Gedroogde hondshaai
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Gedroogde hondshaai
Kun je niet ergens aan gedroogde zalmhuid komen?
Welke diersoorten krijgt hij?
Hertengewei een optie?
Welke diersoorten krijgt hij?
Hertengewei een optie?
- Border Bandit
- 5-sterren

Hertengewei is toch veel te hard voor de tanden?
Bij Bandit MOET het echt in stukjes gebeten worden...
Ik heb eens, via de dierenwinkel, gedroogde huid gekocht (ik weet niet meer van welke vis), maar dat was zo weg.
Ik vind het maar lastig.
Met elimineren gaat het niet zo lekker. Ik ben begonnen met lam (en gelijk de huisstofmijt aangepakt). Dat ging erg goed.
Na meer dan 6 weken heb ik geit toegevoegd. Dat ging ook een tijd goed, maar toen nam de jeuk toe. Terug op lam, maar de jeuk bleef.
Wéér de mijten aangepakt (en lam blijven geven), maar dat heeft ook weinig resultaat gehad.
Sinds 4 dagen ben ik hem eend gaan geven. Ik wil onderhand wat het aantal diersoorten een beetje uitbreiden, maar dit was ook even nood omdat ik zo snel niet aan lam kon komen.
Het kan goed dat de jeuk van een seizoensgebonden iets afkomt en niet door de geit of de eend.
Pff. erg lastig allemaal.
Bij Bandit MOET het echt in stukjes gebeten worden...
Ik heb eens, via de dierenwinkel, gedroogde huid gekocht (ik weet niet meer van welke vis), maar dat was zo weg.
Ik vind het maar lastig.
Met elimineren gaat het niet zo lekker. Ik ben begonnen met lam (en gelijk de huisstofmijt aangepakt). Dat ging erg goed.
Na meer dan 6 weken heb ik geit toegevoegd. Dat ging ook een tijd goed, maar toen nam de jeuk toe. Terug op lam, maar de jeuk bleef.
Wéér de mijten aangepakt (en lam blijven geven), maar dat heeft ook weinig resultaat gehad.
Sinds 4 dagen ben ik hem eend gaan geven. Ik wil onderhand wat het aantal diersoorten een beetje uitbreiden, maar dit was ook even nood omdat ik zo snel niet aan lam kon komen.
Het kan goed dat de jeuk van een seizoensgebonden iets afkomt en niet door de geit of de eend.
Als de jeuk niet afneemt nadat je een diersoort hebt geschrapt, dan mag je toch wel gaan denken aan andere factoren. Denk aan pollen in de lucht of zo.Border Bandit schreef:Hertengewei is toch veel te hard voor de tanden?
Bij Bandit MOET het echt in stukjes gebeten worden...![]()
Ik vind het maar lastig.![]()
Mijten moet je blijven aanpakken, dat is een liedje zonder eind. Dus stofzuigen tot je een ons weegt, poetsen, poetsen, poetsen en elke maand textiel insprayen met neemboom.
Krijgt hij nog steeds maar 1 diersoort? Dat is wel weinig ja. Maar je gaf die poeder erbij, toch? Dan heb je in feite geen haast. Volgens Vroom kan je een hond prima de rest van zijn leven 1 diersoort geven + die poeder. Ik zou daar niet voor kiezen maar ik weet dat ze het weleens adviseert als echt alles lijkt te mislukken in een eliminatie-dieët.
Hertengewei is wisselend. Hope speelt er mee en schraapt er eens wat af, dat gaat prima. Maar Nelson zou er zijn tanden op breken wat het ruikt naar eten dus moet het op. Die probeert er echt stukken af te bijten en dus heeft hij het moeten inleveren (stomme baas ben ik volgens hem).
Ik heb het opgegeven met snacken. Hij krijgt af en toe een stuk gedroogd spiervlees. En hij kan heerlijk lang doen met een hele appel. Ja, vier minuten is lang voor een lab
Verder heeft hij pech. Ik vind gezondheid en dus jeukvrij zijn belangrijker dan snacken. Maar ik heb ook niet de noodzaak om hem wat te geven ter afleiding. Om een keer flink te knagen krijgt hij zalmkop, of een keer een half geitenbokje van een dag oud.
- Border Bandit
- 5-sterren

Precies.
Omdat de jeuk blijft ondanks dat hij terug staat op zijn eerste diersoort die goed ging én de mijten zijn aangepakt, dan moet het iets van buiten zijn.
Om dan nu een andere diersoort toe te voegen heeft weinig nut omdat hij al jeuk heeft. Ik weet dan niet of de jeuk van de nieuwe diersoort komt of nogsteeds van iets van buiten.
Tja, zijn leven lang op 1 diersoort + poeder zal mijn voorkeur toch ook niet naar uitgaan.
Oh, ik bedenk me net: de nieuwe benedenbuurvrouw heeft een hond.
Hij zou van stress kunnen krabben.
....nee, dat kan niet, hij blijft krabben, ook al zijn we ergens anders. Bovendien gaat Bandit water drinken als hij stress heeft en niet krabben...
Pfoe, echt lastig.
Misschien wachten tot de jeuk afneemt en dan een andere diersoort toevoegen.
De jeuk moet wel komen van iets van buiten/seizoen.
Omdat de jeuk blijft ondanks dat hij terug staat op zijn eerste diersoort die goed ging én de mijten zijn aangepakt, dan moet het iets van buiten zijn.
Om dan nu een andere diersoort toe te voegen heeft weinig nut omdat hij al jeuk heeft. Ik weet dan niet of de jeuk van de nieuwe diersoort komt of nogsteeds van iets van buiten.
Tja, zijn leven lang op 1 diersoort + poeder zal mijn voorkeur toch ook niet naar uitgaan.
....nee, dat kan niet, hij blijft krabben, ook al zijn we ergens anders. Bovendien gaat Bandit water drinken als hij stress heeft en niet krabben...
Pfoe, echt lastig.
Ja, dat is moeilijk. Nelson geeft echt een hele typische reactie op voer, anders dan "gewone" jeuk.Border Bandit schreef:Precies.
Om dan nu een andere diersoort toe te voegen heeft weinig nut omdat hij al jeuk heeft. Ik weet dan niet of de jeuk van de nieuwe diersoort komt of nogsteeds van iets van buiten.![]()
![]()
Pfoe, echt lastig.
Vuurrode huid, vuurrode lippen (binnenkant) en warme oren. Dus dan is het makkelijker.
Ik zou ook even afwachten met iets nieuws. En dus ook met snacks
Hij heeft toch zeker geen vlooien? Heb je hem al gekamd?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat zijn dragende delen. En dragende delen moet je niet geven, ook niet als snack.
- Border Bandit
- 5-sterren

Wat fijn dat jullie zo met mij meedenken!!
Jammer dat er (voor alsnog) niks geschikts voor Bandit bij foot4pets bij zit.
Bandit heeft absoluut geen vlooien! (tenzij ze zich zo verstoppen dat ik ze niet kan vinden
)
Vanmiddag heb ik hem weer goed geborsteld. Er komt nauwelijks ondervacht vanaf.
Wel begon hij krabbewegingen te maken als ik zijn zij borstelde, dat deed hij nooit. Daar moet toch meer irritatie zitten dan.
Hopeloos. Het moet haast wel iets van buiten zijn...
Bandit heeft absoluut geen vlooien! (tenzij ze zich zo verstoppen dat ik ze niet kan vinden
Wel begon hij krabbewegingen te maken als ik zijn zij borstelde, dat deed hij nooit. Daar moet toch meer irritatie zitten dan.
Goed dat je dat blijft checken. Vroom waarschuwde mij daarvoor, dat wanneer honden vaak jeuk hebben, je niet moet vergeten dat het soms ook zoiets "simpels" kan zijn als vlooien.Border Bandit schreef:Wat fijn dat jullie zo met mij meedenken!!
Bandit heeft absoluut geen vlooien! (tenzij ze zich zo verstoppen dat ik ze niet kan vinden)
- Border Bandit
- 5-sterren

O ja, fijn dat je me er nog even aan herinnert! 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet aan vlooien gedacht zou hebben.
Ongeveer een maand geleden was ik ergens op bezoek en toen liep er opeens een versufte vlo op Bandit's kaak.
Eenmaal thuis, heb ik hem meteen advantix gegeven. (krijgt hij normaal nooit, maar vlooien vind ik wel zo vies!)
Maar zijn extra jeuk was al voor die vlo en veranderde na de advantix niet.
Ook heb ik nooit nog een vlo gezien. Ik vermoed dat hij die daar ergens in de omgeving opgelopen heeft.
Het had inderdaad gekunt dat vlooien de oorzaak van jeuk zijn.
Helaas niet voor Bandit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet aan vlooien gedacht zou hebben.
Ongeveer een maand geleden was ik ergens op bezoek en toen liep er opeens een versufte vlo op Bandit's kaak.
Eenmaal thuis, heb ik hem meteen advantix gegeven. (krijgt hij normaal nooit, maar vlooien vind ik wel zo vies!)
Ook heb ik nooit nog een vlo gezien. Ik vermoed dat hij die daar ergens in de omgeving opgelopen heeft.
Helaas niet voor Bandit.
Ik heb eerder een keer een hondshaaitje gekregen van een vriendin van me maar ik durfde het na een paar minuten toch niet aan en heb het toch weggelegd.
Het is echt goed hard en mijn amstaff had er goed te knagen aan.
Het komt trouwens denk ik bij Petsfish vandaan, daar koopt zij het namelijk altijd groot in.
Heb afgelopen weekend kamelenkophuid gekocht bij de dierenwinkel (Gunshies) hier, misschien is zoiets een optie? Welke diersoorten krijgt hij op dit moment?
Het is echt goed hard en mijn amstaff had er goed te knagen aan.
Het komt trouwens denk ik bij Petsfish vandaan, daar koopt zij het namelijk altijd groot in.
Heb afgelopen weekend kamelenkophuid gekocht bij de dierenwinkel (Gunshies) hier, misschien is zoiets een optie? Welke diersoorten krijgt hij op dit moment?
Nou, ik moest best lachen de laatste keer dat ik bij haar kwam. Toen vroeg ze of hij geen vlooien had en ik had echt niet gekekenBorder Bandit schreef:O ja, fijn dat je me er nog even aan herinnert!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet aan vlooien gedacht zou hebben.![]()
Helaas niet voor Bandit.
Je gaat met zo'n allergiehond meteen naar ingewikkelde dingen zoeken. Is het voer, mijten, pollen, ander kussen, wasmiddel? Terwijl je hond ook gewoon in de brandnetels kan hebben gestaan.
Lastig, met Bandit. Het is wel zo dat voor veel allergiehonden augustus en september slechte maanden zijn. Er zijn best veel pollen en ook veel oogstmijten.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb ze wel eens gegeven, ze zijn niet zo hard. Vond ik. Minder hard dan hertengewei iigHope schreef:Dat zijn dragende delen. En dragende delen moet je niet geven, ook niet als snack.
Misschien hele jonge lammeren? Die dragen minder gewicht en hun botten zullen ook nog wat minder dicht en hard zijn? wolfsblut verkoopt iha geen 'troep'
Maar goed, valt ook af dus (hier hebben de heren besloten 2 jaar geleden dat ze geen lam meer lustten in de KVV. Stonden daar op vakantie met mijn dure k9 Naturals gevriesdroogde lamskvv. Bakken werden gewoon ondersteboven gemikt, 'dit vreten wij niet' dus ik koop ze niet meer)
Maar stel ze zijn zacht genoeg, wat ik me afvraag, dan zijn ze toch nog steeds bewerkt? Verhit waarschijnlijk?Siberienne schreef:Ik heb ze wel eens gegeven, ze zijn niet zo hard. Vond ik. Minder hard dan hertengewei iig![]()
Misschien hele jonge lammeren? Die dragen minder gewicht en hun botten zullen ook nog wat minder dicht en hard zijn? wolfsblut verkoopt iha geen 'troep'
Maar goed, valt ook af dus (hier hebben de heren besloten 2 jaar geleden dat ze geen lam meer lustten in de KVV. Stonden daar op vakantie met mijn dure k9 Naturals gevriesdroogde lamskvv. Bakken werden gewoon ondersteboven gemikt, 'dit vreten wij niet' dus ik koop ze niet meer)
En via barfplaats leren we toch dat je geen dragende delen geeft en ook geen verhit bot.
Toch?