Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

smulpaap schreef:Het is misschien ook een goed plan om een bloedonderzoek te laten doen
Zeker als dat al een tijdje geleden is
Nieren komen nogal eens voor bij de JRT
Ik heb Rocco (herplaatser) pas een half jaartje en hij gaat voor het eerst mee naar de da.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Kaela schreef:Wij vonden het bijzonder makkelijk om urine op te vangen bij Oscar. Hij keek twee keer verbaasd wat we van plan waren en de derde keer dacht ie "fuck it, ik mot pissen". Wij hadden wel een bakje aan een lang stokje getaped, ik vond het met een soeplepel wel heel dicht erop (en spetter gevaar :P ).

Succes maandag, ik hoop dat er iets uit komt waar jullie wat mee kunnen!
;D spettergevaar :D
Klopt, ik heb het 1x eerder gedaan en het komt wel heel dichtbij, maar met water en zeep is het er zo weer af ;)
Chouka schreef:Met honden weet je nooit. Ik zou zondagmorgen al een staal afnemen. Als het maandag lukt dan is het O.K. en kan je dat van zondag weg doen. Dan was het een generale repetitie en anders heb je toch een staal.
Veel succes maandag.
Dat is een goeie tip. Gaan we proberen. In ieder geval wordt het in de koelkast bewaard.

Dankjewel allemaal voor de tips en bemoedigende woorden...
Maandag 15.30 zijn we bij de da.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ik heb bij een Turkse herder reu er ooit een plastieken bak (ijsdoos van 2 liter) onder gehouden en dat ging goed en met de hoek daarna gewoon in een flesje laten lopen. In jou geval dan een klein bakje. (en handschoenen aandoen)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Chouka schreef:Ik heb bij een Turkse herder reu er ooit een plastieken bak (ijsdoos van 2 liter) onder gehouden en dat ging goed en met de hoek daarna gewoon in een flesje laten lopen. In jou geval dan een klein bakje. (en handschoenen aandoen)
Vanmorgen toen ze de tuin inrenden om te gaan plassen kon ik gewoon de soeplepel onder z'n piemeltje houden, hij gaf er helemaal niks om ;D
Er zat ook redelijk wat in, de rest zat weer in z'n slaapkleed ::)
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

ah, bedoelen jullie met een soeplepel een pollepel? Zo een groot ding met lang handvat om soep uit te scheppen?
Bij ons is een soeplepel de lepel waar je soep mee eet, gewoon iets groter dan een koffielepel.

Daarom dat ik het al niet begreep. Toch lijkt me een bakje handiger en dat kan je weggooien.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Chouka schreef:ah, bedoelen jullie met een soeplepel een pollepel? Zo een groot ding met lang handvat om soep uit te scheppen?
Bij ons is een soeplepel de lepel waar je soep mee eet, gewoon iets groter dan een koffielepel.

Daarom dat ik het al niet begreep. Toch lijkt me een bakje handiger en dat kan je weggooien.
Nee, een pollepel is bij ons (meestal) een houten lepel ;D
Op een kookwinkelsite zie ik dat de namen door elkaar worden gebruikt, opscheplepel/sauslepel/pollepel :D het is een juslepel maar dan groot die ik/wij bedoel(en) ;)
Nu ik erbij nadenk, zeg ik inderdaad wel eens 'de grote/kleine pollepel' waarmee ik dan de opscheplepel bedoel en niet de roerlepel.
Pfff nou zeg, wat een verwarring ;D
Laatst gewijzigd door - pien - op za 30 jul 2016, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ja. Het gaat dus over een ding waar ongeveer 150 ml in kan en niet over wat ik dacht van 12 ml.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

:duh: ben ik vergeten dat z'n schelpenbadje nog in de tuin stond (maar die zie ik niet als ik binnen zit) en toen we achterin de tuin zaten zag ik 'm daar een paar slokken uit nemen...
Vannacht was z'n slaapkleedje niet nat.
Ik zit ook nog te denken dat het aan z'n eten kan liggen...ik voer verschillende complete mengsels, maar omdat ik vooral tussen 19-20 u zag dat hij (zoveel) dronk bedacht ik me later dat ze rond 18 u eten krijgen en dat het daar verband mee zou kunnen houden. Wel raar dat Joepie dan niet veel drinkt...
Ik ga eea noteren, welke soort ze krijgen en wanneer hij veel drinkt/een nat slaapkleed heeft.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Plas gecontroleerd en bloed afgenomen. Morgen kan ik om 16.30 bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek...
Nog even afwachten.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ik duim met je mee.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

- pien - schreef:Plas gecontroleerd en bloed afgenomen. Morgen kan ik om 16.30 bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek...
Nog even afwachten.

OK, we duimen!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

De uitslag was gister laat binnen, ik zal even wat stukken uit de mail hier kopiëren:

- Volgens de onderzoeken tot nu toe is het urine verlies van Rocco volgens mij tgv een snellere blaasvulling dan normaal, want zijn urine sg is lager dan 1.020, nl 1.011 en de allereerste ochtendurine is de meest geconcentreerde urine van de dag.

- Uit het bloedonderzoek blijkt dat de zoutconcentratie in zijn bloed laag normaal is en draagt bij aan het probleem. Advies: 5 dagen achtereen 1 zoute haring of een grote handvol naturel chips per dag. Op de 6de dag de allereerste ochtend urine laten bepalen. Als het urine sg niet omhoog is en er weer iets bloed in de urine zit, dan zit ik aan een urineweginfectie te denken. Een urineweginfectie kan door vele oorzaken ontstaan, maar ook door het geven van rauw vlees. En omdat door het geven van rauw vlees makkelijker antibioticumresistentie kan optreden zal ik niet zomaar antibioticum gaan geven maar eerst een kweek laten uitvoeren.

- Meer drinken dan normaal kan o.a. ook tgv hongergevoel of een maagwand irritatie door spoelwormen en giardia. Daarom ondertussen ook 5 dagen Panacur-kuur (tegen spoelwormen en giardia) geven.

- Zijn nieren zijn goed. Volgens de SDMA bloedtest functioneren zijn nieren voor meer dan 75%.

Verder staan er wat links tussen die verwijzen naar oorzaken van urineverlies, snellere blaasvulling en giardia en nog een stukje 'Is het voeren van BARF (= 'Been en Rauw Vlees') beter dan verhit fabrieksvoer?' ::)

Hmmm, wat kan ik hiermee ? ? ?
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Dat is een moeilijke eh. De dierenarts weet het helemaal niet en geeft de BARF dan ook nog de schuld!
Die zoute haring (of chips) zou ik wel doen en een nieuw urine-onderzoek ook.
Ik denk niet dat ik mijn hond die Panacur zou geven als het niet zeker is dat er spoelwormen of gardia is.
Ik vind het ook raar dat je dat via mail krijgt. Als je dat kunt bespreken dan kan je meer vragen bijstellen.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Chouka schreef:Dat is een moeilijke eh. De dierenarts weet het helemaal niet en geeft de BARF dan ook nog de schuld!
Die zoute haring (of chips) zou ik wel doen en een nieuw urine-onderzoek ook.
Ik denk niet dat ik mijn hond die Panacur zou geven als het niet zeker is dat er spoelwormen of gardia is.
Ik vind het ook raar dat je dat via mail krijgt. Als je dat kunt bespreken dan kan je meer vragen bijstellen.
Ze zegt dat ze rauw voeren prima vindt, maar die bacteriën erin vindt ze maar niks...Ze weet dat ik er niet van af stap.
Handje chips vond hij gisteravond lekker maar vanavond haalt hij z'n neus er voor op; kun je ook een snufje zout door het eten doen? Anders haal ik morgen even haring.
Ik ben de Panacur aan het geven...na wat twijfel. Moet ik er dan probiotica bij geven?

Ik had haar gebeld om 16.30 maar ze had de uitslag nog niet en ik moest 15 u de volgende dag bellen
Toen kwam de uitslag alsnog binnen en belde ze me maar ik was achterin de tuin en had niks gehoord.
Vandaar dat ze me een mail stuurde.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Bacteriën zitten gewoon overal en als een hond aan de uitwerpselen van een andere hond likt dan heeft hij er nog veel meer. Ik veronderstel dat jij even hygiënisch omgaat met zijn etensbak als ik. De meeste bacteriën overleven de zure maaginhoud niet en met vers heb je dan nog extra bescherming.
Dat zout kan je zeker proberen vandaag als hij geen chips eet. Die zoute haring morgen lijkt me toch wel beter.
Nu je begonnen bent met Panacur zou ik dat niet stoppen. Zijn dat antibiotica? Ik ken dat niet.
O.K. In dat geval vind ik het heel sympathiek dat ze zoveel tijd genomen heeft voor die mail.

Plaats reactie