Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ach jeetje zeg, je blijft wel bezig met die jongen :(
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Geen idee of het mogelijk is en bij honden toegepast wordt, maar als ik de blessure lees denk ik, maar zou een softcast Geen optie zijn? Desnoods maak je er 2, maak ze afneembaar.

Wordt het per ongeluk nat, kun je het drogen.
Dingen gaan 6 weken mee.
Geen narcose voor gipsen nodig - hooguit bij de eerste keer - ik weet niet meer precies hoe lang het uit moet harden.

https://solutions.3m.com/3MContentRetri ... =ImageFile

Gipsverbandmeesters in ziekenhuizen vinden klussen heerlijk en doen graag uitdagingen. Ik zou het eens vragen bij je DA, misschien dat ze eens kunnen sparren met de lokale gipsverbandmeester?
sella

Bericht door sella »

Ja die flexibele afneembare spalken zijn een zegen. Hier vinden de gipsmeesters in het z-huis het geweldig om iets voor dieren te fabrieken.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Elke 10 dagen narcose? Haleluja! Ik benijd jullie niet, dat is echt heel zwaar.
Hopelijk is ie daarna dan wel echt klaar.....
Sterkte!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Maar daar zit dan niks tussen om drukplekken tegen te gaan? Want dat is wel heel belangrijk en de reden dat het er steeds af moet.

Nacht ging ruk. Veel hijgen, dus we hebben niet zo veel geslapen. Vanmorgen samen met meneer uitgelaten, en toen meteen flinke kak, dus dat zat misschien ook wel dwars. Na een uurtje werd hij rustig, en hebben we net nog 2 uur kunnen slapen. Hij slaapt nu nog, ik ga nu proberen te regelen dat ik mijn afspraken van vanmiddag kan verzetten. ff nadenken wat nu het handigst is.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Weet niet denk dat je dat andere ook om de 10 dagen kunt verschonen. Maar dan niet ondrr narcose hoeft aan te brengen, omdat het niet hoeft uit te harden?
Ja sowieso regelmatig verschonen ivm drukplekken. Puppie Fozzy heeft gespalkte pols gehad, en ook een keer drukplekken, bleh goor!

Shit hoor dat het vannacht zo ruk ging. Hoop dat ie er snel aan 'went'.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaio schreef:Weet niet denk dat je dat andere ook om de 10 dagen kunt verschonen. Maar dan niet ondrr narcose hoeft aan te brengen, omdat het niet hoeft uit te harden?
Ja sowieso regelmatig verschonen ivm drukplekken. Puppie Fozzy heeft gespalkte pols gehad, en ook een keer drukplekken, bleh goor!

Shit hoor dat het vannacht zo ruk ging. Hoop dat ie er snel aan 'went'.

Oohhh ja Fozzy-puppy! Hoe lang heeft hij dat gehad?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Oohhh ja Fozzy-puppy! Hoe lang heeft hij dat gehad?
Euh gut best een tijdje. Ja hij heeft het schrift opgegeten waar alles in stond ook het voer, erg clichee ::) maar waar

Denk een aantal maandjes. Maar hij had een verband spalk, die konden we zelf ook verwisselen, inclusief watten erin aanbrengen. Toch stonk het een keer bij een DA wissel, bleh. Toen moest ie ook even zonder. Maar volgens mij wissleden we om de 2-3 dagen,maar het is ook zaxhter dan gips dus dat meot dan wel weer.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja iedere dierenarts zal het ook wel weer anders doen denk ik... Dit is gelukkig wel heel stevig (zolang hij er niet aan gaat pulken maar dat doet hij nog niet). Hij had sowieso wel zijn eigen manier geloof ik, want de assistente kwam met het 'verkeerde' verband aanzetten, en dat gooide hij gewoon weg, rotspul ;) ik vond het echt een arts zoals ik ze uit het ziekenhuis ken.

Kliniek is net een paar weken open, ze zijn samen gaan werken met een andere. Alles nog ruim, schoon, netjes, airco!

Hij stond er vanmorgen dus doodleuk wel op te plassen. Daar moeten we echt een manier voor verzinnen om dat te voorkomen denk ik, lijkt me weer te veel van het goede.
sella

Bericht door sella »

Er gaat eerst zo een kous om de poot, dan watten en nog een dempende laag van iets, dan komt de cast erom heen die kan je in kleuren kiezen, en als het uitgehard is dat is het langste, daarna knippen ze het los. Er zitten een paar klittenband straps in waardoor je het goed stevig vast om het voetje kan doen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Ja iedere dierenarts zal het ook wel weer anders doen denk ik... Dit is gelukkig wel heel stevig (zolang hij er niet aan gaat pulken maar dat doet hij nog niet). Hij had sowieso wel zijn eigen manier geloof ik, want de assistente kwam met het 'verkeerde' verband aanzetten, en dat gooide hij gewoon weg, rotspul ;) ik vond het echt een arts zoals ik ze uit het ziekenhuis ken.

Kliniek is net een paar weken open, ze zijn samen gaan werken met een andere. Alles nog ruim, schoon, netjes, airco!

Hij stond er vanmorgen dus doodleuk wel op te plassen. Daar moeten we echt een manier voor verzinnen om dat te voorkomen denk ik, lijkt me weer te veel van het goede.
De struik aan de andere kant zetten ? :P

Ja en Fozzy was nog een pupje in de groei he.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaio schreef:De struik aan de andere kant zetten ? :P

Ja en Fozzy was nog een pupje in de groei he.

Ja daar moeten we echt iets op gaan verzinnen. Beter zou hij gewoon weer als pupje gaan plassen, zeker ook voor als straks het gips er weer af mag... stom dat hij dat zelf niet aan voelt.

Zo heel rondje gebeld voor een douchezak, da's nog niet zo simpel zeg. Net een hele discussie met een man van zo'n thuishulpwinkel, dat het absoluut te groot zou zijn voor een hond. Maar, daar zou er wel een moeten liggen. Mijn zusje werkt daar in de straat dus misschien kan zij even in haar pauze op en neer.

Dan zou ik vanavond eigenlijk ook nog even naar de ikea willen voor twee goedkope matten. Dat geeft ook meer grip in huis denk ik. ff kijken of dat vanavond nog lukt.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Kut dit allemaal zeg. Een dikke knuffel voor Gijsje! [emoji8]
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Jeetje zeg wat waardeloos allemaal! Geen tips helaas voor je maar wel veel sterkte, ook voor je beer natuurlijk
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Douchezak gehaald en verstevigd met tape, en dat werkt goed!! Twee extra vloedkleden gehaald en daar ging hij net zelfs al even op liggen, dus ik denk wel echt dat hij doorheeft dat dat meer grip geeft.

Geplast, gepoept, gegeten, dus hij kan de nacht in. Ik heb ook net eindelijk gegeten, dus nog even mijn bed opmaken, en dan slapen! Ben dr best weer klaar mee voor vandaag ;)

Plaats reactie