frodo quin schreef:Ik vind niet dat je daar in overdrijft, tot een jaar in de vriezer vindt ik dat je nog prima kan voeren, maar langer voel ik me toch ook niet goed bij. Maar bij deze zie ik het nog, want de originele sticker staat er nog op, maar wat met de dingen waar geen datum op te vinden is, wat met de dingen die ze zelf verpakken, want dat is de verpakkingsdatum die daar opstaat en niet noodzakelijk de datum dat het origineel is ingevroren. Tel daar nog eens bij dat ik de verpakking er vaak niet diepvriesgeschikt vindt uit zien.
En terug sturen ja, dat snap ik, maar je zou de telefoonrekeningen moeten zien om een verkeerde levering in orde te krijgen en in de tussentijd heeft mijn kat geen eten.
Ik vindt het prima dat als vers spul dreigt te vervallen voor humane consumptie dat ze het dan invriezen en het het barfcircuit ingaat, maar waarom er dan eerst zo'n lange tijd moet tussen zitten?
Precies daarom dus. Omdat ze gewoon lekker bovenin beginnen te stapelen en dan soms onderin een vriezer nog spul vinden, of zo.
Spiervlees is makkelijk, dat haal ik alleen bij de slager. Konijn voer ik wild, vanuit een jager in de buurt. Ree en lama heb ik in originele verpakkingen van Maastricht. Geitenbokjes zijn gestempeld (het vlees zelf, niet de verpakking). Enige wat ik niet zeker weet zijn lamsribben, die zitten in zakken met eigen labels erop en dan weet je inderdaad niet meer of het een origineel etiket is.
Maar verder is het simpel: elk etiket wordt gecontroleerd en datgene wat nog een week houdbaar is of al over de datum heen, dat meld ik. Een week vind ik niet erg, ik leg toch nooit spul een half jaar in de vriezer want zoveel ruimte heb ik niet. Maar een jaar, ammehoela, dat mogen ze houden. Paar keer streng zijn en ze weten wie je bent