Zucht WEER een hond met ED
Moderator: Lizzy
Re: Zucht WEER een hond met ED
Nog niet zo lang geleden vertelde Cindy dat er maar 1 Golden Retriever fokker was waar zij nog een pup van durfde te kopen. Ze kende de fokker al jaren, kende de lijnen van haver tot gort, de fokker was fantastisch en geweldig en dit was de enige fokker waar Cindy nog een pup van ging kopen.
Moraal van het verhaal: hoe hoger je op een voetstuk wordt geplaatst, de harder en dieper je er van naar beneden kunnen vallen.
Zolang wij niet de andere kant van het verhaal kennen en niet face to face een gesprek met deze fokker hebben gehad: kunnen we in mijn ogen echt niet over deze fokker oordelen. En dat je gemiddeld genomen niet zo'n positief beeld hebt van fokkers frodo quin.... Ik denk dat andersom geldt dat fokkers ook niet altijd even positief beeld hebben van pupkopers.......
Moraal van het verhaal: hoe hoger je op een voetstuk wordt geplaatst, de harder en dieper je er van naar beneden kunnen vallen.
Zolang wij niet de andere kant van het verhaal kennen en niet face to face een gesprek met deze fokker hebben gehad: kunnen we in mijn ogen echt niet over deze fokker oordelen. En dat je gemiddeld genomen niet zo'n positief beeld hebt van fokkers frodo quin.... Ik denk dat andersom geldt dat fokkers ook niet altijd even positief beeld hebben van pupkopers.......
Wat enorm zuur voor Quinty dat ze nu alweer een operatie moet ondergaan
Wat betreft de fokker, dat zou ik proberen los te laten hoe moeilijk dat ook is.
Dat het enorm zuur is voor jou kan ik me voorstellen omdat jij met een mislukt 'fokproduct' zit.
Ook zeer vervelend dat de fokster de problemen van Quinty niet serieus lijkt te nemen en je het idee geeft er alleen voor te staan.
Een oordeel over de fokster kan ik niet geven omdat ik niet weet op basis waarvan ze weer met dezelfde moederhond is gaan fokken. Ik heb niet eens de gegevens of het weer dezelfde combinatie is of een andere vader want de problemen kunnen ook van vaderskant komen of doordat er sprake bleek van een ongelukkige combi of een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Wat betreft de fokker, dat zou ik proberen los te laten hoe moeilijk dat ook is.
Dat het enorm zuur is voor jou kan ik me voorstellen omdat jij met een mislukt 'fokproduct' zit.
Ook zeer vervelend dat de fokster de problemen van Quinty niet serieus lijkt te nemen en je het idee geeft er alleen voor te staan.
Een oordeel over de fokster kan ik niet geven omdat ik niet weet op basis waarvan ze weer met dezelfde moederhond is gaan fokken. Ik heb niet eens de gegevens of het weer dezelfde combinatie is of een andere vader want de problemen kunnen ook van vaderskant komen of doordat er sprake bleek van een ongelukkige combi of een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Maar hoe concludeer jij nu dat dit een mislukt fokproduct is?dinky89 schreef:Wat enorm zuur voor Quinty dat ze nu alweer een operatie moet ondergaan![]()
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik dacht inderdaad dat ik hier goed zat. Helaas komen de laatste maanden toch heel wat problemen naar boven en is het al lang niet meer een op zich zelf staand incident. Het is alleen zo verdomde jammer dat mensen pas aan praten als het kalf verdronken is. Er zijn nu echt heel wat dingen naar boven gekomen die ik echt NIET wist. En als ik dat wel geweten had ik nooit of te nimmer een pup gekocht.
Tsja de fokker los laten wordt wat lastig als je maar 300m van elkaar woont en elkaar domweg tegen komt in het uitlaatgebied. En wederzijdse kennissen heb.
En ja ze mag wettelijk met deze hond verder fokker. Alleen het nest waar Q uitkomt zou het laatste nest zijn gezien de leeftijd van de moederhond. Deze is blijkbaar net voor het 8e jaar loops geworden en als ze voor het 8e jaar gedekt zijn mag dat nog.
Een heel select groepje mensen hier weet iets meer en die reageren daarop met die kennis.
Linksom of rechtsom het is verdomde zuur. Zeker voor de hond zelf die gewoon een huge achterstand heeft in ontwikkeling op elk gebied en al 14 maanden met pijn leeft. En geen hond kan zijn. Voor mij giga zuur omdat ik juist met deze hond veel plannen had.
Dit is wat mij betreft het laatste wat ik ga laten doen. Wordt ze nu niet beter dan kijk ik hoe lang het "eerlijk"is en dat ze dan rondje kerk hond wordt dan is dat zo. Maar ik ga niet verder dokteren.
ieder is vrij wat mij betreft om contact op te nemen met de fokker. Ik heb niets fout gedaan.
Tsja de fokker los laten wordt wat lastig als je maar 300m van elkaar woont en elkaar domweg tegen komt in het uitlaatgebied. En wederzijdse kennissen heb.
En ja ze mag wettelijk met deze hond verder fokker. Alleen het nest waar Q uitkomt zou het laatste nest zijn gezien de leeftijd van de moederhond. Deze is blijkbaar net voor het 8e jaar loops geworden en als ze voor het 8e jaar gedekt zijn mag dat nog.
Een heel select groepje mensen hier weet iets meer en die reageren daarop met die kennis.
Linksom of rechtsom het is verdomde zuur. Zeker voor de hond zelf die gewoon een huge achterstand heeft in ontwikkeling op elk gebied en al 14 maanden met pijn leeft. En geen hond kan zijn. Voor mij giga zuur omdat ik juist met deze hond veel plannen had.
Dit is wat mij betreft het laatste wat ik ga laten doen. Wordt ze nu niet beter dan kijk ik hoe lang het "eerlijk"is en dat ze dan rondje kerk hond wordt dan is dat zo. Maar ik ga niet verder dokteren.
ieder is vrij wat mij betreft om contact op te nemen met de fokker. Ik heb niets fout gedaan.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Dat mag je toch wel stellen. Vanaf ik haar ophaalde raar lopen, wat dan iig een ED-LPC blijkt te zijn, rug die niet goed is, laatste wervel is veel te klein en de bloedwaardes die echt tegen de ondergrens aan zitten.Hope schreef:Maar hoe concludeer jij nu dat dit een mislukt fokproduct is?
1 nest andere reu, 2 nesten zelfde reu en nu 1 nest andere reu.
-
frodo quin
- 5-sterren

Lizzy, ik zeg niet dat het zo is, maar wel dat ik begrijp dat het voor Cindy zo lijkt. Ook als je de andere kant van het verhaal kent ken je de waarheid niet, zelfs niet als je er zelf gedurende het hele verhaal bij was, het is altijd een interpretatie.Lizzy schreef:Nog niet zo lang geleden vertelde Cindy dat er maar 1 Golden Retriever fokker was waar zij nog een pup van durfde te kopen. Ze kende de fokker al jaren, kende de lijnen van haver tot gort, de fokker was fantastisch en geweldig en dit was de enige fokker waar Cindy nog een pup van ging kopen.
Het is niet omdat het een stamboom fokker is dat het een goede fokker is, er zijn er heus wel een pak die niet bepaald inzitten met de gezondheid van de honden. Er zijn er ook die hun uiterste best doen om gezonde honden te fokken op een manier die de moeder niet onnodig belast. Punt is dat je als verantwoordelijke pupkoper je je best doet om een goede fokker te vinden, maar je je nog lelijk kan mispakken en omgekeerd geld dat ook. Een verantwoorde fokker zal proberen om een goede koper te vinden voor de door hen gefokte hondjes en ook daar kan het toch wel flink tegenvallen.
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat je hond niet geschikt is voor de plannen die jij hebt vind ik jammer voor jou, maar tjadan is het maar zo, geen ramp. Dat de hond constant met pijn rondloopt vind ik wel heel erg. Nu ben ik sowieso van de ingesteldheid dat je je hond niet gebruikt voor jouw hobby's, maar kijkt naar wat de hond leuk vind en dat dan samen gaat doen.Cindy de Wolf schreef:Ik dacht inderdaad dat ik hier goed zat. Helaas komen de laatste maanden toch heel wat problemen naar boven en is het al lang niet meer een op zich zelf staand incident. Het is alleen zo verdomde jammer dat mensen pas aan praten als het kalf verdronken is. Er zijn nu echt heel wat dingen naar boven gekomen die ik echt NIET wist. En als ik dat wel geweten had ik nooit of te nimmer een pup gekocht.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Nou sorry maar dit schiet heel fout. Niet omdat je niet gelijk hebt maar ik denk omdat jij niet weet wat wij allemaal al gedaan hebben voor andere honden. Kunstheup, dubbele bekkenkanteling, dubbele ED-LPC. MRI scans, TTA-3 operaties, tumoroperaties, diverse puncties, braces aan laten meten bij Hodes. jarenlang elke week vanuit Den Haag naar Nijmegen voor fysio. Torrenhoge rekeningen mbt pijnstillers en supplementen en dan praat je echt over Jaarsalarissen. Dus ja ik wilde nu eens een hond ZONDER zorgen en waar ik van ALLES mee kon doen. Ik ben er dus MEER Dan klaar mee.frodo quin schreef:Dat je hond niet geschikt is voor de plannen die jij hebt vind ik jammer voor jou, maar tjadan is het maar zo, geen ramp. Dat de hond constant met pijn rondloopt vind ik wel heel erg. Nu ben ik sowieso van de ingesteldheid dat je je hond niet gebruikt voor jouw hobby's, maar kijkt naar wat de hond leuk vind en dat dan samen gaat doen.
Maar die garantie krijg je niet, bij welke fokker dan ook. Sorry dat ik het zo stel, maar als je zonder zorgen alles wil doen zit je met een hond gewoon niet goed. Kunnen de fokker en jij nog zo goed je huiswerk doen, kan er nog steeds van alles mis gaan.Cindy de Wolf schreef:Nou sorry maar dit schiet heel fout. Niet omdat je niet gelijk hebt maar ik denk omdat jij niet weet wat wij allemaal al gedaan hebben voor andere honden. Kunstheup, dubbele bekkenkanteling, dubbele ED-LPC. MRI scans, TTA-3 operaties, tumoroperaties, diverse puncties, braces aan laten meten bij Hodes. jarenlang elke week vanuit Den Haag naar Nijmegen voor fysio. Torrenhoge rekeningen mbt pijnstillers en supplementen en dan praat je echt over Jaarsalarissen. Dus ja ik wilde nu eens een hond ZONDER zorgen en waar ik van ALLES mee kon doen. Ik ben er dus MEER Dan klaar mee.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Dat klopt vandaar dat ik er opnieuw voor ben gegaan. Operaties, kosten, de zorgen, alles. Het zou dan alleen wel heel fijn geweest zijn als je een fokker hebt die zegt joh meid vind dit zo klote voor je. We zoeken uit hoe/wat en de rest komen we wel uit. Ipv vol in de aanval te gaan TERWIJL we elkaar dacht ik, goed kenden.Hope schreef:Maar die garantie krijg je niet, bij welke fokker dan ook. Sorry dat ik het zo stel, maar als je zonder zorgen alles wil doen zit je met een hond gewoon niet goed. Kunnen de fokker en jij nog zo goed je huiswerk doen, kan er nog steeds van alles mis gaan.
En verder zeg ik er niets meer over. Heb nu flink het gevoel gekregen dat ik me hier moet verdedigen. En geloof me het huilen staat me al flink nader dan het lachen.
Het is toch niet zo raar om plannen te hebben na alle diepe ellende en dan weer geconfronteerd te worden met diep ellende. Ergens houdt het bij mij ook een keer op. Dit is de zoveelste hond op rij bij ons. Veel mensen zeggen al wat jullie op je bordje krijgen is gewoon niet eerlijk dus bij mij is gewoon de koek op.
-
frodo quin
- 5-sterren

Het was niet op die manier bedoeld, sorry als je je gekwetst voelde. Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je bv sport X met je hond wil doen en het blijkt niets voor de hond te zijn (omwille van karakter, lichte gezondheidsproblemen, temperament,...), tja jammer, maar dan is dat zo. Ik zeg niet dat jij zo bent, maar sommige mensen die specifiek een hond aanschaffen voor hun hobby en er dan niet mee kunnen lachen dat hondlief er niets aan vind. Dat men teleurgesteld is, snap ik, maar get over it. Zolang de hond een gelukkig leven kan hebben is er niets erg aan de hand.Cindy de Wolf schreef:Nou sorry maar dit schiet heel fout. Niet omdat je niet gelijk hebt maar ik denk omdat jij niet weet wat wij allemaal al gedaan hebben voor andere honden. Kunstheup, dubbele bekkenkanteling, dubbele ED-LPC. MRI scans, TTA-3 operaties, tumoroperaties, diverse puncties, braces aan laten meten bij Hodes. jarenlang elke week vanuit Den Haag naar Nijmegen voor fysio. Torrenhoge rekeningen mbt pijnstillers en supplementen en dan praat je echt over Jaarsalarissen. Dus ja ik wilde nu eens een hond ZONDER zorgen en waar ik van ALLES mee kon doen. Ik ben er dus MEER Dan klaar mee.
Als de hond daarentegen niet gewoon hond kan zijn zonder pijn, dan vind ik dat een heel ander verhaal. Het is natuurlijk in de eerste plaats erg voor de hond, maar een liefdevol baasje zit hier ook erg mee. Ik weet uit eigen ervaring dat het afschuwelijk is als je dieren met hun gezondheid sukkelen en dat dat op den duur er emotioneel zwaar inhakt. Het geld en de tijd die in meerdere keren per week bij de da gaan kruipt is niet fijn, maar veruit het ergste is wel dat je dier zich niet goed voelt/pijn heeft en jij niet altijd dat kan veranderen. Emotioneel blijf je dat niet trekken.
Edit: Het klonk voor mij wel een beetje alsof je niet om kon met de teleurstelling dat je pup niet geschikt is voor plannen die jij had omwille van deze zin: Voor mij giga zuur omdat ik juist met deze hond veel plannen had. En persoonlijk vind ik dat het jammer is maar geen drama als de hond niet geschikt blijkt te zijn voor een bepaalde sport die het baasje in gedachte had.
Laatst gewijzigd door frodo quin op wo 17 aug 2016, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

De garantie krijg je niet nee, maar je vergroot - denk je, hoop je - wel de kansen op een probleemloze pup door als de beesten je huiswerk te doen voordat je besluit welke pup (met wat voor ouders, hoe gezond zijn die, hoe ziet de stamboom eruit etc.) je gaat aanschaffen. Dat heeft Cindy. Ze is niet naar de eerste de beste fokschuur gerend in de verwachting een kampioen te scoren. Ik vind haar teleurstelling dan ook heel begrijpelijk, en helemaal terecht als er vanaf de kant van de fokker dan ook nog eens geen passende reactie komt.Hope schreef:Maar die garantie krijg je niet, bij welke fokker dan ook. Sorry dat ik het zo stel, maar als je zonder zorgen alles wil doen zit je met een hond gewoon niet goed. Kunnen de fokker en jij nog zo goed je huiswerk doen, kan er nog steeds van alles mis gaan.
En toch begrijp ik niet dat je behoefte hebt aan een soort steun van de fokker. Het is jouw hond.Cindy de Wolf schreef:Dat klopt vandaar dat ik er opnieuw voor ben gegaan. Operaties, kosten, de zorgen, alles. Het zou dan alleen wel heel fijn geweest zijn als je een fokker hebt die zegt joh meid vind dit zo klote voor je. We zoeken uit hoe/wat en de rest komen we wel uit. Ipv vol in de aanval te gaan TERWIJL we elkaar dacht ik, goed kenden.
En verder zeg ik er niets meer over. Heb nu flink het gevoel gekregen dat ik me hier moet verdedigen. En geloof me het huilen staat me al flink nader dan het lachen.
Het is toch niet zo raar om plannen te hebben na alle diepe ellende en dan weer geconfronteerd te worden met diep ellende. Ergens houdt het bij mij ook een keer op. Dit is de zoveelste hond op rij bij ons. Veel mensen zeggen al wat jullie op je bordje krijgen is gewoon niet eerlijk dus bij mij is gewoon de koek op.
Probeer je ook te verplaatsen in hen. Een fokker wordt tegenwoordig om minder echt volledig afgeschoten en schiet sneller in de verdediging.
Ik ben het toch niet met je eens. Tuurlijk is het goed om je huiswerk te doen. Maar ja, ook dat geeft geen garantie bij levende haven. Kijk naar Nelson. Papa goed, mama goed, bewuste fokker. 1 enting later en ik heb een zieke hond. Je pup kan zijn poot breken, kan een zeldzame aandoening hebben (kijk naar Erna, huiswerk tot in de puntjes gedaan) en je pup kan zich anders ontwikkelen. Koop je een pup (hond/kat/paard/cavia) dan koop je risico.Anne in Duitsland schreef:
De garantie krijg je niet nee, maar je vergroot - denk je, hoop je - wel de kansen op een probleemloze pup door als de beesten je huiswerk te doen voordat je besluit welke pup (met wat voor ouders, hoe gezond zijn die, hoe ziet de stamboom eruit etc.) je gaat aanschaffen. Dat heeft Cindy. Ze is niet naar de eerste de beste fokschuur gerend in de verwachting een kampioen te scoren. Ik vind haar teleurstelling dan ook heel begrijpelijk, en helemaal terecht als er vanaf de kant van de fokker dan ook nog eens geen passende reactie komt.
Ik begrijp het verschil denk ik ook gewoon niet zo. In de paardenfokkerij/handel koop je een paard en zijn daarna de risico's gewoon voor de nieuwe eigenaar. Heeft je paard OCD of een andere aandoening dan slik je een keer goed en kijk je naar oplossingen maar je gaat niet naar de fokker verhaal halen. Ik begrijp ook gewoon de trend in hondenland niet zo dat een fokker altijd maar verantwoordelijk en aansprakelijk wordt gehouden. Kan aan mij liggen hoor, maar ik ben er gewoon niet zo'n fan van. Jouw hond word echt niet ineens beter als de fokker zegt hoe rot het is. Dat het rot is weet je zelf ook wel tenslotte.
Ik snap echt dat het zuur is, maar ja, er is niets meer aan te veranderen.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Sorry, verwijder mijn eerdere post (en het citaat er van dus) s.v.p. als dit als door het slijk halen voelt. Ik dacht dat de fokker nergens genoemd is en meende daarom dat ik vrij kon reageren, immers er niemand mee 'door het slijk haalde'. Ik zou mij niet zo vrij uitgesproken hebben als ik geweten had dat bekend is hier wie de fokker is (en zo ken je me volgens mij ook).Lizzy schreef:Ik heb nog nooit zoveel aannames op een rijtje gezien. Jij kent die fokker helemaal niet, jij weet helemaal niet wat die fokker allemaal uitgezocht en gedaan heeft en je oordeelt hier terwijl je het hele verhaal niet kent. Ik vind dat echt niet kunnen. Ja, het IS zuur voor Cindy. Maar dat zuur kunnen we best beamen zonder ons te storten op het door de slijk trekken van een fokker. Ik krijg het idee dat dit wel erg "in" is anno 2016.
En ten aanzien van jouw (jullie) aanname dat ik helemaal de fokker niet ken, helemaal niet weet wat die fokker allemaal uitgezocht en gedaan heeft en het hele verhaal niet ken, dat klopt niet.
Nouja ik kan wel voorstellen dat Cindy zich gekwetst voelt door de fokker. Kijkende naar een eigen situatie waarin de hond eerst prima shows liep en prima contact met fokker en toen er problemen onstonden werden we niet eens teruggebeld meer. Nooit maar dan nooit heb ik de fokker schuld ervan gegeven (shit happens nl.) maar wilde ze op de hoogte houden en evt. van hun jarenlange ervaring mogen profiteren. Goed was ik naief? Het deed in ieder geval wel erg pijn toen. Inmiddels verwacht ik gewoonweg minder. En ik denk niet dat het iets is van tegenwoordig dus, is al vaak zo dat de fokker in verdediging schiet( ja dat kan ik trouwens ook wel begrijpen als vele pupeigenaars ook meteen naar hun wijzen, maar toch wekt datzelfde juist extra irritatie op bij de pupkoper die het er gewoon over wilt hebben) en nu al helemaal dat je van die rare rechtzaken kunt hebben. Moet je oppassen niet toe te geven dat er mogelijk iets fout is gegaan. Het worden vaak moeilijke ingewikkelde situaties, maar goed dat is wel vaker met mens-mens contact als men ergens niet over eens is.
Maar desalniettemin als je eerst een goed contact hebt en dat kapot gaat als er problemen zijn doet dat gewoonweg pijn. Een beetje medeleven is altijd fijn ondanks dat het de situatie niet veranderd.
Maar desalniettemin als je eerst een goed contact hebt en dat kapot gaat als er problemen zijn doet dat gewoonweg pijn. Een beetje medeleven is altijd fijn ondanks dat het de situatie niet veranderd.