De fokker is hier ook NOOIT genoemd. Alleen Lizzy weet toevallig wie het is.Parelridder schreef:Sorry, verwijder mijn eerdere post (en het citaat er van dus) s.v.p. als dit als door het slijk halen voelt. Ik dacht dat de fokker nergens genoemd is en meende daarom dat ik vrij kon reageren, immers er niemand mee 'door het slijk haalde'. Ik zou mij niet zo vrij uitgesproken hebben als ik geweten had dat bekend is hier wie de fokker is (en zo ken je me volgens mij ook).
En ten aanzien van jouw (jullie) aanname dat ik helemaal de fokker niet ken, helemaal niet weet wat die fokker allemaal uitgezocht en gedaan heeft en het hele verhaal niet ken, dat klopt niet.
Zucht WEER een hond met ED
Moderator: Lizzy
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Re: Zucht WEER een hond met ED
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

\
][
Nou dat dus. Ze heeft verdomme 2 weken in mijn wagen gereden met 10 honden omdat die van haar stuk was. Haar honden heb ik zooooo vaak opgevangen als ze naar een show moest of op vakantie wilde. Ze had mijn pas van de groothandel dus het gaat hier wel iets verder dan fokker/koper. En het gaat mij niet om geld, dat is echt secundair. Maar erkenning DAT het fout KAN gaan en dat hoeft niemands fout te zijn. Maar dan wel een beetje ondersteuning.
][
'Kaio schreef:Nouja ik kan wel voorstellen dat Cindy zich gekwetst voelt door de fokker. Kijkende naar een eigen situatie waarin de hond eerst prima shows liep en prima contact met fokker en toen er problemen onstonden werden we niet eens teruggebeld meer. Nooit maar dan nooit heb ik de fokker schuld ervan gegeven (shit happens nl.) maar wilde ze op de hoogte houden en evt. van hun jarenlange ervaring mogen profiteren. Goed was ik naief? Het deed in ieder geval wel erg pijn toen. Inmiddels verwacht ik gewoonweg minder. En ik denk niet dat het iets is van tegenwoordig dus, is al vaak zo dat de fokker in verdediging schiet( ja dat kan ik trouwens ook wel begrijpen als vele pupeigenaars ook meteen naar hun wijzen, maar toch wekt datzelfde juist extra irritatie op bij de pupkoper die het er gewoon over wilt hebben) en nu al helemaal dat je van die rare rechtzaken kunt hebben. Moet je oppassen niet toe te geven dat er mogelijk iets fout is gegaan. Het worden vaak moeilijke ingewikkelde situaties, maar goed dat is wel vaker met mens-mens contact als men ergens niet over eens is.
Maar desalniettemin als je eerst een goed contact hebt en dat kapot gaat als er problemen zijn doet dat gewoonweg pijn. Een beetje medeleven is altijd fijn ondanks dat het de situatie niet veranderd.
Nou dat dus. Ze heeft verdomme 2 weken in mijn wagen gereden met 10 honden omdat die van haar stuk was. Haar honden heb ik zooooo vaak opgevangen als ze naar een show moest of op vakantie wilde. Ze had mijn pas van de groothandel dus het gaat hier wel iets verder dan fokker/koper. En het gaat mij niet om geld, dat is echt secundair. Maar erkenning DAT het fout KAN gaan en dat hoeft niemands fout te zijn. Maar dan wel een beetje ondersteuning.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Dank je.Anne in Duitsland schreef:De garantie krijg je niet nee, maar je vergroot - denk je, hoop je - wel de kansen op een probleemloze pup door als de beesten je huiswerk te doen voordat je besluit welke pup (met wat voor ouders, hoe gezond zijn die, hoe ziet de stamboom eruit etc.) je gaat aanschaffen. Dat heeft Cindy. Ze is niet naar de eerste de beste fokschuur gerend in de verwachting een kampioen te scoren. Ik vind haar teleurstelling dan ook heel begrijpelijk, en helemaal terecht als er vanaf de kant van de fokker dan ook nog eens geen passende reactie komt.
Dit is voor ons de zoveelste hond op rij. Dan is het toch niet zo gek dat mijn emmer gewoon vol is. Meer dan vol.
Deze hond kan nog geeneens normaal een 45min wandelen in het bos laat staan een sporten in welke vorm dan ook. En geloof me ze wil echt wel.
Cindy, ik wil je heel veel sterkte wensen met de hele situatie en ik hoop dat je hond uiteindelijk een pijnvrij gelukkig leven mag hebben.
En hebben zij de informatie van jou of van de fokker van Quinty? (wiens kennelnaam je hier op Barfplaats echt wel meer dan eens heb laten vallen hoor - maar ook dat maakt voor het verhaal niet uit. Ik ken dat hele mens niet en het gaat niet perse om deze fokker, ik vind dit meer een algemeen iets: ). Want als de info van jou komt: dan blijf ik bij mijn verhaal dat dit toch jouw verhaal is en wij het verhaal van de fokker niet kennen. Ik zeg niet dat jij onzin verkoopt of liegt. Maar het is wel jouw kant van het verhaal.Cindy de Wolf schreef:Ik dacht inderdaad dat ik hier goed zat. Helaas komen de laatste maanden toch heel wat problemen naar boven en is het al lang niet meer een op zich zelf staand incident. Het is alleen zo verdomde jammer dat mensen pas aan praten als het kalf verdronken is. Er zijn nu echt heel wat dingen naar boven gekomen die ik echt NIET wist. En als ik dat wel geweten had ik nooit of te nimmer een pup gekocht.
Tsja de fokker los laten wordt wat lastig als je maar 300m van elkaar woont en elkaar domweg tegen komt in het uitlaatgebied. En wederzijdse kennissen heb.
En ja ze mag wettelijk met deze hond verder fokker. Alleen het nest waar Q uitkomt zou het laatste nest zijn gezien de leeftijd van de moederhond. Deze is blijkbaar net voor het 8e jaar loops geworden en als ze voor het 8e jaar gedekt zijn mag dat nog.
Een heel select groepje mensen hier weet iets meer en die reageren daarop met die kennis.
Linksom of rechtsom het is verdomde zuur. Zeker voor de hond zelf die gewoon een huge achterstand heeft in ontwikkeling op elk gebied en al 14 maanden met pijn leeft. En geen hond kan zijn. Voor mij giga zuur omdat ik juist met deze hond veel plannen had.
Dit is wat mij betreft het laatste wat ik ga laten doen. Wordt ze nu niet beter dan kijk ik hoe lang het "eerlijk"is en dat ze dan rondje kerk hond wordt dan is dat zo. Maar ik ga niet verder dokteren.
ieder is vrij wat mij betreft om contact op te nemen met de fokker. Ik heb niets fout gedaan.
En het leven heeft mij inmiddels wel geleerd dat het heel vervelend is wanneer mensen op basis van andermans verhalen conclusies trekken.
Dus ja Cindy, het is ontzettend kl*te en zuur. Deze hele situatie. Ik vind het super sneu voor jou/je man en Quinty. Dat blijft natuurlijk ontegenzeggelijk een feit.
- Angelique
- 5-sterren

Dat blijkt wel dat er nog van alles mis kan gaan helaas. Maar je snapt toch wel gewoon wat Cindy bedoelt? Net als dat jij weleens wanhopig gilt dat je een hond wil die lidlbrokken eet en het daar fluitend gewel dig op doetenz. Dan snappen wij heus wel dat je dat je Nelson daarvoor niet wilt missen, maar dat je moe wordt om van het een in het ander te vallen.Hope schreef:Maar die garantie krijg je niet, bij welke fokker dan ook. Sorry dat ik het zo stel, maar als je zonder zorgen alles wil doen zit je met een hond gewoon niet goed. Kunnen de fokker en jij nog zo goed je huiswerk doen, kan er nog steeds van alles mis gaan.
Dat mag namelijk...gewoon eens moe en zat zijn van alle zorgen, ook al zorg je met grote liefde, het is fijn als ze er (even) niet zijn.
En zo is dat bij Cindy ook. Die zorgt al jaren voor een bejaardensoos met alles wat daarbij komt. En dan ga je er gewoon van uit...je hoopt van harte, dat als er dan een nieuw hondje komt je daar minstens tig jaar alleen van kan genieten en samen leuke dingen doen ipv weer meteen in de zorgen....grote zorgen...te vervallen.
Ik zeg toch ook helemaal niet dat het niet erg is voor Cindy? Natuurlijk zal ze balen en er doodziek van zijn.Angelique schreef:Dat blijkt wel dat er nog van alles mis kan gaan helaas. Maar je snapt toch wel gewoon wat Cindy bedoelt? Net als dat jij weleens wanhopig gilt dat je een hond wil die lidlbrokken eet en het daar fluitend gewel dig op doetenz. Dan snappen wij heus wel dat je dat je Nelson daarvoor niet wilt missen, maar dat je moe wordt om van het een in het ander te vallen.
Dat mag namelijk...gewoon eens moe en zat zijn van alle zorgen, ook al zorg je met grote liefde, het is fijn als ze er (even) niet zijn.
En zo is dat bij Cindy ook. Die zorgt al jaren voor een bejaardensoos met alles wat daarbij komt. En dan ga je er gewoon van uit...je hoopt van harte, dat als er dan een nieuw hondje komt je daar minstens tig jaar alleen van kan genieten en samen leuke dingen doen ipv weer meteen in de zorgen....grote zorgen...te vervallen.
Als je dan toch mijn Nelson laat vallen in deze: ik zet geen stamboeknaam, kennelnaam, naam van de fokker of wat dan ook op internet en ik zeg niet dat ik het klote vind dat de moederhond opnieuw is gedekt. Waarmee je eigenlijk zegt dat een fokker stom bezig is en bewust ongezonde honden fokt. Zou jij ook niet leuk vinden van de pupkopers uit jouw nest.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Het merendeel daarvan beide domweg omdat zij bij de contacten waren. Sommige van mij.Lizzy schreef:En hebben zij de informatie van jou of van de fokker van Quinty? (wiens kennelnaam je hier op Barfplaats echt wel meer dan eens heb laten vallen hoor - maar ook dat maakt voor het verhaal niet uit. Ik ken dat hele mens niet en het gaat niet perse om deze fokker, ik vind dit meer een algemeen iets: ). Want als de info van jou komt: dan blijf ik bij mijn verhaal dat dit toch jouw verhaal is en wij het verhaal van de fokker niet kennen. Ik zeg niet dat jij onzin verkoopt of liegt. Maar het is wel jouw kant van het verhaal.
En het leven heeft mij inmiddels wel geleerd dat het heel vervelend is wanneer mensen op basis van andermans verhalen conclusies trekken.
Dus ja Cindy, het is ontzettend kl*te en zuur. Deze hele situatie. Ik vind het super sneu voor jou/je man en Quinty. Dat blijft natuurlijk ontegenzeggelijk een feit.
Ik heb het hele topic nagekeken maar nergens heb ik de naam van de fokker genoemd en ook geen stamboomnaam van de hond! Ook op FB niet en daar wordt nu flink doorgevraagd maar ik weiger dat.
Zoals al meerdere malen is aangegeven OOK door mij, shit happens maar erken het dan wel en handel daarnaar. En dat laatste gebeurt niet.
Inmiddels weet ik dat Q geen op zichzelf staand incident meer is. En dan praat ik niet over 1 meer maar echt meerdere. En ja dan stuit het mij tegen de borst dat ze net voor het 8e levensjaar nog even voor de 4e keer laat dekken terwijl er naar mij toe nog geeneens een sterkte afkan. En zoals gezegd de relatie lag (dacht ik) wel even wat anders dan reguliere fokker/koper.
Die eerste zin begrijp ik niet.Cindy de Wolf schreef:Het merendeel daarvan beide domweg omdat zij bij de contacten waren. Sommige van mij.
Ik heb het hele topic nagekeken maar nergens heb ik de naam van de fokker genoemd en ook geen stamboomnaam van de hond! Ook op FB niet en daar wordt nu flink doorgevraagd maar ik weiger dat.
Zoals al meerdere malen is aangegeven OOK door mij, shit happens maar erken het dan wel en handel daarnaar. En dat laatste gebeurt niet.
Inmiddels weet ik dat Q geen op zichzelf staand incident meer is. En dan praat ik niet over 1 meer maar echt meerdere. En ja dan stuit het mij tegen de borst dat ze net voor het 8e levensjaar nog even voor de 4e keer laat dekken terwijl er naar mij toe nog geeneens een sterkte afkan. En zoals gezegd de relatie lag (dacht ik) wel even wat anders dan reguliere fokker/koper.
En die tweede opmerking: zoek even op de kennelnaam op Barfplaats.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Eerste is antwoord op je vraag of dat selecte groepje mensen beide kanten kent.Lizzy schreef:Die eerste zin begrijp ik niet.
En die tweede opmerking: zoek even op de kennelnaam op Barfplaats.
In het topic staat nergens de kennelnaam. Je kan hem hooguit terugvinden van bijna 1,5 jaar geleden dat ik een fototopic gekopieerd hen dat zou kunnen.
Ik zeg ook niet dat het in dit topic staat. Maar de mensen zijn niet achterlijk. Zoek nou zelf eens: http://www.barfplaats.nl/forum/search.phpCindy de Wolf schreef:Eerste is antwoord op je vraag of dat selecte groepje mensen beide kanten kent.
In het topic staat nergens de kennelnaam. Je kan hem hooguit terugvinden van bijna 1,5 jaar geleden dat ik een fototopic gekopieerd hen dat zou kunnen.
En dat selecte groepje heeft aan de fokker van Quinty gevraagd waarom ze met de moeder van Quinty nog een nest gaat fokken?Cindy de Wolf schreef:Eerste is antwoord op je vraag of dat selecte groepje mensen beide kanten kent.
(want voor de duidelijkheid: dat is waar ik op reageer, op de opmerking over hoe slecht deze fokker is omdat ze nog een nest fokt met de moeder van Quinty).
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Cindy de Wolf schreef:Dank je.
Dit is voor ons de zoveelste hond op rij. Dan is het toch niet zo gek dat mijn emmer gewoon vol is. Meer dan vol.
Deze hond kan nog geeneens normaal een 45min wandelen in het bos laat staan een sporten in welke vorm dan ook. En geloof me ze wil echt wel.
Gewoon effe een knuffel. Omdat het shit is. Ook om te zien dat een hond graag wil maar niet kan. Ik heb er slapeloze nachten van gehad of Spot ooit weer zou kunnen rennen voor de step- niet omdat dat van 'moet' als prestatie maar omdat hij dat nodig heeft. Zo zuur als het hoofd meer wil dan het lijfje aankan.
'Van mij ook even een knuffel. Weet hoe het is om een hond met ED te hebben. Kleine geruststelling, er is geen ED geval hetzelfde.
Sommigen wandelen na de operatie fluitend de tent uit om nooit meer kreupel te lopen, anderen moeten revalideren, de mijne heeft er de laatste operatie ANDERHALF jaar over gedaan om weer goed te lopen.
Het is nu helemaal hersteld, maar beide poten hebben zeker 2.5 jaar ellende in beslag genomen.
Kleine geruststelling misschien?
Sommigen wandelen na de operatie fluitend de tent uit om nooit meer kreupel te lopen, anderen moeten revalideren, de mijne heeft er de laatste operatie ANDERHALF jaar over gedaan om weer goed te lopen.
Het is nu helemaal hersteld, maar beide poten hebben zeker 2.5 jaar ellende in beslag genomen.
Kleine geruststelling misschien?
Cindy, ik vind het heel erg voor jou en je hond.
En ja, ik kan je heel goed begrijpen in deze.
Voor mijn gevoel hebben wij iets soortgelijks meegemaakt, op het moment dat van Mika's moeder bekend was dat er minstens twee nakomelingen van haar (met 2 verschillende reuen) epilepsie hadden (en achteraf waren het er 3 directe, en een kleindochter met epi) werd die ook gedekt voor een 4e herhalingsnest, op een leeftijd van 10 jaar.
Onze fokker heeft ons totaal niet serieus genomen, de teef is gedekt op de dag dat wij de officiele uitslag van de Uni Giessen kregen.
Daar moeten ze wel zo van geschrokken zijn dat dit 4e nest (wat wel geboren is, en ik weet ook waar de pups heen gegaan zijn), nooit geregistreerd werd bij het stamboek.
Het fok-committee weet ervan, en kan alleen sancties opleggen als ze bewijs hebben dat ze tegen de regels ingaan.
Die zeggen zelf, jij bent tegen een fokker van het ergste soort aangelopen, maar we kunnen wettelijk gezien niks...
Mensen waar ik ook dacht goed bevriend mee te zijn....ik heb er afstand van genomen, wil ze nooit meer zien, ook al proberen ze steeds weer het contact te "herstellen" ik ben er klaar mee...
Ze doen maar met hun honden wat ze willen, maar een beetje medeleven naar ons of interesse in de hond had ze wel gesierd...helaas...
En ja, ik kan je heel goed begrijpen in deze.
Voor mijn gevoel hebben wij iets soortgelijks meegemaakt, op het moment dat van Mika's moeder bekend was dat er minstens twee nakomelingen van haar (met 2 verschillende reuen) epilepsie hadden (en achteraf waren het er 3 directe, en een kleindochter met epi) werd die ook gedekt voor een 4e herhalingsnest, op een leeftijd van 10 jaar.
Onze fokker heeft ons totaal niet serieus genomen, de teef is gedekt op de dag dat wij de officiele uitslag van de Uni Giessen kregen.
Daar moeten ze wel zo van geschrokken zijn dat dit 4e nest (wat wel geboren is, en ik weet ook waar de pups heen gegaan zijn), nooit geregistreerd werd bij het stamboek.
Het fok-committee weet ervan, en kan alleen sancties opleggen als ze bewijs hebben dat ze tegen de regels ingaan.
Die zeggen zelf, jij bent tegen een fokker van het ergste soort aangelopen, maar we kunnen wettelijk gezien niks...
Mensen waar ik ook dacht goed bevriend mee te zijn....ik heb er afstand van genomen, wil ze nooit meer zien, ook al proberen ze steeds weer het contact te "herstellen" ik ben er klaar mee...
Ze doen maar met hun honden wat ze willen, maar een beetje medeleven naar ons of interesse in de hond had ze wel gesierd...helaas...