Ja nou, telt mijn mening niet dan?briitje schreef:Je hebt gelijk. Niet alleen maar. Maar de enige die dat niet zegt ben jij
Hier had ik even moeite mee
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Hier had ik even moeite mee
Volgens mij benoemde ik juist dat een 'hondenrijbewijs' voor ALLE hondeneigenaren verstandig zou zijn. Ik heb het nooit gehad over het verbieden van 'vechthonden'. Maar dat is dus dat selectieve lezen waar Anne ook op doelt.....briitje schreef:Je hebt gelijk. Niet alleen maar. Maar de enige die dat niet zegt ben jij
Dat is ook precies waarom ik zo'n hekel heb aan zulke 'discussies'. Er wordt vooral vele malen hetzelfde geroepen (van mijn hond doet zoiets niet omdat ik er verantwoord mee om ga versus alle vechthonden moeten verboden worden) en het lijkt uit te monden in een 'wedstrijdje wie schreeuwt het hardst/langst'.
Laatst gewijzigd door dinky89 op di 26 jul 2016, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit dus......TomsBorders schreef:ik woon in Den Haag in een wijk met ongeveer 1/3 van dit soort types, ongeveer 8/10 van de incidenten komen door dit soort type honden, deze verhouding is wat scheef maar ik woon vooral met aso's die maar wat doen en ze lossen het zelf wel op etc., toch zijn er zat waar Kaya het goed mee kan vinden en ben ik niet direct bang voor ze, echter merk ik van weinig eigenaren die fijne bewustheid van jullie en bij de andere rassen merk ik dat wel wat meer (ook niet genoeg). Daarnaast heeft het verbod ten tijde averechts gewerkt omdat er geen goede controle was, een groot deel underground gefokt werd en dat vaak de agressievere lijnen waren en dit deel nu verwerkt zit in de huidige exemplaren.
Helaas lopen er wat bij die lijnen kapot gebeten hebben om mijn hond aan te vallen en die ik of in de sloot heb moeten gooien of in de houdgreep heb moeten leggen in de hoop niet gebeten te worden om ze knock out te maken en de reactie van die eigenaren is dan meestal boos op mij, geen excuses, niets. Tja dan snap ik dat mensen ze ze liever kwijt dan rijk zijn en als het zwart voor de ogen wordt, dan worden ze ronduit gevaarlijk want ze hebben niets anders door dan hun prooi en dat is bij de meeste andere rassen een stuk makkelijker te remmen.
En dit precies is de reden dat ik echt doodsbang ben om naar het losloopbos hier te gaan met mijn honden. Nog niet zo lang geleden is voor mijn ogen mijn Fritzi bijna door zo'n hond gemold. En dan sta je erbij en wat moet je doen? Het is dat deze eigenaar zelf 2 meter hoog en 1,5 meter breed was, de hond nog niet compleet door het dolle was en hij de hond zelf (door heel hard te schoppen) kon stoppen. En het is dat haar moeder Biscuit die hond aan het leiden was en haar kind probeerde de beschermen. Anders was Fritzi er gewoon niet meer geweest.
Mijn Fritzi met haar mams (Fritzi op de foto links, mams rechts):

Dus nou vraag ik je he. Beeld je eens in dat je met jouw lievelings Pitbull/Stafford over straat loopt, er komt een huppeltrutje aan met zo'n hond aan het riempje:

Hondje ziet die van jou, het wordt rood voor zijn oogjes, het huppeltrutje kan het hondje niet houden, die rent op de jouwe af, valt direct aan, begint overal te bijten en te schudden en te scheuren. En daar sta jij dan met je lievelings Pitbulletje..... Hij wordt verscheurd. Voor je ogen. En wat doe jij, tegen al dit geweld?
Ik kan het je wel vertellen. Niks.
Nou, zo voel ik me nou ook, maar dan al met die van jullie............ En het spijt me dat ik het zeg maar het wordt steeds drukker in de bosjes met dit soort honden en navenante bazen. Dus het is lastig om mij te vragen na te denken over een oplossing. Verzinnen jullie die zelf. Ik wil gewoon niet dat mijn honden gemold worden door dit soort honden. En dat lijkt me niet zo heel onredelijk. Toch?
WhitneyBlue schreef:Dat vind ik niet helemaal eerlijk persoonlijk. Hier wonen ook diverse herders, 1 heeft een ridgeback pup hele aal aan vlarden gebeten, kindjes zijn gebeten etc, laatst ook een nieuwsbericht met herders, mijn vechthond is door een herder opgejaagd en als hij zich niet in een bosje verstopt had, had ze hem gepakt, zoals al meerdere honden. Mij hoor je ook niet zeggen dat alle herders dan maar verboden moeten worden..
Bij al die andere rassen zijn het individuen. Hoe je het ook went of keert, herder hebben geen vecht geschiedenis. Herders zijn wél heel moeilijk en hebben een verstandige baas nodig. Van mij mag élke hond die een serieus bijtincident heeft zeer uitgebreid beoordeeld worden door een GT en indien nodig verplichting of inslapen.
Maar je kan rassen erbij halen wat je wilt, ik ken geen enkel type hond dat moordlust heeft zoals de bullen. En daar blijf je omheen praten en dát is het probleem.
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Lizzy schreef:Dit dus......
En dit precies is de reden dat ik echt doodsbang ben om naar het losloopbos hier te gaan met mijn honden. Nog niet zo lang geleden is voor mijn ogen mijn Fritzi bijna door zo'n hond gemold. En dan sta je erbij en wat moet je doen? Het is dat deze eigenaar zelf 2 meter hoog en 1,5 meter breed was, de hond nog niet compleet door het dolle was en hij de hond zelf (door heel hard te schoppen) kon stoppen. En het is dat haar moeder Biscuit die hond aan het leiden was en haar kind probeerde de beschermen. Anders was Fritzi er gewoon niet meer geweest.
Mijn Fritzi met haar mams (Fritzi op de foto links, mams rechts):
Dus nou vraag ik je he. Beeld je eens in dat je met jouw lievelings Pitbull/Stafford over straat loopt, er komt een huppeltrutje aan met zo'n hond aan het riempje:
Hondje ziet die van jou, het wordt rood voor zijn oogjes, het huppeltrutje kan het hondje niet houden, die rent op de jouwe af, valt direct aan, begint overal te bijten en te schudden en te scheuren. En daar sta jij dan met je lievelings Pitbulletje..... Hij wordt verscheurd. Voor je ogen. En wat doe jij, tegen al dit geweld?
Ik kan het je wel vertellen. Niks.
Nou, zo voel ik me nou ook, maar dan al met die van jullie............ En het spijt me dat ik het zeg maar het wordt steeds drukker in de bosjes met dit soort honden en navenante bazen. Dus het is lastig om mij te vragen na te denken over een oplossing. Verzinnen jullie die zelf. Ik wil gewoon niet dat mijn honden gemold worden door dit soort honden. En dat lijkt me niet zo heel onredelijk. Toch?
En dit is dus de fout, dat is dus een mix presa canario, cane corso, bordeauxdog, amerikaanse bulldog en mastino. Mijn pitje van 16 kg is niet zo intimiderend hoor .. en dat is het hele probleem, Veel mensen weten eigenlijk niet eens wat een pitbull is.
Oh ja, ik kom uit een eiWhitneyBlue schreef:En dit is dus de fout, dat is dus een mix presa canario, cane corso, bordeauxdog, amerikaanse bulldog en mastino. Mijn pitje van 16 kg is niet zo intimiderend hoor .. en dat is het hele probleem, Veel mensen weten eigenlijk niet eens wat een pitbull is.
En ik zie nooit Staffords en Pitbullen
Weet je, ga gewoon niet in op mijn issue. Ook die Pitbulls XL en XXL lopen hier door het bos. Mag jij fout vinden, maar het gebeurd. En het enige dat ik nog kan bedenken om mijn honden te beschermen......... Dat is illegaal.
Heeft niet zozeer te maken met selectief lezen hoor. Die reacties zijn beduidend meer en zo goed als allemaal in die trant.
@ Lizzy, laten we even voorop stellen dat de foto die jij liet zien, niet maar ook niets met een pitbull te maken heeft.
Je zegt dat wij zelf oplossingen moeten verzinnen, dragen wij deze niet al 2 x aan? Daarnaast is het helaas niet zo, dat als wij deze aandragen, dit ook doorgevoerd word. Was het maar zo simpel he...
Tevens ken ik meerdere rassen, welke er zo groot en imponerend eruit zien, maar geen vechthond zijn. Tevens kunnen deze ook grote (wellicht net zo veel) schade aanrichten. Moeten we dan stellen dat als de hond groter/meer weegt dan de baas, deze niet in zulke handen mogen belanden?
Denk niet dat dit de oplossing is... Wat wel, hebben ik ook meerdere malen verteld. Zal er dan geen 1 incident meer zijn? Nou beduidend minder!
Maar goed, ieder heb ze mening. Welke ik heel goed kan begrijpen hoor. Maar hier gaan we samen niet uitkomen. Tevens zou dat ook niet uitmaken.
Want alle onwetende, onverantwoordelijke en ga zo maar door, veranderen niks aan die kijk en/of 'onze' maatregelen om incidenten te beperken.
@ Lizzy, laten we even voorop stellen dat de foto die jij liet zien, niet maar ook niets met een pitbull te maken heeft.
Je zegt dat wij zelf oplossingen moeten verzinnen, dragen wij deze niet al 2 x aan? Daarnaast is het helaas niet zo, dat als wij deze aandragen, dit ook doorgevoerd word. Was het maar zo simpel he...
Tevens ken ik meerdere rassen, welke er zo groot en imponerend eruit zien, maar geen vechthond zijn. Tevens kunnen deze ook grote (wellicht net zo veel) schade aanrichten. Moeten we dan stellen dat als de hond groter/meer weegt dan de baas, deze niet in zulke handen mogen belanden?
Denk niet dat dit de oplossing is... Wat wel, hebben ik ook meerdere malen verteld. Zal er dan geen 1 incident meer zijn? Nou beduidend minder!
Maar goed, ieder heb ze mening. Welke ik heel goed kan begrijpen hoor. Maar hier gaan we samen niet uitkomen. Tevens zou dat ook niet uitmaken.
Want alle onwetende, onverantwoordelijke en ga zo maar door, veranderen niks aan die kijk en/of 'onze' maatregelen om incidenten te beperken.
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Dit bedoel ik dus.. er zijn maar 400 pitbulls in nederland. Die xxl dingen hebben niets met pitbulls te maken.Lizzy schreef:Oh ja, ik kom uit een ei![]()
En ik zie nooit Staffords en Pitbullen![]()
Weet je, ga gewoon niet in op mijn issue. Ook die Pitbulls XL en XXL lopen hier door het bos. Mag jij fout vinden, maar het gebeurd. En het enige dat ik nog kan bedenken om mijn honden te beschermen......... Dat is illegaal.
Dus, omdat jij bang bent, moet je mijn hond maar dood wensen?:)
briitje schreef:Heeft niet zozeer te maken met selectief lezen hoor. Die reacties zijn beduidend meer en zo goed als allemaal in die trant.
@ Lizzy, laten we even voorop stellen dat de foto die jij liet zien, niet maar ook niets met een pitbull te maken heeft. Wat doet het er toe? Aangezien je een echte pitbull niet ziet lopen door een losloopgebied
Denk dat we het hier beter bij kunnen laten. De sfeer word nogal grimmig. Ieder heb en mag ze mening hierover hebben.
Laten we het gezellig houden
.
Tevens komt hier toch niet DE oplossing uit welke doorgevoerd word
Laten we het gezellig houden
Tevens komt hier toch niet DE oplossing uit welke doorgevoerd word
Maar in het geval van deze moordmachines wel om een incident dat andere honden het leven kost. En als ik toevallig buiten loop, is het wel MIJN Oscar die het zijn leven kost.Anne in Duitsland schreef:Ja, maar dan zou het om incidenten gaan. Vervelende incidenten, maar van dezelfde categorie als een herder of een rottie die door een per ongeluk openstaand tuinhek de straat op vliegt. Niet alle pitjes die een open tuinhek zien, vliegen voorbijgangers aan, en niet alle herders etc. die door een open tuinhek op straat belanden, komen alleen even vriendelijk gedag zeggen. Maar afgezien daarvan, wat ik bedoel te zeggen is: door open tuinhekken vliegende vechthonden is niet het grootste probleem momenteel, het grootste probleem zijn vechthonden die van hun baasjes los mogen rondlopen, zonder muilkorf en zonder basisgehoorzaamheid te beheersen. Als er een muilkorfplicht en aanlijnplicht zou zijn, en een diploma voordat je zo'n hond mag bezitten, zou dat al een hoop ongelukken schelen. Maar ja, dat is een utopie helaas. Net zoals een verbod op termijn ook wel weer omzeild zal worden door een nieuw ras te fokken op moordlust.
Misschien dat ontmoediging dmv hogere belastingen oid inderdaad zouden kunnen werken.
Als een hond zonder moordlust ontsnapt, dan sneuvelt er in de regel geen andere hond. Komt zo'n moordmachine vrij, dan is het leed niet te overzien. En het spijt me, ik ken alleen maar bullen als moordmachines. Ik heb nog nooit bij een ander ras als een staff of pitt die doodenge moorddadigheid in de ogen gezien.
En dan kun je zeggen dat ontsnapte pitjes uit tuinen niet het grootste probleem is, maar dat is ook mijn punt niet. Mijn punt is dat een hond waar je zó veel moeite voor moet doen om veilig te kunnen houden, niet in de maatschappij past. Dat geld óók voor alle andere honden, alleen bij andere rassen zijn het (op rasniveau) incidenten en geen regel. Dus heb ik een probleem met dat type hond, ja.
De waakhonden die aangestipt worden: dat zijn individuen die hiervoor "afgericht" zijn. Afgericht tussen aanhalingstekens, want in de regel heb je het dan over totaal verknipte honden. Maar daar heb je een duidelijke oorzaak voor hun gedrag, ze zijn verziekt door mensen. Dat is dus een ander probleem. Heb je er direct mee te maken een doodeng probleem, maar in de kern een ander probleem.
WhitneyBlue schreef:Dit bedoel ik dus.. er zijn maar 400 pitbulls in nederland. Die xxl dingen hebben niets met pitbulls te maken.
Dus, omdat jij bang bent, moet je mijn hond maar dood wensen?:)
Doe toch in hemelsnaam niet zo idioot!! Waar schrijf ik dat?
Ik vraag je je in mijn situatie te verplaatsen, nou komen jullie een hond tegen die 10 maatjes te groot en te agressief is voor die van jullie, maar dat is kennelijk teveel gevraagd.
over wat men in de volksmond pitbull noemt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_(hond)
En vandaar dat wij dan meer honden onder de noemer pibull plaatsen. We kunnen het ook breedbek noemen, maar het is maar ff alleen het naampje
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_(hond)
En vandaar dat wij dan meer honden onder de noemer pibull plaatsen. We kunnen het ook breedbek noemen, maar het is maar ff alleen het naampje
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik heb hiervoor ook een chihuahua gehad. Dus uhh ja, maar goed om dan maar alle honden dood te wensen. Inclusief mijn pitbulls die hoogstwaarschijnlijk een slag kleiner zijn dan jouw dalmatiers.Lizzy schreef:Doe toch in hemelsnaam niet zo idioot!! Waar schrijf ik dat?
Ik vraag je je in mijn situatie te verplaatsen, nou komen jullie een hond tegen die 10 maatjes te groot en te agressief is voor die van jullie, maar dat is kennelijk teveel gevraagd.
We wensen helemaal geen enkele hond dood, leg ons geen woorden in de mond. We willen dat een bepaald type hond van het straatbeeld verdwijnt. Een uitstervingsbeleid, waarbij de huidige exemplaren aan regelgeving als aanlijnplicht dienen te voldoen.WhitneyBlue schreef:Ik heb hiervoor ook een chihuahua gehad. Dus uhh ja, maar goed om dan maar alle honden dood te wensen. Inclusief mijn pitbulls die hoogstwaarschijnlijk een slag kleiner zijn dan jouw dalmatiers.
Je maakt een discussie ook wel volledig onmogelijk zo zeg.