Lizzy schreef:Ja, dit is een abces aan het worden, die moet rijpen en die gaat open en daar gaan de gaten invallen....

. Ik ben helaas expert op dit gebied. Wat je nodig hebt is honingzalf. Kun je dat bestellen/kopen? Koop maar gelijk meerdere tubes. Honingzalf MOET je echt hebben... Oh God, ik hoop zo dat je daar op het eiland aan kunt komen
De temperatuur is niet zo heel hoog, dat valt me mee....
Maak je nou even geen zorgen om de pups. Zodra je hond AB krijgt, is de melk ook steriel. Het mooiste zou zijn als je het er zelf uit kunt krijgen, de melk. Verdorie, ik wou dat ik ff naar je toe kon vliegen.....
OK, ga dit filmpje kijken :
Dat verteld je hoe je moet melken uit een mastitis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en dan graag wat hygiënischer werken dan deze mevrouw....).
En toch een hele warme kompres. Ik werd even onzeker, maar ik ben weer terug op waar ik moet zijn: je moet met een flinke warme kompres aan de slag.
Lizzy super bedankt voor al je snelle reacties en sites!
Honingzalf is er helaas niet, honing is al lastig, geen lokale imkers.
Helaas.
Ik ga meteen even het Spaanse worod voor honingzals zoeken en vragen of mijn werkgever het mee brengt vanaf het vaste land( komt als het goed is maandag)
Denk dat het in Ecuador wel te verkrijg zal zijn!
Qua zorgen om de pups absoluut niet, heb juist liever dat ze niet drinken zodat mama hond geen pijn heeft.
Maar wil juist weten om ik moet doorgaan met die ene tepel laten zuigen, aangezien de tepel nu zo opgezwollen is en haast op klappen staat, kom ik er juist liever niet aan als wel.
De warmte ligt erop.
Wat moet ik me indenken bij het zelf open klappen,
Ok dus absoluut niet de tepel openmaken. Dit moet vanzelf open gaan en dan komt de pus eruit?
Jeetje, wat vervelend dat je expert bent op dit gebied, wist niet dat het zo vaak voorkwam.
Ontzettend bedankt voor al je info en hulp.
Ik heb inmiddels een da gesproken voorheen van t eiland maar werkt nu op het vaste land, hij kwam met alle zelfde maatregelen, wilde geen naam geven voor antibiotica daarvoor wilde hij de hond eerst zien.
Hopelijk neemt de da hier snel op en kunnen we er meteen heen en aan de antibiotica beginnen!
Lizzy met de warmte wel nog blijven masseren en pups dus eruit laten zuigen ( ben zo bang dat die tiet opeklapt, Iet er echr uit alsof t op klappen staat)