smulpaap schreef:Hoe is dat trouwens afgelopen met die hond met 42,8 ?
Mocht die weer mee naar huis ?
Temperatuur omlaag gekregen tot 39,5 wn toen naar huis in afwachting laboratorium uitslagen, maar werd veroorzaakt door twee nieren die volledig waren uitgevallen. Na een uur thuis was de temp met koelen nog wel 39,5 maar ze viel in coma doordat ze zichzelf vergiftigde. Einde verhaal Heel naar om te zien een zwaar vergiftigde hond. Zelfs euthanasie lukte bijna niet. Maar koelen ging super ondanks dat dit van binnenuit kwam (was buiten 16 graden of zo).
Lil schreef:Temperatuur omlaag gekregen tot 39,5 wn toen naar huis in afwachting laboratorium uitslagen, maar werd veroorzaakt door twee nieren die volledig waren uitgevallen. Na een uur thuis was de temp met koelen nog wel 39,5 maar ze viel in coma doordat ze zichzelf vergiftigde. Einde verhaal Heel naar om te zien een zwaar vergiftigde hond. Zelfs euthanasie lukte bijna niet. Maar koelen ging super ondanks dat dit van binnenuit kwam (was buiten 16 graden of zo).
Pff , ja op die manier kan het ook nog . wat een afschuwelijke ervaring
Net terug van de DA . Vanmorgen had hij 38.2 dus ik dacht het gaat de goede kant op. Binnen no time zat hij weer aan de 40.2
Ik heb me suf gebeld en uiteindelijk naar een DA in Deventer, waar hij aangekomen inmiddels 40.7 had.
Het vreemde was dat hij totaal niet hijgde. DeDA vermoedde dan ook geen oververhitting maar koorts van iets anders, longen klonken niet echt jifel dus vermoedelijk bronchitis/longontsteking. Metacam spuit tegen de koorts gekregen en ook in een flesje plus AB. Toen we weer op de camping kwamen spuugde hij. Nu even afwachten hoe snel de medicijnen gaan werken. Hij ligt in de schaduw in de wind en is helemaal van de wereld. Ik blijf maar voorlopig zijn poten met spiritus koelen.
Duimpjes zijn welkom
Hij heeft om 12.30 de spuit gehad. Maat net heeft hij weer zijn eten uitgespuugd inclusief de AB. Alles bij elkaar heeft hij het 2 uur binnen gehouden dus ik hoop dat hij iets van de AB binnen heeft gekregen.
Hij mag morgen pas opnieuw metacam.