Dit is precies waar mijn honden onder LIJDEN. dat álles pitbull genoemd wordt, ook wanneer het er niets mee te maken heeft. Het zijn idd vaak de grote sterke mixen die bij incidenten betrokken zijn, van mensen die het idd stoer vinden een "xl pitbull" van marktplaats te trekken zonder enige kennis te hebben.. maar dan nog betekent dat niet dat je AL die honden maar dood moet wensenKaio schreef:over wat men in de volksmond pitbull noemt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_(hond)
En vandaar dat wij dan meer honden onder de noemer pibull plaatsen. We kunnen het ook breedbek noemen, maar het is maar ff alleen het naampje
Hier had ik even moeite mee
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Re: Hier had ik even moeite mee
Wie wenst waar alle honden dood?WhitneyBlue schreef:Ik heb hiervoor ook een chihuahua gehad. Dus uhh ja, maar goed om dan maar alle honden dood te wensen. Inclusief mijn pitbulls die hoogstwaarschijnlijk een slag kleiner zijn dan jouw dalmatiers.
-
Martine-Tom
Prima dan noemen we het breedbekken. Punt blijft dat die de hondagressie hebben, pitt xxl of pitt of staff of welke kruising dan ook..,WhitneyBlue schreef:Dit is precies waar mijn honden onder LIJDEN. dat álles pitbull genoemd wordt, ook wanneer het er niets mee te maken heeft. Het zijn idd vaak de grote sterke mixen die bij incidenten betrokken zijn, van mensen die het idd stoer vinden een "xl pitbull" van marktplaats te trekken zonder enige kennis te hebben.. maar dan nog betekent dat niet dat je AL die honden maar dood moet wensen
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Het wordt iets "vriendelijker" omschreven. Uitsterfbeleid, uit het straatbeeld laten verdwijnen. Het komt uiteindelijk op t zelfde neerLizzy schreef:Wie wenst waar alle honden dood?
Hier waren we het over eens, toch? Dat de naam pitbull nogal onduidig is.Kaio schreef:Maar eh pitbull is toch geen ras, het is toch verzamelnaam van allerlei rassen die gebruikt werden voor honden gevechten , vandaar de naam pitbull. Maar bluikbaar is het dus ook een ras. Maar in ieder geval denk dat daar de "spraakverwarring" vandaan komt.
Google: De Amerikaanse pitbullterriër is een middelgrote, intelligente, kortharige en atletisch gespierde hond.[1] Het gewicht ligt tussen de 10 en 30 kg en de hoogte ligt rond de 40 a 55 cm.
Zit dus nogal wat variatie in
Ik kwam zo'n hond tegen:

En voor hem was mijn labrador van 30 kilo een makkie. Ik kon niks, nada, noppes. Had niet genoeg kracht om te wurgen en dan had ik al het geluk dat ik maar 1 hond bij had, er snel mensen waren die goed ingrepen en Nelson relatief rustig bleef.
Het kan mij geen bal schelen hoe je deze honden noemt. Noem ze pitbull of vechthond of geef ze een andere naam, het gaat om het type hond. En of die nu 15, 20 of 40 kilo weegt, ze zijn onhoudbaar als ze zwart voor de ogen worden en we hebben nu wel genoeg voorbeelden gehoord van vechthonden waarbij dat gebeurde.
Lizzy, echt onwijs shit van Fritzi. Ik hoop dat jullie fysiek en mentaal hersteld zijn.
Laatst gewijzigd door Hope op di 26 jul 2016, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Maar ik zeg toch eerder ook dat die wildfok absoluut moet stoppen? De ADBA pitbulls zijn namelijk het probleem niet, die zitten bij mensen zoals ik. Die "pitbulls" van marktplaats, dus die wildfok aan gelijkende kruisingen waar iedereen met een internet verbinding aan kan komen voor €200, dat zijn de problemen.Martine-Tom schreef:Prima dan noemen we het breedbekken. Punt blijft dat die de hondagressie hebben, pitt xxl of pitt of staff of welke kruising dan ook..,
Dus, strenger fokbeleid, eigenaren aanpakken. Dan is een al geheel "uitsterf" beleid nergens voor nodig.
Dan verplaats je het probleem. Een ADBA of een stamboekloze, in mijn ogen verschillen ze noppes van elkaar.WhitneyBlue schreef:Maar ik zeg toch eerder ook dat die wildfok absoluut moet stoppen? De ADBA pitbulls zijn namelijk het probleem niet, die zitten bij mensen zoals ik. Die "pitbulls" van marktplaats, dus die wildfok aan gelijkende kruisingen waar iedereen met een internet verbinding aan kan komen voor €200, dat zijn de problemen.
Dus, strenger fokbeleid, eigenaren aanpakken. Dan is een al geheel "uitsterf" beleid nergens voor nodig.
- Inge en Bono
- 5-sterren

De pitbull is in NL geen erkend ras. De honden die, enigszins, op pitbulls lijken worden pitbull(achtigen) genoemd. De pitbull(achtigen) trekken, vaak, baasjes aan die ze óf stoer, of zo leuk dat ze er geen kwaad inzien "mijne is zo schattig met kinderen, hoe kan je dat een moordmachine noemen?"WhitneyBlue schreef:Dit bedoel ik dus.. er zijn maar 400 pitbulls in nederland. Die xxl dingen hebben niets met pitbulls te maken.
Dus, omdat jij bang bent, moet je mijn hond maar dood wensen?:)
Ja, er zijn verantwoordelijke baasjes, maar dat is een promille van 'de rest'. En van de rest is men bang, van hun pitbull(achtigen) althans. En terecht, mi; ik loop ook om voor een pitbull(achtige). En ja, ik was ook een verantwoordelijke staff eigenaar.
De goeden lijden, wederom, onder de kwaden. Aan beide kanten.... Ik snap wel dat men het risico niet wil nemen een "kwade" tegen te komen.....
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op di 26 jul 2016, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- WhitneyBlue
- 2-sterren

- Contacteer:
Maar goed, er hangt hier een duidelijke afkeer voor "mijn" honden, die hier duidelijk niet erg welkom zijn.. ik ga even genieten van mijn knuffel 4-tal. Fijne avond.
Helemaal niet! Als dat het pijnpunt is, dan is het snel opgelost. Een uitsterfbeleid zegt dat je stopt met fokken. En dus is over een 10-15 jaar dit type hond niet meer in het straatbeeld te hebben. Jou honden en ieders huidige honden mogen gewoon natuurlijk oud worden. Geen haar op mijn hoofd die zou verzoeken om het laten inslapen van al die honden, gruwels!WhitneyBlue schreef:Het wordt iets "vriendelijker" omschreven. Uitsterfbeleid, uit het straatbeeld laten verdwijnen. Het komt uiteindelijk op t zelfde neer
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Jeeeej we zijn weer terug bij de niet erkende pitbull!
-
src_esther
- 5-sterren

Daarom spreken hier velen ook over 'vechthonden'.WhitneyBlue schreef:Veel mensen weten eigenlijk niet eens wat een pitbull is.
Ik zie zo nu en dan filmpjes uit Amerika van honden die gered zijn, daar zitten ook 'vechthonden' tussen. Het is misschien niet voorstelbaar met de ervaringen die velen hier hebben met dat type hond, maar het zijn bijna allemaal ongelovelijke tolerante schatten die echt met alles samen kunnen.
Ik ben niet voor verbieden, die regels die Kaio beschrijft op pagina 12, lijken mij uitstekend. Maar handhaving is wel een probleem, hier wordt alleen maar overal op bezuinigd omdat mensen geen belasting willen betalen, en dus is het niet te handhaven... Wat de oplossing is, geen idee. Zolang er geen handhaving is voor welke regel dan ook, is het lastig regels instellen.
Nog iets, het vervelende is dat incidenten met 'vechthonden' én eerder dodelijk zijn (en/of veel schade opleveren) én eerder in het nieuws komen. Want was er in het nieuws dat er een beagle bijna was doodgebeten door een rottie? Nope, niet eens in de regionale krant. Was er in het nieuws dat er een keffertje was doodgebeten door een doorgedraaide zwitserse herder? Nope. De herder was zolang door een groep kleine keffers opgejacht dat hij als enige uitweg nog zag om een van die kleine eters dood te bijten.
OT: wat een meelijwekende gedrochten, afschuwlijk, ook die zogenaamde 'pitt' die Lizzy postte. Ach, duidelijk maar weer dat niet alleen de veestapel tot gebruiksvoorwerp is verworden, maar ook de huisdieren...
-
src_esther
- 5-sterren

Met stamboekfok zou de hondagressie eruit gefokt moeten kunnen worden, het is er tenslotte ook ingefokt. Ooit waren het geen voor hond vs hond gevechten. Als het erin kan, kan het er ook uit. Maar die handhaving, dat is een probleem.Hope schreef:Dan verplaats je het probleem. Een ADBA of een stamboekloze, in mijn ogen verschillen ze noppes van elkaar.
Bij mij in de buurt zie ik overigens een mechelaar lopen die kans maakt een 2de Oscar te worden, die 'opvoeding' gaat helemaal de verkeerd kant op. En volgens mij heb ik die vrouw eerder met een (duitse) herder gezien, die herder (teef) wilde mijn veel kleinere reu wel even te grazen nemen...
-
sella
Van jou honden hebben we ook geen last he.WhitneyBlue schreef:Ik ben zelf geen voorstander van het los laten lopen van deze rassen, ik sport gewoon 1 op 1 met ze en rennen mogen ze op de renbaan of een omheind veld. Helaas weten veel eigenaren niet wat ze in handen hebben, dat ben ik volledig met je eens. Mij beledig je niet met t woordje vechthond. Ik deal hier namelijk gewoon mee en neem hier ook mijn verantwoordelijkheid in, zodat iedereen veilig mijn honden kan passeren.
Mijn hond is bijna dood gebeten door een grijze stafford die los lag op een bedrijventerrein en wij op de openbare weg met aangelijnde honden.
Er zijn in de wijk een paar hersenloze wezens komen wonen en die laten hun stafford los door alle struiken razen en snappen niet dat die dieren dan heel hoog in hun drift zitten en dan snel kunnen kiezen voor aanvallen bv.
Dat zijn de engen mensen, de honden kunnen er niets aan doen, echter zijn wel een probleem voor de honden en katten in de wijk.
Ik denk dat we het wel eens kunnen zijn dat al die exoten zoals de toads niets met dierenwelzijn te maken heeft en dat de herensloze wezens geen vechtrassen zouden mogen hebben. Van de aangelijnde staffords hebben we nooit problemen mee gehad.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
src_esther schreef:Met stamboekfok zou de hondagressie eruit gefokt moeten kunnen worden, het is er tenslotte ook ingefokt. Ooit waren het geen voor hond vs hond gevechten. Als het erin kan, kan het er ook uit. Maar die handhaving, dat is een probleem.
Bij mij in de buurt zie ik overigens een mechelaar lopen die kans maakt een 2de Oscar te worden, die 'opvoeding' gaat helemaal de verkeerd kant op. En volgens mij heb ik die vrouw eerder met een (duitse) herder gezien, die herder (teef) wilde mijn veel kleinere reu wel even te grazen nemen...
Ik heb op een ander forum wel eens een discussie gehad met een 'verantwoorde eigenaar & fokker' die beweerde dat als de agressie eruit gefokt werd, de drive ook zou verdwijnen en de honden dus niet leuk meer zouden zijn en je er dus niet meer mee zou kunnen sporten. Als er zo over gedacht wordt, zie ik de hond-agressie er nog niet uit gefokt worden. Waarbij ik trouwens betwijfel of het waar is. Tenslotte zijn er ook wel honden die graag ergens in / aan hangen of achterna jagen zonder meteen hun soortgenoten om zeep te willen helpen.