Hier had ik even moeite mee
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Hier had ik even moeite mee
Dummy ophalen en zoals Cay met safestick slepen is dan heel jammer. Maar goed dat doe ik al jaaaaren alleen in omheinde gebieden en wat mij betreft mogen ze die omheinde losloopgebieden fors uitbreiden en dan mag het daar zonder muilkorf lekker rond rossen, apporteren etc. Samen zonder muilkorf spelen? Prima, maar niemand mag dan miepen over gaten; eigen risico. Idem voor mensen die zonder hond naar binnen willen huppen; risico dat je zelf loopt.
Mbt bal spelen denk ik dat het voor 90% van de honden heel goed is dat dit niet meer kan. Zie nu werkelijk om mij heen nooit mensen er verstandig mee omgaan.... Ja ik weet er zijn mensen die het heel verstandig doen en het een geweldig trainingsmiddel is. Ik ken ze! Maar als ik ergens ga wandelen zie ik alleen maar situaties waarvan ik denk.... Hoe sloop je je hond lichamelijk en geestelijk (hoe vaak die honden echt compleet over de zeik zijn door dat continu bal jagen).
Mbt bal spelen denk ik dat het voor 90% van de honden heel goed is dat dit niet meer kan. Zie nu werkelijk om mij heen nooit mensen er verstandig mee omgaan.... Ja ik weet er zijn mensen die het heel verstandig doen en het een geweldig trainingsmiddel is. Ik ken ze! Maar als ik ergens ga wandelen zie ik alleen maar situaties waarvan ik denk.... Hoe sloop je je hond lichamelijk en geestelijk (hoe vaak die honden echt compleet over de zeik zijn door dat continu bal jagen).
Mijn honden rennen nooit achter ballen aan, omdat ik dat niet wil. Maar áls ze het wel zouden doen, had ik het er graag voor over om ermee te stoppen. Met een veilig gevoel met je hond kunnen wandelen is het mij graag waard!Lil schreef:Dummy ophalen en zoals Cay met safestick slepen is dan heel jammer. Maar goed dat doe ik al jaaaaren alleen in omheinde gebieden en wat mij betreft mogen ze die omheinde losloopgebieden fors uitbreiden en dan mag het daar zonder muilkorf lekker rond rossen, apporteren etc. Samen zonder muilkorf spelen? Prima, maar niemand mag dan miepen over gaten; eigen risico. Idem voor mensen die zonder hond naar binnen willen huppen; risico dat je zelf loopt.
Niet iedereen heeft een eigen tuin, niet iedewre hondenschoolveld is veilig omheind, de meeste niet overigensHope schreef:Dat kan prima in gecontroleerde situaties. Hondenschool, eigen tuin, veld van de vereniging etc.
Daarnaast zijn er honden die tijdens de wandeling iets anders leuker vinden als voer. Dus ook als je trainmomenten hebt met je hond, en ook een niet voer gerichte hond moet dan trainbaar zijn.
Dus ja ik zie het niet zo zitten
Nee ik ben ook niet voor een bal, zeker niet bij mijn honden, maar er zijn ook honden die er verschrikkelijk leuk mee spelen (bal of stok/ dummy whatever), of honden waarmee je kunt trainen, hoef je maar de bal te laten zien ipv voertje. Kan dan ook als afleiding dienen bij passeren andere hond etc. Dus om te trainen. En of het nu een bal is een flostouwjte oid.Lil schreef:Dummy ophalen en zoals Cay met safestick slepen is dan heel jammer. Maar goed dat doe ik al jaaaaren alleen in omheinde gebieden en wat mij betreft mogen ze die omheinde losloopgebieden fors uitbreiden en dan mag het daar zonder muilkorf lekker rond rossen, apporteren etc. Samen zonder muilkorf spelen? Prima, maar niemand mag dan miepen over gaten; eigen risico. Idem voor mensen die zonder hond naar binnen willen huppen; risico dat je zelf loopt.
Ik heb puppie Maci leren lopen met flostouw of sleutelbos, die durfde buiten de deur geen stap te verzetten, hij moest iets dragen! Voertje werkte ook niet, maar zo gauw ie de taak had om iets te dragen in zijn bek werd ie zeker genoeg om te lopen aan zijn riempie. Gewoon een van de vele voorbeelden waarom ik het niet zie zitten he
+1!Doranto schreef:Mijn honden rennen nooit achter ballen aan, omdat ik dat niet wil. Maar áls ze het wel zouden doen, had ik het er graag voor over om ermee te stoppen. Met een veilig gevoel met je hond kunnen wandelen is het mij graag waard!
-
src_esther
- 5-sterren

Het is geen aanval op jou, Kaela. Oscar lijkt geen goede start in zijn leven te hebben gehad, en ik moet dan ook aan hem denken als ik de mechelaar bij mij in de buurt zie. Oscar is een herplaatser toch? De problemen die je met hem ondervindt o.a. de angstagressie komt niet door jouw geduldige training en goede zorg, lijkt mij. Of heb ik het allemaal verkeerd gelezen?Kaela schreef:Pardon?????????????
En wat meen jij te weten over Oscar? En over zijn opvoeding?
De mechelaar in de buurt zie ik niet vaak (een keer in de 2 maanden ofzo), maar ik zie een groeiende angst door het vele straffen als het gedrag niet helemaal volgens het beeld van de eigenaresse is. En zo gaat het al vanaf kleine pup. Kort, strak, streng en straffen. De eerste keer dat ik de pup zag, was het nog best een speels vrolijke ding. Nu ongeveer een half jaar later is het dier onzeker, zenuwachtig, angstig en wordt er gestraft voor het kleinste misstapje. Verschrikkelijk, waarom neemt zo iemand een hond?
Ik als vechthond eigenaar, zou het niet erg vinden om met muilkorf te moeten lopen. Sterker nog, dit doe ik regelmatig.
Echter als dit bv een wet is die doorgevoerd word, zou een muilkorf natuurlijk wel aangewend moeten worden.
Helaas zien mensen een korf vaak als iets negatiefs. Ja bal spelletjes zouden niet meer alledaags kunnen. Nou als dat de grootste ramp nou is...
Honden hebben ook vast nog een mogelijkheid om zonder te spelen in een tuin, omheind veld of iets wat je afhuurt. Overal is een mouw aan te passen
Echter als dit bv een wet is die doorgevoerd word, zou een muilkorf natuurlijk wel aangewend moeten worden.
Helaas zien mensen een korf vaak als iets negatiefs. Ja bal spelletjes zouden niet meer alledaags kunnen. Nou als dat de grootste ramp nou is...
Honden hebben ook vast nog een mogelijkheid om zonder te spelen in een tuin, omheind veld of iets wat je afhuurt. Overal is een mouw aan te passen
Ook hulphonden kunnen hun werk dan niet meer uitvoeren en dat zou ik erg problematisch vinden.Kaio schreef:Kan alleen geen enkele hond meer met een balletje spelen of zwemmend een dummy ophalen of noem maar wat
En als een hond liever speel beloning (ff flosje rossen bijv) heeft dan voertje?
Daarbij, wat inderdaad als je hond niet voergevoelig is? Trainen kun je immers niet alleen in bepaalde situaties want dan wordt het geleerde situatiegebonden. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
In dat geval moet er gewoon wat verzonnen worden. Maar zal dit niet meer uitzondering dan regel zijn?
Vind dit eerlijk gezegd een slecht argument om dan maar geen muilkorf te 'moeten' dragen.
Vind dit eerlijk gezegd een slecht argument om dan maar geen muilkorf te 'moeten' dragen.
Dank voor je uitleg. Het kwam even op mij over alsof Oscar zo is door een slechte opvoeding, al dan niet door ons. En inderdaad, Oscar is mishandeld en verwaarloosd. Wat niets meer met opvoeden te maken heeft.src_esther schreef:Het is geen aanval op jou, Kaela. Oscar lijkt geen goede start in zijn leven te hebben gehad, en ik moet dan ook aan hem denken als ik de mechelaar bij mij in de buurt zie. Oscar is een herplaatser toch? De problemen die je met hem ondervindt o.a. de angstagressie komt niet door jouw geduldige training en goede zorg, lijkt mij. Of heb ik het allemaal verkeerd gelezen?
De mechelaar in de buurt zie ik niet vaak (een keer in de 2 maanden ofzo), maar ik zie een groeiende angst door het vele straffen als het gedrag niet helemaal volgens het beeld van de eigenaresse is. En zo gaat het al vanaf kleine pup. Kort, strak, streng en straffen. De eerste keer dat ik de pup zag, was het nog best een speels vrolijke ding. Nu ongeveer een half jaar later is het dier onzeker, zenuwachtig, angstig en wordt er gestraft voor het kleinste misstapje. Verschrikkelijk, waarom neemt zo iemand een hond?
Triest voor die hond
Dit dus.briitje schreef:In dat geval moet er gewoon wat verzonnen worden. Maar zal dit niet meer uitzondering dan regel zijn?
Dat een hulphond moet kunnen helpen lijkt me helder. Ik mag met mijn labrador de winkel niet in, een hulphond mag dat wél (ja, dat moet nog veel vanzelfsprekender worden maar het gaat om het idee). Dan kan je dus ook invoeren dat een hulphond geen korf om hoeft en andere honden wel.
-
Lil
Mee eens. Het is er eindelijk door een hulphond mag niet meer geweigerd worden.Hope schreef:Dit dus.
Dat een hulphond moet kunnen helpen lijkt me helder. Ik mag met mijn labrador de winkel niet in, een hulphond mag dat wél (ja, dat moet nog veel vanzelfsprekender worden maar het gaat om het idee). Dan kan je dus ook invoeren dat een hulphond geen korf om hoeft en andere honden wel.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Janneke schreef:Ook hulphonden kunnen hun werk dan niet meer uitvoeren en dat zou ik erg problematisch vinden.
Daarbij, wat inderdaad als je hond niet voergevoelig is? Trainen kun je immers niet alleen in bepaalde situaties want dan wordt het geleerde situatiegebonden. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
Een hulphond loopt per definitie niet los en rent dan achter alles wat 'm interessant toeschijnt aan. Dus hoeft een hulphond wat mij betreft per definitie geen muilkorf om. Het lijkt me dat daarvoor wel een uitzondering kan worden gemaakt.
Blijf het omgekeerde wereld vinden
Blijf meer volen voor een scheidt de "randdebielen-test".
Maar eh een praktische vraag?: voorbeeldje:

-
src_esther
- 5-sterren

Ik had opvoeding dan ook tussen aanhalingstekens gezet.Kaela schreef:Dank voor je uitleg. Het kwam even op mij over alsof Oscar zo is door een slechte opvoeding, al dan niet door ons. En inderdaad, Oscar is mishandeld en verwaarloosd. Wat niets meer met opvoeden te maken heeft.
Heel triest ja, hartverscheurend om te zien dat de hond probeert alles goed te doen, maar steeds weer te horen en voelen krijgt dat het niet goed is. Ik zou graag iets doen voor de hond, maar weet niet wat.Kaela schreef:Triest voor die hond
-
src_esther
- 5-sterren

Nou, is ook meteen een oplossing voor die ongezonde trend, de neus moet geschikt zijn om een muilkorf te kunnen dragen, anders mag er niet mee gefokt worden...Kaio schreef:Blijf het omgekeerde wereld vindenBlijf meer volen voor een scheidt de "randdebielen-test".