Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Wat lief van je aangeboden Siberienne. Ik merk inderdaad als ik rustig met elkaar oploop met afstand, dit steeds beter gaat en de rust terug komt.

Wou dat ik hier iemand had met wie ik dat kon oefenen :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

briitje schreef:Wat lief van je aangeboden Siberienne. Ik merk inderdaad als ik rustig met elkaar oploop met afstand, dit steeds beter gaat en de rust terug komt.

Wou dat ik hier iemand had met wie ik dat kon oefenen :D
Er is niks zo goed als "parallel walking" mijn vorige hond viel vaak uit onzekerheid nadat hij als pup gegrepen was, de huidige twee soms maar vanuit andere motivatie (veel meer territorium gebonden). Ik had met Janouk graag oefenpartners gehad.....

eigenlijk zou er een doggydating app voor samen aangelijnd wandelen moeten zijn, zonder per se contact tussen de honden. Maar ja, dan moeten de eigenaren wel weten wat ze doen en hun eigen hond goed lezen.
Lil

Bericht door Lil »

Siberienne schreef:Er is niks zo goed als "parallel walking" mijn vorige hond viel vaak uit onzekerheid nadat hij als pup gegrepen was, de huidige twee soms maar vanuit andere motivatie (veel meer territorium gebonden). Ik had met Janouk graag oefenpartners gehad.....

eigenlijk zou er een doggydating app voor samen aangelijnd wandelen moeten zijn, zonder per se contact tussen de honden. Maar ja, dan moeten de eigenaren wel weten wat ze doen en hun eigen hond goed lezen.
Ja, parallel walking kan mijn pipo ook heel goed. Contact maken helaas niet.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Zo een app zou idd heel handig zijn, maar dan moet je idd wel iemand hebben die weet hoe en wat en niet bang is uitgevallen.

Vaak probeer ik ook met iemand op te lopen als mijn hond uitvalt. 9 van de 10 heeft dit resultaat. Die ene keer niet, zal zijn omdat de eigen niet kan/wil meewerken.

Helaas is het geen wat een reactie uitroept, juist frontale benaderingen
Lil

Bericht door Lil »

briitje schreef:Zo een app zou idd heel handig zijn, maar dan moet je idd wel iemand hebben die weet hoe en wat en niet bang is uitgevallen.

Vaak probeer ik ook met iemand op te lopen als mijn hond uitvalt. 9 van de 10 heeft dit resultaat. Die ene keer niet, zal zijn omdat de eigen niet kan/wil meewerken.

Helaas is het geen wat een reactie uitroept, juist frontale benaderingen
Maar juist die frontale benaderingen kan ik vaak voorkomen. Waar ik loop is het altijd breed genoeg en dan maak ik een boog bijvoorbeeld of draai mij om. Oversteken is ook al een boog maken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Na twee recente bijt incidenten schrijft de hondenbescherming dit:

https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... problemen/

Oh, en voor wie denkt "was het wel een klapkaak dan?" : (Let op! Niet geschikt voor mensen met een zwak hart).
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb getwijfeld of ik het zou plaatsen. Je weet niet welke berichten over andere rassen niet in de media komen. Maar gatver de gatver, dit zijn toch weer enge incidenten.

En mijn "ontsnapt uit de tuin" issue is in deze een "vreemde komt zomaar de tuin in" variant geworden. Vreselijk.
Summerditches
5-sterren
5-sterren

Bericht door Summerditches »

Lizzy schreef:Na twee recente bijt incidenten schrijft de hondenbescherming dit:

https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... problemen/

Oh, en voor wie denkt "was het wel een klapkaak dan?" : (Let op! Niet geschikt voor mensen met een zwak hart).

Los van alle andere bestaande en nieuwe discussies...ik woon er vlakbij..ik ken de sfeer, de drukte, het publiek, de overlast, de keiharde muziek, de bijbehorende kermis.. etc. en het eerste wat ik dacht..nogmaals los van alle andere zaken.. WELKE IDIOOT gaat er in godsnaam met zijn hond hier tussenlopen..wat wil je hiermee bereiken..welk image wil je opkrikken..en hoe denk je dat je hond dit alles zal ervaren....Die moeten ze voor eeuwig verbieden eigenaar van een hond te zijn/worden..die heeft hem overduidelijk om de verkeerde redenen en maakt hierdoor dus ook totaal de verkeerde keus. :'(
Lil

Bericht door Lil »

Kaela schreef:Ik heb getwijfeld of ik het zou plaatsen. Je weet niet welke berichten over andere rassen niet in de media komen. Maar gatver de gatver, dit zijn toch weer enge incidenten.

En mijn "ontsnapt uit de tuin" issue is in deze een "vreemde komt zomaar de tuin in" variant geworden. Vreselijk.

Nu al meerdere filmpjes van incidenten gezien en ik kan zeggen dat het hier niet zou gebeuren. Ja je komt niet op mijn terrein als er niemand is, dan wordt je gebeten. Maar de manier waarop de vechthonden erin hangen is echt niet normaal. Herders veroorzaken fikse wonden, maar wat ik zie met de vechthonden op die filmpjes met hoe die tekeer gaan dat is niet te evenaren (gelukkig).
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik had het ook gelezen. Wat mij opvalt is dat je de laatste tijd vaker hoort dat het asielhonden zijn, dat was bij Marloes ook zo als ik het goed heb. En die hond die het meisje van 6 heeft verminkt kwam ook uit het asiel, die al had gezegd dat ze moesten oppassen met honden en kinderen. Maar moeten dat soort asielhonden nou echt de maatschappij nog in? Die zijn toch potentieel nog gevaarlijker?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Ik heb getwijfeld of ik het zou plaatsen. Je weet niet welke berichten over andere rassen niet in de media komen. Maar gatver de gatver, dit zijn toch weer enge incidenten.

Ik moest daar ook nog even aan denken, aan wat jij had geschreven :-X
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Summerditches schreef:Los van alle andere bestaande en nieuwe discussies...ik woon er vlakbij..ik ken de sfeer, de drukte, het publiek, de overlast, de keiharde muziek, de bijbehorende kermis.. etc. en het eerste wat ik dacht..nogmaals los van alle andere zaken.. WELKE IDIOOT gaat er in godsnaam met zijn hond hier tussenlopen..wat wil je hiermee bereiken..welk image wil je opkrikken..en hoe denk je dat je hond dit alles zal ervaren....Die moeten ze voor eeuwig verbieden eigenaar van een hond te zijn/worden..die heeft hem overduidelijk om de verkeerde redenen en maakt hierdoor dus ook totaal de verkeerde keus. :'(
Ja, natuurlijk is die eigenaar een imbeciel, dat ie daar gaat lopen met zijn hond. Volstrekt imbeciel. Maar het zijn nou juist vaak imbecielen, die met deze honden lopen. Nou moet ik zeggen, ik kan met alle 4 mijn honden daar gaan lopen: niet 1 bedenkt er wie dan ook te gaan bijten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jantina schreef:Ik had het ook gelezen. Wat mij opvalt is dat je de laatste tijd vaker hoort dat het asielhonden zijn, dat was bij Marloes ook zo als ik het goed heb. En die hond die het meisje van 6 heeft verminkt kwam ook uit het asiel, die al had gezegd dat ze moesten oppassen met honden en kinderen. Maar moeten dat soort asielhonden nou echt de maatschappij nog in? Die zijn toch potentieel nog gevaarlijker?
Klopt. De hond die Nelson gegrepen heeft kwam inderdaad uit het asiel. Maar vergis je niet, er zitten tig van dit soort honden in het asiel. Baas 1 vertrouwd het niet en doet afstand. Baas 2 denkt: wat een zielig, mooi, lief hondje. Baas 1 zegt er vaak niet bij waarom afstand wordt gedaan of knoopt hondlief ergens aan een boom en zo krijgt eigenaar 2 te weinig info. Of, en dat denkt de eigenaar van de hond die ons aanviel, het asiel heeft een vermoeden maar zegt niets om de kansen van de hond niet teniet te doen. De eigenaar van de hond hier belde het asiel, hij mocht de hond terugbrengen. Dat heeft hij niet gedaan omdat ze het niet eens werdenover de toekomst. Asiel wilde herplaatsen, eigenaar euthaniseren. Eigenaar heeft de hond gehouden en op eigen kostten laten inslapen. Maar dat gebeurd dus hé, dat een hond aanvalt en het asiel ze gewoon terugneemt en een nieuwe baas zoekt :-X :-X :-X :-X :-X

Goed gehandeld door de politie, maar jemig, het moet toch niet nodig hoeven zijn... :-\
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Ik begrijp de reactie van de mensen met zo'n hond (of het nu een 'echte' pittbull of een verbastering is) wel. het komt mij over dat jullie je realiseren wat je in huis hebt en hier mee probeert te dealen. Werkelijkheid is wel dat een grote groep mensen zo'n hond hebben die eigenlijk helemaal geen hond zouden moeten houden laat staan een hond die gefokt is om een hekel te hebben aan andere honden.

Wat dat betreft vraag ik me af of je in een land als nederland waar de bevolking behoorlijk op een hoopje woont en men steeds meer bezig is met zichzelf dan zich in een ander te verplaatsen een hondenras met zo'n hondagressie op zijn plaats is. Als ze gaan gaan ze voor de kill en dat is erg beangstigend vind ik.

Ik denk niet dat er een snelle oplossing is. Een ontmoedigingsbeleid zoals in duitsland gevoerd wordt lijkt een eerste stap. Met een verbod kom je er niet want dan verzinnen ze wel weer een nieuwe mix. Meer controle op fok en het reguleren/beheersen van extremen zoals de toats maar vooral de xxl varianten lijkt me ook niet heel verkeerd.

Mijn vriend heeft een tijdje geleden met een fokker van boerboels gesproken. Die fokker was echt verbaasd wat bij hem aanklopt voor de honden. Geen idee wat ze in huis halen. Hij zei dat het "schattig" wordt gevonden als de pup beschermend is naar de baas.... Tot het beestje 70 kg verder is, niet meer te houden is en ze dus geen idee hebben wat ze met zo'n hond aanmoeten. Onder het mom... Doet hij anders nooit hoor.

OT:
Ik zag vandaag overigens een foto van een kruising amstaff x jack russel waar ik werkelijk niets van begreep. Als dat uit een oops nestje komt dan doe je daar toch wat aan maar die pootjes :-X

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik niet heel veel verstand van honden maar dit oogt toch niet echt gezond.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Wat ik ervan begreep was het geen eigen tuin, maar een binnentuin, dus voor meerdere mensen toegankelijk. En als een kind van 6 door het hek kan stappen, dan was die tuin sowieso al niet hondproof.

Plaats reactie