Nala en Simba krijgen een broertje Abu

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nala en Simba krijgen een broertje Abu

Lil

Bericht door Lil »

Ja hier nog zo'n dierenbeul; minihond loopt twee keer per dag 1 uur en op vakantie en in weekend gemakkelijk dubbele of 15 km aan een stuk of zo. Ooooo maar die hondjes (ze ziet er uit als een Yorkie, is alleen door de kruising veel te hoog/groot) hebben toch genoeg aan alleen de tuin? Ehhhh het zijn terriërs, werden meegenomen op jacht.... Werden op het paard gezet en vervolgens ingezet, dan hielden ze dus ook paard bij. Klopt helemaal; ze was sneller dan mijn alles behalve langzame herders en ze houdt Jones met zijn mega poten met giga tempo bij; een paard ook. Geen half uur, maar ongetraind toch zeker een tien minuten. Jaaaaa die heeft echt genoeg aan alleen de tuin..... En dan vragen hoe het komt dat het geen overal op afvliegend keffertje is? Ehhh ze heeft een gezonde uitlaatklep? Ja, ik zou het niet toestaan. Maar ehhh ze heeft het gedrag gewoonweg nooit vertoond. Zoals vandaag is vies weer en dan wil ze niet naar buiten (is nu nog nat van de wandeling van vanochtend 9 uur. Waterblazer geeft giga klitten dus dat wordt hem niet). Dus vanmiddag al twee keer moeten zeggen dat er niet geblaft wordt naar de overburen die continu af en aan en aanrijden. Normaal geen probleem, maar als ze weinig beweging heeft wordt het meteen een ergens op af racend keffertje.
AntjeNalaSimba
4-sterren
4-sterren

Bericht door AntjeNalaSimba »

jasmijn schreef:
Ja idd die kleine van mij moet ook altijd echt minstens 1 uur aan elkaar per dag lopen en is eigenlijk pas echt gelukkig als hij 2 of 3 uur in totaal heeft gelopen, dus meestal lopen we iets van 1 tot 1,5 uur in de ochtend en dan in de middag 30 min en dan in de avond ook nog 30 min en dan als laaste wandeling 1 uur.
Iets minder kan ook maar met 4 keer per dag 15 of 20 minuten dan word hij echt diep ongelukkig, zelfs als je er naast nog hersen werk en trainen doet meneer heeft gewoon zijn avontuur nodig.

Je merkt aan hem ook heel goed wanneer hij ongelukkig is want dan wilt hij niet knuffelen en gaat zielig in een hoekje zitten mokken, als je hem dan toch bij je roept of wilt aaien dan gromt hij.
Heel simpel op te lossen door hem meer uit te laten en dan heb je weer een knuffelige blije hond die niet gromt, was ook echt niet leuk toen hij lijn rust had daar door.

Nee mensen die vinden dat kleinen hondjes geen beweging of opvoeding nodig hebben die hebben het echt niet begrepen, denk dat haku bij iemand anders ook echt heel ongelukkig was geworden.
Nala en Simba passen zich prima aan.
Maar lopen ook tussen 30 minuten en een uur per dag.

Een kennis van me heeft een zus van Nala.
Heb het idee dat ze ook best ongelukkig is.
Wordt bijna niet met haar gewandeld en ze is te dik.

Het is ook wat je ze zelf aanleert.
Het zijn wel gewoon honden en geen mode voorwerp.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Lil schreef:Ja hier nog zo'n dierenbeul; minihond loopt twee keer per dag 1 uur en op vakantie en in weekend gemakkelijk dubbele of 15 km aan een stuk of zo. Ooooo maar die hondjes (ze ziet er uit als een Yorkie, is alleen door de kruising veel te hoog/groot) hebben toch genoeg aan alleen de tuin? Ehhhh het zijn terriërs, werden meegenomen op jacht.... Werden op het paard gezet en vervolgens ingezet, dan hielden ze dus ook paard bij. Klopt helemaal; ze was sneller dan mijn alles behalve langzame herders en ze houdt Jones met zijn mega poten met giga tempo bij; een paard ook. Geen half uur, maar ongetraind toch zeker een tien minuten. Jaaaaa die heeft echt genoeg aan alleen de tuin..... En dan vragen hoe het komt dat het geen overal op afvliegend keffertje is? Ehhh ze heeft een gezonde uitlaatklep? Ja, ik zou het niet toestaan. Maar ehhh ze heeft het gedrag gewoonweg nooit vertoond. Zoals vandaag is vies weer en dan wil ze niet naar buiten (is nu nog nat van de wandeling van vanochtend 9 uur. Waterblazer geeft giga klitten dus dat wordt hem niet). Dus vanmiddag al twee keer moeten zeggen dat er niet geblaft wordt naar de overburen die continu af en aan en aanrijden. Normaal geen probleem, maar als ze weinig beweging heeft wordt het meteen een ergens op af racend keffertje.
Ja dat merk ik ook echt aan haku, zodra hij minder beweging krijgt word hij gelijk weer feller op anderen honden.
Genoeg uitgelaten kijk hij naar ze maar gaat echt niet uit zijn dak of zo, zeker nu ik hem vaak naast de step laat lopen op zijn tempo hij heeft dan echt veel meer rust in zijn kopie.

AntjeNalaSimba schreef: Nala en Simba passen zich prima aan.
Maar lopen ook tussen 30 minuten en een uur per dag.

Een kennis van me heeft een zus van Nala.
Heb het idee dat ze ook best ongelukkig is.
Wordt bijna niet met haar gewandeld en ze is te dik.

Het is ook wat je ze zelf aanleert.
Het zijn wel gewoon honden en geen mode voorwerp.
Ben niet mee eens met de zin "het is ook wat je ze zelf aanleert"
Heb meerderen herplaatsers gehad die gewent waren aan korten wandelingen en weinig bewegen maar pas echt heppy werden toen ze echt langer wandelingen kregen, heel veel van het probleem gedrag was simpel op te lossen door ze te laten lopen naar hun eigen wil.

Ook haku is noodgedwongen opgevoed met 4 a 5 keer per dag rondjes van 10 tot 20 minuten, want in Amsterdam konden we eigenlijk nergens echt fatsoenlijk lopen omdat de 2 leuk parken in de buurd volledig losloop gebied waren en dus werd behandeld als los gooi gebied en daar ga je niet met een angst agressiefs hond tussen lopen.
Hij was daar echt ongelukkig en gromden toen ook heel veel naar vriendlief, nu we hier wonen hebben we wel de ruimten en de plek om langen wandelingen te maken.
Door echt naar hem te kijken en uit te proberen zijn we er achter gekomen dat hij pas gelukkig is als hij veel kan lopen, iets wat hem dus niet aan geleerd is.
Nu is hij ook wel een beetje flexibel dus als je 1 dag iets minder met hem loopt dan vind hij het dat ook niet heel erg maar 2 of 3 dagen achter elkaar korte rondjes nee dan word hij echt ongelukkig.

Ik denk dat het bij hem ook heel erg is dat hij de stres er uit kan lopen, vooral naast de step loopt hij heel anders dan als hij gewoon wandelt.
Veel gerichter en geconcentreerder zeker in het begin dan wil hij gewoon door lopen zonder eigenlijk te snuffelen, pas halven wegen de wandeling krijgt hij de rust in zijn kop om te gaan snuffelen en dan staan we rustig 5 of 10 minuten aan het zelfde plekje te ruiken.
Als we steppen loop hij ook aan de flex lijn en voor me dus hij kan zelf bepalen of hij stopt en waar we heen gaan, ook het tempo is helemaal zijn eigen keuzen.
Als we met de step weg zijn of weg zijn geweest kan hij ook anderen honden heel dicht langs lopen zonder gestrest te raken of te gaan blaffen, tegenwoordig kan hij zelf los langs een anderen hond lopen zonder er naar toe te gaan of wat dan ook (los gaat zelf beter bij hem nu)

Ik denk zelf dat heel veel keffertjes echt keffen uit frustratie en ook veel gedrags problemen komen uit gewoon te weinig beweging, als je je verveeld of gewoon je ei niet kwijt kan word je ook vervelend en sneller geïrriteerd.

In mijn ogen is het dus niet wat je ze aan leerd maar waar ze zelf behoefte aan hebben, heb ook een hond gehad die echt vertikkte om door te lopen als ze te lang moest lopen.
Helemaal nergens voor nodig volgens haar ook al was ze dus op gegroeid met langen wandelingen, als ze er geen zin in had ging ze niet tezei je haar aanlijnden maar dan had je echt geen blije hond hoor!
Zij was een kruising tekkel terriër dus had je wel verwacht dat ze lang moest lopen, maar zij kon ech helemaal gelukkig zijn met een kort rondje lekker snuffelen op het veltje.
Dus ligt echt aan wat voor hond je hebt en waar die behoefte aan heeft.
AntjeNalaSimba
4-sterren
4-sterren

jasmijn schreef:
Ja dat merk ik ook echt aan haku, zodra hij minder beweging krijgt word hij gelijk weer feller op anderen honden.
Genoeg uitgelaten kijk hij naar ze maar gaat echt niet uit zijn dak of zo, zeker nu ik hem vaak naast de step laat lopen op zijn tempo hij heeft dan echt veel meer rust in zijn kopie.

Ben niet mee eens met de zin "het is ook wat je ze zelf aanleert"
Heb meerderen herplaatsers gehad die gewent waren aan korten wandelingen en weinig bewegen maar pas echt heppy werden toen ze echt langer wandelingen kregen, heel veel van het probleem gedrag was simpel op te lossen door ze te laten lopen naar hun eigen wil.

Ook haku is noodgedwongen opgevoed met 4 a 5 keer per dag rondjes van 10 tot 20 minuten, want in Amsterdam konden we eigenlijk nergens echt fatsoenlijk lopen omdat de 2 leuk parken in de buurd volledig losloop gebied waren en dus werd behandeld als los gooi gebied en daar ga je niet met een angst agressiefs hond tussen lopen.
Hij was daar echt ongelukkig en gromden toen ook heel veel naar vriendlief, nu we hier wonen hebben we wel de ruimten en de plek om langen wandelingen te maken.
Door echt naar hem te kijken en uit te proberen zijn we er achter gekomen dat hij pas gelukkig is als hij veel kan lopen, iets wat hem dus niet aan geleerd is.
Nu is hij ook wel een beetje flexibel dus als je 1 dag iets minder met hem loopt dan vind hij het dat ook niet heel erg maar 2 of 3 dagen achter elkaar korte rondjes nee dan word hij echt ongelukkig.

Ik denk dat het bij hem ook heel erg is dat hij de stres er uit kan lopen, vooral naast de step loopt hij heel anders dan als hij gewoon wandelt.
Veel gerichter en geconcentreerder zeker in het begin dan wil hij gewoon door lopen zonder eigenlijk te snuffelen, pas halven wegen de wandeling krijgt hij de rust in zijn kop om te gaan snuffelen en dan staan we rustig 5 of 10 minuten aan het zelfde plekje te ruiken.
Als we steppen loop hij ook aan de flex lijn en voor me dus hij kan zelf bepalen of hij stopt en waar we heen gaan, ook het tempo is helemaal zijn eigen keuzen.
Als we met de step weg zijn of weg zijn geweest kan hij ook anderen honden heel dicht langs lopen zonder gestrest te raken of te gaan blaffen, tegenwoordig kan hij zelf los langs een anderen hond lopen zonder er naar toe te gaan of wat dan ook (los gaat zelf beter bij hem nu)

Ik denk zelf dat heel veel keffertjes echt keffen uit frustratie en ook veel gedrags problemen komen uit gewoon te weinig beweging, als je je verveeld of gewoon je ei niet kwijt kan word je ook vervelend en sneller geïrriteerd.

In mijn ogen is het dus niet wat je ze aan leerd maar waar ze zelf behoefte aan hebben, heb ook een hond gehad die echt vertikkte om door te lopen als ze te lang moest lopen.
Helemaal nergens voor nodig volgens haar ook al was ze dus op gegroeid met langen wandelingen, als ze er geen zin in had ging ze niet tezei je haar aanlijnden maar dan had je echt geen blije hond hoor!
Zij was een kruising tekkel terriër dus had je wel verwacht dat ze lang moest lopen, maar zij kon ech helemaal gelukkig zijn met een kort rondje lekker snuffelen op het veltje.
Dus ligt echt aan wat voor hond je hebt en waar die behoefte aan heeft.
Snap wat je zegt.
Nala moest nood gedwongen met de ijzel binnen zitten en ze werd me toch vervelend.
Ook had ze zich bezeerd dus moest haar rustig houden.
Nou ze was blij toen ze weer kon wandelen.

Maar er zijn genoeg chi's die op een kattenbak hun behoeftes doen en weinig tot niet mee gewandeld wordt.
En die eigenaren denken dat hun chi gelukkig is.

Ook was aan de zus van Nala te merken dat ze totaal geen conditie had.
Jammer vind ik dat.
Daar neem je toch geen hond voor.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

jasmijn schreef:Ja idd die kleine van mij moet ook altijd echt minstens 1 uur aan elkaar per dag lopen en is eigenlijk pas echt gelukkig als hij 2 of 3 uur in totaal heeft gelopen, dus meestal lopen we iets van 1 tot 1,5 uur in de ochtend en dan in de middag 30 min en dan in de avond ook nog 30 min en dan als laaste wandeling 1 uur.
Iets minder kan ook maar met 4 keer per dag 15 of 20 minuten dan word hij echt diep ongelukkig, zelfs als je er naast nog hersen werk en trainen doet meneer heeft gewoon zijn avontuur nodig.

Je merkt aan hem ook heel goed wanneer hij ongelukkig is want dan wilt hij niet knuffelen en gaat zielig in een hoekje zitten mokken, als je hem dan toch bij je roept of wilt aaien dan gromt hij.
Heel simpel op te lossen door hem meer uit te laten en dan heb je weer een knuffelige blije hond die niet gromt, was ook echt niet leuk toen hij lijn rust had daar door.

Nee mensen die vinden dat kleinen hondjes geen beweging of opvoeding nodig hebben die hebben het echt niet begrepen, denk dat haku bij iemand anders ook echt heel ongelukkig was geworden.
Ik ben toch heel blij dat Tom ook prima gelukkig is als we een paar dagen niet verder als rondjes rond de kerk komen moet ik zeggen. In principe loopt hij ook een paar uur per dag, maar als ik ziek ben of het anderszins niet lukt is hij verder ook volledig tevreden daarmee.
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef:Ik ben toch heel blij dat Tom ook prima gelukkig is als we een paar dagen niet verder als rondjes rond de kerk komen moet ik zeggen. In principe loopt hij ook een paar uur per dag, maar als ik ziek ben of het anderszins niet lukt is hij verder ook volledig tevreden daarmee.
Helaas stopt dat hier na een dag of twee a drie. Dan wordt er door huis gecrost en gezeurd.
Martine-Tom

Lil schreef:Helaas stopt dat hier na een dag of twee a drie. Dan wordt er door huis gecrost en gezeurd.
Hier ook hoor, maar die paar dagen is wel heel fijn! Als ik langer uit val is er wel wat te regelen rondom uitlaat, maar net die ene dag dat je beroerd bent en niet veel verder kan dan de hoek van de straat is het wel heel fijn dat ie dat gewoon kan zonder het huis af te breken :)
Ik heb een kort rondje door de wijk wat ik hier speciaal voor bewaar, we komen er verder nooit dus voor hem veel te snuffelen enzo, een dag of 2 houd hem dat dan wel tevreden :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef:Hier ook hoor, maar die paar dagen is wel heel fijn! Als ik langer uit val is er wel wat te regelen rondom uitlaat, maar net die ene dag dat je beroerd bent en niet veel verder kan dan de hoek van de straat is het wel heel fijn dat ie dat gewoon kan zonder het huis af te breken :)
Ik heb een kort rondje door de wijk wat ik hier speciaal voor bewaar, we komen er verder nooit dus voor hem veel te snuffelen enzo, een dag of 2 houd hem dat dan wel tevreden :biggrin2:
Ahhhh ja dat is hier ook. Als het regent is het geheel vrijwillig tevreden met het huis niet verlaten :biggrin2:
Martine-Tom

Lil schreef:Ahhhh ja dat is hier ook. Als het regent is het geheel vrijwillig tevreden met het huis niet verlaten :biggrin2:
Tom heeft special voor die gelegenheid zijn middelvingers laten groeien :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef:Tom heeft special voor die gelegenheid zijn middelvingers laten groeien :biggrin2:
Zet hij die dan ook dermate goed schrap dat je hem niet krijgt meegetrokken? ;D
Martine-Tom

Lil schreef:Zet hij die dan ook dermate goed schrap dat je hem niet krijgt meegetrokken? ;D
Als het echt moet vast wel, maar ik vind het eigenlijk wel prima :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef:Als het echt moet vast wel, maar ik vind het eigenlijk wel prima :biggrin2:

Ik ook!!! Maar in het begin als ik droog vertrok en het onderweg begon te regenen. Dan weigerde het gewoon... :o >:( Ga madam echt niet onder mijn jas tillen of zo... Ze was immers gewend ondan spring ik op de scoot duw me zo klein als ik me maken kan achter een been en zit behoorlijk droog. Tja bij mij moeten toch echt die pootjes van haarzelf werken. Maar als madam zich schrap zet en weigerde, dan krijg je haar dus echt totaal niet voorwaarts.... Wonderbaarlijk; herders trok ik wel even mee (vergezeld met koek, maar als het moest ook met lijndruk) .Als ik thuis ben en het regent en het zeurt dan doe ik de tuindeur open; roep en voila na twee passen onder de overkapping is het ieeeeuuuwwww reeeeeegen, bah!!!!! En gaat het heel lief in de mand liggen. ;D
AntjeNalaSimba
4-sterren
4-sterren

Nala en Simba krijgen een broertje Abu

Ik kreeg meneer Abu gister ook met moeite mee.
Nou regende het gister behoorlijk.
Maar ook ik ga hem niet tillen.
Vanmorgen miezerde het en liep hij al beter mee.
Maar met regen liggen ze hier het liefst te slapen.
Lil

Bericht door Lil »

AntjeNalaSimba schreef:Ik kreeg meneer Abu gister ook met moeite mee.
Nou regende het gister behoorlijk.
Maar ook ik ga hem niet tillen.
Vanmorgen miezerde het en liep hij al beter mee.
Maar met regen liggen ze hier het liefst te slapen.
Troost je dat is niet alleen bij het kleinte zo; mega Jones is even erg en de herders ook (alleen die bleven niet stokstijf staan, die gaan/gingen hard rennen bij regen zo snel als mogelijk weer droog haha).
AntjeNalaSimba
4-sterren
4-sterren

Even tijd voor een update.
Abu is alweer 20 weken en 11 weken hier.
Afbeelding
Van een van de eerste foto's die ik van hem kreeg.
Afbeelding
Van ons bezoek aan je en toen wist ik zeker dit is mijn ventje.
Afbeelding
De dag dat we je ophaalden.
Afbeelding
De kennismaking met je broer en zus.

Afbeelding
Van je puppyvacht.
Afbeelding
Naar je volwassen vacht die nu begint te groeien.

Mijn heerlijke ventje Abu we hebben al zoveel gedaan.
En zit net zoals je broer en zus diep in mijn hart.

Plaats reactie