Nelson proudly presents. Update

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: RE: Re: Nelson proudly presents. Doorliggen

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Nelson proudly presents. Doorliggen

Bericht door hannabelgje »

MargaS schreef:Is er geen leuke vroedvrouw in de buurt waar je wel een klik mee zou kunnen hebben?
Als de bevalling dan begint mogen zij toch mee naar het ziekenhuis?
In mijn ervaring (met schoonzus, niet ikzelf) staat een vroedvrouw wat meer open voor alternatieve, natuurlijke dingen. En ja die mag ook met je mee met een ziekenhuisbevalling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Re: Nelson proudly presents. Doorliggen

Bericht door frodo quin »

Ik vermoed dat ze met "als het er op aan komt beslissen wij" bedoelen dat wanneer iets moet gebeuren omdat anders het leven van het kind gevaar loopt jij dat niet kan verhinderen. Volgens mij mag je voor jezelf wel behandeling weigeren, ook al ga je er aan dood (denk wel dat wanneer je out bent ze weer wel mogen), maar mag je dat voor je kind niet.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Heb je het vertrouwen dat ze in het ziekenhuis jouw/jullie [hoe heet dat] bevallingsplan/wens zullen respecteren?
Als je denkt dat ze bij de eerste de beste wee hun eigen plan zullen trekken moeten jullie toch nog een paar stevige gesprekken voeren..
En ik denk ook dat een fijne, aardse, nuchtere verloskundige/doula haar gewicht in goud waard kán zijn op dat moment.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

frodo quin schreef:Ik vermoed dat ze met "als het er op aan komt beslissen wij" bedoelen dat wanneer iets moet gebeuren omdat anders het leven van het kind gevaar loopt jij dat niet kan verhinderen. Volgens mij mag je voor jezelf wel behandeling weigeren, ook al ga je er aan dood (denk wel dat wanneer je out bent ze weer wel mogen), maar mag je dat voor je kind niet.
Maar ook dan kan je praten, overleggen, keuzes maken.
Een bevalling gaat over het algemeen niet van het ene op het andere moment volledig mis. Vaak zie je complicaties wel aankomen. Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat je niets kan verhinderen als de baby gevaar loopt, want zolang die baby er niet uit is gaat het ook om mijn lijf.
Daarnaast kan je nu al afspraken maken over "wat als dit, dan doen we dat". Maar zeggen dat je wel een plan kan maken maar dat er als puntje bij paaltje komt van kan worden afgeweken zonder dat je daar wat over te vertellen hebt geeft geen vertrouwen.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Hope schreef:Maar ook dan kan je praten, overleggen, keuzes maken.
Een bevalling gaat over het algemeen niet van het ene op het andere moment volledig mis. Vaak zie je complicaties wel aankomen. Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat je niets kan verhinderen als de baby gevaar loopt, want zolang die baby er niet uit is gaat het ook om mijn lijf.
Daarnaast kan je nu al afspraken maken over "wat als dit, dan doen we dat". Maar zeggen dat je wel een plan kan maken maar dat er als puntje bij paaltje komt van kan worden afgeweken zonder dat je daar wat over te vertellen hebt geeft geen vertrouwen.

Vertrouwen geeft zo'n gesprek zeker niet, maar ik weet niet of het aan hun manier van communiceren ligt of niet. Mij lijkt dat zolang de baby niet in gevaar is, zij helemaal niets mogen doen wat tegen jouw wens ingaat.

Je voelt je nu niet goed bij je gyn en het ziekenhuis. Als ik in jouw schoenen stond zou ik nog proberen of dat met een serieus gesprek nog in orde kan komen en zo niet, op zoek naar een betere match.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

frodo quin schreef:Vertrouwen geeft zo'n gesprek zeker niet, maar ik weet niet of het aan hun manier van communiceren ligt of niet. Mij lijkt dat zolang de baby niet in gevaar is, zij helemaal niets mogen doen wat tegen jouw wens ingaat.

Je voelt je nu niet goed bij je gyn en het ziekenhuis. Als ik in jouw schoenen stond zou ik nog proberen of dat met een serieus gesprek nog in orde kan komen en zo niet, op zoek naar een betere match.
Je zou dat denken en logisch vinden, maar dat is niet wat ze zeggen. En ik zou toch ook wel willen weten of het enkel dat is wat ze bedoelen of toch dat ze sneller om je heen gaan.

Onderschat trouwens niet hoe heftig een bevalling is. Het is inderdaad heel afhankelijk van hoe alles loopt, maar in het heetst van de strijd moet je echt iemand hebben die voor jou spreekt, want dan ben je er misschien niet helemaal bij en waarschijnlijk niet in staat voor jezelf op te komen. Het is lastig om op zo'n moment assertief te zijn. Je hebt het al lastig genoeg met je eigen lichaam en pijn en veel meer in jezelf bezig dan je misschien zou verwachten.
Zeker als er iets moeizaam gaat is dat niet het moment dat je rustig kan praten en overleggen. Zeker niet zelf. Je moet kunnen vertrouwen op anderen en je op jezelf focussen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Je zou dat denken en logisch vinden, maar dat is niet wat ze zeggen. En ik zou toch ook wel willen weten of het enkel dat is wat ze bedoelen of toch dat ze sneller om je heen gaan.

Onderschat trouwens niet hoe heftig een bevalling is. Het is inderdaad heel afhankelijk van hoe alles loopt, maar in het heetst van de strijd moet je echt iemand hebben die voor jou spreekt, want dan ben je er misschien niet helemaal bij en waarschijnlijk niet in staat voor jezelf op te komen. Het is lastig om op zo'n moment assertief te zijn. Je hebt het al lastig genoeg met je eigen lichaam en pijn en veel meer in jezelf bezig dan je misschien zou verwachten.
Zeker als er iets moeizaam gaat is dat niet het moment dat je rustig kan praten en overleggen. Zeker niet zelf. Je moet kunnen vertrouwen op anderen en je op jezelf focussen.
Precies om dat laatste wil ik gewoon zeker weten dat ik mensen om me heen heb die ik vertrouwen kan. En ik wil het voor me opkomen niet overlaten aan mijn man alleen. Voor hem is het ook nieuw straks en hij is ook geen medicus. Dus nee, ik wil mensen om me heen waarmee ik vooraf kan bespreken hoe en wat en het dan ook los kan laten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mijn schoonzus is een paar weken geleden bevallen. Ze gaf de voorkeur aan een thuisbevalling. Nou bleek dat de baby in het vruchtwater gepoept had. Eigenlijk mag je dan niet meer thuis bevallen. De verloskundige is zo vlug mogelijk gekomen omdat mijn schoonzus een beetje in paniek was omdat ze niet naar het zkh wilde. Ze hebben toen rustig overlegd en gezamenlijk besloten toch te kiezen voor de thuisbevalling. Ook omdat het allemaal vlug vorderde. Dan moet je dus wel inderdaad vertrouwen in elkaar hebben. Zoiets kan nl ook misgaan. De was nu de tweede thuisbevalling met deze praktijk en dat is beide keren heel goed bevallen ([emoji16] )

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mijn schapenvacht is er. Ooh wat een verschil!!!
Echt heerlijk, ik kan voor mijn gevoel weer liggen zonder mijn lijf aan te spannen.

We gaan waarschijnlijk overstappen van zorgverlener. De beslissing is nog niet definitief (eerst moet alles 100% geregeld zijn bij het altnernatief) maar zowel manlief als ik voelen ons niet goed bij de weg die lijkt te worden ingeslagen. Wij vinden autonomie heel belangrijk en hebben nu niet het gevoel dat er daarin tegemoed gekomen word.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Mag ik je wijzen op de geboorte beweging. Deze organisatie komt op voor de rechten van zwangere vrouwen. In het ziekenhuis en ook sommige verloskundigen brengen het zo alsof je iets MOET. Zij mogen niks met jouw lichaam doen zonder jouw toestemming. Ook niet als de baby gevaar loopt. Ze moeten eerst jouw toestemming hebben . Het is fijn als je dan hulp hebt van een douala of een verloskundige die jouw mening behartigt. Want geloof mij, ik heb weken geknokt voor de bevalling die ik wilde maar op het moment suprême liet ik over me heenlopen en is het dus niet gegaan zoals ik voor ogen had.gewoon omdat ik door de hormonen overweldigd werd. Ik heb ondertussen een verloskundige gevonden (mocht ik ooit weer zwanger worden) die mij wil bijstaan bij een thuisbevalling ondanks mijn medische indicatie (keizersnede gehad)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

suzanne 1 schreef:Mag ik je wijzen op de geboorte beweging. Deze organisatie komt op voor de rechten van zwangere vrouwen. In het ziekenhuis en ook sommige verloskundigen brengen het zo alsof je iets MOET. Zij mogen niks met jouw lichaam doen zonder jouw toestemming. Ook niet als de baby gevaar loopt. Ze moeten eerst jouw toestemming hebben . Het is fijn als je dan hulp hebt van een douala of een verloskundige die jouw mening behartigt. Want geloof mij, ik heb weken geknokt voor de bevalling die ik wilde maar op het moment suprême liet ik over me heenlopen en is het dus niet gegaan zoals ik voor ogen had.gewoon omdat ik door de hormonen overweldigd werd. Ik heb ondertussen een verloskundige gevonden (mocht ik ooit weer zwanger worden) die mij wil bijstaan bij een thuisbevalling ondanks mijn medische indicatie (keizersnede gehad)
Ik had er al gelezen, op hun site. Maar je kan er naar mijn idee zo weinig mee omdat je als het puntje bij paaltje komt aan het bevallen bent. En ik geloof er niet in dat ik dan niet ook over me heen zou laten lopen. Je bent niet bezig met een ingegroeide teennagel op dat moment.
Ik wil iemand met dezelfde ideeën als ikzelf en manlief. Tijdens de zwangerschap en ook tijdens de geboorte.
Het is een hele ontdekkingsreis merk ik. Maar we hebben nog tijd genoeg, we vinden onze weg wel. En dat zal niet de standaard weg zijn waarschijnlijk.
sella

Bericht door sella »

Fijn dat het schaap je verlichting geeft. Dat zal veel pijn schelen en van pijn wordt je ook misselijk, dus alle pijn die je niet hoeft te hebben is mooi meegenomen.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Als het gelukt is heb je pb.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

suzanne 1 schreef:Als het gelukt is heb je pb.
Dan is het niet gelukt ;)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Hope schreef:Mijn schapenvacht is er. Ooh wat een verschil!!!
Echt heerlijk, ik kan voor mijn gevoel weer liggen zonder mijn lijf aan te spannen.

We gaan waarschijnlijk overstappen van zorgverlener. De beslissing is nog niet definitief (eerst moet alles 100% geregeld zijn bij het altnernatief) maar zowel manlief als ik voelen ons niet goed bij de weg die lijkt te worden ingeslagen. Wij vinden autonomie heel belangrijk en hebben nu niet het gevoel dat er daarin tegemoed gekomen word.
Fijn dat je schapenvacht er is en je ontspannen kan liggen.
Sterkte met alles :bigarmhug:

Plaats reactie