Maagzuur?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Maagzuur?

ClioCleo
1-ster
1-ster

Bericht door ClioCleo »

Sarah5 schreef:Wat onwijs goed!!!! Ik ben blij dat het nu al beter gaat. Er zijn ook kant- en klaar oplossingen zoals blikvoeding of brok en supplementen. Met snacks zijn er ook genoeg opties. Ik denk niet dat ik mag linken naar onze website, maar neem er zeker eens een kijkje we hebben heel veel op het gebied van zonder dierlijk eiwit!
Ik had toevallig al supplementen besteld bij Eko4petz, eerst even voor een maand en 2 blikken vega van Yarrah. Kijken of dat wil, voordat ik weer veel te veel bestel. ;)
ClioCleo
1-ster
1-ster

Bericht door ClioCleo »

Nog even een update voor de geïnteresseerden.
De blikken Yarrah kon hij niet verdragen. Net als de brokken van dit merk. ... Helaas want dat had wel fijn geweest ter afwisseling.

Het goede nieuws is dat hij met zijn dieet nu heel goed doet. Ik heb wel aanvulling zoals ijzer en vitamines B, maar verder krijgt hij voornamelijk groenten, pasta of aardappel, tofu, bonen en fruit.

Af en toe geef ik hem dierlijke producten, zoals ei, maar ook een beetje blikvoer anymonda (door zijn groenten) en vul ik nog wel eens wat aan met kwark, yoghurt of een stukje vis.

Hij geniet van zijn eten, zijn nagels worden weer beter, braakt niet meer en zijn ontlasting is weer goed. Hij voelt zich ook weer een stuk beter.

Zodra we in de fout gaan door iets te veel vlees te geven gaat het gelijk mis.

Het is wel een gedoetje, elke keer koken en uitzoeken wat hij moet en mag hebben. Maar we hebben het er graag voor over.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Fijn dat het een stuk beter gaat. Op een gegeven moment weet je gewoon niet beter meer dan dat je voor hem kookt. Je wordt er steeds handiger in. Ik neem aan dat je grote hoeveelheden kookt en die invriest in porties, want dat is het makkelijkste.
Heeft iemand zijn dieet voor je samengesteld en heb je het zelf uitgezocht? Is het misschien makkelijker om een multivitamine poeder er bij te geven?
ClioCleo
1-ster
1-ster

Bericht door ClioCleo »

Ja, ik kook grote hoeveelheden, dat scheelt een hoop. En ja, ik heb het zelf uitgevogeld, er is ook wel veel te vinden via internet en met gewoon logisch nadenken kom je ook al een heel eind. Extra vitamines krijgt hij idd ook, alleen de eiwitten die ik los had gekocht (niet dierlijk) vind hij echt heel smerig als ik dat er door doe. Dus dat is niet handig.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wel heel fijn dat je het op deze manier toch onder controle hebt en hij toch geniet van zijn eten!!!!!
ClioCleo
1-ster
1-ster

Bericht door ClioCleo »

Lizzy schreef:Wel heel fijn dat je het op deze manier toch onder controle hebt en hij toch geniet van zijn eten!!!!!
Ja echt wel.. eindelijk een "normale" boevige hond die zich goed voelt en met smaak eet.
Ook fijn dat hij geen medicijnen meer hoeft en hopelijk leeft hij nog lang en gelukkig op deze manier :)

Plaats reactie