Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat enorm fijn dat het zonder narcose is gelukt!
Ook prettig dat je in ieder geval weet waar de oorzaak zit, wel een enorm vervelende blessure :(
Hopelijk kan de orthopeed jullie maandag verder helpen op weg naar herstel!
:bigarmhug:
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Jemig,ik les dit net!

Heel veel sterkte en beterschap!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dank jullie wel! Ben inderdaad wel benieuwd naar maandag.

T heeft Gijs gisteren wel veel pijn gedaan, want ondanks dat hij nu weer pijnstillers heeft loopt hij echt een stuk slechter.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Och knappe arme Gijs! Ja, dat zal hem wel even zeer doen, al die gekke houdingen onder dwang.

Fijn dat jullie maandag al terecht kunnen. Dat noem ik doorpakken. Hopelijk kom je dan weer een stap verder. En dit weekend maar goed uitrusten!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Fijn dat jullie maandag al terecht kunnen! Knuffel voor arme Gijs!
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Van mij ook een stevige, maar voorzichtige kus op de snoet van Gijs. Kom op, grote knappe beer! :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, zeker erg fijn! Ook niet zo lang de tijd om me extra zorgen te maken ;)

Het blijft gewoon lastig, want omdat ie gisteren behoorlijk over de sjas was, was hij gisteren en vanmorgen knetter druk. Heen en weer zenuwen, en toen ik hem dan maar bij me haalde en vast hield, joelen. Adrenaline in zijn lijf die hij natuurlijk niet kwijt kan.

Vandaag dus maar wat te knagen regelen. De runderhuid die ik heb is binnen 3 min op dus dat schiet niet zo op. De kong maar weer eens opsnorren.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oh bah, dan mis je een wandeling wel heel erg. Helpt bach resque niet wat? Hopelijk helpt het knaagwerk, dat geeft hem in ieder geval even een uitlaatklep.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nelson liep na de foto's zonder roesje echt hondsberoerd en dat heeft best een tijd geduurd.

Kan je geen hersenwerkjes met hem doen? Hier maakt het de boel altijd wel weer even rustiger.

Hopelijk maandag meer duidelijkheid. Duimen draaien voor de beer!
sella

Bericht door sella »

Hopelijk kunnen ze maandag wat voor jullie betekenen. Een knuffel voor jullie allemaal.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Bach inderdaad even onthouden! Ik denk alleen niet dat het de 'ik mooet eeeeeeeeeeeeeeeeten' en de 'jaaaaaaaaaaaaaaaaa we gaan naar buuuuiiiiten' drukte overstemt.

Hersenwerk moet ik me eens in verdiepen. Het moet ook nog beer-proef zijn natuurlijk.

Kong met wat kvv was al ff lekkere afleiding. Het ligt nu nog te snurken. Morgen gaan we geloof ik ergens bbqen, dus dan mag hij wel mee. Ik denk dat we de hocker van de tuinset wel goed kunnen gebruiken als opstapje voor de auto. Da's dan weer het voordeel van een grote hond, die hoeft op zich niet snel te springen. (oke, nadeel is dan weer dat je hem ook niet zo snel tilt...).

Pijnstillers ging een pietsie fout. Ik had al gegeven, en daarna meneer dus ook nog. Ach, de eerste dosis was 1 x d 2 tabl, dus geen overdosis ofzo, maar dan heeft ie vanavond dus niks... (maar goed, de afgelopen 2 weken had hij ook niks).

Overigens had de dierenarts het over een injectie in de poot, en niet per see over opereren, dus dat klikt ook wel oké.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Simpel hersenwerk, hufterproof:

Rol een handdoek op (of, nog beter, een yoga-mat) en laat hem die afrollen. Snoepjes in de handdoek natuurlijk.

Neem een afwasteil, grote wasmand, kartonnen doos en vul die met proppen papier. Paar snoepjes onderin en snuffen maar

Neem een fleecekleed, zet op twee punten een stevige (keuken)tafel. Leg een paar snoepjes op het kleed. Gooi over de snoepjes een handdoek. Ga met je voeten op de andere uiteinde van het kleed staan. Snoepjes zijn zo "uit te graven".

Neem een oude spijkerbroek, leg een losse knoop in een pijp en stop daar een snoepje tussen.

Neem een oude fles (frisdrank, afwasmiddel, wasverzachter). Maak met een schaar twee gaten dwars door de fles. Steek daar een bezemsteel door. Haal het dopje van de fles, gooi er een snoepje in, leg 1 kant van de bezemsteel op een stoel of zo en houd de andere kant vast. Door flink met een poot (of neus) op de fles te meppen vliegt het snoepje eruit.

Vraag bij de fietsenmaker een oude buitenband. Stop snoepjes in de rand. Succes gegarandeerd (gaat wel snel als ze het doorhebben ::) )

Neem een simpel doosje/blikje/bakje wat snel omvalt als je het op zijn kop zet. Snoepje eronder en om laten gooien.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja maar dat zijn allemaal dingen waarbij hij gaat staan en omheen gaat draaien...en das net niet de bedoeling...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Maar natuurlijk wel prima dingen voor als hij straks wat meer zou mogen belasten.

Gewoon rechtlijnig stappen is nog altijd beter dan draaien... wel bedankt voor de tips!!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

eelke schreef:Pffff zo weer terug thuis. Gijs zijn emmertje zit wel vol nu denk ik. Half uur wachten in een enorm drukke wachtkamer met blaffende honden en wauw wat een grote hond joelende mensen. Ben maar buiten gaan staan.

Toen natuurlijk nog weer onderzoeken. Zijn hak was nog steeds dikker en warmer. Dus op de foto. Die mega knappe guppenmup heeft dat zonder narcose gedaan. In de houdgreep, en het was echt niet fijn voor hem (hij was natuurlijk al behoorlijk aan het hijgen van de stress, nog steeds restjes van de kennelhoest, en dan ook nog een foto op je zij en een op je rug, terwijl je helemaal klem ligt = niet tof). Maar het lukte dus.

Bot was intact, alleen wel een ontsteking van de (Achilles) pees te zien. Op de röntgenfoto is niet goed te zien of de pees nog in tact is, en omdat het nu al een aantal weken is, zijn we doorverwezen naar de orthopeed. Daar kunnen we as maandag al terecht!

Nu maar beide even bij komen. Ik heb slappe armen van het in bedwang houden van 75 kilo boze beer, en Gijs is er nog onrustig van. Hij heeft nu weer pijnstillers gekregen, en moet verder echt absolute rust houden.

De draak was wel slim hoor. Die frutselde mooi zijn voorpoot tussen tafel en muur, zodat we hem niet op zijn zij konden leggen. Hij had ook geen 2 cm groter moeten zijn want dan had hij niet onder het röntgenapparaat gepast. ::)

En complimenten voor de dierenarts en assistenten. Want ik had echt noooooit gedacht dat dit zo zou gaan lukken zeg. En die tillen dan toch maar mooi zo'n grote hond een tafel op!
Wat een gedoe met Gijs. Nuchter is niet volledig nodig. Bij alle operaties van onze jongste mocht ze om zes uur in de morgen nog een kwart dag portie eten. Omdat zij makkelijk nuchter te houden is nooit gedaan, maar het mocht wel. Wel kreeg ze altijd gewoon het instap auto koekje en het uitstappertje. Instappertje deed ik normale formaat (anders stapt ze niet in haha) uitstappertje een heel kleintje. Ik wacht niet met al mijn honden in de wachtruimte, met sommige heb ik de afspraak dat ik ze in de auto laat en pas op haal als het mijn beurt is en de andere ingang kan nemen zodat ik geen honden tegenkom. Met kleine beer haar ok, ze was toen al heel panisch van de pijn heb ik me gemeld en is ze als afgesproken gelijk gesedeerd. Als Gijs zoveel stress krijgt van wachten etc. Zou ik maandag even bellen en op voorhand even afspreken dat jullie bv tien minuten voor tijd bellen en als ze uitlopen dat je een blokje om rijdt of als Gijs dat gewend is samen in de auto wacht. Lijkt mij als dierenarts veel fijner als de hond minimaal gespannen binnenkomt en niet half opgefokt van de wachtkamer. Veel sterkte voor de beer. Overigens Achilles pezen kunnen ook ernstig overbelast raken bij problemen die hoger zitten, maar jullie zijn al doorverwezen dus er zal wel naar alles gekeken worden.

Plaats reactie