eelke schreef:Toch vind ik het wel bijzonder. Ik lees regelmatig dat er baasjes hier met een loopse Lola of een angstige, manke, of agressieve hond in een losloopgebied lopen, er dan gevonden wordt dat alle honden onder appèl moeten staan.
En nu lijkt het ineens weer iets als 'het kan een keer overkomen'.
En die jurkjes, ja, weet jij veel, misschien gingen ze er toevallig net heen om mooie foto's te maken ofzo. Alles kan natuurlijk een reden hebben.
Vanuit angst reageer je inderdaad heel anders, en ik het ligt er ook aan hoe je daar zelf op reageert. Ik trek dan echt al heel hard sorry roepend een sprintje naar mijn hond hoor.
Of als het je voor de zoveelste keer overkomen is. Of als dat kindje inderdaad al een keer gebeten is, en je haar net zo ver hard dat ze niet al krijsend over straat ging als er een hond aan de overkant loopt...
En dan nog. Angst is gewoon ingewikkeld. Ik vergelijk het altijd maar met spinnen. En die doen zelfs echt nog niks, dus echt wel ongegrond. Maar degene die het waagt een spin in mijn nek te zetten, die krijgt toch echt een serieuze knal voor zijn kop hoor.
Onzin angst voor spinnen is instinkt, er zijn genoeg spinnen die harstikken dodelijk zijn en waar we met zijn allen vandaan komen lopen er een hoop van rond!
Angst voor spinnen is dus echt niet onredelijk!
Net zo als angst voor slangen en anderen insecten heel logies is, ooit waren die gevaarlijke dingen heel erg aanwezig.
Ik ben dus de genen die raar is en er geen bal om geeft als er een spin in mijn nek zit, jij en mijn vriend zijn volkomen normaal volgens de overlevings instincten.
Zo lang geleden is het niet dat we er echt bang voor moesten zijn, hel in Australië hebben ze zelf een kinderen filmpje verboden die kinderen leerde niet bang te zijn voor spinnen want daar is het echt een verschil tussen leven en dood!
Maar om even op het verhaal terug te komen vind ik de reachtie van de moeder vrij overdreven en daar bij heb ik nog nooit moeiten gehad met modder uit een wit kleding stuk te krijgen, grasvlekken, vet, wijn, chocolade, bloed allemaal heel moeilijk maar modder nee even weken en het is al weg hoeft niet eens in de was machienen.
Ook vind ik het een groot verscheel als er een pup/jonge hond op me af komt of een volwassen hond, bij een volwassen hond heb ik veel meer van jo als hij niet luisterd laat je hem niet los.
Een pup moet ook gewoon dingen leren en gaat het soms bij mis.
Ik vind het een leuk en goed geschreven verhaal van een deel van het leven met een pup.