Chendo , foto pagina 47
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Chendo , uitslag biopt pag 36
wat een zorgen zeg...zou zeker de olie gaan gebruiken en dan de gemengde....het heeft zimba maanden extra gegeven
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 19 sep 2016, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb ik nog een beetje van staan. Heb hem nu een paar dagen alleen cbd gegeven maar daar merk ik niet veel van.
Ik ga van die andere een nieuw flesje bestellen maar moet ff het adres opsnorren.
Ik ga van die andere een nieuw flesje bestellen maar moet ff het adres opsnorren.
tt-tjes schreef:Ik heb ergens gelezen dat Curcuma niet goed is bij leverziekten. Ik ga hem wel grizzly zalmolie geven.
Weet je ook nog waar je gelezen hebt dat het niet goed is??tt-tjes schreef:Vandaag een pot GP gemaakt en begonnen met 1/4 theelepel. Ik heb het Balou ook maar meteen gegeven. Op de turmeric facebook groep te horen gekregen dat het heel goed is voor leverproblemen dus we gaan het maar proberen.
Ik moet hwt wel verstoppen in het eten want ze trekken er hun neus voor op.
Ik vraag me ook af of zalmolie wel zo goed is want die bevat toch langeketenvetzuren die niet alleen de lever aan het werk zetten maar ook de gal en de pancreas? Je voert witvis maar geeft wel zalmolie dat rijmt toch niet
Amber krijgt Doils -Joint . Ze mag het ook nu , met haar pancreatitis gewoon hebben van mijn DA
Maar elke hond en /of aandoening is natuurlijk anders ... of ernstiger etc
Amber haar waardes waren gelukkig nog niet torenhoog
Maar elke hond en /of aandoening is natuurlijk anders ... of ernstiger etc
Amber haar waardes waren gelukkig nog niet torenhoog
Nee, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Sinds gisteren krijgt hij dus ook GP. Volgens de Facebook groep is dit heel goed voor leverproblemen.pike schreef:Weet je ook nog waar je gelezen hebt dat het niet goed is??
Ik vraag me ook af of zalmolie wel zo goed is want die bevat toch langeketenvetzuren die niet alleen de lever aan het werk zetten maar ook de gal en de pancreas? Je voert witvis maar geeft wel zalmolie dat rijmt toch niet
Hij krijgt er een paar drupjes van. Dus geen vol pompje. Volgens Lisette kon dit geen kwaad omdat honden met een leverprobleem blijkbaar toch wel vet verdragen en omdat zijn dieet nu heel mager is. De leverbrokken hadden een vetpercentage van 16% en volgens de lijst ook visolie.
Jakkie krijgt curcuma via het fyto-supplement.tt-tjes schreef:Nee, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Sinds gisteren krijgt hij dus ook GP. Volgens de Facebook groep is dit heel goed voor leverproblemen.
Hij krijgt er een paar drupjes van. Dus geen vol pompje. Volgens Lisette kon dit geen kwaad omdat honden met een leverprobleem blijkbaar toch wel vet verdragen en omdat zijn dieet nu heel mager is. De leverbrokken hadden een vetpercentage van 16% en volgens de lijst ook visolie.[/quote]
Ja van die 16% had ik ook gezien en dat vond ik ook vreemd omdat steeds gezegd wordt zo min mogelijk vet. Maar in die brok zit behalve div. olie zelfs ook varkensvet. Ik geef Jakkie nu wat MCT-olie (=middellange keten vetzuren voornamelijk uit kokosolie en een klein deel uit palmolie) die heb ik hier toch staan voor Duc. Als het volgens Lisette geen kwaad kan dan ga ik ook wat zalmolie geven. Jakkie toont/voelt zich niet ziek en moet toch ergens de energie uit kunnen halen voor de wandelingen. Hij is al in voer omhoog omdat hij al heel snel magerder begon te worden op het leverdieet. Op barf stond hij op 3,75% van zijn gewicht, niet echt gering. Het leverdieet staat nu op 5,5%, ik hoop dat dat genoeg is, want als hij nog meer moet dan kan ik wel drie keer per dag voeren maar dan zijn de porties nog groot.
Chendo krijgt nu een pond per dag maar valt ook al af. Verder is zijn ontlasting niet om naar huis te schrijven.
ik kijk het nog ff aan want hij vind het wel lekker, maar anders ga ik toch weer terug naar brok.
Ik ben er mee begonnen omdat hij op brok heel erg honger had en zoveel dronk, maar nu met het dieet drinkt hij bijna net zo veel.
ik kijk het nog ff aan want hij vind het wel lekker, maar anders ga ik toch weer terug naar brok.
Ik ben er mee begonnen omdat hij op brok heel erg honger had en zoveel dronk, maar nu met het dieet drinkt hij bijna net zo veel.
Mijn hond heeft recent ook weer een terugval gehad (chronische hepatitis). Ik heb brokken van RC gecombineerd met leverdieet van Corbee (gekookte zilvervliesrijst, gekookte kipfilet, groentenmix, gekookt ei). 'S ochtends en begin van de avond twee grotere porties van brok gemengd met rijst/kip/groenten. Tussen de middag een kleinere portie brokken met kippenbouillon en ' s avonds voor het slapen alleen een kleinere portie rijst/kip/groentenmix. Dit werkt voor mijn hond: hij is niet afgevallen, goede ontlasting, niet veel meer drinken, geen hongergevoel en ontsteking is binnen 3 weken weer reactief geworden. Natuurlijk ook door de prednoral. Ik geef zowel van de brok als van het leverdieet 2/3 van de dagportie en hij eet er blijkbaar met smaak van.
Leverdieet van Corbee?? Ken ik niet. Wat bedoel je met ik geef 2/3 van de dagportie van zowel de brokken als het leverdieet?
Hoeveel voer jij dan in het totaal?
Hoeveel voer jij dan in het totaal?
Grote porties, kleine porties, heb je daar ook gewichten bij en hoeveel weegt je hond? Anders kan ik weinig met die gegevens. En in de RC zit 16% vet. In Trovet 17%. Als je bouillon geeft is dat natuurlijk wel extra drinken.yazzie schreef:Mijn hond heeft recent ook weer een terugval gehad (chronische hepatitis). Ik heb brokken van RC gecombineerd met leverdieet van Corbee (gekookte zilvervliesrijst, gekookte kipfilet, groentenmix, gekookt ei). 'S ochtends en begin van de avond twee grotere porties van brok gemengd met rijst/kip/groenten. Tussen de middag een kleinere portie brokken met kippenbouillon en ' s avonds voor het slapen alleen een kleinere portie rijst/kip/groentenmix. Dit werkt voor mijn hond: hij is niet afgevallen, goede ontlasting, niet veel meer drinken, geen hongergevoel en ontsteking is binnen 3 weken weer reactief geworden. Natuurlijk ook door de prednoral. Ik geef zowel van de brok als van het leverdieet 2/3 van de dagportie en hij eet er blijkbaar met smaak van.
Armagnac heb ik vanochtend bij de da gewogen en na 2 weken is hij inmiddels een halve kilo kwijt. Van 13,1 naar 12,6. Hij stond op 600 gram en ik ga het nu verhogen naar 700. En er gaat wat meer vet bij (ter illustratie: van barf kreeg hij 400 gram).tt-tjes schreef:Chendo krijgt nu een pond per dag maar valt ook al af. Verder is zijn ontlasting niet om naar huis te schrijven.
Weet je, als de hond afvalt betekent dat dat hij zijn eigen spieren = eiwitten verbrandt. En wat wordt daarbij gevormd? Juist ja, ammoniak. Dan schiet je dus mooi je doel voorbij.
Als Chendo op brok heel erg honger heeft, kan je dat dan niet oplossen door meer brok te voeren? Ik weet zeker dat wanneer ik Armagnac de maximale aanbevolen dosering van RC of Trovet zou geven ik een gratenpakhuis overhield.
Armagnac drinkt niet meer dan anders en ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom hij dat wel zou doen want er zit nergens zout in, ik denk zelfs dat het leverdieet minder zouten bevat dan zijn normale barf-eten omdat er geen rood vlees meer bij zit. Meer drinken kan komen door de pred maar ook door de ziekte. Met Pike bijv. ging ik naar de dierenarts omdat hij meer was gaan drinken, ik dacht dat hij een nierprobleem had. Maar zijn nieren waren prima in orde, het kwam dus van de lever. En ik denk dat wanneer Armagnac meer zou gaan drinken er wel wat alarmbellen afgaan hier.
Ik zag trouwens dat in de leverbrok van RC ook choline zit. De stof die in Curcuma zit waardoor dat goed is voor de lever. Dus als je RC brok geeft geef je dubbel op? Maar ik dacht dat je Trovet gaf, weet het niet meer precies.
Mijn hond weegt nu 45 kg en krijgt in totaal 333 gram brok Royal Canin hepatic en van het leverdieet van Corbee 300 gram gekookte zilvervliesrijst, 300 gram gekookte kipfilet, 100 gram groentenmix en een hardgekookt ei ( en 1 visoliecapsule van Royal Green en Gistocal). De bouillon waarin ik de kip kook, verdeel ik over de vier maaltijden.
' s ochtends en begin van de avond:
125 gram brok, 100 gram rijst, 100 gram kip, 50 gram groentenmix en bouillon. ' s ochtends krijgt hij het gekookte ei erbij alsook visoliecapsule, gistocal en prednoral.
Tussen de middag 80 gram brok en een scheut bouillon.
Vlak voor het slapen 's avonds laat: 100 gram rijst, 100 gram kip en bouillon.
Ik heb zeer gemengde gevoelens over de brok maar... deze samenstelling werkt wel bij mijn hond. Ik ben de prednoral nu heel langzaam aan het afbouwen. Hij heeft 3 weken 40 mg gehad, nu staat hij op 30 mg om de dag. Leverwaarde Alt was in 3 weken teruggelopen van 390 naar 81. Pijnaanvallen stoppen meteen na het beginnen met prednoral. Ik zit er wel bovenop. Een pijnaanval betekent bloedprikken. Onder de 230 gaat ie op dieet; boven de
Hoop dat het zo iets duidelijker is.
' s ochtends en begin van de avond:
125 gram brok, 100 gram rijst, 100 gram kip, 50 gram groentenmix en bouillon. ' s ochtends krijgt hij het gekookte ei erbij alsook visoliecapsule, gistocal en prednoral.
Tussen de middag 80 gram brok en een scheut bouillon.
Vlak voor het slapen 's avonds laat: 100 gram rijst, 100 gram kip en bouillon.
Ik heb zeer gemengde gevoelens over de brok maar... deze samenstelling werkt wel bij mijn hond. Ik ben de prednoral nu heel langzaam aan het afbouwen. Hij heeft 3 weken 40 mg gehad, nu staat hij op 30 mg om de dag. Leverwaarde Alt was in 3 weken teruggelopen van 390 naar 81. Pijnaanvallen stoppen meteen na het beginnen met prednoral. Ik zit er wel bovenop. Een pijnaanval betekent bloedprikken. Onder de 230 gaat ie op dieet; boven de
Hoop dat het zo iets duidelijker is.
Sorry... was nog niet klaar.
Onder 230 alleen dieet Boven de 230 dieet en prednoral. Alt-waarde mag 114 zijn. Op advies dietenarts houden we 2 x die 114 aan, afgerond 230 voordat prednoral wordt ingezet. Andere bloedwaardes zijn keurig binnen normaalwaarde.
Ik weet ook al dat na een pijnaanval de alt-waarde verhoogd is. Na een week is die of weer binnen de normaalwaarde dan wel nog licht verhoogd. Een maand geleden dus 390 en toen gekozen om opnieuw prednoral in te zetten. Twee jaar geleden heeft voor hetzelfde al ruim twee maanden prednoral gehad. Nu dus opnieuw een terugval. Na drie weken is het nu dus weer rustig: alt 81, geen pijnaanval en dit keer geen gewichtsverlies. Na het afbouwen van prednoral zet ik hem terug op Barf met kip, parelhoen, kalkoen en konijn en natuurlijk groentenmix, eitje, beetje yoghurt/hüttenkäse /kwark. Alles weer rauw.
Onder 230 alleen dieet Boven de 230 dieet en prednoral. Alt-waarde mag 114 zijn. Op advies dietenarts houden we 2 x die 114 aan, afgerond 230 voordat prednoral wordt ingezet. Andere bloedwaardes zijn keurig binnen normaalwaarde.
Ik weet ook al dat na een pijnaanval de alt-waarde verhoogd is. Na een week is die of weer binnen de normaalwaarde dan wel nog licht verhoogd. Een maand geleden dus 390 en toen gekozen om opnieuw prednoral in te zetten. Twee jaar geleden heeft voor hetzelfde al ruim twee maanden prednoral gehad. Nu dus opnieuw een terugval. Na drie weken is het nu dus weer rustig: alt 81, geen pijnaanval en dit keer geen gewichtsverlies. Na het afbouwen van prednoral zet ik hem terug op Barf met kip, parelhoen, kalkoen en konijn en natuurlijk groentenmix, eitje, beetje yoghurt/hüttenkäse /kwark. Alles weer rauw.
Ik gaf idd Trovet. Hij kreeg daarvan 160 gram per dag, meer kon ik hem niet geven omdat hij daar eigenlijk al te dik van werd.pike schreef: Armagnac heb ik vanochtend bij de da gewogen en na 2 weken is hij inmiddels een halve kilo kwijt. Van 13,1 naar 12,6. Hij stond op 600 gram en ik ga het nu verhogen naar 700. En er gaat wat meer vet bij (ter illustratie: van barf kreeg hij 400 gram).
Weet je, als de hond afvalt betekent dat dat hij zijn eigen spieren = eiwitten verbrandt. En wat wordt daarbij gevormd? Juist ja, ammoniak. Dan schiet je dus mooi je doel voorbij.
Als Chendo op brok heel erg honger heeft, kan je dat dan niet oplossen door meer brok te voeren? Ik weet zeker dat wanneer ik Armagnac de maximale aanbevolen dosering van RC of Trovet zou geven ik een gratenpakhuis overhield.
Armagnac drinkt niet meer dan anders en ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom hij dat wel zou doen want er zit nergens zout in, ik denk zelfs dat het leverdieet minder zouten bevat dan zijn normale barf-eten omdat er geen rood vlees meer bij zit. Meer drinken kan komen door de pred maar ook door de ziekte. Met Pike bijv. ging ik naar de dierenarts omdat hij meer was gaan drinken, ik dacht dat hij een nierprobleem had. Maar zijn nieren waren prima in orde, het kwam dus van de lever. En ik denk dat wanneer Armagnac meer zou gaan drinken er wel wat alarmbellen afgaan hier.
Ik zag trouwens dat in de leverbrok van RC ook choline zit. De stof die in Curcuma zit waardoor dat goed is voor de lever. Dus als je RC brok geeft geef je dubbel op? Maar ik dacht dat je Trovet gaf, weet het niet meer precies.
Nu krijgt hij 500 gram zelf gekookt en is wel iets afgevallen maar niet veel. Hij woog een paar weken geleden 13.3 kg, ik denk dat hij nu aan de 13 kg zit. Hij vind het lekker en heeft nu ook geen honger. Ik ga er wat meer zoete aardappel in doen, misschien dat dit iets doet voor de slappere ontlasting en dat hij daardoor ook op gewicht blijft. Ik ga het wel voor nu ophogen naar 600 gram.
Dat meer drinken komt idd door de prednison en de leverziekte.
Er is 1 ding wat ik nu niet kan plaatsen, hij poept sinds 2 dagen elke keer binnen, terwijl hij ruim voldoende uitgelaten wordt. Vanmiddag lag er weer een drol in de keuken toen ik thuiskwam. Gelukkig was dit wel een goed gevormde drol.
-
frodo quin
- 5-sterren

Hij krijgt wel veel vezelrijke voeding nu hé? Zou dat niet de reden van de vele en misschien ook dringende drollen kunnen zijn?
Jemig, van 160 gram? Hoeveel loopt hij dan op een dag en hoe actief beweegt hij daarbij?tt-tjes schreef:Ik gaf idd Trovet. Hij kreeg daarvan 160 gram per dag, meer kon ik hem niet geven omdat hij daar eigenlijk al te dik van werd.
[/quote]
Nu krijgt hij 500 gram zelf gekookt en is wel iets afgevallen maar niet veel. Hij woog een paar weken geleden 13.3 kg, ik denk dat hij nu aan de 13 kg zit. Hij vind het lekker en heeft nu ook geen honger. Ik ga er wat meer zoete aardappel in doen, misschien dat dit iets doet voor de slappere ontlasting en dat hij daardoor ook op gewicht blijft. Ik ga het wel voor nu ophogen naar 600 gram.
Dat meer drinken komt idd door de prednison en de leverziekte.
Er is 1 ding wat ik nu niet kan plaatsen, hij poept sinds 2 dagen elke keer binnen, terwijl hij ruim voldoende uitgelaten wordt. Vanmiddag lag er weer een drol in de keuken toen ik thuiskwam. Gelukkig was dit wel een goed gevormde drol.[/quote]
Tja dat is een lastige. Misschien omdat hij op meerdere momenten per dag eet hij ook op andere tijden moet ontlasten en het dan niet op kan houden tot je thuis bent ?