Normaal gesproken is dat te zien aan het ISBN-nummer.Thessa en Shanti schreef:Bedankt voor het aanbod!
Ik heb ze nu nieuw besteld omdat ik dan zeker weet dat het de juiste uitgave is en dat ze er goed aan toe zijn maar volgend jaar wil ik er misschien wel wat overnemen als ik heb kunnen navragen welke uitgaves nog goed zijn en die van jouw daar onder vallen.
Klaagtopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Klaagtopic
-
Shanti en co
- 5-sterren

Hoe bedoel je?Mowgli schreef:Normaal gesproken is dat te zien aan het ISBN-nummer.
- Charlie Angel
- Moderator
Re: RE: Re: Klaagtopic
[emoji8] [emoji8]-Saskia- schreef:Het is stom en stil.
-
Lil
Yep gemiddeld 200 euro per 8 weken.... En in mijn studie was het na een paar maanden alweer achterhaald, dus tweedehands ging niet...Thessa en Shanti schreef:Wat zijn studieboeken duur.
Absurd!
@ Saskia, heeeeel dikke knuffel!
Alle boeken hebben een ISBN-nummer. Als de uitgave die Spikkelneus ouder is dan de uitgave die je voor de studie nodig hebt, wijkt het ISBN-nummer van haar uitgave af van het ISBN-nummer wat op de boekenlijst van de uni staat.Thessa en Shanti schreef:Hoe bedoel je?
Niet elke druk heeft een nieuw isbn nummer toch?Mowgli schreef:Alle boeken hebben een ISBN-nummer. Als de uitgave die Spikkelneus ouder is dan de uitgave die je voor de studie nodig hebt, wijkt het ISBN-nummer van haar uitgave af van het ISBN-nummer wat op de boekenlijst van de uni staat.
Volgens mij ook niet, nee.eelke schreef:Niet elke druk heeft een nieuw isbn nummer toch?
alleen als er veelbetekenende veranderingen zijn wordt het nummer aangepast.eelke schreef:Niet elke druk heeft een nieuw isbn nummer toch?
Volgens mij wel. Of dan een volgnummer erop ofzo. Anders weet je nooit zeker of je de juiste besteld voor je studie.eelke schreef:Niet elke druk heeft een nieuw isbn nummer toch?
Is dat niet gewoon isbn + jaartal of druk dan?Kaela schreef:Volgens mij wel. Of dan een volgnummer erop ofzo. Anders weet je nooit zeker of je de juiste besteld voor je studie.
@Mowgli dan kun je dus wel gedoe hebben met paginanummers...
Van Wikipedia:eelke schreef:Is dat niet gewoon isbn + jaartal of druk dan?
@Mowgli dan kun je dus wel gedoe hebben met paginanummers...
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Internati ... BoeknummerEditie
Indien van een werk een nieuwe editie verschijnt, die veelbetekenend afwijkt van de vorige, verandert het ISBN. Kleinigheden als drukfouten tellen niet als significante afwijking.
Het ISBN van het Verzameld werk van Maria Dermoût was in de eerste uitgave 90-214-1030-3; dit oude tiencijferige nummer zou nu 978-90-214-1030-2 zijn geweest.
De vijfde druk van deze uitgave werd vermeerderd met enkele verhalen, en het ISBN werd 90-214-5945-0 (het dertiencijferige equivalent, dat thans moet worden gebruikt, zou zijn 978-90-214-5945-5).
-
Shanti en co
- 5-sterren

Bedankt voor de info, altijd handig als andere mensen al eerder de vragen stellen die bij mij opkomen. 
Zou inderdaad moeten kunnen dan!
- Angelique
- 5-sterren

Heel stom-Saskia- schreef:Het is stom en stil.
Beneden op de bank liggen te hoesten omdt je anders iedereen wakker blaft is ook stom. En helemaal als je vakantie hebt