Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

Fioon
5-sterren
5-sterren

Bericht door Fioon »

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Fioon schreef:Wel heel toevallig, of niet?
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... de-rivier/
Prachtige blog.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Prachtige blog.
+ 1
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Martine-Tom schreef:Nou het uitlaten van Tom vind ik al tijden niet leuk meer door dit soort honden, ik loop tegenwoordig op afwijkende tijden, loop om bij alles wat breedbekachtig is en ga naar stukken waar ik weet dat ze amper komen.
De meeste van dit soort ellendelingen komen namelijk amper de wijk uit dus buiten de wijk ben je aardig veilig, in de wijk is het ogen en oren open en altijd alert zijn.
Nee leuk is anders.

Van mij hoeven honden niet acuut ingeslapen, maar als ze nou in een asiel zitten en het asiel zegt al "onveilig met honden/kinderen" in godsnaam stop er dan een spuit in, zowel de hond, de nieuwe eigenaar als de maatschappij doe je geen plezier met zoeen...

Een uitsterf en ontmoedigingsbeleid ben ik wel volledig voor!
Dat ben ik met je eens Martine, dat is hier ook zo en gelukkig zie ik ze tot nog toe in de wijk ook niet gelukkig!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Zoals ik lees in het artikel zat de hond in een afgesloten tuin en is het kind door de spijlen van het hek in de tuin geraakt. Niet dat ik het goed wil praten, maar wie lette er op dat kind? Hoeveel andere honden zouden in zo'n situatie niet bijten?
Ik vind wel dat zulke honden die in het asiel komen er niet meer uit moeten kunnen komen. Vaak zitten ze heel lang in het asiel en ik vind dat je dan beter kunt euthaniseren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Zoals ik lees in het artikel zat de hond in een afgesloten tuin en is het kind door de spijlen van het hek in de tuin geraakt. Niet dat ik het goed wil praten, maar wie lette er op dat kind? Hoeveel andere honden zouden in zo'n situatie niet bijten?
Ik vind wel dat zulke honden die in het asiel komen er niet meer uit moeten kunnen komen. Vaak zitten ze heel lang in het asiel en ik vind dat je dan beter kunt euthaniseren.

Heel eerlijk? Ik denk dat de meeste honden niet zouden bijten. Die van mij in ieder geval niet. Hard blaffen, ja. Grommen, misschien. Maar bijten? Nee. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
Bovendien: het was toch niet de tuin van de hond zelf, maar meer een gemeenschappelijk terrein, als ik het goed heb begrepen?

Ben het wel met je eens dat vechthonden die naar het asiel worden gebracht, beter geëuthanaseerd kunnen worden dan dat ze daar jaren moeten zitten. Daar wordt zo'n hond ook niet beter van, jarenlang weinig persoonlijke aandacht en contact met mensen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hier had ik even moeite mee

Anne in Duitsland schreef:

Heel eerlijk? Ik denk dat de meeste honden niet zouden bijten. Die van mij in ieder geval niet. Hard blaffen, ja. Grommen, misschien. Maar bijten? Nee. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
Bovendien: het was toch niet de tuin van de hond zelf, maar meer een gemeenschappelijk terrein, als ik het goed heb begrepen?

Ben het wel met je eens dat vechthonden die naar het asiel worden gebracht, beter geëuthanaseerd kunnen worden dan dat ze daar jaren moeten zitten. Daar wordt zo'n hond ook niet beter van, jarenlang weinig persoonlijke aandacht en contact met mensen.
Een tuin die op slot zat in elk geval. Ik denk dat hier in BE veel honden bijten als je op hun terrein komt. De mijne zou dat misschien ook best durven en mijn vorige zeker.

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hier had ik even moeite mee

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Een tuin die op slot zat in elk geval. Ik denk dat hier in BE veel honden bijten als je op hun terrein komt. De mijne zou dat misschien ook best durven en mijn vorige zeker.

Mijn honden zouden een kind nooit bijten; voor Laika en Lupi zijn kinderen tweebenige honden om mee te spelen, en mijn reuen zouden snuffelen en dan weglopen als het kind te druk is. Misschien dat ze een inbreker nog iets zouden aandoen, maar ook daar heb ik m'n twijfels bij.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

De mijne heeft een hekel aan kinderen.

Lil

Bericht door Lil »

Mijn honden bijten zeer zeker als je op het terrein komt. Zou mooi zijn als ze inbrekers binnen lieten.... ik heb toch heus wel honden mede voor het bewakingsaspect.
Maar ik heb dus een volledig afgesloten tuin, met waarschuwingsbord. Het is 100% privéterrein, geen twijfel over mogelijk.

Die binnentuin van die pitbull met dat meisje dat was een gezamenlijke tuin voor het gehele appartementencomplex en afgezet met zo'n spijlenhek. Daar zou ik beide honden niet los laten. Jones niet, omdat er vreemden zouden kunnen komen en Kimba niet als klein hondje omdat die door het hek kan. Ergo, ik denk dat in zo'n gezamenlijke tuin honden ook helemaal niet los mogen! Ik heb ook twee maal in een appartement gewoond en daar was zo iets gezamenlijks echt geen plek waar je zomaar ff je hond mocht uitlaten en al helemaal niet loslopen. Ja, soms deed men dat wel met instemming. Boris liet ik wel eens los op verzoek van de mensen die er zaten. Ahhhhh mag hij... ja soms wel soms niet (bijvoorbeeld als er niet sociale honden naar beneden kwamen).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lil schreef:Mijn honden bijten zeer zeker als je op het terrein komt. Zou mooi zijn als ze inbrekers binnen lieten.... ik heb toch heus wel honden mede voor het bewakingsaspect.
Maar ik heb dus een volledig afgesloten tuin, met waarschuwingsbord. Het is 100% privéterrein, geen twijfel over mogelijk.
En dan nog ben jij aansprakelijk he. Dan nog nemen ze je hond in beslag, als er een kind over het hek klimt en gebeten wordt.
Die binnentuin van die pitbull met dat meisje dat was een gezamenlijke tuin voor het gehele appartementencomplex en afgezet met zo'n spijlenhek. Daar zou ik beide honden niet los laten. Jones niet, omdat er vreemden zouden kunnen komen en Kimba niet als klein hondje omdat die door het hek kan. Ergo, ik denk dat in zo'n gezamenlijke tuin honden ook helemaal niet los mogen! Ik heb ook twee maal in een appartement gewoond en daar was zo iets gezamenlijks echt geen plek waar je zomaar ff je hond mocht uitlaten en al helemaal niet loslopen. Ja, soms deed men dat wel met instemming. Boris liet ik wel eens los op verzoek van de mensen die er zaten. Ahhhhh mag hij... ja soms wel soms niet (bijvoorbeeld als er niet sociale honden naar beneden kwamen).
Dat is zoals ik het ook begrijp. Dit is een gemeenschappelijke binnentuin, niet de tuin van de flatbewoner zelf. Dus iedereen met z'n hondje of z'n kindje mag daar in komen. Gaat die kerel daar uitgerekend met zijn kind en hond agressieve Pitbull onaangelijnd, zonder muilkorf op rondlopen :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou niet voor iedereen aangezien de tuin dus op slot was.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef:Nou niet voor iedereen aangezien de tuin dus op slot was.

Sterk verhaal. Want links of rechtsom kan er geen kind van 6 door die spijlen. En er ook niet overheen stappen. Niet naar jou maar ik denk dat meneer een Pinokkio neus heeft als ie zegt dat het terrein op slot was. En als het terrein wel op slot was en er kon echt niemand op komen, dan hebben we weer een andere discussie ja... Want hoe komt dat meisje dan in die tuin?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Volgend de broer van dat meisje was ze door de spijlen gegaan en kon hij er niet naartoe omdat de tuin op slot was. Staat in dat artikel. Wat ervan waar is weet ik uiteraard niet. Toen ik 6 was kon ik ook door spijlen van een hek.

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Maar Hanna, bijt jou hond in een arm of been? Of verminkt ie het gezicht van een kind? Mijn oudste reu heeft 1x gehapt, iemand (een vreemde op straat) stak sneller dan het geluid zijn hand in de kinderwagen en boog over de baby heen. Bas hapte in de andere hand. Nog geen blauwe plek, echt een waarschuwing. Ik schrok me rot maar goed, kon zijn gedrag verklaren en die persoon ook.
Dat is toch heel wat anders dan dergelijke honden aanrichten hoor.

Plaats reactie