Zucht WEER een hond met ED

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zucht WEER een hond met ED

winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Senta schreef:'Van mij ook even een knuffel. Weet hoe het is om een hond met ED te hebben. Kleine geruststelling, er is geen ED geval hetzelfde.
Sommigen wandelen na de operatie fluitend de tent uit om nooit meer kreupel te lopen, anderen moeten revalideren, de mijne heeft er de laatste operatie ANDERHALF jaar over gedaan om weer goed te lopen.
Het is nu helemaal hersteld, maar beide poten hebben zeker 2.5 jaar ellende in beslag genomen.

Kleine geruststelling misschien?
Voor mij wel ;) en misschien voor Cindy het overdenken waard om Quinty niet meteen alweer te laten opereren.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

winni schreef:Voor mij wel ;) en misschien voor Cindy het overdenken waard om Quinty niet meteen alweer te laten opereren.
Nou ik vind het fijn te lezen dat ik iig iemand een beetje gerust kan stellen. :) De verhalen op internet zijn niet te zuinig, de meeste verhalen lopen gewoon niet goed af, daarom openen mensen ook een topic. Radeloosheid. Ik begrijp het aan alle kanten.
En dan de reacties, 'mijn hond is dr ook aan geopereerd en heeft sindsdien nooit een pas meer gekreupeld' zo frustrerend en bovendien, je doet zo je best, waarom hun wel en jij niet?

Ik heb na een haf jaar ook op gegeven moment de handdoek in de ring gegooid hoor, en kon wel janken. Ze bleef maar slechtl open, een verkeerde beweging en we konden weer van voor af aan beginnen. Alles kreeg ze, het beste voer, beste supplementen, beweging op maat.
En toch is het goed gekomen. Daan Kranendonk heeft mij wel altijd eerlijk advies gegeven.
Ook hij zei dat er geen geval was dat hetzelfde was. En ik moest stoppen met het lezen van verhalen op internet!

Zij is in eerste instantie in 05 2011 geopereerd, (Y Krooshof) de andere poot 08-2012 (Daan Kranendonk)
Beide revalidaties waren een drama, maar het gaat nu goed. Super goed zelfs. En dat had ik niet meer verwacht, Donna had wel LPC
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Cindy heel veel sterkte!!
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

winni schreef:Voor mij wel ;) en misschien voor Cindy het overdenken waard om Quinty niet meteen alweer te laten opereren.
Ik denk dat als de arts die geopereerd heeft en het hele proces van klachten en revalidatie van pup af aan gevolgd heeft advies geeft nogmaals te opereren, dat je er over het algemeen goed aan doet dat te volgen. Als je dat advies negeert en er wél nog iets 'mis' zit, doe je je maatje en jezelf een hoop ellende aan door er mee door te lopen. Sommige dingen kun je gewoon niet (voldoende) zien op foto's, dan kun je beter binnen gaan kijken..
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

In ieder geval hoort ze hier dat het bij 2 anderen ook niet met een half jaar 'bekeken' is. Dus wat is wijsheid...
En ik zou dan na zo'n korte periode vragen of je garantie op de vorige operatie hebt.
Voor 't zelfde geld heeft ie een stukje kraakbeen over het hoofd gezien. 't zijn nogal kleine stukjes die eruit komen.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

winni schreef:In ieder geval hoort ze hier dat het bij 2 anderen ook niet met een half jaar 'bekeken' is. Dus wat is wijsheid...
En ik zou dan na zo'n korte periode vragen of je garantie op de vorige operatie hebt.
Voor 't zelfde geld heeft ie een stukje kraakbeen over het hoofd gezien. 't zijn nogal kleine stukjes die eruit komen.
Ik heb die vraag toentertijd ook aan Daan gesteld, maar hij zei dat nóg een keer opereren geen zin heeft, omdat alles weg is gehaald. Zij stonden daar duidelijk achter. Sommige honden hebben gewoon meer tijd nodig.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Als eerste wil ik iedereen enorm bedanken voor alle appjes, sms'jes, mails, reacties op FB voor het wensen van succes en sterkte! Het is heel prettig dat er zoveel mensen vandaag aan ons gedacht hebben. Verder gaat mijn/onze enorme dank uit naar Maarten Kappen die wederom heeft laten zien dat hij een ontzettend goede chirurg is.

Er is tijdens de arthroscopie een afwijkend deel in de elleboog gevonden wat zeer vermoedelijk een stukje van de LPC was/is. Het grootste stuk wat eruit gehaald is was een kleine 3mm en verder wat kleine fragmentjes. Het zat echt op een ontzettende rot plek. Vermoedelijk vorig keer los geschoten toen ze plots opsprong en gaan zweven en zich na verloop van tijd weer aangehecht heeft. Maar het blijft giswerk. Helaas was er inmiddels wel wat artrose ontstaan dat heeft hij ook zo goed en zo kwaad dat het ging weggehaald. De prognose is nog altijd dat ze volledig hersteld en eindelijk een hondwaardig bestaan kan gaan leiden met alle activiteiten die daarbij horen. Voor nu zijn we allemaal doodop maar dankbaar dat alles goed gegaan is. Ze heeft zojuist 1/2 van haar vlees op van een normale portie, is natuurlijk stokkreupel maar voor nu mogen we niet klagen.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Gelukkig goed nieuws. Hopelijk kan ze snel een vrolijk hondje zijn. Veel sterkte voor jou en puplief met de revalidatie.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Heel veel sterkte en succes met het herstel van en voor Quinty
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

:bigarmhug:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Fijn dat de operatie weer achter de rug is en er toch iets aan is getroffen dat de oorzaak voor dit alles moet zijn en je weer kunt gaan denken aan volledig herstel! Ik hoop het zo voor jullie allemaal!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Oooo, ik hoop zo dat ze hiermee voorgoed van haar klachten af zal zijn! Fijn dat de op achter de rug is en dat alles goed is gegaan. Beterschap met 't puppekind!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Anne in Duitsland schreef:Oooo, ik hoop zo dat ze hiermee voorgoed van haar klachten af zal zijn! Fijn dat de op achter de rug is en dat alles goed is gegaan. Beterschap met 't puppekind!
+1 Wij pootduimen heel hard mee
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Fijn dat het over is, ik zal duimen dat Maarten Kappen gelijk heeft en dat er volledig herstel zal optreden :duimen: :duimen:
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik ga duimen opeen voorspoedig herstel :-*

Plaats reactie