eelke schreef:Dit is dag 4. Hopelijk zaterdag weer helemaal oké want dan gaan we uit eten.
Dan ben je wel flauw ja. Uit eten moet kunnen, risoto is best lekker
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef:Dit is dag 4. Hopelijk zaterdag weer helemaal oké want dan gaan we uit eten.

Hope schreef:Echo gehad samen met manlief. Ooooh, magisch vind ik dat.
Hartje gezien en gehoord, gehoord dat alles er tiptop uitzag. Wauw, zo bijzonder!
Mijn geluksmomentjes zijn klein maar fijn. Een lach op mijn gezicht door een lieve foto die manlief stuurde van mijn prinsessenpaard. Maar die echo, dat is een geluksmomentje met een hoofdletter.
We hebben het hartje nu wel kunnen horen ja. Echt zo bijzonder!pearlsofpassion schreef:Ik geloof dat je binnenkort ook de hartslag kan horen met een doppler. Als ik jou was zou ik daarachter vragen. Zeker zolang je in het ziekenhuis bent kan je misschien regelmatig eventjes naar de hartslag luisteren. Ga je je vast een stuk beter van voelen.![]()
Ik krijg maar 3 echo's terugbetaald maar we kijken bij de gyne elke maand een keertje. Of alles goed gaat ed. Nu op het eind zelfs elke twee weken....
Die moet ik dan wel volledig zelf betalen maar ik vind dat het waard. Dan wordt ik het beste opgevolgd en ik krijg ook altijd wat fotootjes mee...
Volgens onze verloskundige wordt een nekplooimeting alleen vergoed bij medische indicatie.pearlsofpassion schreef:Ik denk dat de nekplooiecho bij ons wel vergoed wordt, maar dan heb je geen op 8 weken en moet je tot 12 weken wachten om zeker te zijn... want we hebben er inderdaad dan de structurele echo op 20 weken en op 32 weken een groeiecho. Die worden zeker terugbetaald. En dan dus 8 of 12 weken. Ik weet niet precies de welke de meeste mensen doen en welke terugbetaald wordt, ik doe ze dus gewoon beide.
Wel erg als die nekplooimeting niet vergoed wordt. Dat is nu net de minst invasieve en goedkoopste manier om toch een zekere kansberekening op trisomie te hebben.
Een vriendin van mij heeft zelfs de allerduurste dna test laten doen terwijl er maar een heel kleine indicatie was ( ergens vrij ver in de familie een geval). Dat je dat dan niet terugkrijgt ok. Maar ik geloof dat iedereen toch wel iets doet van test? En dan is die nekplooi nog de minste.
Is ook maar een kleine moeite vind ik om de kans te kunnen inschatten.
Ik heb me nooit zorgen gemaakt, maar ik was toch blij dat de gyne minstens eens naar die nekplooi keek. Dan kan je er helemaal gerust op zijn.
Mijn ma heeft bij haar laatste zwangerschappen (37 en 39 jaar) ook meteen een vruchtwaterpunctie gedaan. Ze had ook die test éérst kunnen afwachten maar vond haar leeftijd indicatie genoeg...
Ja, dat zei Koek ook al. Ik vind dat wel erg jammer. Hoeveel moeite is dat nu en Down komt echt niet alleen voor bij medische indicaties. Als er medische indicaties zijn zou ik persoonlijk al geen genoegen meer nemen met die test maar iets meer willen. Het geeft maar een kansindicatie, meer niet.Hope schreef:Volgens onze verloskundige wordt een nekplooimeting alleen vergoed bij medische indicatie.