter zijn dat uitzonderingen als we het hebben over ook echt aanvallen. Een pitt of pittachtige heeft gewoon een veel lagere, te lage als je het mij vraagt drempel.
Aanlijnen en muilkorven om te beginnen lijkt mij een prima idee om de straat weer veilig te krijgen.
Tot die tijd loop ik maar om, vertrek bij gebieden die bevolkt worden door dit soort honden en laat mij beperken in mijn hobby door dit soort honden.
Overigens mijn hond is een gewezen hulphond, ik ben tijden van hem afhankelijk geweest wat inhield dat hij overal met mij kwam. Enig idee hoe fijn het is om een bus in te moeten terwijl je daar weer zo'n stoere jongen aan een zeeman lijntje ziet zitten die Tom in de gaten houd, wetende dat dat stomme lijntje in 0.1 nanoseconde breekt?
De dag dat er een verbod komt is voor mij een feestdag.