Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Radja schreef:Je moet er ook niet over liegen! Maar ik snap sowieso niet wanneer je met blaasproblemen naar een DA gaat,ze vragen wat jij jouw hond te eten geeft! Zij wisten dat waarschijnlijk al,maar mocht je naar een andere DA gaan heeft de vraag over voeding volgens mij niets te maken met de klacht waarmee jij komt!
Dat heeft ze ook niet gevraagd maar ik kom er nu al zeker een jaar of 8, en ik voer 9 á 10 jaar rauw en dat weet ze omdat ik het verteld heb.
Tot nu toe heeft ze nog nooit, waar ik ook voor kwam, het rauw voeren de schuld gegeven.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

dubbel
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Vandaag heeft ze weer Rocco z'n ochtendplas onderzocht, nog steeds zit er een heel klein beetje bloed in...
Z'n sg (concentratie?) was nu 1016 (ipv 1011 vorige maandag) dus dat is beter.
Ze heeft een verwijsbrief gegeven om naar de echoscopist te gaan om een echo te laten maken van de blaas(wand), urinewegen en nieren.
De echoscopist moet dan steriel urine opzuigen, de da laat het dan onderzoeken en naar aanleiding daarvan kijkt ze weer verder.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Moet dat echt? Steriel opzuigen. Kan ze echt de opgevangen urine niet onderzoeken?
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Chouka schreef:Moet dat echt? Steriel opzuigen. Kan ze echt de opgevangen urine niet onderzoeken?
Nee, dan is het niet schoon genoeg. Maar het schijnt niet meer pijn te doen dan bloed afnemen bijv.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Piemel wassen voor je naar buiten gaat. Steriel potje nemen. Meelopen naar buiten en dan hopen dat je op het juiste moment het potje er kunt onder houden. Zou dat echt niet voldoende zijn?
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Nog even terugkomend op de zoute haring: Die zou ik niet dagelijks geven omdat die haring vit. B afbreekt. Vind dit net zo'n slecht advies als de chips.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

pike schreef:Nog even terugkomend op de zoute haring: Die zou ik niet dagelijks geven omdat die haring vit. B afbreekt. Vind dit net zo'n slecht advies als de chips.
Ow sjips, dat vertelt ze er dan weer niet bij ::) Kan ik ergens lezen hoe dat werkt, Pike? Ik heb al op het forum gezocht maar nog niet gevonden...
Die haring moest ik geven omdat Rocco laag-normaal scoort op zouten in z'n bloed, dit zout 'doorbreekt' dan het uitscheiden van teveel zouten door het vele drinken en plassen...of is dat ook lariekoek :-\ ? Ik vond het wel logisch klinken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mij zul je niet horen beweren dat het lariekoek is hoor, maar het advies om elke dag haring te geven is een beetje mal. Zie dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... msg2981174

Maar ja, als je echt een goede kweek wilt maken van de urine, dan zul je dat steriel af moeten nemen middels een punctie. Dus direct uit de blaas.
sella

Bericht door sella »

Ja steriel is alleen uit de blaas, de rest is gewoon een gewassen plas ;)
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Bij mensen is steriele urine voor onderzoek ook niet via punctie en ook niet altijd via sondage. Bij mijn honden zou ik dat ook weigeren tenzij het resultaat daar om vraagt.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

Bericht door BlissSpirit »

Klinkt erger dan het is hoor.
Die punctie stelt niet zoveel voor.
Hebben ze bij onze kater ook een keer gedaan en hij was geen makkelijke, maar had hier geen problemen mee en wil je echt steriele urine, dan zul je wel moeten. [emoji6]
Chouka schreef:Bij mensen is steriele urine voor onderzoek ook niet via punctie en ook niet altijd via sondage. Bij mijn honden zou ik dat ook weigeren tenzij het resultaat daar om vraagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
sella

Bericht door sella »

Chouka schreef:Bij mensen is steriele urine voor onderzoek ook niet via punctie en ook niet altijd via sondage. Bij mijn honden zou ik dat ook weigeren tenzij het resultaat daar om vraagt.
Ik weet niet beter dat dat ze voor een steriele plas bij mij het uit de blaas halen. En dat het anders volgens de uroloog nooit steriel kan zijn.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Het valt best mee zo'n punctie, maar ik vind het wat veel van het goede nu. In die zin, ik snap uit jou posts niet waarom ze dat nou zo per see willen en dat zou ik toch op zijn minst goed uitgelegd willen hebben.

Ik heb vandaag de urine van Oscar weer laten checken. Gewoon opgevangen in een schoon bakje en in een schoon potje vervoert. En dan komt er van alles uit qua bacterien, cellen, soortelijk gewicht enz. Welke info willen ze uit een steriel monster halen wat niet uit een iets minder steriel monster te halen is?
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

- pien - schreef:Ow sjips, dat vertelt ze er dan weer niet bij ::) Kan ik ergens lezen hoe dat werkt, Pike? Ik heb al op het forum gezocht maar nog niet gevonden...
Die haring moest ik geven omdat Rocco laag-normaal scoort op zouten in z'n bloed, dit zout 'doorbreekt' dan het uitscheiden van teveel zouten door het vele drinken en plassen...of is dat ook lariekoek :-\ ? Ik vond het wel logisch klinken.
Ik heb werkelijk nog nooit in mijn hele carrière in de gezondheidszorg gehoord dat het zout van een zoute haring (of welk ander zout dan ook) het uitscheiden van teveel zout doorbreekt. Je doet niets anders dan iets aanvullen wat te veel wordt uitgescheiden. Het is dus suppletie, geen interactie in een proces. Nou ben ik werkzaam in de gezondheidszorg voor de Homo Sapiens, niet in die voor andere diersoorten, dus 100% zeker ben ik natuurlijk niet. Maar voor de mens geldt: wees matig met zout, want het is schadelijk voor de nieren en je hart en vaatstelsel. De vraag die nog steeds niet is beantwoord is waarom er zoveel gedronken en geplast wordt en wat er eerst komt: plast Rocco zoveel omdat hij zoveel drinkt, of drinkt hij zoveel omdat hij zoveel moet plassen? Er kunnen wel 15 oorzaken onderscheiden worden voor veel plassen, onder andere: ziekte van Addison, ziekte van Cushing, suikerziekte, nierfalen, nierbekkenontsteking, leverfalen, laag kaliumgehalte (secundair aan andere aandoeningen), tumoren, diabetes insipidus. En heel soms vinden honden het gewoon heel leuk om veel te drinken. In dat laatste geval zou het water beperkt aangeboden moeten worden, maar zolang je in het duister tast zeker niet.

Je kunt net zo goed een heel klein beetje gewoon zout door zijn eten doen, al heb ik geen idee hoeveel dan.

Plaats reactie