Ik neem aan dat je wel weet dat je misselijk kunt worden van antibiotica he. Dus wellicht het plan van gemalen prak en eierschaal poeder nog wat langer door laten lopen tot na de kuur voordat je grote dieet veranderingen beslist.
Prostaat was:maagklachten, welke opties hebben we nog?
Moderator: Lizzy
Re: maagklachten, welke opties hebben we nog?
Kijk aan, dat klinkt in ieder geval wel als een plan, en dat is fijn 
Ik neem aan dat je wel weet dat je misselijk kunt worden van antibiotica he. Dus wellicht het plan van gemalen prak en eierschaal poeder nog wat langer door laten lopen tot na de kuur voordat je grote dieet veranderingen beslist.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Kaela schreef:De kuur duurt nog t/m woensdag.
Vannacht ging heel redelijk. Hij lijkt vooral in de avond en eerste deel van de nacht last te hebben, maar gisteravond viel alles mee in verhouding tot twee nachten terug.
We hebben nu ons eigen gemalen prakje uit de diepvries gehaald en gaan dat vanaf vanavond proberen met de eischaal. Dan weten we volgende week genoeg om te beslissen of dat wat is, of dat we toch de gok moeten gaan nemen met een grote dieetverandering.
Duimen draaien mee om in de hoop dat de verbetering zich voortzet.
Mag Oscar zuivel? Evt wat vla in de avond? Mijn vriendin mocht dat van de holist geven als haar hond erg last had van haar maag, maar haar hond heeft geen allergie oid. Of rijstepap als hij dat verdraagt?
Succes ermee en een kriebeltje voor Oscar. Of is het wel een kroelkont? dan een aai! Ik zag laatst een foto van hem in het foto van de dag topic en ik vind het toch zo'n mooie man.
Als Oscar idd zuivel mag dan kun je door die prak misschien een flinke eetlepel magere Hüttenkäse door. De Lidl is hier bij ons de enige die een magere variant heeft. Misschien dat dit toch iets doet voor zijn maag/misselijkheid. Of het moet zijn dat hij dit niet mag hebben?Kaela schreef: We hebben nu ons eigen gemalen prakje uit de diepvries gehaald en gaan dat vanaf vanavond proberen met de eischaal. Dan weten we volgende week genoeg om te beslissen of dat wat is, of dat we toch de gok moeten gaan nemen met een grote dieetverandering.
Gezien hij al geen stevige ontlastig heeft.. wordt dat van zuivel niet alleen maar zachter?
Ja maar qua eierschaal ben ik vooral benieuwd qua ontlasting. Het misselijk zijn zal inderdaad langer de tijd nodig hebben. Maar als het hem na 2 dagen dun door de broek loopt, is het hoe dan ook geen optie.eelke schreef:Kijk aan, dat klinkt in ieder geval wel als een plan, en dat is fijn
Oscar mag wel zuivel. In die zin, hij heeft het nooit structureel gehad, dus ik heb geen reden om het niet te geven. Ik kan alleen niet aan rauwe zuivel kopen, dus de tip van rauwe geitenmelk of yoghurt die ik wel eens voorbij zie komen had ik als onpraktische geparkeerd. Hutenkase is overal te koop, dat kan ik best proberen.
En gewone geitenmelk zou ook nog kunnen toch? Dan krijgen ze hier ook wel. De AH heeft dat gewoon. Werkt hier wel wat tegen misselijkheid.
Kaela schreef:Ja maar qua eierschaal ben ik vooral benieuwd qua ontlasting. Het misselijk zijn zal inderdaad langer de tijd nodig hebben. Maar als het hem na 2 dagen dun door de broek loopt, is het hoe dan ook geen optie.
Oscar mag wel zuivel. In die zin, hij heeft het nooit structureel gehad, dus ik heb geen reden om het niet te geven. Ik kan alleen niet aan rauwe zuivel kopen, dus de tip van rauwe geitenmelk of yoghurt die ik wel eens voorbij zie komen had ik als onpraktische geparkeerd. Hutenkase is overal te koop, dat kan ik best proberen.
Heb je deze site al eens gezien? http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html
Wellicht zit er iets in de buurt?
Nee, niets helaas. Allemaal minstens een half uur rijden.Hope schreef:Heb je deze site al eens gezien? http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html
Wellicht zit er iets in de buurt?
Deze zit in Jelsum https://www.biomelktap.nl
Kunnen we samen anders wel eens kijken?
Weet ik, dat is bij ons weggetje. Maar dat is koeienmelk (Oscar heeft wel een band met die koeien, misschien helpt datHylos schreef:Deze zit in Jelsum https://www.biomelktap.nl
Maar dan nog. Verse melk kun je niet lang bewaren. Dan moet ik elke paar dagen langs die boerderij. Dat gaat het niet worden niet, als ik eerlijk ben.
Oh, weet ik veel.
Ik wil zo graag behulpzaam ziiiijn.
Je bent een schat. Iedereen die zo meedenkt en meeleeft. Echt, dat doet me enorm goed!Hylos schreef:Oh, weet ik veel.![]()
Kan je het niet invriezen dan?Kaela schreef:Weet ik, dat is bij ons weggetje. Maar dat is koeienmelk (Oscar heeft wel een band met die koeien, misschien helpt dat). En er wordt altijd geitenmelk aangeraden.
Maar dan nog. Verse melk kun je niet lang bewaren. Dan moet ik elke paar dagen langs die boerderij. Dat gaat het niet worden niet, als ik eerlijk ben.
Maar goed, wat niet gaat, dat gaat niet. Als je het wil proberen zou ik dan gewoon geitenmelk uit de supermarkt halen.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik bedoelde de vla ook meer op het moment dat hij opboert ed. Omdat het dan het zuur in de maag neutraliseert. en de boel tot rust brengt. Dan maakt rauw of niet niet zoveel uit.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Een klein beetje verwarmde geitenmelk doet hier wonderen bij misselijkheid!