BPWR Balou ziekte van Lyme update pag.9
Moderator: Lizzy
-
frodo quin
- 5-sterren

Re: BPWR Balou ziekte van Lyme update pag.9
Gaat toch al de goede kant op. Ik duim dat hij snel helemaal genezen is.
Fijn dat het nou wat beter gaat 
Fijn dat hij zich wat beter voelt!
Ik denk dat dat nog wel even zal duren.frodo quin schreef:Gaat toch al de goede kant op. Ik duim dat hij snel helemaal genezen is.
Nu pas gelezen.
Zelf ook een hond met lyme gehad, helaas is ze uiteindelijk overleden aan nierfalen. Wij wisten het niet toen zij ziek werd door de lyme, maar het word aangeraden om honden die lyme hebben(gehad) ieder jaar hun nieren(waardes) te laten controleren.
Nu strijden jullie nog om Balou weer gezond te krijgen, maar graag wil ik je toch op dit punt voor de toekomst wijzen.
Misschien goed om dit artikel te lezen:
http://www.2ndchance.info/lyme.htm
Sterkte en beterschap voor Balou
Zelf ook een hond met lyme gehad, helaas is ze uiteindelijk overleden aan nierfalen. Wij wisten het niet toen zij ziek werd door de lyme, maar het word aangeraden om honden die lyme hebben(gehad) ieder jaar hun nieren(waardes) te laten controleren.
Nu strijden jullie nog om Balou weer gezond te krijgen, maar graag wil ik je toch op dit punt voor de toekomst wijzen.
Misschien goed om dit artikel te lezen:
http://www.2ndchance.info/lyme.htm
Sterkte en beterschap voor Balou
Dank je wel voor de tip. Ik zal dat zeker in de gaten blijven houden. Voor nu waren zijn nierwaardes goed. En plassen doet hij sinds de AB ook weer goed.
Heb gisteren de uitslag gekregen en er is blijkbaar alleen IgG getest. Deze was +36 en moet lager zijn dan 20..Siberienne schreef:Welke Lyme test is precies nu positief? Alleen de IgG of ook de IgM? Of alleen de IgM? Want heel veel honden hebben IgG antistoffen zonder ziek te zijn, dus die vinden bij een klinisch beeld dat niet heel erg bij lyme past zegt mij niet zoveel.
Doxycycline werkt tegen lyme, maar volgens mij de cephalosporines ook. Althans, bij mensen behandelen we Lyme ook met ceftriaxon. Balou heeft toch al een cephalosporine gehad waar hij koortsvrij op werd?
Dit had ik hier gemist....wat een zorgen om Balou. Ik hoop dat hij er snel doorheen is.
Een kennis is overigens ook al een tijd op de sukkeltoer met haar 12jarige hond. Wat begon als een allergische reactie (gezwollen lippen en kop) ging over naar koorts, slecht eten, loom, een dag minder koorts, een dag en beetje eten, weer koorts....enz bloedonderzoeken, gastroscopie met biopten, echo......alles is ok. Iemand wees haar vorige week op eventueel Lyme ed. en ze wacht nu op de uitslag die vandaag zou moeten binnen zijn. Er is gisteren alvast gestart met ab omdat het dier ondertussen al een paar weken op en af koorts heeft en slecht eet.
Een kennis is overigens ook al een tijd op de sukkeltoer met haar 12jarige hond. Wat begon als een allergische reactie (gezwollen lippen en kop) ging over naar koorts, slecht eten, loom, een dag minder koorts, een dag en beetje eten, weer koorts....enz bloedonderzoeken, gastroscopie met biopten, echo......alles is ok. Iemand wees haar vorige week op eventueel Lyme ed. en ze wacht nu op de uitslag die vandaag zou moeten binnen zijn. Er is gisteren alvast gestart met ab omdat het dier ondertussen al een paar weken op en af koorts heeft en slecht eet.
Ik wacht nog op de uitslag voor Anaplasma, maar deze kon 20 dagen duren volgens Eersel. Dus nog ff geduld hebben.
20 dagen is best wel lang maar 'tja....je moet wel. Hoe is het ondertussen met Balou?
Net belde kliniek Eersel. De bloedtest voor anaplasma is negatief. Balou heeft alleen lyme, geluk bij een ongeluk dus. We gaan door met de AB en hopen dat hij er helemaal bovenop komt. Voor nu gaat het goed met hem. We gaan minimaal 4 weken door met de AB, en vo.gens Tannetje was het zelfs beter om 6 weken te geven.
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat klinkt toch al positief. 
Hopelijk zitten jullie helemaal op de goede weg....succes verder. Ik duim voor een vlot verloop.
Nou dat scheelt toch. Ik ga duimen dat het straks weer helemaal over is.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hè toch, wat een zorgen weer. Gelukkig is de oorzaak achterhaald en lijkt het allemaal de goede kant op te gaan! En de weerstand ondersteunen is altijd een goed idee. Ik denk dat de helende kracht van het lichaam zelf bij veel ziekten nog onderschat wordt, zowel in de mens- als de diergeneeskunde. Beterschap!