Evander is mijn derde alweer, en mijn vorige twee waren vreetmachines. Evander eerst ook... maar nu
Maar toch, hij krijgt vast niet genoeg voedingsstoffen binnen zo. Heb jij toen nog supplementen of zo bijgevoerd, of doe je dat nu?
Moderator: Lizzy
Dankje voor het compliment over HarrieEvander schreef:Prachtige reu, zo te zien! Harrie![]()
Evander is mijn derde alweer, en mijn vorige twee waren vreetmachines. Evander eerst ook... maar nu. Ik heb inderdaad ook al gedacht dat hij misschien gewoon te veel kreeg, ook al had hij het nodig om aan te komen.
Maar toch, hij krijgt vast niet genoeg voedingsstoffen binnen zo. Heb jij toen nog supplementen of zo bijgevoerd, of doe je dat nu?
Ik begrijp echt niet hoe je in "al maanden" zo veel hebt kunnen elimineren dat je inmiddels eend, paard en 3 soorten vis geeft en ondertussen al 2 diersoorten hebt geprobeerd die niet goed gingen.Evander schreef:Ja, maar zo werkt een eliminatiedieet. Ik gaf ook aan dat ik er al maanden mee bezig ben. Dan voeg je dingen toe, zo werkt dat
Maar als hij tegen paard kan, waarom dan geen kvv van paard geven? Want als hij al maaaaanden alleen eend krijgt, ja, dan gaat het mis. Je geeft 8 weken eend en dan ga je een diersoort toevoegen in je menu. Snacken is leuk maar voegt niks toe. Vier soorten vis is allemaal vis en mag je maar 10% voeren. Dus hou het dan bij 1 soort en verzin dan een diersoort waarvan je wél alles kan geven, onbeperkt. Maar ga niet al die soorten vis wekenlang uit zitten testen.Doranto schreef:Nou dat maak ik er dus niet uit op. Er staat letterlijk: "Hij eet nu eend kvv (en stukken verse eend als ik die kan krijgen), en alle soorten vis, plus rauwe stukken vis (zalm, hele haringen, hele sardienen). Om te knagen heeft hij ook paardendelen (neuzen, staarten, luchtpijpen) en een rendiergewei."
Ik maak daaruit op dat hij de hele riedel die genoemd wordt inmiddels krijgt omdat hij daar tegen blijkt te kunnen en dat TS al enkele maanden bezig is met elimineren.
Dat maakt wel uit. In die zin, als je puur eend maalt uiteraard niet. Maar als je kvv koopt, weet je nooit zeker of er enkel eend in zit. Gooien ze er niet stiekem wat anders bij omdat ze goedkoop een partij kippenmaagjes hebben gescoord? Hebben ze de gehele productielijn wel super goed schoongemaakt voor ze eend gingen malen? Hebben ze eendenmaagjes meegedraaid waar nog allerlei granen in zitten? Je weet het niet, je koopt uiteindelijk een rol onherkenbaar vermalen vlees waar niets meer uit op te maken is. BARF of zelf malen is de enige manier om het zeker te weten. Bij kvv moet je altijd op de fabrikant vertrouwen en dat doe ik voor een gezonde hond al niet graag, maar voor een allergische hond helemaal niet.Evander schreef: Ik zou niet weten wat een beter eliminatiedieet is dan elimineren door middel van enkelvoudige kvv (kvv van één diersoort). In brok zitten veel te veel toevoegingen waar de hond op kan reageren. Natuurlijk zou je dan kunnen barfen met eend, maar of je eend nou gemalen of heel voert maakt voor de allergische reactie niet uit.
Dit dus. Plus dat je dat bij elk merk opnieuw moet uitvissen en op 1 merk laten ook eigenlijk niet ideaal is.Kaela schreef:Dat maakt wel uit. In die zin, als je puur eend maalt uiteraard niet. Maar als je kvv koopt, weet je nooit zeker of er enkel eend in zit. Gooien ze er niet stiekem wat anders bij omdat ze goedkoop een partij kippenmaagjes hebben gescoord? Hebben ze de gehele productielijn wel super goed schoongemaakt voor ze eend gingen malen? Hebben ze eendenmaagjes meegedraaid waar nog allerlei granen in zitten? Je weet het niet, je koopt uiteindelijk een rol onherkenbaar vermalen vlees waar niets meer uit op te maken is. BARF of zelf malen is de enige manier om het zeker te weten. Bij kvv moet je altijd op de fabrikant vertrouwen en dat doe ik voor een gezonde hond al niet graag, maar voor een allergische hond helemaal niet.
Omdat je nu eend en meerdere soorten vis voert, zou ik heel snel andere keuzes in je eliminatie gaan maken. Vis voer je max 10% van je menu, dus aan meer vissoorten heb je niets. Rund ging niet goed, paard lust ie niet graag. Keuzes genoeg nog: konijn, parelhoen, kwartel, haas. Ik zou daar de komende tijd mee aan de slag gaan, om die toe te voegen. Konijn kun je bot, spier en orgaan van krijgen dus qua barfen een hele complete keuze. Kwartels zijn prijzig (kiezenbrink bied ze vrij goedkoop aan), maar mooi compleet en eventueel ook makkelijk zelf te malen.

zou hem op 2x en dan snel op 1x pd zetten.... dan zal ie vast wel gaan etenEvander schreef:Hij eet drie of vier keer per dag, dus zo veel zit er niet in die bak
Welk merk KVV voer je? Ik ben ondertussen wel gewent dat mensen een kvv als Smuldier of Lotgering een prima kvv vinden....maar dat is het niet dus ben heel erg benieuwd welk merk je geeft.Evander schreef:Ik geef absoluut geen prut.