Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Parelridder schreef:Ik googlede nog even op de Sarplaninac en trof deze belevenissen (en beleving er van..) van een eigenaar/liefhebber: http://www.urokshof.be/aaSarpla3.htm
:-X

Ik zou zo'n hond dus Echt niet willen hebben, gaat echt veelste snel van nul naar honderd en weer terug :-X
Het ergste is ook dat deze hond gewoon alles pakt, mensen of honden ze moeten dood als ze een fout maken :-X

Hoe gaat het veder met de wonden van daantje?
Nog steeds de goede kant op vandaag?
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik vind het lastig te beoordelen of de wonden verder de goede kant op gaan. Het is niet dat ik verbetering zie de afgelopen dagen, het is wel dat ik geen verslechtering zie de afgelopen dagen. Als ik het goed heb begrepen, is het de bedoeling dat middels de 2e lijn AB in combinatie met het frequent spoelen, de pockets (de onderhuidse scheuren aan de bijtwonden, waarin ook de ontsteking zit) minder diep gaan worden. De dierenarts meet die bij wondcontrole door er een 'staafje' in te steken en te bekijken tot hoe diep ze daarmee kan. Vooralsnog zijn de pockets in ieder geval nog met elkaar in verbinding, want als ik de spoelvloeistof in het ene gat spuit, komt het er ook bij de andere bijtwond uit. Het jeukt minder dan toen de ontsteking aan het begin van de week zo heftig was, maar het jeukt nog steeds sterk, ik moet haar overtuigend verbieden te krabben.
Ik zie enorm op tegen het tzt moeten stoppen met spoelen en verwijderen van de drain als het niet overtuigender minder ontstoken is tegen die tijd. Dat er alsmaar enorme hoeveelheden pus uit vloeit is voorbij, maar over is de ontsteking nog niet. Na gezien te hebben hoe razend snel de wond van 'rustig' naar stevig ontstoken kan gaan, zou ik zo graag een overtuigend 'nette' wond zien voor we deze verder met rust gaan laten. Hopelijk komt dat eerdaags..
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Bij mijn cavia met abces had ik hetzelfde. Bleef twijfelachtig ontstoken. Eerst met veel pus en daarna minder, maar je bleef wel de pockets voelen. Maar ineens was het over en weg. Ik hoop dat het bij Daantje ook de goede kant op gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

Lizzy schreef:Gatverdamme, wat een griezels :-X :-X :-X . Die honden kunnen er ook niks aan doen natuurlijk..., die zijn hier exact voor gefokt. Product van de mens :-X . Ik mag het niet zeggen maar als je op dit type hond valt, is er toch ook wel iets bijzonders met je hoor.....

Misschien moeten we toch weer terug naar een lijst verboden honden. Mag deze er ook op. Want iedereen die maar roept dat verbieden niet helpt: ik zag 15 jaar geleden eens per 4 jaar een Pitbullachtige. Nu 4 per bos-wandeling per dag.
En toch hè, dan opent hier iemand een topic met een pup van een rafeiro do alentejo. Die dus in hetzelfde rijtje thuishoort en dan roept iedereen wat heb je een schattige pup. [emoji55]

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef:En toch hè, dan opent hier iemand een topic met een pup van een rafeiro do alentejo. Die dus in hetzelfde rijtje thuishoort en dan roept iedereen wat heb je een schattige pup. [emoji55]

Ja, ga jij er vanuit dat wij weten wat een rafeiro do alentejo is en dat dit van dezelfde familie is. Dus ik weet niet precies wat je hier mee zeggen wilt....?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bovendien, is het geen schattige pup dan?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac

Lizzy schreef:
Ja, ga jij er vanuit dat wij weten wat een rafeiro do alentejo is en dat dit van dezelfde familie is. Dus ik weet niet precies wat je hier mee zeggen wilt....?
Nou ja in dat topic waren er ook mensen die het ras wel kennen. Maar dan vraagt ook niemand van goh waarom heb je voor dat ras gekozen in dit landje. Dan is het alleen goh wat leuk een pup.
Ik vind ook dat klapkaken en zelfstandige berghonden niet thuishoren in een drukke samenleving. Dat zijn wapens, geen huisdieren.

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Misschien omdat ALLE pups gewoon lief, leuk en schattig zijn?
Een volwassen exemplaar is bij sommige rassen een ander verhaal helaas.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, ik snap Hanna wel.
Een leeuwenwelp is ook super schattig, maar daar zou je toch ook niet enkel over zeggen hoe schattig hij is als iemand hem.in huis zou halen? Ok, beetje extreem, ik geef het toe :biggrin2:

Ik geloof wel dat er iemand vrij voorzichtig iets gezegd heeft in dat topic.
Verder denk ik dat niet iedereen weet wat voor ras het is en dat mensen uit beleefdheid ook enkel positief reageren of niet reageren. Voor zo'n discussie is dat topic niet echt geopend.
Zoals onlangs bij het topic over de Sharpei. Toen vond men toch ook dat als je het lelijke honden vind, je best gewoon je mond houdt...
En ergens is dat ook wel respectvol naar de TS...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Parelridder schreef:Ik googlede nog even op de Sarplaninac en trof deze belevenissen (en beleving er van..) van een eigenaar/liefhebber: http://www.urokshof.be/aaSarpla3.htm
:-X :-X :-X :-X :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

hannabelgje schreef:En toch hè, dan opent hier iemand een topic met een pup van een rafeiro do alentejo. Die dus in hetzelfde rijtje thuishoort en dan roept iedereen wat heb je een schattige pup. [emoji55]

Pups zijn schattig, dat is ook vaak het grootste probleem. Ben het eens dat zulke honden niet in een woonwijk thuishoren, maar stel dat ik of mijn buurman of iemand anders hier in de middel of niks er eentje zouden aanschaffen...geen probleem hoor, die gaat geen schade maken aan derden buiten het terrein. Dus wat mij betreft mogen ze best bestaan, maar dien je je al eigenaar wel heel erg aan te passen aan de leefwijze van de hond ipv andersom wat op voorhad een kansloze missie is.

Overigens is "iedereen" wel erg ruim bemeten hoor.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

pearlsofpassion schreef:Tja, ik snap Hanna wel.
Een leeuwenwelp is ook super schattig, maar daar zou je toch ook niet enkel over zeggen hoe schattig hij is als iemand hem.in huis zou halen? Ok, beetje extreem, ik geef het toe :biggrin2:

Ik geloof wel dat er iemand vrij voorzichtig iets gezegd heeft in dat topic.
Verder denk ik dat niet iedereen weet wat voor ras het is en dat mensen uit beleefdheid ook enkel positief reageren of niet reageren. Voor zo'n discussie is dat topic niet echt geopend.
Zoals onlangs bij het topic over de Sharpei. Toen vond men toch ook dat als je het lelijke honden vind, je best gewoon je mond houdt...
En ergens is dat ook wel respectvol naar de TS...
Dat dus.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Pfff jeetje zeg ! Wat een afschuwelijke ervaring :'(
Arme Daantje , en wat zal je ontzettend geschrokken zijn
Lil

Bericht door Lil »

Misschien hele rare gedachte: denk je echt dat de ontstoken wonden jeuken?

Ik heb zelf vaak ontstekingen en heb ooit kleine bijtwonden gehad; die deden echt behoorlijk zeer. Zelf een hond gehad die krabde bij pijn (bijten deed haar te veel zeer en toen ging ze over tot krabben). En dan denk ik; pijnstillers (misschien krijgt ze die al) zijn dan misschien een prettige oplossing.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik ben net terug van aangifte omdat ik dus tot 3 keer toe ben aangevallen door een agressieve pittbull. Maandag was mijn pup erbij die het op een haartje na heeft weten te redden en een keer een diepe vleeswond waarbij de pezen bloot lagen.

Waar het op neerkomt?

Agressieve honden mogen gewoon loslopen in loslooptgebieden. En ja dan lopen ze ook los in niet losloopgebieden. Pas als er MEERDERE aangiftes komen, en er meerdere honden van onder tot boven zijn opengereten, kunnen ze wat doen. En als hij op de openbare weg losloopt is het overtreding van het APV en riskeren ze een boete.

Heb ej kosten ? Jammer joh, civiele procedure.

Nu kunnen ze de eigenaar niks maken, en mag de hond gewoon los blijven lopen zonder lijn en zonder muilkorf.

Gesloten