Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk
Moderator: Lizzy
-
sella
Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest
Maizena in de vachtstrooien en goed inkneden en na een uutje eruit blazen met de waterblazer. Rijstebloem kan ook als je dat hebt.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Pffff, lastig hoor.. Ik kan je helaas niet adviseren, maar mijn gevoel zou zeggen dat wassen kan, als je het daarna maar goed droog maakt..
-
sella
Ik heb dit als advies gekregen van een trimster en dat werkt heel goed bij vette vacht.
Hij is heel gevoelig voor hotspots en net hersteld van flink ziek zijn.
Ik doe dan de stress van wassen niet aan, ook al vinden ze het leuk het is toch een belasting voor het systeem, afkoelen door het wassen, lang blazen voor het droog is de vacht.
Hij is heel gevoelig voor hotspots en net hersteld van flink ziek zijn.
Ik doe dan de stress van wassen niet aan, ook al vinden ze het leuk het is toch een belasting voor het systeem, afkoelen door het wassen, lang blazen voor het droog is de vacht.
Hmmm ik denk er nog even over na.
Wbt het slechte lopen, hoe lang zouden jullie dat aankijken? Ik weet nog van mijn eigen enkel dat het herstel van pezen heel lang duurt. Dus wat dat betreft niet gek dat hij nog niet zuiver loopt, maar tja, je kunt niet voelen wat je hond voelt, dus waar doe je goed aan?
Wbt het slechte lopen, hoe lang zouden jullie dat aankijken? Ik weet nog van mijn eigen enkel dat het herstel van pezen heel lang duurt. Dus wat dat betreft niet gek dat hij nog niet zuiver loopt, maar tja, je kunt niet voelen wat je hond voelt, dus waar doe je goed aan?
-
sella
Zijn poot is toch ruim 14 dagen?
Hij heeft geen pijnstillers meer?
Het is geen lichte hond, dus ik zou sowieso even telefonisch overleggen hoe en wat wel en wat niet te doen.
Hij heeft geen pijnstillers meer?
Het is geen lichte hond, dus ik zou sowieso even telefonisch overleggen hoe en wat wel en wat niet te doen.
Ik ben nogal neurotisch op bewegingsproblemen, ik durf pas aan te kijken als 100% zeker is wat het probleem is. Nou heb ik gemist wat er tot nog toe onderzocht is, maar als je echt zeker bent van een pees, dan kun je afwachten. Ben je niet zeker, dan vind ik het tijd voor verder onderzoek. Voor je het weet is er meer beschadigt dan nodig en/of loopt hij langer met pijn dan nodig.
Ik zou wassen. Als de vacht vet is wordt het sneller vochtig en vuil en heb je meer kans op hotspots. Wassen met een hondenshampoo met conditioner en ze hebben met 3 dagen weer een mooie vetlaag die ze beschermt.
Het kreupel lopen vind ik persoonlijk wel lang duren nu. Ik zou daar toch wel naar gaan laten kijken denk ik.
Het kreupel lopen vind ik persoonlijk wel lang duren nu. Ik zou daar toch wel naar gaan laten kijken denk ik.
Weet je zeker dat het pees is? Begin van het topic had je het nl. over foto maken.
Nou een peesblessure kan zeer lang duren, maanden. Heeft Kaio ook ooit gehad, zat met zijn poot in raamkozijn en draaide zich om, vond poot niet leuk. ( DA check en na 2 weken terug voor foto omdat het zo lang duurde, maar alles prima echt pees)
Dat heeft op en af echt een tijdje geduurd. En dan leek het over deed ie weer gek en iets te veel., dan had ie er weer last van, wat dan wel veel sneller herstelde. We hebben hem denk ik een maand lang wat ingezwachtelt voor stabiliteit, kon ie wel meer de poot gebruiken zonder dat ie poot doorzakte.
Nou een peesblessure kan zeer lang duren, maanden. Heeft Kaio ook ooit gehad, zat met zijn poot in raamkozijn en draaide zich om, vond poot niet leuk. ( DA check en na 2 weken terug voor foto omdat het zo lang duurde, maar alles prima echt pees)
Dat heeft op en af echt een tijdje geduurd. En dan leek het over deed ie weer gek en iets te veel., dan had ie er weer last van, wat dan wel veel sneller herstelde. We hebben hem denk ik een maand lang wat ingezwachtelt voor stabiliteit, kon ie wel meer de poot gebruiken zonder dat ie poot doorzakte.
Hmm morgen al 3 weken zie ik nu. Ik denk pees omdat het op en af gaat, en hij vorige week beter liep. Hij is nu al dik 1,5 week van de pijnstillers af. Ze hebben hem helemaal gecheckt en voelden niks geks. Hij gaf alleen een kleine reactie op een buig beweging van zijn hak.
Hij loopt niet echt mank op zich. Af en toe een raar hinkje. Stijf. Maar goed, dan kijk ik het denk ik het weekend nog even aan, en als het dan nog niet beter wordt dan nu, dan wel terug.
Echt heel veel pijn heeft hij niet denk ik, ik moet hem genoeg tegenhouden. Als het aan hem lag ging ie sjezen!
Hij loopt niet echt mank op zich. Af en toe een raar hinkje. Stijf. Maar goed, dan kijk ik het denk ik het weekend nog even aan, en als het dan nog niet beter wordt dan nu, dan wel terug.
Echt heel veel pijn heeft hij niet denk ik, ik moet hem genoeg tegenhouden. Als het aan hem lag ging ie sjezen!
Dat zegt weinig. Als ie geen pijn had mankte hij niet. Sjeezen is hup de pijn verbijten en gaan met die banaan.
Eerlijk? Ik vind "op en af qua symtomen" en hij geeft geen pijnreactie niet voldoende. Ik liet volgende week goede foto's maken.
Eerlijk? Ik vind "op en af qua symtomen" en hij geeft geen pijnreactie niet voldoende. Ik liet volgende week goede foto's maken.
Graag eerlijk! Anders heb ik er eigenlijk weinig aan he
Als ie volgende week nog niet beter loopt gaan we terug.
I know. Ik hoop dat het allemaal meevalt met puppewup!eelke schreef:Graag eerlijk! Anders heb ik er eigenlijk weinig aan he![]()
Voor zijn vacht naar het zoute water gereden, beer uitgeladen, samen het water ingestapt, beer geparkeerd, maatbeker mee en zo de rest van de beer afgespoeld. Hopelijk frist t m wat op en krijgt hij niet te veel last van zijn poot hierdoor... hij moest natuurlijk wel het dijkje afstappen.
Maandag liep hij ineens prima. Gisteren weer slecht, en vandaag ook, dus vrijdag mogen we ons melden bij de dierenarts. Eerder ging niet, wilde wel dezelfde als die hem al gezien had.
Misschien stom hoor, maar hebben jullie enig idee van de kosten zijn van foto's laten maken? En als hij dan toch onder een roesje moet, is het dan verstandig om ook meteen andere delen op de foto te zetten, en welke dan?
Misschien stom hoor, maar hebben jullie enig idee van de kosten zijn van foto's laten maken? En als hij dan toch onder een roesje moet, is het dan verstandig om ook meteen andere delen op de foto te zetten, en welke dan?
Ik liet foto's altijd nemen in Eersel, zijn er bekwaam in, kan dus zonder roesje, ook met het inschatten van wat er te zien is op de foto zijn ze bekwaam. Ook meerdere DA's om te kijken eventueel.
Tja het kost je meestal een consult en rontgenfoto oef weet het niet precies meer iets tussen de 50-80 euro als ik me niet vergis. Ligt er denk ik aan hoe veel hoe lang en hoe precies. Maar goed denk dat het apparaat gebruiken de hogere kosten zijn dan de hoeveelheid foto's.
Geen idee wat je verder kunt rontgenen voor je beer, achterpoot was het he? Hak of knie? Je zou knie,hak en heup kunnen doen. Dan weet je dat de pijn in een deel van de poot niet door ontlasting van een ander deel van de poot komt.
Tja het kost je meestal een consult en rontgenfoto oef weet het niet precies meer iets tussen de 50-80 euro als ik me niet vergis. Ligt er denk ik aan hoe veel hoe lang en hoe precies. Maar goed denk dat het apparaat gebruiken de hogere kosten zijn dan de hoeveelheid foto's.
Geen idee wat je verder kunt rontgenen voor je beer, achterpoot was het he? Hak of knie? Je zou knie,hak en heup kunnen doen. Dan weet je dat de pijn in een deel van de poot niet door ontlasting van een ander deel van de poot komt.