MillyMol schreef:Ik heb werkelijk nog nooit in mijn hele carrière in de gezondheidszorg gehoord dat het zout van een zoute haring (of welk ander zout dan ook) het uitscheiden van teveel zout doorbreekt. Je doet niets anders dan iets aanvullen wat te veel wordt uitgescheiden. Het is dus suppletie, geen interactie in een proces. Nou ben ik werkzaam in de gezondheidszorg voor de Homo Sapiens, niet in die voor andere diersoorten, dus 100% zeker ben ik natuurlijk niet. Maar voor de mens geldt: wees matig met zout, want het is schadelijk voor de nieren en je hart en vaatstelsel. De vraag die nog steeds niet is beantwoord is waarom er zoveel gedronken en geplast wordt en wat er eerst komt: plast Rocco zoveel omdat hij zoveel drinkt, of drinkt hij zoveel omdat hij zoveel moet plassen? Er kunnen wel 15 oorzaken onderscheiden worden voor veel plassen, onder andere: ziekte van Addison, ziekte van Cushing, suikerziekte, nierfalen, nierbekkenontsteking, leverfalen, laag kaliumgehalte (secundair aan andere aandoeningen), tumoren, diabetes insipidus. En heel soms vinden honden het gewoon heel leuk om veel te drinken. In dat laatste geval zou het water beperkt aangeboden moeten worden, maar zolang je in het duister tast zeker niet.
Je kunt net zo goed een heel klein beetje gewoon zout door zijn eten doen, al heb ik geen idee hoeveel dan.
Ik weet het, ze heeft van alles opgenoemd, en ik heb van alles gevonden met googlen. Ze denkt nu aan een blaasontsteking.
De uitslag van z'n bloed was prima, laag-normaal in zout (zeg ik dat zo goed?), dus nu kijken of het een blaasontsteking is, vanwege kleine bloeddeeltjes in z'n urine.
Het was makkelijker geweest als er iets goed mis was in het bloed of de plas, nu is het een kwestie van stuk voor stuk uitsluiten wat het kan zijn...