Ik durfde het niet te typen, omdat ik bang was te kwetsen. Ja ik vind dat je het mega goed doet Hope, maar nu al dingen bespreken en regelen is echt heel verstandig zei iemand die blijkbaar al twee maal op haar bek is gegaan (zie ik vandaag pas in en dacht tot en met vanochtend dat ik het helemaal geleerd en voor elkaar had... Zo blij met de hulp van vandaag!)Martine-Tom schreef:Of het is een arts die meedenkt en vaker met het bijltje gehakt heeft. Jij weet net zo goed als ik hoe moeilijk het is om hulp in te roepen op het moment dat het niet goed gaat dus vooraf iets regelen vind ik zo gek nog niet. Ipv alles gelijk afwijzen zou je ook in gesprek kunnen over wat je wel wil.
Ik zou willen dat ik destijds een arts had die me zoiets had voorgesteld.
Nelson proudly presents. Update
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Nelson proudly presents. Doorliggen
-
frodo quin
- 5-sterren

Hope schreef:De gynaecoloog
Als ik het goed gelezen heb, heb je toch nog steeds psychologische begeleiding? Is jouw therapeut dan niet geschikt om je verder te begeleiden?
Nee, hij zag het duidelijk als hetzelfde.frodo quin schreef:Die is toch heel goed op de hoogte van hoe ziek je bent? Wist hij iets over CBD olie? Dat cannabis schadelijk is is duidelijk, maar cbd olie is geen cannabis en hoeft dus niet noodzakelijk ook schadelijk te zijn.
Als ik het goed gelezen heb, heb je toch nog steeds psychologische begeleiding? Is jouw therapeut dan niet geschikt om je verder te begeleiden?
Ja, er is begeleiding en dat gaat prima.
-
Lil
Dat verklaart dan zijn reactie als hij niet snapt wat het is. Hmmm als er begeleiding is die goed loopt waarom dan meer? Vanwege de vermeende drugs? O jee als hij dit als drugs ziet... zou heel verkeerd beeld geven dat heel lastig kan worden.Hope schreef:Nee, hij zag het duidelijk als hetzelfde.
Ja, er is begeleiding en dat gaat prima.
Marloes, de CBD olie die ik heb staan staat op het flesje dat het niet gebruikt moet worden bij zwangerschap...
Ik heb deze;http://www.dutch-headshop.com/nl/cbd-ol ... -1238.html
Geen idee natuurlijk of dit advies per merk/soort kan verschillen
Pfff wat een vreselijke opmerkingen voor jou zeg.....Hope schreef:Ja, rot is dat. Het is gewoon meer dan wat misselijk zijn. Mensen bedoelen het niet altijd verkeerd maar het valt niet fijn. Zoals laatst, visite, die zei dat ik niet mocht klagen omdat er ook mensen zijn die misselijk zijn na chemotherapie. Ik was zwanger, dus ik had niets om moeilijk over te doen, moest me er maar overheen zetten. En ja, als je misselijk bent na chemo is dat vreselijk, maar betekend het dat ik me niet rot mag voelen? Ik vind die vergelijking nogal bizar.
Of de opmerking dat ik gewoon moet genieten van het zwanger zijn. Sorry, maar genieten? Nee, dat zit er even niet in. Alsof zwanger zijn nou altijd perse maar rozegeur en manenschijn is.
Of 'wat heerlijk dat je niet hoeft te werken en je gewoon maar lekker laat verwennen. Je zal wel helemaal uitgerust zijn als de baby er is. Je weet niet wat je overkomt als je ineens aan de slag moet.' Of 'nou, ik werkte gewoon hoor, en ik deed mijn huishouden ook gewoon zelf, je bent zwanger, meer niet.'
Ik laat het maar. Geen energie om er me druk over te maken.
Alsof de oorzaak iets uitmaakt voor het vervelend zijn van misselijkheid
Ik vind je echt een topper en duim dat het snel minder erg voor je mag worden
Dank je!zurca schreef:Marloes, de CBD olie die ik heb staan staat op het flesje dat het niet gebruikt moet worden bij zwangerschap...
Wat ik ook zoek, ik vind alleen maar info dat het niet kan tijdens zwangerschap. Helaas, want anders had ik het echt geprobeerd.
Mijn aanbod staat nog steeds om je in contact te brengen met mijn vriendin die dit allemaal heeft mee gemaakt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hier raden ze het aan om het te verdampen,dan zou de olie toch ook mogen
https://www.royalqueenseeds.nl/blog-kan ... rschap-n71
https://www.royalqueenseeds.nl/blog-kan ... rschap-n71
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik geloof dat er meer vrouwen niet graag zwanger zijn dan wel.
Ze durven er alleen niet voor uitkomen net door vooroordelen en uitspraken als deze.
Mijn eigen gynaecoloog zegt zelf heel duidelijk dat ze niet graag zwanger is.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom ik zo graag zwanger ben. Als ik al de kwaaltjes optel...
En ik vond het de eerste keer de eerste maanden ook echt niet leuk. Heb ook wel eens bang geweest dat ik prenatale depressie zou doen. En ik had het nog niet half zo zwaar als jij... Maar op bepaalde momenten vroeg ik mij ook af wat ik eigenlijk aan het doen was en of het het allemaal wel waard was.
Ze durven er alleen niet voor uitkomen net door vooroordelen en uitspraken als deze.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom ik zo graag zwanger ben. Als ik al de kwaaltjes optel...
En ik vond het de eerste keer de eerste maanden ook echt niet leuk. Heb ook wel eens bang geweest dat ik prenatale depressie zou doen. En ik had het nog niet half zo zwaar als jij... Maar op bepaalde momenten vroeg ik mij ook af wat ik eigenlijk aan het doen was en of het het allemaal wel waard was.
Heel lief, dank je. Ik ben lid van een praatgroep dus ik spreek wel mensen die weten wat het is en tips hebben.yorokobi schreef:Mijn aanbod staat nog steeds om je in contact te brengen met mijn vriendin die dit allemaal heeft mee gemaakt
Nee, dat denk ik ook. En ik denk dat je afvragen waar je het eigenlijk voor doet ook eigenlijk niet gek is als je eigenlijk gewoon niet weet wat je mist zonder kind. Dan zijn het toch voorstellingen, dromen, maar nooit realiteit. Dus de vraag: waar doe ik dit nu eigenlijk voor lijkt mij een hele normale en zelfs reële vraag.pearlsofpassion schreef:Ik geloof dat er meer vrouwen niet graag zwanger zijn dan wel.
Maar om er dan een kanon hulpverleners op los te laten gaat me echt een stap te ver.
Aangeven dat er mogelijkheden zijn, prima. Iemand het idee geven dat hij gestoord is, niet prima.
Wow, zijn ze niet goed of zo? Ik zou echt overwegen om over te stappen naar een andere gynaecoloog, al was het maar om de vooroordelen die nu gevormd zijn te vermijden...
Ik heb één gesprek gehad met een verpleegkundige (verder alles met de gyn) en die deed vooral het 'zorg rondom geboorte' gedeelte.
Zij gaf als tip (en meer was het ook echt niet) om een kraamhulp te nemen die ervaring heeft met medische aandoeningen (zowel fysiek als psychisch). Er schijnt er in iedere regio wel een te zitten en zij zijn er op getraind om je de juiste hulp te geven. Zij zijn dus geen controlerende instantie oid, maar gewoon kraamhulp met een extra opleiding en dus beter passende hulp.
Ik heb er nu voor gekozen om het niet te doen, omdat ik mijn medicatie door mag en kan slikken tijdens de zwangerschap. Anders was het wel een goed idee. Misschien is zoiets een idee?
Wat betreft het doorliggen: schapenvacht!
Ik heb één gesprek gehad met een verpleegkundige (verder alles met de gyn) en die deed vooral het 'zorg rondom geboorte' gedeelte.
Zij gaf als tip (en meer was het ook echt niet) om een kraamhulp te nemen die ervaring heeft met medische aandoeningen (zowel fysiek als psychisch). Er schijnt er in iedere regio wel een te zitten en zij zijn er op getraind om je de juiste hulp te geven. Zij zijn dus geen controlerende instantie oid, maar gewoon kraamhulp met een extra opleiding en dus beter passende hulp.
Ik heb er nu voor gekozen om het niet te doen, omdat ik mijn medicatie door mag en kan slikken tijdens de zwangerschap. Anders was het wel een goed idee. Misschien is zoiets een idee?
Wat betreft het doorliggen: schapenvacht!
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat vindt ik ook, toch zeker in jouw geval. Ik begrijp dat hij bezorgd is, je hebt een depressie gehad en je hebt een heel zware zwangerschap, dus dat je misschien wel behoefte hebt aan bijstand is niet zo gek gedacht, maar de manier waarop. Er is nog zoiets als praten met je patiënt, ze zijn levende wezens. Ik vind één van de belangrijkste eigenschappen van een goede arts, bereid zijn om naar je patiënt te luisteren en ze niet zien als een dossier.Hope schreef:Nee, dat denk ik ook. En ik denk dat je afvragen waar je het eigenlijk voor doet ook eigenlijk niet gek is als je eigenlijk gewoon niet weet wat je mist zonder kind. Dan zijn het toch voorstellingen, dromen, maar nooit realiteit. Dus de vraag: waar doe ik dit nu eigenlijk voor lijkt mij een hele normale en zelfs reële vraag.
Maar om er dan een kanon hulpverleners op los te laten gaat me echt een stap te ver.
Aangeven dat er mogelijkheden zijn, prima. Iemand het idee geven dat hij gestoord is, niet prima.
Van CBD olie wordt je niet haai. Heeft verder niks uit te staan met drugs, jammer dat een medisch persoon niet eerst opzoekt waar die het over heeft alvorens een eigen vooroordeel in te zetten. Of het voor de rest mag rijdens zwangerschap? Tja bij de meeste zaken zegt men van niet, eenvoudigweg omdat men geen enkel risico wil nemen en de testen niet met zwangeren zijn uitgevoerd. Wil niet persee zeggen dat het dan ook niet zou kunnen, maar ja zomaar uitproberen ga je niet doen als je zwanger bent uiteraard. En ik vind die olie gruwelijk smerig trouwens.
Wel naar dat je dus geen goed gevoel bij je gynacoloog hebt, lijkt me best lastig aangezien het aan de ene kant ook best intiem is. EN je hebt meerdere manieren van iets zeggen, advies geven ed. Ik weet dat bij mij de "doordestrotduwen"manier ook zeer avarechts werkt.
Kan me je gevoel erbij voorstellen. Kun je niet naar een andere gaan? Lijkt me nl. wel fijn dat dat contact prettig aanvoelt.
En verder
Wel naar dat je dus geen goed gevoel bij je gynacoloog hebt, lijkt me best lastig aangezien het aan de ene kant ook best intiem is. EN je hebt meerdere manieren van iets zeggen, advies geven ed. Ik weet dat bij mij de "doordestrotduwen"manier ook zeer avarechts werkt.
En verder