Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik heb net Gado Gado staan maken.
-
Martine-Tom
Ohhhhhhhhhhhhh ikkombijjeeten.nlLizzy schreef:Ik heb net Gado Gado staan maken.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Lizzy schreef:Ik heb net Gado Gado staan maken.
Het fornuis staat nog steeds laag, dus geen oven. We doen vanavond een quiche op de bbq. Uitdaging!
Jullie hadden gerust allemaal kunnen komen, ik heb zoveel over dat ik heb besloten dat ik het vanavond weer eet. Ik heb wel lekkere verse pindasaus gemaakt en natuurlijk rijst. Maar voor de rest kunnen de groentes + tempeh best nog een keer.
Wat doe jij met de tempeh? Ik maakte voorheen gadogado met gekookte eieren en licht krokant gebakken tofu. Dat laatste eet meneer niet. Tempeh heeft hij geen bezwaren tegen (het is een moeilijk geval
)
Ik heb ergens eens een recept gezien voor Indonesisch-achtige gefrituurde sticky tempeh, maar lijkt me voor gadogado niet naturel genoeg.
Ik heb ergens eens een recept gezien voor Indonesisch-achtige gefrituurde sticky tempeh, maar lijkt me voor gadogado niet naturel genoeg.
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Butter bean curry, met pompoen, zoete aardappel, courgette en bloemkoolrijst. Was weer heerlijk 
Dreetje schreef:Quinoasalade......en het was niets eens vies
Wij hebben weer deze salade gegeten......zoooooo lekker
Ik bak dunne plakken goudbruin in sesamolie en dan snijd ik het daarna in kleine stukjes. Ik vind dat lekker.koekje schreef:Wat doe jij met de tempeh? Ik maakte voorheen gadogado met gekookte eieren en licht krokant gebakken tofu. Dat laatste eet meneer niet. Tempeh heeft hij geen bezwaren tegen (het is een moeilijk geval![]()
)
Vanavond een heerlijke vegetarische curry gegeten. Heb hem in de slowcooker gemaakt 3 uur op low. Volgende keer gaat er nog een scheut water bij want met alleen kokosmelk kookt het een beetje in… Gaat op het lijstje favorieten
http://www.mytaste.nl/click/index/66743 ... suzanne.nl
Mmmm, ziet er goed uitEl_Kato schreef:Vanavond een heerlijke vegetarische curry gegeten. Heb hem in de slowcooker gemaakt 3 uur op low. Volgende keer gaat er nog een scheut water bij want met alleen kokosmelk kookt het een beetje in… Gaat op het lijstje favorieten![]()
Ziet er lekker uit!Dreetje schreef:Wij hebben weer deze salade gegeten......zoooooo lekker
Wat zit er allemaal in?
Framboos, kipfilet, koriander, sla en quinoa?
Wij eten vanavond een salade van gemengde sla, (zelf) gemarineerde garnalen, mango, rode ui en avocado. Zo lekker!
- Angelique
- 5-sterren

koekje schreef:Wat doe jij met de tempeh? Ik maakte voorheen gadogado met gekookte eieren en licht krokant gebakken tofu. Dat laatste eet meneer niet. Tempeh heeft hij geen bezwaren tegen (het is een moeilijk geval![]()
)
Ik ben iemand anders. Maar ik doe tempeh dan apart van de groente in plakken of stukjes en dan kruiden en goed doorbakken. Dan eet je het uiteindelijk wel bij de gado gado, maar het is er niet echt een onderdeel van. Als het zacht/sompig/neutraal is, dan vind ik het niet te knagen.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Zo doen wij het ook.Angelique schreef:Ik ben iemand anders. Maar ik doe tempeh dan apart van de groente in plakken of stukjes en dan kruiden en goed doorbakken. Dan eet je het uiteindelijk wel bij de gado gado, maar het is er niet echt een onderdeel van. Als het zacht/sompig/neutraal is, dan vind ik het niet te knagen.
En plakken koude kleefrijst erbij, dat vind ik lekkerder dan gewone rijst. Met veel pindasaus! Jummie.
Rode biet, sla, framboos, quinoa, dressing van olie en rode wijnazijnHylos schreef:Ziet er lekker uit!
Wat zit er allemaal in?
Framboos, kipfilet, koriander, sla en quinoa?
Wij eten vanavond een salade van gemengde sla, (zelf) gemarineerde garnalen, mango, rode ui en avocado. Zo lekker!
Gister shortrib van de bbq, met gebakken aardappels en witlof van de inductieplaat
met witlofsalade.
Vanavond aardappels en bosbietjes
Vanavond aardappels en bosbietjes