Bloedwaardes binnen Lyme :-(

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Spier of pees Polsgewricht?

Valerie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Spier of pees Polsgewricht?

Bericht door Valerie »

We zijn een week verder en ik kan melden dat ze het een pak beter doet. Geen koorts, vrolijk, enz ... maar jammer genoeg nog niet de oude springer. Vandaag kwamen we aan het polsgewricht en daar reageerde ze erg op (ondanks de prednison), dus ik begin meer en meer te vrezen dat het toch echt daarvandaan komt. Het is de poot waar ze (ter hoogte van het Polsgewricht) het kussentje kapot is gegaan met door mijn benen te vliegen en op een bal te roetsjen ... Dus waarschijnlijk binnenin toch schade (al is het een maand of 9 geleden gebeurd) en is het een maand of 3 goed gegaan na de vorige ellende. De foto's van een paar maanden geleden laten niets zien aan het polsgewricht. Morgen even langs de DA om te vragen welke stappen we het beste kunnen nemen nu om duidelijkheid te krijgen. Het is ook de poot waarmee ze vorig weekend het ijzer heeft geraakt, maar op de elleboog reageert ze helemaal niet (waar ze gestoten heeft).

Momenteel zit ik te denken om toch een afspraak bij de accupunturist door te laten gaan. Zal morgen ook de orthomanueel therapeut contacteren wat zij ervan denkt. Konden ze maar praten :-\
sella

Re: Bloedwaardes binnen :-(

Bericht door sella »

Moeilijk, ik denk dat als er toch iets van een botscheur of splinter ect zit, dat nu beter zichtbaar moet zijn op een foto, omdat je een paar maanden verder bent en het lichaam het wil helen dmv kalkafzetting.
Acupunctuur kan in ieder geval pijndempen door bepaalde punten aan te prikken of te laseren wat endorfine produktie stimuleerd.
Valerie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Valerie »

sella schreef:Moeilijk, ik denk dat als er toch iets van een botscheur of splinter ect zit, dat nu beter zichtbaar moet zijn op een foto, omdat je een paar maanden verder bent en het lichaam het wil helen dmv kalkafzetting.
Acupunctuur kan in ieder geval pijndempen door bepaalde punten aan te prikken of te laseren wat endorfine produktie stimuleerd.
Bedankt! Hier heb ik zeker wat aan! Mocht het een spier/pees zijn, wat is dan de volgende stap?
sella

Bericht door sella »

Mijn voorkeur gaat uit naar revalidatie via hydrotherapie, omdat dan er gericht gewerkt kan worden aan spier herstel en behoud en de gewrichten minder zwaar belast worden.
Dat kan ook als het beter gaat makkelijker zwaarder gemaakt worden.
Valerie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Valerie »

sella schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar revalidatie via hydrotherapie, omdat dan er gericht gewerkt kan worden aan spier herstel en behoud en de gewrichten minder zwaar belast worden.
Dat kan ook als het beter gaat makkelijker zwaarder gemaakt worden.
Onder begeleiding van ortho manueel therapeut waren we met hydrotherapie nu druk bezig qua spieropbouw. Aangezien het super ging de laatste maanden qua spieropbouw, hebben we de laatste maand de hydrotherapie omhoog gedaan qua intenstiteit voor de spieropbouw. Elke 2 weken een sessie (+controle) met daartussen oefeningen, veel wandelen/fietsen en natuurlijk de trainingen die weer intensiever mochten worden.

We zullen zien wat de DA zegt morgen. Zal in ieder geval vragen voor gelijk een foto te maken. Zou het wel erg raar vinden mocht er een stukje afgebroken zijn of een scheurtje zijn. Want met het voorval zelf was het natuurlijk wat geluid maken, maar eigenlijk mank gelopen heeft ze niet. Verschrikkelijk bloeden door dat kapotte kussentje en natuurlijk daar regelmatig aan likken.
sella

Bericht door sella »

Dan duim ik dat mevroi geen ontsteking naar binnen heeft gelikt.
Valerie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Re: Bloedwaardes binnen Lyme :-(

Bericht door Valerie »

Zoals gezegd maandag naar de dierenarts geweest voor algeheel onderzoek en foto's. Bij het algehele onderzoek zeiden beide dierenartsen gelijk Lyme ... Ze reageerde (ondanks de prednison) op beide polsen en 1 elleboog. De foto's genomen van de voorkant (polsen en ellebogen) en ja, gewrichten goed (mooi gevormd, geen stukjes, geen breuk). Dan nog maar eens een bloedonderzoek. De waardes waren een pak beter als een paar maand geleden behalve de witte bloedcellen en Lyme :'( De Lyme (moet onder de 20 normaal) was vorige keer 22 en nu 25 maar dan met een pijltje naar boven (dus hoger). Sinds maandag zit ze ook aan de antibiotica, tot op heden jammer genoeg nog geen beterschap :-\

Indien vrijdag nog geen beterschap wordt er een punctie genomen van het vocht op de elleboog of op de polsen.
sella

Bericht door sella »

Oh wat balen. Wel fijn dat de gewrichten ok zijn.
Dikke knuffel voor je meisje en jullie.
Ik meen dat de forumnaam kyra is die hebben een newfy of mogelijk 2 van de dames met lyme die ze alternatief weer prima op de rit hebben gekregen.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

't is niet waar hé! hebben jullie weer prijs......balen zeg. hopelijk slaat de kuur snel aan.
Ik duim
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hoe gaat het met je meisje?

Plaats reactie