Soms moet je gewoon duidelijk zijn. Ik snap dat wel. Want het zijn de mensen met de plaat voor hun kop die geen rekening met jou houden. Die bereik je niet met vriendelijk vragenPauline schreef:Gewoon viswijf zijn! En ik heb, als het al eens fout gaat wat niet zo heel vaak is, de buggy als stormram en die gebruik ik zonder pardon. Bij je houden die hond, heb ik eerst netjes gevraagd en als je het niet doet, zorg ik wel dat het gebeurt.
Oei.... komt wel agressief over en zo bedoel ik het helemaal niet hoor, maar ik vraag het altijd heel netjes en houd die van mij altijd bij me en dat verwacht ik ook van de tegenpartij. Zo niet, dan grijp ik in.
'Laat hem gewoon los' - Hoe doen jullie dat?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: 'Laat hem gewoon los' - Hoe doen jullie dat?
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vraag het 1 keer vriendelijk, daarna ga ik ook in standje viswijf 
- CindyMayella
- 5-sterren

Ik ben daar, helaas, te verlegen voor, ik durf niet om zo te reageren..... 
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik zou in eerste instantie de hond afblokken en dan aan de eigenaar vragen om hem terug te roepen, want hij maakt mijn hond bang. Krijg je geen reactie dan zou de eigenaar bang mogen worden
Ik ben normaalgezien heel vriendelijk, maar als het om mijn beestjes gaat wil je geen ruzie met mij en dat komt blijkbaar ook duidelijk over. Iets wat ik zelf nooit zou zeggen omdat ik het nooit zou doen en niet zo van de loze dreigementen ben, maar wel effect kan hebben is: "als jij hem niet terug roept krijgt hij een trap die hij voor de rest van zijn leven zal herinneren".
Ik vind het onbeschoft dat je je hond niet terug roept. Ik kan begrijpen dat je misschien niet door hebt dat niet iedereen er mee kan lachen als je hond er op af stormt, maar als mensen het aangeven of de andere hond niet vrolijk reageert dan ben je gewoon asociaal imo als je je hond niet terug roept. En losloopgebied of niet maakt daarbij niet uit. Ik mag vrij loslopen op straat, maar dat wil niet zeggen dat ik mij niet moet gedragen.
Ik ben normaalgezien heel vriendelijk, maar als het om mijn beestjes gaat wil je geen ruzie met mij en dat komt blijkbaar ook duidelijk over. Iets wat ik zelf nooit zou zeggen omdat ik het nooit zou doen en niet zo van de loze dreigementen ben, maar wel effect kan hebben is: "als jij hem niet terug roept krijgt hij een trap die hij voor de rest van zijn leven zal herinneren".
Ik vind het onbeschoft dat je je hond niet terug roept. Ik kan begrijpen dat je misschien niet door hebt dat niet iedereen er mee kan lachen als je hond er op af stormt, maar als mensen het aangeven of de andere hond niet vrolijk reageert dan ben je gewoon asociaal imo als je je hond niet terug roept. En losloopgebied of niet maakt daarbij niet uit. Ik mag vrij loslopen op straat, maar dat wil niet zeggen dat ik mij niet moet gedragen.
En toch bereik je de meeste mensen al helemaal niet met onvriendelijk zijn of schelden. Mij in ieder geval sowieso niet algemeen gezien.Siberienne schreef:Soms moet je gewoon duidelijk zijn. Ik snap dat wel. Want het zijn de mensen met de plaat voor hun kop die geen rekening met jou houden. Die bereik je niet met vriendelijk vragen
Of jawel ik begrijp al welke mensen je bedoelt, gelukkig kom ik die niet al te vaak tegen, of zorg ik er stiekum voor.
Gelukkig nemen ze mij over het algemeen (of mijn honden
Scheelt uiteraard nog wel met wie je te maken hebt.
- Pauline
- 5-sterren

Oh ik ben zeker niet onvriendelijk en ga ook niet schelden, maar wel heel erg duidelijk. Kom niet aan mijn lieverdjes want dan ben ik een echte tijgerin. Heel kort voor de kont, ophoepelen!
-
Martine-Tom
Ik ben assertief in die situaties
Ik block de hond en vraag het vriendelijk, word er niet geluisterd word het standje viswijf
Als het enigszins mogelijk is loop ik trouwens ruim voordien gewoon weg, ander pad in of of ik draai om.
Gewoon geen zin meer in confrontaties
Ik block de hond en vraag het vriendelijk, word er niet geluisterd word het standje viswijf
Als het enigszins mogelijk is loop ik trouwens ruim voordien gewoon weg, ander pad in of of ik draai om.
Gewoon geen zin meer in confrontaties
Wij lopen al heel lang op onmogelijke tijden op onmogelijke plekken en ik moet het afkloppen, maar we hebben ook weinig last meer.
Als we iemand tegenkomen is het hopen dat het fatsoenlijke mensen zijn, dan bedank ik ook heel nadrukkelijk. Zijn het mensen die de hond los laten, dan is het blokken, verzoeken of ze de hond weg willen halen en anders maar inderdaad standje viswijf. Het is maar zo, mensen die hun hond niet bij zich willen houden hoeven mijn beste vrienden niet te worden. We zijn inmiddels op 1 vervelend incident met een loslopende rotweiler in onze poort na, al een kleine twee jaar vrij van aanvallen, dus we zijn redelijk tevreden met deze tactiek.
Aangezien Oscar nooit los kan, is het ook niet meer zo pijnlijk dat we op veel minder leuke plekken moeten lopen. Doordat we wel ontspannen lopen is het veel fijner.
Als we iemand tegenkomen is het hopen dat het fatsoenlijke mensen zijn, dan bedank ik ook heel nadrukkelijk. Zijn het mensen die de hond los laten, dan is het blokken, verzoeken of ze de hond weg willen halen en anders maar inderdaad standje viswijf. Het is maar zo, mensen die hun hond niet bij zich willen houden hoeven mijn beste vrienden niet te worden. We zijn inmiddels op 1 vervelend incident met een loslopende rotweiler in onze poort na, al een kleine twee jaar vrij van aanvallen, dus we zijn redelijk tevreden met deze tactiek.
Aangezien Oscar nooit los kan, is het ook niet meer zo pijnlijk dat we op veel minder leuke plekken moeten lopen. Doordat we wel ontspannen lopen is het veel fijner.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben meestal ook aardig, vraag het netjes, bedank mensen. Maar soms... Dan heb je die types zoals in je laatste alinea...Kaio schreef:En toch bereik je de meeste mensen al helemaal niet met onvriendelijk zijn of schelden. Mij in ieder geval sowieso niet algemeen gezien.(maar goed ik ben dan ook ontvankelijk voor vragen)
Of jawel ik begrijp al welke mensen je bedoelt, gelukkig kom ik die niet al te vaak tegen, of zorg ik er stiekum voor.
Gelukkig nemen ze mij over het algemeen (of mijn honden) serieus als ik zeg dat het niet goed gaat.
Scheelt uiteraard nog wel met wie je te maken hebt.Voor sommige mensen is bij een brevettendag van waterwerk niet door het parcours lopen met hun hond, onder het motto ik heb hier recht om te lopen, echt te veel gevraagd. Oo toen werd ik ook viswijf hoor.
Ik merk wel dat ik in die zin assertiever ben geworden dat ik minder in discussie / gesprek ga. Ik leg niet uit maar vraag gewoon heel direct of ze hun hond bij zich willen houden en dan pas zeg ik waarom - en ook dat kort maar krachtig. 'Hij is niet lief' zeg ik dan bv over Spot. Met een stalen gezicht
Aardig zijn is altijd beter en probeer ik altijd eerst. Maar door schade en schande heb ik wel geleerd dat je beter overduidelijk kan zijn (wat mensen al als bijzonder onvriendelijk ervaren), dan halfslachtig proberen de lieve vrede te bewaren. Oscar heeft door het enorm asociale gedrag van anderen geleerd dat ie maar beter vrij vlot voor zichzelf op kan komen, dus helaas heb ik daardoor niet meer de tijd voor een leuk babbeltje in de hoop dat het goed blijft gaan.Siberienne schreef:Ik ben meestal ook aardig, vraag het netjes, bedank mensen. Maar soms... Dan heb je die types zoals in je laatste alinea...
Ik merk wel dat ik in die zin assertiever ben geworden dat ik minder in discussie / gesprek ga. Ik leg niet uit maar vraag gewoon heel direct of ze hun hond bij zich willen houden en dan pas zeg ik waarom - en ook dat kort maar krachtig. 'Hij is niet lief' zeg ik dan bv over Spot. Met een stalen gezicht
Ik vraag me ook serieus af wat mensen denken als ze iemand met een forse mechelaar op standje "ik laat niet meer onnodig met mij spotten" niet serieus willen nemen. Ik sta daar toch niet voor mijn lol te roepen dat de honden bij elkaar weg moeten en ik heb nou niet bepaald het meest schattige hondje aan de lijn.
-
Lil
Heel moeilijk, want vroeger zei ik gewoon hij bijt. Maar een klein jaartje geleden geleerd dat je juridisch gezien daarmee enorm in de problemen kunt komen. Als je dat weet en zegt en jouw aangelijnde hond wordt aangevallen en gebeten door een andere hond en hij bijt terug dan bij jij alles schuld, want je wist dat de jouwe beet. Sterker nog het zou maar bekend zijn (hier gaan dat soort dingen snel rond) en hij wordt door een fietser aangereden en hij hapt van schrik en pijn de fietser die hem aanrijd, dan is het inbeslagname en einde hond want je wist dat hij beet. Dus roep dat vooral niet te snel!
Maar dat is toch ook een open deur? Elke hond bijt, elke hond kan bijten en in principe weet iedereen dat toch?Lil schreef:Heel moeilijk, want vroeger zei ik gewoon hij bijt. Maar een klein jaartje geleden geleerd dat je juridisch gezien daarmee enorm in de problemen kunt komen. Als je dat weet en zegt en jouw aangelijnde hond wordt aangevallen en gebeten door een andere hond en hij bijt terug dan bij jij alles schuld, want je wist dat de jouwe beet. Sterker nog het zou maar bekend zijn (hier gaan dat soort dingen snel rond) en hij wordt door een fietser aangereden en hij hapt van schrik en pijn de fietser die hem aanrijd, dan is het inbeslagname en einde hond want je wist dat hij beet. Dus roep dat vooral niet te snel!
-
Lil
Nee het gaat erom dat als je dat gaat lopen roepen naar andere mensen/honden en vervolgens iets zou gebeuren. Dan heb je dus een gevaarlijke hond en wist je dat ook. Terwijl je het dus alleen maar riep om de losloper aan de lijn te krijgen en het bijten idd iets was wat elke hond doet. Dan heb je het plakken ipv dat het stom ongeluk is.Kaela schreef:Maar dat is toch ook een open deur? Elke hond bijt, elke hond kan bijten en in principe weet iedereen dat toch?
- CindyMayella
- 5-sterren

Re: 'Laat hem gewoon los' - Hoe doen jullie dat
Appie heeft nog nooit een andere hond gebeten, alleen mij een keer toen ie pup was, in een speelse bui.... Maar het gros dat ik tegen kom, is dominant, staat met alle poten over hem heen, zo van 'ik ben groter en dus....'.... En daar heeft Appie een bloedhekel aan (ook ik).... Zn grootste vriendin en vriend zijn een rotweiler van de buren en een labrador van de achterburen, maar andere rotweilers en labrador...... Drama!!!!! Alleen omdat zulke formaat honden hebben hem gepakt en hebben hem een trauma gegeven...... Een pup laat hij snuffelen tot dat ze dominant gedrag tonen en dan geeft ie een flinke knauw..... Maar tegen die grote is ie niet opgewassen.....
Edit: heb nog weleens de opmerking gekregen: laat hem los lopen, dan vechten ze het wel uit wie de baas is.... Uhhhhhh?????? Hoezo, vechten om wie de baas is????? Ben je gek geworden ofzo?????
Edit: heb nog weleens de opmerking gekregen: laat hem los lopen, dan vechten ze het wel uit wie de baas is.... Uhhhhhh?????? Hoezo, vechten om wie de baas is????? Ben je gek geworden ofzo?????
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Lil schreef:Nee het gaat erom dat als je dat gaat lopen roepen naar andere mensen/honden en vervolgens iets zou gebeuren. Dan heb je dus een gevaarlijke hond en wist je dat ook. Terwijl je het dus alleen maar riep om de losloper aan de lijn te krijgen en het bijten idd iets was wat elke hond doet. Dan heb je het plakken ipv dat het stom ongeluk is.
Ik zeg meestal 'ik weet niet of het goed gaat, ze zijn niet altijd vriendelijk' of zoiets