Iemand enig idee???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Iemand enig idee???

sella

Bericht door sella »

Kan ik zien dat 1 achterpoot aan de onderkant zuchtig is?
*Marieke*
4-sterren
4-sterren

Bericht door *Marieke* »

sella schreef:Kan ik zien dat 1 achterpoot aan de onderkant zuchtig is?

Zuchtig?? Wat is dat?? :-[

De zwakte lijk in haar linkerachterpoot wat erger te zijn als rechts, dat zie ik wel..
*Marieke*
4-sterren
4-sterren

Bericht door *Marieke* »

Nou meisje is 80% opgeknapt! Ze loopt goed, heeft geplast en gepoept, wat normaal was, niet dun of bloed erbij ofzo. Ze was op een gegeven moment wel moe.. Maar goed, dat snap ik ook wel. Ze staat weer normaal, stabiel, niet meer met haar hakken naar elkaar gedraaid en ook geen zwakte meer. Net haar wederom geitenmelk met water gegeven en gisteren bleef ze gewoon liggen toen ik ermee aankwam, nu stond ze te springen..

Wat het is geweest... is het geweest. Mijn vermoeden is toch wat uitdroging.. Maar dat is denk ik toch gissen. Ik hou haar heel erg in de gaten. En ik hou ook de gedachten van hier in mijn hoofd, als ze wat moe enzo blijft laat ik mijn eigen dierenarts wat onderzoeken inzetten.

Bedankt allemaal, ben in ieder geval enorm blij en opgelucht dat mijn meisje weer aan het opknappen is.. Ze was gisteren toch wel erg ziek als ik terug kijk...
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Heel fijn om te horen dat het beter gaat met Noortje :)
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Fijn dat het goed gaat.

Zou het kunnen dat ze een lichte (drugs)vergiftiging had opgelopen? Dat is echt iets waar ik soms bang voor ben en daarom mag Ko in de stad (Amsterdam) ook echt nooit onder struikjes, in portiekjes en hoekjes snuffelen als ik niet kan zien wat daar ligt.

Pas lag er tussen geparkeerde auto's aan een gracht een berg mensenstront... gatverdamme! :o >:( Dus nu ga ik ook bij geparkeerde auto's beter opletten. Gelukkig toonde Ko weinig interesse en was een 'afblijven' voldoende om hem weg te houden. Brave hond.

Groet, Esther
sella

Bericht door sella »

*Marieke* schreef:Zuchtig?? Wat is dat?? :-[

De zwakte lijk in haar linkerachterpoot wat erger te zijn als rechts, dat zie ik wel..
Zuchtig is gezwollen, wat zakachtig, vochtig aanvoelende bult dat zie ik dacht ik onder de knie bij 1 achterpoot, die waar ze ook minder op steunt.

Kan ook gewoon vocht vasthouden door de warmte zijn, of toch gestoten en dat het allemaal opteld tot een erg beroerde hond.
*Marieke*
4-sterren
4-sterren

Bericht door *Marieke* »

sella schreef:Zuchtig is gezwollen, wat zakachtig, vochtig aanvoelende bult dat zie ik dacht ik onder de knie bij 1 achterpoot, die waar ze ook minder op steunt.

Kan ook gewoon vocht vasthouden door de warmte zijn, of toch gestoten en dat het allemaal opteld tot een erg beroerde hond.
Oh haha.. Weer wat geleerd!! Nee, viel me niet opdat die poot dikker was of wat vocht vasthield.. Wat me vergeleken met vandaag wel echt opvalt is dat ze gisteren de hele dag aardig door haar achterpoten heen gezakt stond, ze had aardige hoeken in haar poten staan, terwijl dat nu absoluut niet zo is. Ze is nog moe, maar weer lekker alert, springt weer ophoog als ze een zakje hoort voor eventuele snoepjes.. We zijn absoluut op de goede weg. Maar met de warme dagen voor de boeg, ik hou haar lekker rustig en zorg dat ze wat extra drinkt!
sella

Bericht door sella »

Wat je ook nog kan doen om het drinken te stimuleren is van bot of spier een geconcentreerde bouillon trekken en dat in ijsblokjes invriezen.
Ik heb dat altijd wel op voorraad en doe zo een blokje in de waterbak en het gaat als een trein leeg dan zo lekker.
als ze doodziek zijn dan is het wel trager natuurlijk, maar het zet meestal wel aan tot drinken.
*Marieke*
4-sterren
4-sterren

Bericht door *Marieke* »

sella schreef:Wat je ook nog kan doen om het drinken te stimuleren is van bot of spier een geconcentreerde bouillon trekken en dat in ijsblokjes invriezen.
Ik heb dat altijd wel op voorraad en doe zo een blokje in de waterbak en het gaat als een trein leeg dan zo lekker.
als ze doodziek zijn dan is het wel trager natuurlijk, maar het zet meestal wel aan tot drinken.
Ja, dat is dus precies iets wat ik ga doen als ik weer een thuis heb. Bedankt voor het advies!!
Ik haal voor komende week nog een pak geitenmelk en geef haar om de zoveel uur gemengd met water hier wat van, zodat ze in ieder geval blijft drinken. Met de smeltplek in haar oksel kan ze komende dagen nog niet zwemmen, dus rustig houden en zorgen dat ze in ieder geval genoeg drinkt.
sella

Bericht door sella »

In noodgevallen kan je evt ook nog limonade door het water mengen. Die zoetige zweem wil ook wel helpen te drinken.(was advies holistisch werkend da buitenland)
Dat heb ik ook wel gedaan dat ik niet thuis was en ook niet snel thuis zou zijn.
Lil

Bericht door Lil »

sella schreef:In noodgevallen kan je evt ook nog limonade door het water mengen. Die zoetige zweem wil ook wel helpen te drinken.(was advies holistisch werkend da buitenland)
Dat heb ik ook wel gedaan dat ik niet thuis was en ook niet snel thuis zou zijn.
Doet mijn moeder al jaren. Hier drie honden op rij die ervan over hun nek gaan. Zoet zit niet in hun smaakpakket. Ik doe dan beetje (katten)melk of bouillon.

Plaats reactie