Dat vind ik nu juist te hoog, omdat ik wil dat de nek vrij blijft. Zo zat de andere ook toen ik hem enkele tijd geleden gepast heb en als hij dan trok, dan was het nog aan zijn nek/keel.
Maar bij jou is er dus geen druk ok de nek? Lijkt net dezelfde plek als een halsband.
Lil schreef:Dat vind ik nu juist te hoog, omdat ik wil dat de nek vrij blijft. Zo zat de andere ook toen ik hem enkele tijd geleden gepast heb en als hij dan trok, dan was het nog aan zijn nek/keel.
Maar bij jou is er dus geen druk ok de nek? Lijkt net dezelfde plek als een halsband.
Ik vind het er altijd zo oncomfortabel uitzien als een tuig zo laag zit, beperkt het hem niet in de beweging van zn schouders?
Martine-Tom schreef:Ik vind het er altijd zo oncomfortabel uitzien als een tuig zo laag zit, beperkt het hem niet in de beweging van zn schouders?
Schouders is 200% vrij. Die ring valt precies op zijn borst waar haltituig en u-lead ook vallen. Dat is ook de opzet (ok en als hij braaf is mag de ring op de rug). Alleen die u-lead en zo beperken de schouder en deze niet.
Lil schreef:Dat vind ik nu juist te hoog, omdat ik wil dat de nek vrij blijft. Zo zat de andere ook toen ik hem enkele tijd geleden gepast heb en als hij dan trok, dan was het nog aan zijn nek/keel.
Nee er is geen druk op de nek want dat wil je niet hebben met speuren!
Ik zou ook denken dat dit hem belemmerd op z'n schouders !
Ik heb een 'raar' geluksmomentje! Het was zo echt! Ik droomde vannacht dat ik een kans kreeg om Radja voor even weer bij ons in bed te nemen! Ik zag haar liggen,ze kwam bij ons en het voelde zo echt,echt zo echt!
Mijn tuigen zitten ook hoger. Zoals bij Jones lijkt het me in de weg te zitten bij het helemaal strekken van de schouder. Vind ik trouwens bij veel niet Y-tuigen het geval eerlijk gezegd.
Hier dus geen stress op de nek, de riem zit achter op de rug vast en volgens mij ook doordat er een band onder de buik loopt krijg je dat dus niet.
Radja schreef:Ik heb een 'raar' geluksmomentje! Het was zo echt! Ik droomde vannacht dat ik een kans kreeg om Radja voor even weer bij ons in bed te nemen! Ik zag haar liggen,ze kwam bij ons en het voelde zo echt,echt zo echt!
Wat mooi! Ze kwam even gedag zeggen.
Heb ik met mijn opa en met Janouk gehad. Niet teveel over nadenken, gewoon ervaren en aanvaarden als cadeautje
Zag net toen ik goed ben gaan kijken ook dat ik een verkeerde maat geleverd heb gekregen!
Ik had L/XL (een tussenmaat) besteld en heb XL gekregen.
Verschil in nekomvang 7 cm, en in tussenstuk 5 cm, verschil in buikomvang nul (maar dat kun je dan ook super veel verstellen).
Ja, dan kan het natuurlijk niet zo goed zitten als het tuig dat ik vorige maand gepast heb; het is een halve maat groter.
MarijeEnBoomer schreef:Nee er is geen druk op de nek want dat wil je niet hebben met speuren!
Ik zou ook denken dat dit hem belemmerd op z'n schouders !
Zo ziet het er wel uit, dit lijkt haast een halsband met een tuig er aan. Maar ik kan me best voorstellen dat de bouw van een setter heel lastig is voor een tuig en dat het er dan anders uitziet.
Oscar zijn tuig zit ook veel lager en onze speurjuf zegt dat ie prima zit. De druk moet op de borst komen, niet op het zachte stuk er boven. Het belemmerd de schouder niet, het zit er wel dichtbij, maar er is genoeg ruimte.
Kaela schreef:Zo ziet het er wel uit, dit lijkt haast een halsband met een tuig er aan. Maar ik kan me best voorstellen dat de bouw van een setter heel lastig is voor een tuig en dat het er dan anders uitziet.
Oscar zijn tuig zit ook veel lager en onze speurjuf zegt dat ie prima zit. De druk moet op de borst komen, niet op het zachte stuk er boven. Het belemmerd de schouder niet, het zit er wel dichtbij, maar er is genoeg ruimte.
dit is nou de eerste x dat ik een vergelijkbaar tuig zie wat er niet zo oncomfortabel uit ziet!
MarijeEnBoomer schreef:Het laat we zien waarom ik met mijn honden die geen standaard lijf hebben geen hurtta wil kopen.
Ik zou dit tuig niet goed vinden maar ieder z'n ding!
+1
De reden dat ik van dit tuig ben afgestapt is omdat honden sneller blessures krijgen en de voorpoten niet genoeg doorstrekken naar voren. Let daar dus goed op. Hopelijk gaat het bij Jones goed!
Edit: zie nu pas dat hij terug gaat. Lijkt mij goed, maatje kleiner zal beter zijn!
Siberienne schreef:Wat mooi! Ze kwam even gedag zeggen.
Heb ik met mijn opa en met Janouk gehad. Niet teveel over nadenken, gewoon ervaren en aanvaarden als cadeautje
Het was een prachtig cadeau! Zo echt, zo pff aaibaar!
Sorry,sta niet stil dat jij dat ooit ook heb gehad!