Harry en wat advies nodig

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Harry en wat advies nodig

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

constance.blokzijl schreef:Dat was wel de bedoeling, anders kan ik ook geen fysio of aquatraining doen.... Zal toch eerst zeker moeten weten of er niet iets anders aan de hand is
Mijn gedachte, top. Ik hoop voor je dat het allemaal reuze meevalt en goed te behandelen is!
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Kaela schreef:
Mijn gedachte, top. Ik hoop voor je dat het allemaal reuze meevalt en goed te behandelen is!
Ik snap dat ik redelijk nieuw ben hier en het dus niet goed inschatten is hoe ik ben [emoji6]
En eerlijk ik ben niet iemand die gelijk naar een DA rent, wel luister ik altijd heel erg naar mijn gevoel, en daar zit ik meestal wel juist...

Mijn gevoel nu zegt dat het echt leeftijd is voor hem, ik weet nog dat Lola ook vreselijk liep rond deze leeftijd, die is geröntgend met 20 maanden en perfecte uitslagen.
Dat is ook een beetje wat mijn gevoel zegt bij Harry, maar omdat hij groter en zwaarder is loopt hij natuurlijk ook nog een tik beroerder. Maar omdat hij beroerder loopt knaagt het bij mij.... Volg je me nog [emoji16]

Ik vond het dus ook erg plezierig om bevestiging te krijgen dat het hoogstwaarschijnlijk alles te maken heeft met leeftijd en zijn extreme bouw. Heb contact gehad met de fokker en die loopt tegen hetzelfde aan, dit nest is gewoon extreem, heeft ze zelf ook nog niet gehad.
Maar just to be sure, wil ik zelf foto's. Over 2 weken zitten we in Oostenrijk en ik wil weten wat wel kan en wat niet en waar ik rekening mee moet houden....
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Nee geschreven tekst is moeilijk en geen zorgen, uit alles bleek dat je het beste voor je kanjer wilt :-*

Groeipijn kan gewoon altijd voorkomen en heeft niets te maken met hoe goed de foto's zijn als ze ouder zijn (gewrichten). Groeipijn weet je alleen zeker als je foto's maakt. Volgens mij zie je dan "wolkjes" in de lengte van de botten. Dus daarom het aandringen erop.

En ik ben er, na Oscar, ook gewoon een zeikerd eerste klas in geworden. Je moet weten wat je behandeld, voor je kan bepalen hoe je het gaat behandelen. Ik zie en hoor zo vaak halve diagnoses, daardoor halve behandelplannen bij allerlei behandelaar of aanmodderen met "even aankijken". Niet hier hoor, maar in real life bedoel ik dan. En als er dan eindelijk doorgepakt wordt, is er vaak toch nog een redelijk forse behandeling nodig of zijn ze te laat door ontstane schade. Zo jammer, ben je alsnog je goede geld kwijt, maar met een ruk resultaat. Dus ik zeik af en toe gewoon, waarbij dat soms tegen de verkeerde persoon is ;) , maar dat komt dan altijd wel weer goed :biggrin2:
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Een late update; onze vakantie in Oostenrijk kwam er tussendoor;
Harry heeft ondertussen de DA gezien, uitgebreid geknuffeld en braaf foto laten maken. Conclusie; groeipijn toch.
DA heeft pijnstillers meegegeven en gezegd dat hij helaas geen verstand van vers heeft maar als hij op brok zou staan hij de adult zou adviseren [emoji16] en of er in het vers ook zoiets was want dan moest ik dat doen.
Dus toch op zoek naar het groeipijn dieet.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

constance.blokzijl schreef:Een late update; onze vakantie in Oostenrijk kwam er tussendoor;
Harry heeft ondertussen de DA gezien, uitgebreid geknuffeld en braaf foto laten maken. Conclusie; groeipijn toch.
DA heeft pijnstillers meegegeven en gezegd dat hij helaas geen verstand van vers heeft maar als hij op brok zou staan hij de adult zou adviseren [emoji16] en of er in het vers ook zoiets was want dan moest ik dat doen.
Dus toch op zoek naar het groeipijn dieet.
Nou, dat vind ik eigenlijk heel netjes, dat advies!
Hij zegt in elk geval niet dat hij natuuuuuurlijk groeipijn heeft omdat hij vers krijgt en ook niet dat hij echt op brokken moet omdat hij op vlees allerlei enge dingen kan krijgen.

Ik zou ook eventjes gaan kijken naar een (ander) menu.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Hope schreef:
Nou, dat vind ik eigenlijk heel netjes, dat advies!
Hij zegt in elk geval niet dat hij natuuuuuurlijk groeipijn heeft omdat hij vers krijgt en ook niet dat hij echt op brokken moet omdat hij op vlees allerlei enge dingen kan krijgen.

Ik zou ook eventjes gaan kijken naar een (ander) menu.
Mijn DA zegt altijd heel braaf dat hij niet anti vers is, en dat is omdat hij zelf heeft gezien welk effect het heeft gehad op Brutus toen ik overstapte met hem. Hij geeft wel altijd eerlijk aan dat hij er geen verstand van heeft en ooit hebben we de afspraak gemaakt dat hij het in brokjestaal verteld en ik dat zelf naar barf/vers vertaal [emoji6] werkt perfect voor ons allebei!

Plaats reactie