O zo, ja ook poeder wordt zwaarder. Maar voordat ik ruim 10 jaar geleden vers ging voeren deden wij al testen met brok in een glas water met azijn. Werden het sponsjes was het niet ok. Viel het uit elkaar wel. Daar doelde ik op. Uitzetten doet het altijd wel, kan alleen op een slechte en een betere manier. Maar ja je hebt gelijk het wordt altijd wat meer en soms heel veel meer.Doranto schreef:Logisch gezien lijkt mij dat wanneer er vocht aan onttrokken is er vocht opgenomen moet worden om te kunnen worden verteerd. Iets wat vocht opneemt, neemt volgens mij per definitie toe in volume, anders neemt het niets opZelfs poeder neemt volgens mij dan in volume toe. Maar dit is puur mijn logische redenatie hoor, ik heb er geen verstand van
Hondenijs
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Hondenijs
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Lil schreef:Goede brokken wellen als het goed is niet op, maar ja dit kan behoorlijke klachten geven.
het was Royal Canin
Ja, hij had een dikke buik en piepte toen hij ging liggen (au). We hebben hem dus niet veel laten drinken, zijn na een uurtje gaan wandelen en al snel kwam de prut eruit aan de achterzijde. Stimuleert de darmwerking nogal, al die vezels. We waren ook nogal wat gewend met ons 'noukske. Ik heb er echt niet eens aan gedacht om hem te laten braken. Was ook niet de eerste keer.
Zo waren ze soms bij een dagopvang annex pension. Op een gegeven moment haalde ik hem daar op en dacht "wat loopt hij wijdbeens? wat lijkt hij dik?" en hij poepte ook zoveel... Wat bleek nou: ze hadden de honden daar in een soort boxen, dan deden ze die 1-voor-1 open en mochten ze naar de losloopweides. Maar niet alle pensionhonden eten hun bak leeg. En 'nak en 'nouk zaten in de achterste box. Dus Janouk bezocht even alle openstaande boxen en schuierde al de bakken leeg.... Vriendelijk gevraagd of ze daar wat beter op wilden letten in het vervolg.
Hij heeft trouwens ook nog een keer 2 kilo vogelzaad opgegeten, dat was in de nacht bij mijn schoonmoeder in de garage. Wij dachten nog "alles gecheckt- hier ligt niks eetbaars voor honden" maar hij dacht daar blijkbaar anders over. De volgende ochtend heeft hij 10x gepoept. 10 drollen die eigenlijk zo in het vogelvoederhuisje konden: dat zaad kwam er onverteerd weer uit...
En dan nog de keer dat hij een hele rol poepzakjes opgegeten had, toen poepte hij voorverpakt...
Eigenlijk is het achteraf niet zo gek dat hij overleden is aan een darmtumor, want zijn definitie van "eetbaar" was toch wel erg breed....
Zo zegSiberienne schreef:het was Royal Canindat voerde ik toen nog.
Ja, hij had een dikke buik en piepte toen hij ging liggen (au). We hebben hem dus niet veel laten drinken, zijn na een uurtje gaan wandelen en al snel kwam de prut eruit aan de achterzijde. Stimuleert de darmwerking nogal, al die vezels. We waren ook nogal wat gewend met ons 'noukske. Ik heb er echt niet eens aan gedacht om hem te laten braken. Was ook niet de eerste keer.
Zo waren ze soms bij een dagopvang annex pension. Op een gegeven moment haalde ik hem daar op en dacht "wat loopt hij wijdbeens? wat lijkt hij dik?" en hij poepte ook zoveel... Wat bleek nou: ze hadden de honden daar in een soort boxen, dan deden ze die 1-voor-1 open en mochten ze naar de losloopweides. Maar niet alle pensionhonden eten hun bak leeg. En 'nak en 'nouk zaten in de achterste box. Dus Janouk bezocht even alle openstaande boxen en schuierde al de bakken leeg.... Vriendelijk gevraagd of ze daar wat beter op wilden letten in het vervolg.
Hij heeft trouwens ook nog een keer 2 kilo vogelzaad opgegeten, dat was in de nacht bij mijn schoonmoeder in de garage. Wij dachten nog "alles gecheckt- hier ligt niks eetbaars voor honden" maar hij dacht daar blijkbaar anders over. De volgende ochtend heeft hij 10x gepoept. 10 drollen die eigenlijk zo in het vogelvoederhuisje konden: dat zaad kwam er onverteerd weer uit...
En dan nog de keer dat hij een hele rol poepzakjes opgegeten had, toen poepte hij voorverpakt...
Eigenlijk is het achteraf niet zo gek dat hij overleden is aan een darmtumor, want zijn definitie van "eetbaar" was toch wel erg breed....
-
Lil
+ 1 Boris opende kasten en vrat honden- katten- en mensenvoer. Maar dingen als vogelzaad en zo nee dat speelde hij niet klaar. Pension kon hij niet blijven (ontsnapte doodleuk en ging naar huis) maar anders zo iets als al die bakken leeg vreten ja dat paste hem dan weer wel hahahaDoranto schreef:Zo zeg![]()
die spant volgens mij echt de kroon. Niet te geloven zeg, wat een schrokkop!
Gelukkig laat mijn vreetgrage golden x labrador bevroren voedsel liggen, al durf ik hem er niet alleen mee te laten.
Echte vreetincidienten heb ik hier gleukkig dan ook niet meegemaakt, behalve bij mijn vorige Golden die wel even een ton paardenvoer naar binnen dacht te werken. die voelde zich 2 dagen niet zo lekker. 
Het is ook altijd een beetje jammer dat ze nooit van hun fouten lijken te leren.
Het is ook altijd een beetje jammer dat ze nooit van hun fouten lijken te leren.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja... hij was echt erg als hij de kans kreeg. Manlief merkte trouwens nog wel op dat hij een deel van de brokken wel uitgekotst had, dat was ik alweer vergeten.Doranto schreef:Zo zeg![]()
die spant volgens mij echt de kroon. Niet te geloven zeg, wat een schrokkop!
We waren trouwens gewwaarschuwd: met 6 weken had hij in het nest al een handdoek opgegeten. Dierenarts heeft die er heel voorzicht8g uit kunnen trekken. Macabere gevoel voor humor van de fokker: "hij is geflost van voor tot achter" ... Maar hij sloopte niet en stal ook bijna nooit wat van tafel ofzo. Dat deed onze andere husky in die tijd wel.
Oh wat zijn ze hier dan braaf
Ze hebben wel een keer 100 euro geheel aan gruzelementen gevreten
-
Lil
Net zo duur als een rondje dasmulpaap schreef:Oh wat zijn ze hier dan braaf![]()