Ja verstandig. Laatst had ik een goede. Loopse teef geroepen toen een haantjes reu kwam aanstormen. Mevrouw is 6 jaar geleden al gesteriliseerdSiberienne schreef:Ik zeg meestal 'ik weet niet of het goed gaat, ze zijn niet altijd vriendelijk' of zoiets
'Laat hem gewoon los' - Hoe doen jullie dat?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: 'Laat hem gewoon los' - Hoe doen jullie dat?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Kaela schreef:Aardig zijn is altijd beter en probeer ik altijd eerst. Maar door schade en schande heb ik wel geleerd dat je beter overduidelijk kan zijn (wat mensen al als bijzonder onvriendelijk ervaren), dan halfslachtig proberen de lieve vrede te bewaren. Oscar heeft door het enorm asociale gedrag van anderen geleerd dat ie maar beter vrij vlot voor zichzelf op kan komen, dus helaas heb ik daardoor niet meer de tijd voor een leuk babbeltje in de hoop dat het goed blijft gaan.
Ik vraag me ook serieus af wat mensen denken als ze iemand met een forse mechelaar op standje "ik laat niet meer onnodig met mij spotten" niet serieus willen nemen. Ik sta daar toch niet voor mijn lol te roepen dat de honden bij elkaar weg moeten en ik heb nou niet bepaald het meest schattige hondje aan de lijn.
mensen hebben soms zo weinig door, ik had een keer een soort omgekeerde situatie. Al lang geleden trouwens want we waren met de vorige twee honden aan het steppen. Er loopt een man met een Mechelaar en wij roepen even om te waarschuwen en vragen of we er langs mogen. Die man gaat aan de kant, zijn hond ook maar die ziet ons en loopt terug en gaat dwars op het pad staan, zo groot als maar kan. Dus wij stoppen en vragen die man of hij zijn hond even bij zich wil houden. 'Oh, zijn ze vals dan?'
UHhh nee, maar het lijkt ons niet zo'n goed idee om onze 2 reuen op jouw reu af te laten rennen die daar een pad staat te blokken....
Maar goed, we hebben zo'n standaard opmerking dat er niet gespeeld mag worden tijdens het werken, nou dat begreep 'ie dan wel ....
Is ook handig, moet ik onthouden voor als ik in bepaalde gebieden kom. Moeten ze wel niet naar Fozzy's achterkant kijken want die heeft ietwat grote cohones die ondanks de vacht nog zichtbaar zijnLil schreef:Ja verstandig. Laatst had ik een goede. Loopse teef geroepen toen een haantjes reu kwam aanstormen. Mevrouw is 6 jaar geleden al gesteriliseerdMaar het hielp gelukkig hij werd in zijn kladden gegrepen voordat hij macho ging doen naar mijn onzekere reu (die zijn onzekerheid extreem kan overbluffen).
Lil schreef:Ja verstandig. Laatst had ik een goede. Loopse teef geroepen toen een haantjes reu kwam aanstormen. Mevrouw is 6 jaar geleden al gesteriliseerdMaar het hielp gelukkig hij werd in zijn kladden gegrepen voordat hij macho ging doen naar mijn onzekere reu (die zijn onzekerheid extreem kan overbluffen).
Mijn Hollander teef was loops . Dus in die periode in alle vroegte aan de wandel . En niet naar plekken waar ze los mogen
Dus ik loop met haar aan de rollijn op een groot veld langs een doorgaande weg
Ik zag in de verte een man aankomen met twee loslopende reuen , dus ik gaf een brul en zei meneer ik heb een loopse teef
Wilt u uw reuen even aanlijnen ? Reactie van die vent .... dat is toch jouw probleem
Waarop ik zei , goed ... dan ga ik nu oversteken . Toen zette hij het wel op een lopen om zijn beide honden aan te lijnen
Het probleem is en blijft in mijn ogen dat steeds meer mensen honden zien als pluche knuffelbeesten zonder tanden. Of je nu een poedel, een lab of een mechelse herder aan een touwtje hebt, hondjes zijn gewoon lief.
+1Hope schreef:Het probleem is en blijft in mijn ogen dat steeds meer mensen honden zien als pluche knuffelbeesten zonder tanden. Of je nu een poedel, een lab of een mechelse herder aan een touwtje hebt, hondjes zijn gewoon lief.
En honden zijn socialen dieren dus die moeten met al hun soort genoten en mensen leuk spelen, want een sociaal dier doet nooit lelijk
Oja ik til die van mij gewoon op dus daar heb je niet zo veel aan, loop ook vaak gewoon door als de hond achter me aan blijft komen omdat baas hem niet aan wou lijnen en hond lief niet luistert
Wel leuk om te merken is dat sommige mensen echt heel blij zijn dat ik die van mij optil of bij me hou, pas een man met een stafford die heel blij was dat we haku zonder dat hij het moest vragen gelijk bij ons riepen en optilde.
Haku liep los en die man was bang dat hij naar zijn hond toe zou gaan, zat nog 25 a 50 meter tussen dus bijden honden hebben geen stres gehad dankzij onze actie.
Het is zo simpel en het zou zo veel fijner zijn als mensen dat allemaal zouden doen, maar goed ik vrees dat het slechts een droom zal blijven
jasmijn schreef:+1
En honden zijn socialen dieren dus die moeten met al hun soort genoten en mensen leuk spelen, want een sociaal dier doet nooit lelijk
Oja ik til die van mij gewoon op dus daar heb je niet zo veel aan, loop ook vaak gewoon door als de hond achter me aan blijft komen omdat baas hem niet aan wou lijnen en hond lief niet luistert![]()
Wel leuk om te merken is dat sommige mensen echt heel blij zijn dat ik die van mij optil of bij me hou, pas een man met een stafford die heel blij was dat we haku zonder dat hij het moest vragen gelijk bij ons riepen en optilde.
Haku liep los en die man was bang dat hij naar zijn hond toe zou gaan, zat nog 25 a 50 meter tussen dus bijden honden hebben geen stres gehad dankzij onze actie.
Het is zo simpel en het zou zo veel fijner zijn als mensen dat allemaal zouden doen, maar goed ik vrees dat het slechts een droom zal blijven
Ja, voor ik mijn lab ga optillen moet er echt een wonder gebeuren
Hope schreef:Ja, voor ik mijn lab ga optillen moet er echt een wonder gebeuren
-
Lil
Zelfs Kimba til ik niet op! Madam heeft reuze veel zelfvertrouwen en is sociaal zeer vaardig. Ze heeft 4 poten gekregen en die zijn niet gemaakt om op te staan en wandelen.Hope schreef:Ja, voor ik mijn lab ga optillen moet er echt een wonder gebeuren
- CindyMayella
- 5-sterren

Wat ik me nu afvraag, na de laatste berichtjes.... Dat optillen.... Appie is niet groot, maar toen hij voor de 1ste keer gepakt werd door een schapedoes (Ap was nog niet eens 1 jaar), heeft mn man hem ook opgetild.... En toen kreeg ie op zn donder (en niet zo'n beetje ook) door zn schoonzusje dat je dat dus NOOIT mocht doen???? Ik heb het ook een x gdaan, toen die beagle op hem af kwam en zn baasje niets deed (Ap was ook nog klein).... Nu durf ik dat niet meer
..... Gelukkig kom ik nu weinig honden tegen en ik heb het dee dat het iets beter gaat, als Ap begint als ie een hond ziet.....
Het is de algemeen mening dat het optillen van een hondje zorgd voor een dominante hondje en er ook voor zorgd dat de anderen hond ze als "prooie" of agressor gaan zien.
Heel eerlijk heb ik daar zelf nog niks van gemerkt, de anderen honden tonen net zo veel intresten als hij op de grond staat als dat hij opgetild word.
Wel kan de manier en het moment van optillen wel een trigger zijn, als je je hond vlak voor de neus van een anderen hond op tild kan dat juist exstra intressen opwekken en soms ook zo dat de hond er achter aan gaat.
Maar als je hem ruim van te voren op tild en je hem rustig in je arme houd zonder dat hij uit zijn dak gaat of zo dan negeerd 9 van de 10 hem en de 10de gaat naast je staan snuffelen.
Het is ook het idee dan kleinen hondjes zo minder sociaal worden als je ze dus optilt en ze denken dat ze groter en meer zijn en meer agressie gaan tonen, ook hier zie ik zelf bij haku geen tekens van.
Sterker nog door de manier waar op wij het doen is hij rustiger, heeft meer zelfvertrouwen en is minder bang van anderen honden.
Hij weet namelijk dat als hij het eng vind wij hem weg kunnen halen uit de situatie die hij eng vind en kunnen zorgen dat hij veilig is.
We tillen hem niet zo maar op maar trainen hem ook duidelijk er mee, hij krijgt snoepjes en als hij het echt te spannend vind dat leiden we hem daar mee ook heel erg goed af.
Hier door kan hij nu zelf los langs vreemde honden lopen op een afstand van 5 a 10 meter zonder in de stres te schieten of er heen te willen want hij weet dat hij zo veilig kan zijn.
Daarbij vind ik het totalen bullshit om te zeggen dat je je hond nooit op moet tillen, zeker als hij aan gevallen word.
Als een anderen hond aanvalt doe je gewoon wat nodig is om de jouwe veilig te houden, of dat een anderen hond weg trappen is of die van jou op tillen maakt niet uit.
Zo heb ik ook wel eens een hond van 30 kilo op getild omdat de aanvallende hond maar bleef komen en ik die van mij niet veilig kreeg, door hem op te tillen kon ik die anderen hond weg trappen en zorgen dat die van mij niet nog erger gebeten werd.
Ik Was toen ook gelukkig flink sterk en legden hem zo in mijn nek waardoor de anderen hond er ook echt niet bij kon.
waren genoeg nietjes nodig na ik hem optilde, wil niet weet hoeveel er nodig geweest waren als ik hem niet opgetild had.
Heel eerlijk heb ik daar zelf nog niks van gemerkt, de anderen honden tonen net zo veel intresten als hij op de grond staat als dat hij opgetild word.
Wel kan de manier en het moment van optillen wel een trigger zijn, als je je hond vlak voor de neus van een anderen hond op tild kan dat juist exstra intressen opwekken en soms ook zo dat de hond er achter aan gaat.
Maar als je hem ruim van te voren op tild en je hem rustig in je arme houd zonder dat hij uit zijn dak gaat of zo dan negeerd 9 van de 10 hem en de 10de gaat naast je staan snuffelen.
Het is ook het idee dan kleinen hondjes zo minder sociaal worden als je ze dus optilt en ze denken dat ze groter en meer zijn en meer agressie gaan tonen, ook hier zie ik zelf bij haku geen tekens van.
Sterker nog door de manier waar op wij het doen is hij rustiger, heeft meer zelfvertrouwen en is minder bang van anderen honden.
Hij weet namelijk dat als hij het eng vind wij hem weg kunnen halen uit de situatie die hij eng vind en kunnen zorgen dat hij veilig is.
We tillen hem niet zo maar op maar trainen hem ook duidelijk er mee, hij krijgt snoepjes en als hij het echt te spannend vind dat leiden we hem daar mee ook heel erg goed af.
Hier door kan hij nu zelf los langs vreemde honden lopen op een afstand van 5 a 10 meter zonder in de stres te schieten of er heen te willen want hij weet dat hij zo veilig kan zijn.
Daarbij vind ik het totalen bullshit om te zeggen dat je je hond nooit op moet tillen, zeker als hij aan gevallen word.
Als een anderen hond aanvalt doe je gewoon wat nodig is om de jouwe veilig te houden, of dat een anderen hond weg trappen is of die van jou op tillen maakt niet uit.
Zo heb ik ook wel eens een hond van 30 kilo op getild omdat de aanvallende hond maar bleef komen en ik die van mij niet veilig kreeg, door hem op te tillen kon ik die anderen hond weg trappen en zorgen dat die van mij niet nog erger gebeten werd.
Ik Was toen ook gelukkig flink sterk en legden hem zo in mijn nek waardoor de anderen hond er ook echt niet bij kon.
waren genoeg nietjes nodig na ik hem optilde, wil niet weet hoeveel er nodig geweest waren als ik hem niet opgetild had.
Joh ik geef je groot gelijk dat je in sommige situaties je kwetsbare kleine hond optilt hoor. Zou ik ook zo doen hoor.
Ik had het meer als grapje je had het over optillen en dat meer mensen dat moesten doen, dus ik heb het maar iets te letterlijk genomen als grapje
Ik had het meer als grapje je had het over optillen en dat meer mensen dat moesten doen, dus ik heb het maar iets te letterlijk genomen als grapje
-
judith1967
- 5-sterren

Sorry hoor vindt gewoon dat iedereen rekening met elkaar kan houden.hannabelgje schreef:Door gewoon niet in losloopgebied te gaan wandelen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Kan je dus nooit in een losloopgebied lopen.Ik zal niet op het strand of andere druk bezocht losloopgebied komen,maar gewoon in een park of bos vind ik dat je gewoon rekening met elkaar kan houden.
Ik zou het heerlijk vinden te weten dat ik mijn hondje gewoon op kon tillen als ik dacht dat hij opgegeten zou worden. Met een grote hond ben je bij een incident namelijk gewoon machteloos.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: RE: Re: 'Laat hem gewoon los' - Hoe doen jullie dat?
Met een hond die niet van interactie met andere honden houdt zou ik dus inderdaad nooit in een losloopgebied gaan wandelen nee.judith1967 schreef:
Sorry hoor vindt gewoon dat iedereen rekening met elkaar kan houden.
Kan je dus nooit in een losloopgebied lopen.Ik zal niet op het strand of andere druk bezocht losloopgebied komen,maar gewoon in een park of bos vind ik dat je gewoon rekening met elkaar kan houden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk