Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Het verslag is dinsdag verzonden, de aanval was donderdag. Ik had het fijn gevonden als dat verslag helemaal niet nodig geweest was omdat er voor die tijd eens geïnformeerd zou zijn. Wat mij betreft is 5 dagen RUIMschoots ruimte om te vragen hoe het gaat en om te vragen naar rekeningen. En als je hoort wat voor nacht iemand achter de rug heeft, 5 uur bij de da gezeten, spoedoperatie, enz. en je weet wat je zelf allemaal gezegd hebt ter plaatse, dan zou ik het eigenlijk alleen al fijn vinden dat je meteen de volgende ochtend wordt gebeld, zsm op de hoogte wordt gebracht en ook nog eens op vriendelijke toon. En dat dan even niet de vrouw die je in de slootkant zag zitten belt, maar een gezinslid van haar.. Jemig.. begrijpelijk, zou ik zeggen.
Maar goed, je kunt er verschillend naar kijken, dat is duidelijk. Of misschien is het wel pas invoelbaar als je het aan den lijve hebt ondervonden.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Parelridder schreef:Het verslag is dinsdag verzonden, de aanval was donderdag. Ik had het fijn gevonden als dat verslag helemaal niet nodig geweest was omdat er voor die tijd eens geïnformeerd zou zijn. Wat mij betreft is 5 dagen RUIMschoots ruimte om te vragen hoe het gaat en om te vragen naar rekeningen. En als je hoort wat voor nacht iemand achter de rug heeft, 5 uur bij de da gezeten, spoedoperatie, enz. en je weet wat je zelf allemaal gezegd hebt ter plaatse, dan zou ik het eigenlijk alleen al fijn vinden dat je meteen de volgende ochtend wordt gebeld, zsm op de hoogte wordt gebracht en ook nog eens op vriendelijke toon. En dat dan even niet de vrouw die je in de slootkant zag zitten belt, maar een gezinslid van haar.. Jemig.. begrijpelijk, zou ik zeggen.
Maar goed, je kunt er verschillend naar kijken, dat is duidelijk. Of misschien is het wel pas invoelbaar als je het aan den lijve hebt ondervonden.
Daar heb je zéker gelijk in!
Misschien vindt ze het gewoon té moeilijk om persoonlijk contact op te nemen? Niet goed natuurlijk maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet iedereen gegeven is.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Jeetje, wat heb je veel meegemaakt!! (ik lees je verhaal nu pas)
Vreselijk zeg!

Hoe gaat het met het herstel van Daantje?

Ik begrijp heel goed dat de schrik er flink in zit!!
Jammer dat je weinig warmte van die eigenaren krijgt, dat had alles een klein beetje kunnen verzachten he!?

Heel veel sterkte en kracht!!!
Ik hoop dat het snel rustig voor je wordt en Daantje spoedig opknapt.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

P.s. Hier liep een Amerikaanse Staffort die zichzelf lostrok van de eigenaar en honden verwond (heeft bij 1 hond tot amputatie geleid). Na 3 meldingen heeft hij verplicht een muilkorf moeten dragen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Vanavond belde de wijkagent. Het was een prettig gesprek. Hij legde uit wat hij kon doen (melden bij de gemeente en melden bij de hondengeleider). De hondengeleider bekijkt dan wat er gebeurd is, wat voor ras het betreft, wat voor gedrag buiten dit incident gezien wordt en of er al andere meldingen zijn. Kortom, die probeert een inschatting te maken van het risico.
Muilkorfplicht geldt pas na meerdere bijtincidenten en kan opgelegd worden door de gemeente, maar als de hondengeleider aanleiding ziet tot zorg gaat deze wel voor die tijd met de eigenaren in gesprek over de situatie.
De wijkagent luisterde aandachtig, ik voelde me echt gehoord. Hij schrok van hoe e.e.a. gegaan was, dat er kinderen wonen (en dus het hek best nog eens open zal blijven) en hoe de hond al jaren dagelijks over het hek hangt te blehren. Ik had de indruk dat hij gaandeweg ons gesprek mijn zorg goed begreep.
Hij zal de melding bij de gemeente voor me doen en voor zover hij mag, zal hij terugkoppelen wat hij van de hondengeleider hoort. Andersom wilde hij ook graag weten hoe het hier verder gaat, ontwikkelingen.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Parelridder schreef:Vanavond belde de wijkagent. Het was een prettig gesprek. Hij legde uit wat hij kon doen (melden bij de gemeente en melden bij de hondengeleider). De hondengeleider bekijkt dan wat er gebeurd is, wat voor ras het betreft, wat voor gedrag buiten dit incident gezien wordt en of er al andere meldingen zijn. Kortom, die probeert een inschatting te maken van het risico.
Muilkorfplicht geldt pas na meerdere bijtincidenten en kan opgelegd worden door de gemeente, maar als de hondengeleider aanleiding ziet tot zorg gaat deze wel voor die tijd met de eigenaren in gesprek over de situatie.
De wijkagent luisterde aandachtig, ik voelde me echt gehoord. Hij schrok van hoe e.e.a. gegaan was, dat er kinderen wonen (en dus het hek best nog eens open zal blijven) en hoe de hond al jaren dagelijks over het hek hangt te blehren. Ik had de indruk dat hij gaandeweg ons gesprek mijn zorg goed begreep.
Hij zal de melding bij de gemeente voor me doen en voor zover hij mag, zal hij terugkoppelen wat hij van de hondengeleider hoort. Andersom wilde hij ook graag weten hoe het hier verder gaat, ontwikkelingen.
Wat ontzettend fijn dat je zo netjes en correct door de wijkagent bent gehoord en voorgelicht. Ook echt super dat deze het balletje wil laten rollen en actie gaat ondernemen. Ik hoop dat dit voor jouw iets rust geeft omdat je nu weet dat je zorgen gedeeld worden en er echt naar gekeken gaat worden. Nu zegt erna kijken natuurlijk niks tav maatregelen en de toekomst maar het gehoord zijn en serieus genomen zijn lijkt me al echt een hele opsteker voor je. Sterkte en ik hoop dat de wijkagent snel een terug koppeling kan geven.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef:Vanavond belde de wijkagent. Het was een prettig gesprek. Hij legde uit wat hij kon doen (melden bij de gemeente en melden bij de hondengeleider). De hondengeleider bekijkt dan wat er gebeurd is, wat voor ras het betreft, wat voor gedrag buiten dit incident gezien wordt en of er al andere meldingen zijn. Kortom, die probeert een inschatting te maken van het risico.
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Gelukkig een goede wijkagent zo te horen, heel fijn. :) Ik hoop dat ze deze mensen kunne overtuigen om iets aan de afsluiting te doen, niet enkel de poort, maar ook de omheining, want als een hond daar over kan hangen moet hij er op zich ook over kunnen.
Lil

Bericht door Lil »

Fijn om te horen dat je een hele goede wijkagent hebt.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik googlede nog even op de Sarplaninac en trof deze belevenissen (en beleving er van..) van een eigenaar/liefhebber: http://www.urokshof.be/aaSarpla3.htm
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Parelridder schreef:Ik googlede nog even op de Sarplaninac en trof deze belevenissen (en beleving er van..) van een eigenaar/liefhebber: http://www.urokshof.be/aaSarpla3.htm

Sjezus :-X :-X :-X
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

:-X
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: RE: Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

Bericht door Fenixjuh »

Parelridder schreef:Ik googlede nog even op de Sarplaninac en trof deze belevenissen (en beleving er van..) van een eigenaar/liefhebber: http://www.urokshof.be/aaSarpla3.htm
Ik lees steeds mee om te kijken hoe het met Daantje en jou gaat. Ik hoop dat het niet klopt maar ben inderdaad bang dat de baas geen verantwoordelijkheid gaat nemen.
De schrijver van bovenstaande link beschrijft hoe bijzonder de kalmte van de hond is... Mij valt echter de luchtigheid van het schrijven op.. Jacy is meerdere keren aangevallen, nooit zo heftig als Daantje, maar ik herinner me de keren dat er bloed vloeide nog voldoende en kan daar nog steeds niet zo luchtig over schrijven als de schrijver van dit stukje, en dan is het bij ons hooguit bij gaatjes gebleven. .
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Wat ik in de link las herinnerde mij aan hoe het gegaan is 1 september. Ook Daantje is letterlijk naar de keel gevlogen, daar zitten de gruwelijkste wonden. Op de heup heeft hij gebeten om haar te weerhouden van vluchten (gat boven de heupkop) maar daarna terug naar de keel..
Maar een beeld wat me nog scherp voor de geest staat en ik steeds niet kon plaatsen, werd nu ook helder: toen Daantje piepend in het midden van de sloot zat, stond de hond opvallend kalm naast de kinderen. Ik heb terwijl ik ondertussen aan de slootrand in het gras zat, niet begrepen wat ik zag: De hond die ik vlak daarvoor met zó veel agressie op ons af zag komen, volkomen onbereikbaar, niet te stoppen, werd nu vast gehouden door een van de kinderen en stond er merkwaardig kalm bij. Een compleet ander beeld dan wanneer ik langs de tuin wandel en hij (dus) met de voorpoten op de schutting naar ons uit valt en ons op die wijze volgt. Maar ook een heel vreemde ommezwaai t.o.v. zijn volkomen onbereikbaarheid en blinde agressie tot net daarvoor. Hoe hij de hoek om kwam rennen op ons af, met duidelijk zichtbaar maar 1 doel: ze gaat er aan. Op de website waarvan ik het linkje kopieerde las ik exact die ommezwaai, het lijkt kenmerkend voor dit ras iemand naar de keel te vliegen en meteen daarna uiterst kalm te zijn. Dood eng, bloed link (letterlijk..).
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Parelridder schreef:Wat ik in de link las herinnerde mij aan hoe het gegaan is 1 september. Ook Daantje is letterlijk naar de keel gevlogen, daar zitten de gruwelijkste wonden. Op de heup heeft hij gebeten om haar te weerhouden van vluchten (gat boven de heupkop) maar daarna terug naar de keel..
Maar een beeld wat me nog scherp voor de geest staat en ik steeds niet kon plaatsen, werd nu ook helder: toen Daantje piepend in het midden van de sloot zat, stond de hond opvallend kalm naast de kinderen. Ik heb terwijl ik ondertussen aan de slootrand in het gras zat, niet begrepen wat ik zag: De hond die ik vlak daarvoor met zó veel agressie op ons af zag komen, volkomen onbereikbaar, niet te stoppen, werd nu vast gehouden door een van de kinderen en stond er merkwaardig kalm bij. Een compleet ander beeld dan wanneer ik langs de tuin wandel en hij (dus) met de voorpoten op de schutting naar ons uit valt en ons op die wijze volgt. Maar ook een heel vreemde ommezwaai t.o.v. zijn volkomen onbereikbaarheid en blinde agressie tot net daarvoor. Hoe hij de hoek om kwam rennen op ons af, met duidelijk zichtbaar maar 1 doel: ze gaat er aan. Op de website waarvan ik het linkje kopieerde las ik exact die ommezwaai, het lijkt kenmerkend voor dit ras iemand naar de keel te vliegen en meteen daarna uiterst kalm te zijn. Dood eng, bloed link (letterlijk..).
Daar krijg ik echt helemaal de bibbers van. En van de link word ik gewoon misselijk, vooral dat stuk over de postbode.

Fijn dat de wijkagent goed naar je heeft geluisterd en stappen gaat nemen. Wat het resultaat ook mag zijn, het is fijn dat het nu serieus genomen wordt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gatverdamme, wat een griezels :-X :-X :-X . Die honden kunnen er ook niks aan doen natuurlijk..., die zijn hier exact voor gefokt. Product van de mens :-X . Ik mag het niet zeggen maar als je op dit type hond valt, is er toch ook wel iets bijzonders met je hoor.....

Misschien moeten we toch weer terug naar een lijst verboden honden. Mag deze er ook op. Want iedereen die maar roept dat verbieden niet helpt: ik zag 15 jaar geleden eens per 4 jaar een Pitbullachtige. Nu 4 per bos-wandeling per dag.

Gesloten