Nelson proudly presents. Update

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nelson proudly presents. Update: weer in zkh

Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Hoe is het met je?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Danny schreef:Hoe is het met je?
Lief dat je het vraagt!

Over het algemeen is er niet veel veranderd. Ik moet plat liggen. Ik kan best even een minuutje staan en lopen maar dan betaal ik daar een uur later de prijs voor.
Eten is en blijft een drama. Alles staat me tegen en alles maakt me ziek. De nutridrink verdraag ik maar in twee smaken en dat komt me echt de neus uit nu. Maar goed, niks aan te doen. Ijs gaat nog steeds het beste, hoe zoeter hoe beter.

Sinds vrijdag stik ik van de buikpijn, echt niet normaal. Ik kan er amper van liggen met gestrekte benen.
Vandaag is er een echo gemaakt maar de baarmoeder is in orde en de kleine maakt het goed. Het lijkt echt de maag te zijn, en spastische darmen. Ik mag er paracetamol voor, maar van tabletten spuug ik mezelf binnenstebuiten en van zetpillen krijg ik diarree. Dat laat ik maar achterwege dus, op mijn tanden bijten was toch al iets wat ik goed geoefend heb. Ik heb me er wel overheen gezet dat medicijnen en zwangerschap soms echt samen moeten gaan. Zonder medicijnen kan ik geen vocht binnen houden, met medicijnen wel. Ik heb me er ook overheen gezet dat ik niet gezond eet. Het gaat simpelweg niet. Groenten, fruit, brood, sapjes... Alles komt er meteen weer uit en dat doet meer kwaad dan goed.

Al bij al duren de dagen me een eeuwigheid. Mijn lijf doet me zeer van het op mijn rug liggen maar op mijn zij liggen gaat niet, dan moet ik spugen. Ik kan van de bank naar de wc en terug. Meer zit er niet in.
Ik kijk tv maar begin me te vervelen nu. Netflix is leuk maar ik ben er gewoon geen mens voor.

Vandaag dus de echo gehad. Dat betekend douchen, rusten, aankleden, rusten, naar het ziekenhuis, echo, terug naar huis en dan moeten hollen om de wasbak te halen om te spugen. Na zo'n uitje blijft ook vocht niet meer binnen dus is het weer even spannend of ik vandaag aan een liter ga komen. De kleine zien doet ons dan wel echt goed, zeker omdat het nu voor ons herkenbaar is als mensje. Maar verder is het eigenlijk echt loodzwaar en zitten we er regelmatig toch echt wel een potje om te huilen. Dit is gewoon echt niet leuk.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Ik reageer niet vaak, lees wel alles mee...... Heel veel sterkte!!! Ik heb dit niet hoeven mee te maken met de zwangerschappen, maar het lijkt me vreselijk! Leef met de dag, zou ik zeggen en peobeer roch een beetje te genieten van de kleine hummel! :-*
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Zou je misschien kunnen overleggen of je thuis controles voor jou en de kleine kunt krijgen, zodat je iets minder snel aan het spugen gaat? Gezien dierenartsen echo-apparatuur overal mee heen kunnen slepen, zal dat toch ook voor een verloskundige moeten kunnen. Die kan dan de situatie met de gyneacoloog overleggen. Maar ik kan natuurlijk ook te simpel denken.

De komende dagen is ijs eten geen probleem, het word warm zat. Sterkte!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh oh, wat heb jij het te pakken :'(

Konden we maar wat voor je doen.....

Ik ga nou iets schrijven waarvan je misschien gaat stuiteren, maar medicinale CBD + THC olie werkt behoorlijk goed tegen misselijkheid en verhoogd de eetlust en volgens mij mag je dit tijdens een zwangerschap gewoon gebruiken.
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Ik heb zo verschrikkelijk met je te doen!
Je hebt al heel veel adviezen gekregen. Ik ga er ook een geven omdat ik weet dat dit middel zelfs tegen de ergste misselijkheid kan helpen, alhoewel het hiervoor niet geregistreerd is. Binnen de anesthesie wordt dit middel gebruikt bij postoperatieve misselijkheid en braken, wanneer al het andere niet geholpen heeft:
Droperidol voor intramusculair gebruik
Hier een link naar een website die medici gebruiken om informatie over geneesmiddelen op te zoeken: https://www.farmacotherapeutischkompas. ... eridol--im
Misschien de moeite van het bespreken met de gynaecoloog waard?

Hoe dan ook: sterkte!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Lizzy schreef:Oh oh, wat heb jij het te pakken :'(

Ik ga nou iets schrijven waarvan je misschien gaat stuiteren, maar medicinale CBD + THC olie werkt behoorlijk goed tegen misselijkheid en verhoogd de eetlust en volgens mij mag je dit tijdens een zwangerschap gewoon gebruiken.
Ik zou me hier wel grondig over informeren (geld natuurlijk voor alle medicijnen als je zwanger bent), want weed is sterk afgeraden tijdens de zwangerschap. Misschien kunnen bepaalde oliën wel, het is niet het zelfde als gewoon weed.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

frodo quin schreef:Ik zou me hier wel grondig over informeren (geld natuurlijk voor alle medicijnen als je zwanger bent), want weed is sterk afgeraden tijdens de zwangerschap. Misschien kunnen bepaalde oliën wel, het is niet het zelfde als gewoon weed.
Nou dat zeker hoor, helemaal met je eens. En misschien moet je niet die met THC hebben maar alleen CBD. Die van Jacob Hooy bevat echt geen THC en je kunt hen ook bellen voor advies, ze zijn heel behulpzaam.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Lizzy schreef:Nou dat zeker hoor, helemaal met je eens. En misschien moet je niet die met THC hebben maar alleen CBD. Die van Jacob Hooy bevat echt geen THC en je kunt hen ook bellen voor advies, ze zijn heel behulpzaam.
Wel los van het stoned effect op de foetus heb ik ooit gelezen dat het met de genen kon rommelen, bepaalde dingen aan of uit zetten. Het is al minstens 10 jaar geleden dat ik het las, dus hoe of wat juist, welke stoffen het deden en of er intussen al onderzoek is die het ontkracht, geen idee. De gynaecoloog zou daar wel van op de hoogte moeten zijn vermoed ik.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mijati schreef:Zou je misschien kunnen overleggen of je thuis controles voor jou en de kleine kunt krijgen, zodat je iets minder snel aan het spugen gaat? Gezien dierenartsen echo-apparatuur overal mee heen kunnen slepen, zal dat toch ook voor een verloskundige moeten kunnen. Die kan dan de situatie met de gyneacoloog overleggen. Maar ik kan natuurlijk ook te simpel denken.

De komende dagen is ijs eten geen probleem, het word warm zat. Sterkte!
Nee, helaas... Voor dieren kan dat inderdaad maar voor mensen niet.
Overleg over hoe het gaat doe ik telefonisch. De verloskundige belt regelmatig, de diëtist ook. Daar ga ik echt niet naartoe, kost veel te veel energie.
De psycholoog doe ik ook telefonisch en kan ook met Skype. Kan ik toch af en toe even flink zeuren en mijn hart luchten. Want ja, niet zo lang geleden was ik depressief, ik wil voorkomen dat ik opnieuw die kant op zou gaan. Echo's kunnen ze alleen op locatie maken, en omdat het nu allemaal geen standaard controles meer zijn moet ik daarvoor naar het ziekenhuis. De verloskundige doet dat voorlopig niet zelf.
Lizzy schreef:Oh oh, wat heb jij het te pakken :'(

Stuiteren doe ik niet snel meer, hoor :biggrin2:
Ik vind dit echt het onderzoeken waard. Als het zou mogen tijdens zwangerschap zal ik het echt zeker gaan proberen. Maar ja, dan moet het wel echt veilig zijn voor het kind, anders schiet het zijn doel voorbij.
MillyMol schreef:Ik heb zo verschrikkelijk met je te doen!
Je hebt al heel veel adviezen gekregen. Ik ga er ook een geven omdat ik weet dat dit middel zelfs tegen de ergste misselijkheid kan helpen, alhoewel het hiervoor niet geregistreerd is. Binnen de anesthesie wordt dit middel gebruikt bij postoperatieve misselijkheid en braken, wanneer al het andere niet geholpen heeft:
Droperidol voor intramusculair gebruik
Hier een link naar een website die medici gebruiken om informatie over geneesmiddelen op te zoeken: https://www.farmacotherapeutischkompas. ... eridol--im
Misschien de moeite van het bespreken met de gynaecoloog waard?

Hoe dan ook: sterkte!
Omdat ik ooit een delier + hartproblemen + ademstops heb gehad van domperidom (na o.k.) durven ze dit niet aan. Het is al wel in de groep gegooid maar vanwege die lever is het risico echt te groot. Zelfde voor Zofran, dat zou ook een goed middel kunnen zijn maar ook dat mag ik niet hebben. Het enige wat ik mag hebben is Emesafene (doet niks) en Primatour (helpt niet tegen misselijkheid maar ik spuug in elk geval vocht niet uit).
Het is een rot-enzym om te missen, de meeste medicatie wordt erdoor afgebroken dus de grootste groep medicijnen valt af.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

durfde t ook niet te vermelden :) maar ben het eens met lizzie over het gebruik van cbd , kleine note ... gebruik niet de cbd die lizzie noemde ( is zooi eerlijk gezegt , sorry lizzie ;) ) maar kijk eens op http://www.decbdsite.nl/ .... heb er goede eigen ervaring mee en het is allemaal gemaakt van "schone" producten ...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

lauraV schreef:durfde t ook niet te vermelden :) maar ben het eens met lizzie over het gebruik van cbd , kleine note ... gebruik niet de cbd die lizzie noemde ( is zooi eerlijk gezegt , sorry lizzie ;) ) maar kijk eens op http://www.decbdsite.nl/ .... heb er goede eigen ervaring mee en het is allemaal gemaakt van "schone" producten ...
Ja, daar heb ik ook ooit CBD olie gekocht. En die helpt bij lange na niet zo goed als die van Jacob Hooy. Waarom is dat volgens jou zooi?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb trouwens van Jacob Hooy begrepen dat alle CBD's die meer dan 2,75% CBD bevatten ook een hogere hoeveelheid THC bevatten. Ik geef dat toch maar even mee.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Lizzy schreef:Ja, daar heb ik ook ooit CBD olie gekocht. En die helpt bij lange na niet zo goed als die van Jacob Hooy. Waarom is dat volgens jou zooi?
Ik heb de Jacob Hooy gekocht voor Hugo die werd me aanbevolen omdat het een goede zuivere olie zou zijn zonder zooi.

Via cbd groepen voor mensen en dieren op facebook kreeg ik ook andere linken door van shops.
Ze vertellen allemaal hetzelfde , zij hebben de beste biologische cbd olie.
De één verkoopt het voor 12,50 euro 10 ml en de ander voor 21 euro 10 ml.
Geen idee welke dan goed zou zijn dus ben gewoon naar een natuurwinkel gegaan en heb de Jacob Hooy gekocht.
Ze hadden meer merken ook met 4% maar dit leek me goed om mee te beginnen voor een hondje van 15 kg.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Olie met thc zou ik niet doen in de zwangerschap. Dat gaat door je placenta heen en je zit nu nog in de periode dat alles heel kwetsbaar is.
Informatie die ik zo snel kon vinden, gaat eerder over blowen in de zwangerschap. Niet helemaal vergelijkbaar, maar de website van het Trimbos instituut noemde het gevaar van tabak er los bij. Je loopt al wat risico door de hg en je ondergewicht, daar zou ik geen extra groeirisico voor de foetus door cannabis bij doen.

Plaats reactie