Opa beer gaat niet meer zo lekker-idd wat ik al dacht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Opa beer gaat niet meer zo lekker

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik duim voor jou heel hard voor heel koel weer de komende weken. Stomme zomer ook..

:bigarmhug: :bigarmhug:

Sterkte !
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dankjullie :-*
Ik hoop echt dat dit een down is...
Tuurlijk zagen we hem achteruit gaan, maar ineens gaat het dan loeihard, en dat is dan toch nog onverwachts zeg maar.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

:-\ :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Het is ook wel erg benauwd he... moeilijk hoor.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hoe gaat t vandaag?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Vanochtend heeft de baas hem mee naar het bos genomen, een kein stukje daar heen en weer gelopen, is eens niet gaan liggen.
Maar het stukje is wel zo'n een tiende van 2 maanden geleden. Maar goed het is een stukje zonder te gaan liggen.
Verder staat ie een paar keer per dag klaar om te gaan ::) Blaffen he als ik met de andere ga, blaffen als ik thuiskom ( ja ikke ook koekie) Zichzelf is ie wel, alleen al ie langer blaft wordt het weer zo'n zeehond blaf. Maar nu ligt ie lekker te pitten.
Nu komt er weer een warmer weekend, zaterdag waterwerk, ja nou ja hij doet een paar simpele dingetjes met zwemvest op miniafstand. Thuis laten is echt geen optie! Ach ja voor de rest maar alleen lekker in de tuin laten hobbelen. En daarna krijgen we geloof ik herfst, ondanks dat ik van de zomer hou, mag het wel van mij deze keer ::)
Vanavond even naar de DA, kijken wat ze ervan zegt.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nou, we moeten morgen afspraak maken voor een echo.
De DA vermoed dat het toch ook het hart kan zijn, niet meer zijn slag afmaakt, dan krijgen ze dezelfde verschijnselen. Pols sloeg af en toe over.
Dus nu een bult pillen mee alvast, plas pillen en hart tabletten. We gaan het zien. Dit is natuurlijk wel de betere optie. Naja neurologisch blijft wel natuurlijk maar zou fijn zijn als ie vrijer kan ademen voor de rest van zijn tijd die die nog heeft.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou inderdaad! Ben erg benieuwd! Spannend ook weer he...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

We gaan het wel merken met de medicatie dan denk ik, moet alleen ff googlen om te kijken heo snel dat zou moeten gaan.
Apart he loop al een jaar met hem na de DA te gaan, voor hart luisteren.
Nu deze nieuwe waren we ook denk 2 maanden geleden geweest maar toen was dat nog niet te horen zo. Maar hij is ook plots heel snel achteruit gegaan.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Hoe gaat het nu met hem? Merk je iets van de medicatie dat ie aanslaat?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

tt-tjes schreef:Hoe gaat het nu met hem? Merk je iets van de medicatie dat ie aanslaat?

+1 hoe gaat het? En ik duim voor jullie!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Radja schreef:+1 hoe gaat het? En ik duim voor jullie!
+ nog 1!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lief dat jullie vragen :-*
Hmm ja ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed.
Ik denk dat het wel iets doet (of het is wishfull thinking van eigenaar, blijft natuurlijk rete moeilijk dat bij je eien hond objectief te kunnen zien)
Hij is rustiger. Minder opgefokt, maar nog wel wat.
Maar ja ik denk dat het slechte weer (voor hem goede weer) ook meetelt. Eergisteren probeerde hij te loeien en de andere 2 smakten ook, ook dat nog loopse lola ergens....
De wandelingen zijn niet langer, dat redt ie niet. Ook heb ik wel eens het vermoeden dat ie de terugweg gaat liggen omdat het Kaio is, ik wil nog niet naar huis!
Maar ook nog vanwege zijn kortademigheid, chips we gaan naar huis, adrenaline ebt weg, bleh ik kan niet meer. Dus dat is dan ook weer pompidom wachten iedere keer.
Vanmorgen is ie wel het ongebruikte veld in gelopen. En toen ik zei dat ie terug moest komen keek ie me aan van: Neuh! Ok strenger geweest en toen kwam ie maar via een omweg ::) Dat is dan op en top Kaio hoor. Bij de kruising omdraaien naar huis terug, en hobbelt ie weer snel de andere kant op ::) Ik wil wandelen! Maar goed hem weer omdraaien en naar huis waarbij ie dus voor de straat altijd gaat liggen. Goed hij heeft dus vanochtend een extra stukje veld en andere kant op gelopen, dat is wat meer. Hebben thuis niet gehaald zonder te liggen.
Hij vindt die wandelingetjes niet leuk hij wil zo veel meer (is altijd een sportnewf geweest zeg maar) maar ja ik durf echt niet, en het bewijs is er ook wel dat ie hard hijgt en gaat liggen. Goed aan de andere kant is ie weer zo ver dat ie af en toe weer kapsones krijgt, ik zie dat maar als een goed teken. ;D
Vanmiddag komt de baas weer thuis, die heeft hem een week niet gezien, benieuwd wat ie vindt, dat zou meer moeten opvallen dan he.
Dinsdag eindelijk de echo.
Over de hartmedicatie had ik gelezen dat het ook wel 4 weken inwerktijd nodig heeft, goed we zitten pas op een week.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dit is wel beter berenweer natuurlijk. Ik vind die filmpjes wel heel typerend voor larynxparalyse. Je hoort dan echt dat gezaag in het gehijg.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dat had ik ook, maar ja was niet zo goed te horen op de telefoon bij de DA (billige foon), en zeker niet met Kaio erbij ::)
Hij kan ook beiden hebben. We kijken wel wat de echo laat zien dinsdag. Aangezien er spieratrofie is,zou dat denk ik ook met het hart kunnen zijn. :-\ Jonge (geestelijk althans) beer in oud lichaam sucks in ieder geval :(

Plaats reactie