BPWR Balou ziekte van Lyme update pag.9
Moderator: Lizzy
Re: BPWR Balou ziekte van Lyme update pag.9
Hij heeft doxiciclyne gekregen die hij niet verdraagt en daar was ik al bang voor. Hij spuugt alles na 2 uur uit.
Kunnen ze dit via injectie toedienen?tt-tjes schreef:Hij heeft doxiciclyne gekregen die hij niet verdraagt en daar was ik al bang voor. Hij spuugt alles na 2 uur uit.
Gatverdamme, wat een narigheid allemaal weer
Jemig hoe is het mogelijk. Is er nog een ander ab dat werkt tegen lyme en anaplasma? Of injecteren zoals Lizzy zegt?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Welke Lyme test is precies nu positief? Alleen de IgG of ook de IgM? Of alleen de IgM? Want heel veel honden hebben IgG antistoffen zonder ziek te zijn, dus die vinden bij een klinisch beeld dat niet heel erg bij lyme past zegt mij niet zoveel.
Doxycycline werkt tegen lyme, maar volgens mij de cephalosporines ook. Althans, bij mensen behandelen we Lyme ook met ceftriaxon. Balou heeft toch al een cephalosporine gehad waar hij koortsvrij op werd?
Doxycycline werkt tegen lyme, maar volgens mij de cephalosporines ook. Althans, bij mensen behandelen we Lyme ook met ceftriaxon. Balou heeft toch al een cephalosporine gehad waar hij koortsvrij op werd?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Even voor je nagezocht:
http://bmcvetres.biomedcentral.com/arti ... 015-0475-9
http://www.cliniciansbrief.com/sites/de ... psules.pdf
Convenia (is een 3e generatie cephalosporine, daarmee nauw verwant aan de ceftriaxon die bij mensen gebruikt wordt) lijkt ook te werken tegen Lyme. Dus misschien toch even met de DA overleggen of de doxy wel nodig is? En of de convenia lang genoeg gegeven is?
Sterkte!
http://bmcvetres.biomedcentral.com/arti ... 015-0475-9
http://www.cliniciansbrief.com/sites/de ... psules.pdf
Convenia (is een 3e generatie cephalosporine, daarmee nauw verwant aan de ceftriaxon die bij mensen gebruikt wordt) lijkt ook te werken tegen Lyme. Dus misschien toch even met de DA overleggen of de doxy wel nodig is? En of de convenia lang genoeg gegeven is?
Sterkte!
-
judith1967
- 5-sterren

He wat een narigheid weer.
Heel veel sterkte/beterschap
Mijn collega heeft ook de ziekte van Lyme opgelopen,zit nu al 6 weken thuis.
Heel veel sterkte/beterschap
Mijn collega heeft ook de ziekte van Lyme opgelopen,zit nu al 6 weken thuis.
Hij heeft idd convenia gehad afgelopen dinsdag. Ik ga Hanneke bellen vandaag hierover. Ik had dat gisteravond ook gevonden op internet.
Allen mag convenia blijkbaar maar 2x gespoten worden terwijl ze voor doxi 6 weken aangeven.
Allen mag convenia blijkbaar maar 2x gespoten worden terwijl ze voor doxi 6 weken aangeven.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
tt-tjes schreef:Hij heeft idd convenia gehad afgelopen dinsdag. Ik ga Hanneke bellen vandaag hierover. Ik had dat gisteravond ook gevonden op internet.
Hier staat 3x herhalen met interval van 14 dagen http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 0-convenia
6 weken is lang zeg, pittig !
Re: BPWR Balou update pag.9 ziekte van Lyme
Als ze zo'n slechte weerstand hebben, dan pakken ze alles op. Prudence had ook allerlei onmogelijke tekenziektes (lyme en erlichiose (anaplasma dus)
en ook nog een konijnenziekte opgelopen, maar puur omdat ze totaal geen weerstand meer had
tt-tjes schreef:Ik heb net naar de kliniek gebeld om te vragen of er al meer uitslagen binnen zijn. Urine kweek blijkt goed maar volgens de assistente staat er op de uitslag , test positief voor Lyme. Anaplasma was nog niet binnen. Maar Hanneke gaat mij vandaag nog bellen om het door te spreken.
Balou heeft in de afgelopen maanden 2x een teek gehad, 1x in juni, en 1x een week voor hij ziek werd. Beide keren was het een volwassen teek die nog geen bloed gezogen had en volgens mij dus nog niet zo lang zat.
Maar wel allebei de keren op de Veluwe opgelopen. Ik baal als een stekker.
Ik ga wel Tannetje ff bellen.
Maar daarvoor was er niks met Balou aan de hand en was er geen sprake van weinig weerstand. Hij had ook geen medicatie of wat dan ook. Kreeg alleen regelmatig probiotica.
Wat ik wel heel bijzonder vind is dat jouw hond dit jaar vooral al de zoveelste is waarbij lyme wordt geconstateerd. De een na de ander heeft een hond met lyme.... Ik snap er echt niks van.
Dit is wel een interessant artikel: http://www.dogsnaturallymagazine.com/th ... e-in-dogs/ en dan lijkt het er wel op dat het immuunsysteem toch wel een rol speelt.
Dit is wel een interessant artikel: http://www.dogsnaturallymagazine.com/th ... e-in-dogs/ en dan lijkt het er wel op dat het immuunsysteem toch wel een rol speelt.
hmm ja ik had begrepen dat 70% van de honden als ze getest worden positief bevonden worden op lyme. M.a.w. wel antistoffen tegen de ziekte maar niet ziek.
En ik bedenk me dan altijd als herten, konijnen in het wild etc ook zo vatbaar waren om echt lyme ziekte te krijgen waren ze dan niet al allemaal uitgestorven?
Mijn eigen honden hebben ook allemaal heel veel teken, en ook veel volgezogen teken gehad. En dan praat ik niet over een stuk of 10 maar. Ik mis er gewoon in die vachten en formaten, dat is echt zo gebeurd. En ik voel er doorgaans echt niks voor om bij een teek al met giftige middelen te werken, doe ik pas als het echt te is met die beesten.
(sorry voor het zo denken hierover maar toch
farmaceutische industrie ) Ik vind het nl. ook best bijzonder dat er nu zoveel zijn. Ik vind onze maatschappij er ook eentje van veel bangmakerij (maakt ff niet uit wat, maar teken is wel hot ook bij mensen) en dan idd als je erop gaat testen....Ik denk eerlijk gezegd dat al mijn honden wel positief moeten zijn. Ikzelf heb ook al meerdere beten gehad, helaas.
Kan me wel vinden met het artikel, er is meer dan alleen een tekenbeet. Ik vind het wel een moeilijk vraagstuk, want de ziekte kan serieus zijn, maar wat de werkelijke kans op de ziekte is?
Maar goed, zegt verder niks over Balou. Hoe gaat het nu met hem? Kan hij nu wel AB binnenhouden al dan niet een andere variant?
En ik bedenk me dan altijd als herten, konijnen in het wild etc ook zo vatbaar waren om echt lyme ziekte te krijgen waren ze dan niet al allemaal uitgestorven?
Mijn eigen honden hebben ook allemaal heel veel teken, en ook veel volgezogen teken gehad. En dan praat ik niet over een stuk of 10 maar. Ik mis er gewoon in die vachten en formaten, dat is echt zo gebeurd. En ik voel er doorgaans echt niks voor om bij een teek al met giftige middelen te werken, doe ik pas als het echt te is met die beesten.
Misschien omdat sinds een jaar of zo de vaccinatie ook hier beschikbaar isLizzy schreef:Wat ik wel heel bijzonder vind is dat jouw hond dit jaar vooral al de zoveelste is waarbij lyme wordt geconstateerd. De een na de ander heeft een hond met lyme.... Ik snap er echt niks van.
Kan me wel vinden met het artikel, er is meer dan alleen een tekenbeet. Ik vind het wel een moeilijk vraagstuk, want de ziekte kan serieus zijn, maar wat de werkelijke kans op de ziekte is?
Maar goed, zegt verder niks over Balou. Hoe gaat het nu met hem? Kan hij nu wel AB binnenhouden al dan niet een andere variant?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Lizzy schreef:Wat ik wel heel bijzonder vind is dat jouw hond dit jaar vooral al de zoveelste is waarbij lyme wordt geconstateerd. De een na de ander heeft een hond met lyme.... Ik snap er echt niks van.
Dit artikel geeft een aantal goede punten maar mist er 1: erfelijke factoren. Of je als individu wel of niet ziek wordt van een infectie is Ook voor een groot deel bepaald door je genetische profiel. Waarschijnlijk nog wel meer dan door omgevingsfactoren als blootstelling aan bepaalde stoffen.
En verder: ik vraag me af in hoeverre de lab-testen betrouwbaar zijn. De goedkope testen (Elisa) laat nogal eens aspecifieke, zeg maar, vals - positieve reacties zijn, eigenlijk moet een positieve test altijd bevestigd worden met een tweede - duurdere test (immunoblot) en ik vraag me af of dat altijd gebeurt.
Overigens staat in het artikel in de lonk volgens mij 1 fout; een borrelia infectie bij honden gaat volgens mij juist niet of zeer zelden gepaard met een rash. En ook bij mensen is dat lang niet altijd het geval
Nog een nuance: er zijn verschillende subtypes borrelia infecties; die in de VS en Europa verschillen, literatuur uit die twee landen kun je niet zomaar vergelijken.
En nu belangrijkste: hoe is het met Balou?
Het gaat de goede kant op. Ik geef hem nu 10 minuten voor zijn maaltijd een tabletje ranitadine. Dan krijgt hij zijn eten met de AB en eenbeetje gastri comp van phytonics. En hij houdt de AB binnen.
hij is ook weer een beetje actiever en meer ontspannen. Verder krijgt hij 2x daags een druppel cbd olie.
Ik wil wel iets gaan halen om idd zijn weerstand op te krikken.
hij is ook weer een beetje actiever en meer ontspannen. Verder krijgt hij 2x daags een druppel cbd olie.
Ik wil wel iets gaan halen om idd zijn weerstand op te krikken.