Chendo , foto pagina 47

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Chendo, Pancreatitis, Update

sella

Bericht door sella »

Wij duimen ook weer mee voor je ventje.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Hoe gaat het met je dappere man?
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lief dat je het vraagt. Het gaat eigenlijk heel goed. Hij drinkt wel ontzettend veel en plast daardoor ook heel veel, hij sterft van de honger de hele dag, maar ja, wat wil je op deze dosering Pred. En hij is behoorlijk sloom en dat komt ook van de pred.
Deze week toch maar weer een beetje rauw geprobeerd, maar dat resulteerde weer in slikken/maagzuur. Dus maar weer terug naar de leverbrokjes. Hij krijgt er nu wel wat andere graanvrije brokken bij en dat gaat ook goed.
De 3e week pred is nu bijna om, nog 3 te gaan :(
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

IS hij de hele dag sloom? Want Pike is dat alleen gedurende de ochtend. Honger heeft hij ook, maar 's ochtends vraag hij nergens om, dan komt hij niet overeind. Het vele drinken wat hij al deed en wat dus dit balletje aan het rollen heeft gebracht is juist minder geworden.
Die graanvrije brokken, dat zijn geen speciale leverdieetbrokken? Wat zit er als koolhydraatbron in?
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Nee hij is niet de hele dag sloom, maar duidelijk minder aktief. Hij krijgt leverdieet brokken van Trovet. Die staan natuurlijk stijf van de rijst en maismeel. Die meng ik half/half met de nieuwe Renske brokken. De graanvrije hebben zoete aardappel als koolhydraatbron.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

We duimen dat herstel doorzet (hier ook zo'n pred-plasser... )
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Hopelijk gaat deze stootkuur hem veel positiefs opleveren! Ik ben hard aan het duimen Carole :-*
chandho
2-sterren
2-sterren

Bericht door chandho »

och arme schat. Hopelijk wordt hij nu beter.
Vingers en tenen gekruist.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Op het moment gaat het niet zo lekker. Hij ligt bijna de hele dag in zijn mand, en ligt op een vreemde manier te kreunen.
Ik had zondag nog een mail naar Lisette Overduin gestuurd mbt zijn dosering prednison. Ze schreef terug dat hij eigenlijk al lager zat dan normaal gesproken aan gehouden wordt. Maar dat ik kon proberen om de ene dag 10 mg en de andere dag 7,5 mg te geven. Dat heb ik nog niet gedaan tot op vandaag.
Vanmorgen toch ff naar Oisterwijk gebeld omdat het zelfs Hubbie opviel. Hij zei dat hij hem niet meer komt begroeten 's morgens. De assistent zou nog een mail sturen naar Lisette.
Helaas is Lisette Overduin op vakantie t/m volgende week dinsdag en wij gaan zelf dit weekend. Vanaf morgen ga ik de dosering om en om geven.
Ik hoop dat hij toch wel weer iets opknapt voordat we weg gaan.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

He bah dat is wel weer heel vervelend. Gaat het met eten wel nog goed? Hopelijk knapt hij weer wat op voor je vakantie. Hier gaat het ook op en af. Goede dagen worden afgewisseld met slechte.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Hij eet als een dijker (door de prednison) maar verder is het niet veel. Ik denk toch ook dat het met de prednison te maken heeft. Zijn bespiering wordt ook minder.
Volgende week dinsdag ga ik Lisette bellen en desnoods rijden we vanaf het vakantieadres daar naar toe.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ik duim dat het snel weer wat beter gaat......
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

TYpisch toch dat het zo verschilt per hond. Pike eet nu ook als een dijker, heeft constant trek, aankomen ho maar. Maar hij is wel duidelijk aanwezig (afgelopen maandag was er een grote dip en toen had hij ook geen trek). Ik duim voor jullie. Die 10 mg zou al lager dan normaal zijn? Jemig hoe groot is de normale dosis dan wel niet bij haar? Ik hoop dat jullie wel een fijne vakantie kunnen houden. Lijkt me geen pretje met een zieke hond op pad te moeten gaan.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Normaal houden ze 1mg per kg lichaamsgewicht aan. Ik heb haar gisteren nog een mail gestuurd maar ze is op vakantie en heeft slecht wifi bereik. Heb dus nog geen antwoord.
Ik hoop het ook maar het lijkt bij onze vakanties te horen. Vorig jaar hebben we Fjurdy tijdens de vakantie in laten slapen. En had Balou problemen en nu Chendo.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

ik duim en brand een blauwe kaars, zoals de dochter dat steeds doet ;) , dat jullie vakantie toch zonder problemen mag zijn en dat jullie de kans krijgen om volop te genieten van jullie vakantie met de rakkers.

Gesloten