Dat zul je mij ook nooit horen ontkennen. Maar dan nog, ook daar kan erg goed mee omgegaan worden en daarom ben ook ik voor strengere regels omtrent de honden:)Martine-Tom schreef:Nogmaals, vechthonden hebben het in de genen zitten, de hondagressie, de jouwe hebben ongetwijfeld een hoge drempel, ik twijfel niet aan je bekwaamheid en verantwoordelijkheidsgevoel.
Mij zit het verschil en de angst erin dat dit gewoon in het ras zit, een jachthond jaagt, een vechthond vecht. Even zwart wit.
En ja, ook dat hebben we al vastgesteld ook binnen andere rassen en kruisingen zitten excessen, zo ken ik ook 2 dallies waar ik met liefde 2 blokken voor om liepMaar dat zijn idd excessen, gaan niet voor de kill en is niet iets wat per definitie in het ras zit. Je kan ze in bedwang hebben, trainen, opvoeden, aanlijnen en muilkorven, probleem blijft dat het in het ras zit. Dat is ook waarom asiels overvol zitten met deze honden, zodra ze een jaar of 3 zijn en dit instinct zo ongeveer boven komt drijven haakt het gros af...
En ja er zijn manieren om daar verantwoor mee om te gaan, bijv ook wat Kaio net schrijft...maar neemt niet weg dat het er gewoon in zit...
Hier had ik even moeite mee
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Re: Hier had ik even moeite mee
-
Martine-Tom
Nou dan zijn we het toch nog eens gewordenWhitneyBlue schreef:Dat zul je mij ook nooit horen ontkennen. Maar dan nog, ook daar kan erg goed mee omgegaan worden en daarom ben ook ik voor strengere regels omtrent de honden:)
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Oh ja, ik ben absoluut voor strengere regels omtrent de honden. Maar om nu maar te zeggen dat ze uitgeroeid moeten worden, of mij eigenlijk maar voor gek te verklaren dat ik wèl van ze kan houden, vind ik een beetje overdrevenMartine-Tom schreef:Nou dan zijn we het toch nog eens geworden
-
Martine-Tom
Nee hoor, wat er nu is kan gewoon blijven, wel met aanlijn en muilkorf als het aan mij ligt, heb ook niemand dat anders horen bewerenWhitneyBlue schreef:Oh ja, ik ben absoluut voor strengere regels omtrent de honden. Maar om nu maar te zeggen dat ze uitgeroeid moeten worden, of mij eigenlijk maar voor gek te verklaren dat ik wèl van ze kan houden, vind ik een beetje overdreven
En ergens is het ook lastig te snappen, zoveel mensen die bang van je zijn als ze je aan zien komen en een blokje om lopen, die je ontwijken, die de honden die jij zo lief hebt moordwapens vind...ik zou er neit tegen kunnen en dat alleen is al reden om niet aan een soortgelijk ras te beginnen...
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Oh nee, ik begrijp dat wel door al die "kijk eens hoe lief mijn hond is" types. Gelukkig ben ik zelf sociaal aangelegd en neem ik altijd wel de tijd het eea uit te leggen. Dat schept echt meer begrip dan mn honden maar ff losgooien waar de meeste mensen direct een rolberoerte van krijgen. Hier in de buurt zijn de mensen absoluut niet meer bang (op een enkeling na, maar die houd je altijd wel.) Ze passeren ze rustig en geven mn honden een aai over hun koppie. Juist doordat ik ook eerlijk blijf over hun "mindere" kantenMartine-Tom schreef:Nee hoor, wat er nu is kan gewoon blijven, wel met aanlijn en muilkorf als het aan mij ligt, heb ook niemand dat anders horen beweren![]()
En ergens is het ook lastig te snappen, zoveel mensen die bang van je zijn als ze je aan zien komen en een blokje om lopen, die je ontwijken, die de honden die jij zo lief hebt moordwapens vind...ik zou er neit tegen kunnen en dat alleen is al reden om niet aan een soortgelijk ras te beginnen...
Ik ga mee met Kaela. Een hond die achter zoveel veiligheidssluizen moet zitten hoort niet in de maatschappij. Hier klom zo'n hond dus over een schutting.
Het verschil tussen een herder en een pitbull is dat een herder anders vecht en bijt. Ze verscheuren niet. Ze bijten, laten los en vallen weer aan. Een bull pakt vast en laat gewoon never nooit meer los. Ze schudden en scheuren en daarmee ontstaat vaak veel meer (onderhuidse) schade.
Het verschil tussen een herder en een pitbull is dat een herder anders vecht en bijt. Ze verscheuren niet. Ze bijten, laten los en vallen weer aan. Een bull pakt vast en laat gewoon never nooit meer los. Ze schudden en scheuren en daarmee ontstaat vaak veel meer (onderhuidse) schade.
ik ook niet............. daarom ontloop ik per definitie klapkaken......... sorry, maar een beet van 1 van mijn terriërs, die niet eens weten wat echt bijten is, is niet snel dodelijk, terwijl ik wel eens met Rakker aan de riem, pootjes van de grond rondjes heb moeten draaien om de klapkaken te ontwijken...... eigenaar komt op zijn dooie akkertje eraan en doet dan pas iets........ je kunt schreeuwen wat je wilt, maar ze lopen er geen stap sneller omWhitneyBlue schreef:Gelukkig heeft iedereen n andere smaak. Ik zou mn maatjes nooit willen missen;)
dus ja, wie heeft nu het recht om zijn maatjes nooit te willen missen??
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Gelukkig zijn pitbulls ook terriërs;).Dian schreef:ik ook niet............. daarom ontloop ik per definitie klapkaken......... sorry, maar een beet van 1 van mijn terriërs, die niet eens weten wat echt bijten is, is niet snel dodelijk, terwijl ik wel eens met Rakker aan de riem, pootjes van de grond rondjes heb moeten draaien om de klapkaken te ontwijken...... eigenaar komt op zijn dooie akkertje eraan en doet dan pas iets........ je kunt schreeuwen wat je wilt, maar ze lopen er geen stap sneller om![]()
Leuke wandeling, alleen wilde ik mijn schat niet missen en zijn we de kortste weg naar huis gegaan.......... sindsdien loop ik met ogen voor en achter, altijd op mijn hoede en nu met mijn scootmobiel is het nog lastiger om de controle te houden.....
dus ja, wie heeft nu het recht om zijn maatjes nooit te willen missen??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dus omdat jij die ervaring met Iemand hebt, mogen mijn honden me zomaar afgenomen worden?:) wauw. Ik ben niet die eigenaar he
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hope schreef:Ik ga mee met Kaela. Een hond die achter zoveel veiligheidssluizen moet zitten hoort niet in de maatschappij. Hier klom zo'n hond dus over een schutting.
Jawel, maar laten we nou niet doen alsof een herder (rottie, golden, husky etc.) nog nooit een andere hond heeft doodgebeten. Ik snap jullie argumenten hoor, stuk voor stuk, en ik kom liever ook geen onaangelijnde vechthonden tegen, en een langzaam verdwijnen uit de maatschappij op de manier die Martine een aantal pagina's geleden beschreef (beginnend met een fokverbod) zou ik ook niet erg vinden. Maar het grootste probleem blijft toch de mens achter de hond. Geef je alle vechthonden vandaag een spuitje, staan 'ze' morgen met een nieuw ras klaar om te verkloten en andere hondeneigenaren het leven zuur te maken. Dáár zou een oplossing voor moeten komen, en ik zou willen dat ik die wist.
Ik lees alleen maar dat dit soort honden niet in de samenleving thuis horen, aldus een gros mensen hier.
Dat kunnen jullie allemaal mooi blèren, maar dat is niet aan de orde en hoe het er nu uitziet, komt dit ook niet.
Zou het niet veel realistischer zijn om maatregelen te treffen waar iedereen toch enigszins happy van word ?
Zo verklein je toch een groot deel op incidenten. En dat is wat we willen toch? Ja een open tuinhek of what ever kan je nooit 100 % uitsluiten, maar kan dat wel met een waakhond dan? Die mensen aanvalt die voorbij lopen
? Je snapt me punt vast wel. Dat zulke(ernstige) ongelukken niet alleen bij deze rassen gebeuren.
Kom op zeg, snap best dat hoe het nu gaat, NIET de manier is. En snap jullie beredenering meer dan goed. En sterker nog, zoals ik al aangaf, ben ik het daarmee eens.
Maar vechtrassen uit NL verbannen is echt niet de oplossing. Maar preventief aanlijnen en muilkorven bv wel. Jammer voor de mensen die geloven dat hun hond engeltjes zijn,
Dat kunnen jullie allemaal mooi blèren, maar dat is niet aan de orde en hoe het er nu uitziet, komt dit ook niet.
Zou het niet veel realistischer zijn om maatregelen te treffen waar iedereen toch enigszins happy van word ?
Zo verklein je toch een groot deel op incidenten. En dat is wat we willen toch? Ja een open tuinhek of what ever kan je nooit 100 % uitsluiten, maar kan dat wel met een waakhond dan? Die mensen aanvalt die voorbij lopen
Kom op zeg, snap best dat hoe het nu gaat, NIET de manier is. En snap jullie beredenering meer dan goed. En sterker nog, zoals ik al aangaf, ben ik het daarmee eens.
Maar vechtrassen uit NL verbannen is echt niet de oplossing. Maar preventief aanlijnen en muilkorven bv wel. Jammer voor de mensen die geloven dat hun hond engeltjes zijn,
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

briitje schreef:Ik lees alleen maar dat dit soort honden niet in de samenleving thuis horen, aldus een gros mensen hier.
Zo verklein je toch een groot deel op incidenten. En dat is wat we willen toch? Ja een open tuinhek of what ever kan je nooit 100 % uitsluiten, maar kan dat wel met een waakhond dan? Die mensen aanvalt die voorbij lopen? Je snapt me punt vast wel. Dat zulke(ernstige) ongelukken niet alleen bij deze rassen gebeuren.
Dan lees je selectief, want er klinken ook wel andere geluiden.
-
TomsBorders
- 5-sterren

ik woon in Den Haag in een wijk met ongeveer 1/3 van dit soort types, ongeveer 8/10 van de incidenten komen door dit soort type honden, deze verhouding is wat scheef maar ik woon vooral met aso's die maar wat doen en ze lossen het zelf wel op etc., toch zijn er zat waar Kaya het goed mee kan vinden en ben ik niet direct bang voor ze, echter merk ik van weinig eigenaren die fijne bewustheid van jullie en bij de andere rassen merk ik dat wel wat meer (ook niet genoeg). Daarnaast heeft het verbod ten tijde averechts gewerkt omdat er geen goede controle was, een groot deel underground gefokt werd en dat vaak de agressievere lijnen waren en dit deel nu verwerkt zit in de huidige exemplaren.
Helaas lopen er wat bij die lijnen kapot gebeten hebben om mijn hond aan te vallen en die ik of in de sloot heb moeten gooien of in de houdgreep heb moeten leggen in de hoop niet gebeten te worden om ze knock out te maken en de reactie van die eigenaren is dan meestal boos op mij, geen excuses, niets. Tja dan snap ik dat mensen ze ze liever kwijt dan rijk zijn en als het zwart voor de ogen wordt, dan worden ze ronduit gevaarlijk want ze hebben niets anders door dan hun prooi en dat is bij de meeste andere rassen een stuk makkelijker te remmen.
Helaas lopen er wat bij die lijnen kapot gebeten hebben om mijn hond aan te vallen en die ik of in de sloot heb moeten gooien of in de houdgreep heb moeten leggen in de hoop niet gebeten te worden om ze knock out te maken en de reactie van die eigenaren is dan meestal boos op mij, geen excuses, niets. Tja dan snap ik dat mensen ze ze liever kwijt dan rijk zijn en als het zwart voor de ogen wordt, dan worden ze ronduit gevaarlijk want ze hebben niets anders door dan hun prooi en dat is bij de meeste andere rassen een stuk makkelijker te remmen.
Als elke eigenaar van een dergelijk ras zijn verantwoordelijkheid zou nemen dan hoor je mij niet meer
Hier krioelt het ook van deze honden . Ik ken slechts 1 man die er zeer goed mee omgaat
Maar de lijst met incidenten is lang ... erg lang . En ik besef dat het voor de echte liefhebbers van dit ras ook overkomt als de goeden moeten onder de kwaden lijden
Vorige week nog een gevalletje niet nadenken .
Vrouw laat Pitt los uit in een woonwijk , op een uitlaatveldje waar ze totaal geen overzicht heeft
Er lopen ook de nodige katten los , Pitt zag kat , plukt de kat uit de boom en verscheurt de kat
Vrouw loopt hard weg en laat de Pitt dus achter
Nu had dit natuurlijk ook een Herder of wel ander ras dan ook kunnen zijn
Maar waar het mij dus in dit geval weer om gaat .... die houding van die vrouw
Zoiets kan je gewoon niet maken !
Hier krioelt het ook van deze honden . Ik ken slechts 1 man die er zeer goed mee omgaat
Maar de lijst met incidenten is lang ... erg lang . En ik besef dat het voor de echte liefhebbers van dit ras ook overkomt als de goeden moeten onder de kwaden lijden
Vorige week nog een gevalletje niet nadenken .
Vrouw laat Pitt los uit in een woonwijk , op een uitlaatveldje waar ze totaal geen overzicht heeft
Er lopen ook de nodige katten los , Pitt zag kat , plukt de kat uit de boom en verscheurt de kat
Vrouw loopt hard weg en laat de Pitt dus achter
Nu had dit natuurlijk ook een Herder of wel ander ras dan ook kunnen zijn
Maar waar het mij dus in dit geval weer om gaat .... die houding van die vrouw
Zoiets kan je gewoon niet maken !
Je hebt gelijk. Niet alleen maar. Maar de enige die dat niet zegt ben jijAnne in Duitsland schreef:Dan lees je selectief, want er klinken ook wel andere geluiden.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ja nou, telt mijn mening niet dan?briitje schreef:Je hebt gelijk. Niet alleen maar. Maar de enige die dat niet zegt ben jij