Spot - darmproblemen voedselintolerantie. - gaat vooruit

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Spot - darmproblemen voedselintolerantie- update- gaat nog niet goed

tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Kan hij tegen gekookte pompoen? Dat helpt ook wel tegen slappe ontlasting. En idd de gelige ontlasting kan van de rijst komen.
Mag je dat vervangen door gekookte havermout eventueel?
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Qua voeding kan ik je helaas geen tips geven.

Bandit heeft ook eens een prednisonkuur gehad. Meteen was hij doodmoe en moest iedere 2 uur een heeeeele grote plas maken!
Hij loopt normaal 15 a 20 km per dag in draf mee (verdeeld in 3 keer), maar met die prednison kon hij nog geen straatje wandelen.

Moe en plassen zijn echt bijwerkingen van de prednison!
Met het afbouwen van de prednison neemt de energie weer toe en wordt het plassen minder.

Ik hoop toch zo dat er snel een goede oplossing voor Spot gevonden wordt!!!
sella

Re: Spot - IBD- update- gaat nog niet goed

Bericht door sella »

Siberienne schreef:Ja is ook zo. Buffel is ook echt een zorgenkindje he?
Drupje voor drupje en stapje voor stapje....
Ja Buffel is ook een zorgenkindje. Zolang ze nog veel lol hebben dan gaan we ervoor.
Ja lekker opbouwen drupje voor drupje en stapje voor stapje.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

tt-tjes schreef:Kan hij tegen gekookte pompoen? Dat helpt ook wel tegen slappe ontlasting. En idd de gelige ontlasting kan van de rijst komen.
Mag je dat vervangen door gekookte havermout eventueel?
Geen idee eigenlijk, heeft hij nog nooit gehad.

Havermout durf ik niet zo goed aan, lang geleden was hij te mager em heb ik 'satin ball' gemaakt maar dat viel toen niet zo goed.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Spot zegt even hallo :)

Afbeelding
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Dag mooie man. :-*

Bij de satinballs pak je rauwe havermout. Ik bedoelde eigenlijk meer gekookte havermout.
sella

Bericht door sella »

Hey dag schoonheid, wat ben je toch een brok van een hond :-*
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tt-tjes schreef:Dag mooie man. :-*

Bij de satinballs pak je rauwe havermout. Ik bedoelde eigenlijk meer gekookte havermout.
ja, da's natuurlijk een enorm verschil.. Sorry, beetje blond soms ;)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Wat een toet!! :-*

Hier gaat het mis zodra er rijst bij komt..... Aardappelen? (gaat hier ook niet goed) zoete aardappel? (gaat wel goed in kleine hoeveelheden)

En dan een vraagje aan iedereen......

ik zag deze week reclame van glutenvrije pasta bij Aldi....daardoor kwam bij mij de vraag boven: Zou dat wat voor gevoelige honden zijn??
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

inni schreef:Wat een toet!! :-*

Hier gaat het mis zodra er rijst bij komt..... Aardappelen? (gaat hier ook niet goed) zoete aardappel? (gaat wel goed in kleine hoeveelheden)

En dan een vraagje aan iedereen......

ik zag deze week reclame van glutenvrije pasta bij Aldi....daardoor kwam bij mij de vraag boven: Zou dat wat voor gevoelige honden zijn??

Tja, ik denk alleen als de intolerantie in de tarwegluten zit. Ik las laatst in een boek dat een echte gluten intolerantie bij honden toch vrij zeldzaam zou zijn?

Als alle koolhydraten bijna slecht vallen, dan zal glutenvrij niet zoveel uitmaken toch?

Spot kan op zich wel tegen rijst, maar ik denk inderdaad dat de bruine rijst te zwaar is - en nu de hoeveelheid die ik geef misschien wel te groot. Ik heb even goed gekeken maar er lijkt wel onverteerde rijst in de poep te zitten.

Heb nu vis- tot pap gekookte witte rijst in de blender gedaan en dat gevoerd. Als ik hem dan na het eten zie dan lijkt hij wel opgewekter, dus hopelijk was het inderdaad de bruine rijst die te zwaar op de maag lag.

Hij is sowieso vrolijker vandaag.
Ik ben ondertussen aan het experimenteren met de droger om een soort van viskoekjes te maken voor onderweg. Eens kijken wat dat wordt. Ik geef nu van die gedroogde visjes (sardientjes) uit de winkel (kattensnacks) maar Shadow lust die niet, Spot vindt ze wel aardig maar ik heb nu eenmaal eigenlijk iets nodig waar ze een moord voor doen als we weer eens reetjes of haasjes tegenkomen. Wordt vervolgd
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

sella schreef:Hey dag schoonheid, wat ben je toch een brok van een hond :-*
:biggrin2: :biggrin2: Hij is echt een knuffel thuis. Ligt het liefst half op schoot. Hij kan zo verschrikkelijk lief zijn - en tegelijk een enorme draak. Maar ach, het is hem altijd weer snel vergeven als hij zich misdragen heeft ;) ;)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Siberienne schreef:Tja, ik denk alleen als de intolerantie in de tarwegluten zit. Ik las laatst in een boek dat een echte gluten intolerantie bij honden toch vrij zeldzaam zou zijn?

Als alle koolhydraten bijna slecht vallen, dan zal glutenvrij niet zoveel uitmaken toch?

Spot kan op zich wel tegen rijst, maar ik denk inderdaad dat de bruine rijst te zwaar is - en nu de hoeveelheid die ik geef misschien wel te groot. Ik heb even goed gekeken maar er lijkt wel onverteerde rijst in de poep te zitten.

Heb nu vis- tot pap gekookte witte rijst in de blender gedaan en dat gevoerd. Als ik hem dan na het eten zie dan lijkt hij wel opgewekter, dus hopelijk was het inderdaad de bruine rijst die te zwaar op de maag lag.

Hij is sowieso vrolijker vandaag.
Ik ben ondertussen aan het experimenteren met de droger om een soort van viskoekjes te maken voor onderweg. Eens kijken wat dat wordt. Ik geef nu van die gedroogde visjes (sardientjes) uit de winkel (kattensnacks) maar Shadow lust die niet, Spot vindt ze wel aardig maar ik heb nu eenmaal eigenlijk iets nodig waar ze een moord voor doen als we weer eens reetjes of haasjes tegenkomen. Wordt vervolgd

Hopelijk gaat het nu wel goed......Bij Tobi zag ik de rijst ook in z'n drolletjes en hij braakte 's nachts tussen 3-4u rijst (rond 16.00h eten z' hier 't laatst). Ik heb 't dan heel gaar laten koken maar hij bleef misselijk en bleef diarree hebben. uit een ontlastigsonderzoek kwam toen een verhoogde hoeveelheid zetmeel bij alletwee
.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

2 dagen vaste poep, levendiger meneer.. Met witte pap rijst, gepureerd de eerste paar keer met kabeljauw en nu ook weer wat zalm en snufje olijfolie. Hij kliert Shadow ook weer = goed teken.

Afbeelding
Toen er buiten iemand 'goed zo' zei tegen haar kindje; blijkbaar dacht hij dat het tegen hem was; zijn 'krijg ik dan nu een koekje' blik
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

aaach, wat fijn!
sella

Bericht door sella »

Heerlijk om te lezen. Laat de stijgende lijn lekker doorzetten kanjer!

Plaats reactie