Whats new?Lizzy schreef:Groene eend!
Postbode met ballen - hoe zouden jullie honden reageren?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Postbode met ballen - hoe zouden jullie honden reageren?
Wij hebben hier ooit zo'n "gordijnenman" op bezoek gehad.
Hond van de buren (we waren toen nog aan het bouwen en hadden nog een gezamenlijke achtertuin) kruising hovawart x saarloze wolfshond (meer formaat hovawart) stond blaffend aan de poort. Wij waren binnen, staat de beste man ineens bij ons binnen. Wij zeiden.... jij bent ook niet bang. Hij zei, mwah je moet niet laten zien dat je er van onder de indruk bent en gewoon doorlopen... ik doe het hem niet na hoor.
Hond van de buren (we waren toen nog aan het bouwen en hadden nog een gezamenlijke achtertuin) kruising hovawart x saarloze wolfshond (meer formaat hovawart) stond blaffend aan de poort. Wij waren binnen, staat de beste man ineens bij ons binnen. Wij zeiden.... jij bent ook niet bang. Hij zei, mwah je moet niet laten zien dat je er van onder de indruk bent en gewoon doorlopen... ik doe het hem niet na hoor.
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Ga het hier niet uitproberen, maar vrees dat een onbekende een groot probleem heeft.
Ze zullen niet gelijk aanvallen, maar denk dat je geen stap meer verzet.
We hebben een hoog hek dat altijd op slot zit en waar in principe niemand ongevraagd door hoeft.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ze zullen niet gelijk aanvallen, maar denk dat je geen stap meer verzet.
We hebben een hoog hek dat altijd op slot zit en waar in principe niemand ongevraagd door hoeft.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Vind die postbode wel lef hebben!
Scott is dol op bezoek want aandacht!!
Tot dat er mensen kwamen voor mijn oude fiets... ik zeg bij de voordeur dat ze achterom kunnen komen omdat ik daar de fiets heb staan. Ik sta nog even mn schoenen aan te trekken als Scott helemaal uit zn dak gaat.... Ik was blij dat de schuifpui dicht zat anders had ie ze aangevlogen denk ik [emoji15]
Scott is dol op bezoek want aandacht!!
Tot dat er mensen kwamen voor mijn oude fiets... ik zeg bij de voordeur dat ze achterom kunnen komen omdat ik daar de fiets heb staan. Ik sta nog even mn schoenen aan te trekken als Scott helemaal uit zn dak gaat.... Ik was blij dat de schuifpui dicht zat anders had ie ze aangevlogen denk ik [emoji15]
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Als ik dat had gedaan, had de postbode alsnog een probleem gehad. Ik weet namelijk uit ervaring dat de honden mij wel verdedigen als ze denken dat ik in gevaar ben. Dus als ik tegen de postbode van leer was getrokken, was ie waarschijnlijk inderdaad zonder ballen weer weggereden.Lizzy schreef:Ik vind het op alle fronten ongelofelijk dom. Buiten dat hij goed in zijn flikker gebeten had kunnen worden (eigen schuld dik bobbeltje) moet je er toch ook niet aan denken dat een van je honden door het hek ontsnapt? Echt he, die kreeg van mij de volle laag.
-
Martine-Tom
Ik las de titel trouwens als "De postbode geeft mijn honden tennisballen om ze af te leiden en loopt dan de tuin in, zouden jullie honden daarin trappen?"

- Pauline
- 5-sterren

Gelukkig.... ik ben dus niet de enige "gek".....Martine-Tom schreef:Ik las de titel trouwens als "De postbode geeft mijn honden tennisballen om ze af te leiden en loopt dan de tuin in, zouden jullie honden daarin trappen?"![]()
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Martine-Tom schreef:Ik las de titel trouwens als "De postbode geeft mijn honden tennisballen om ze af te leiden en loopt dan de tuin in, zouden jullie honden daarin trappen?"![]()
Is dat die leuke jongen met de vlechtjes?Martine-Tom schreef:Tom zou vooral blaffen (blij, jeeeeej aandacht) en tussen mij en de postbode heen en weer rennen.
Mijn pakjespiet vraagt altijd naar Tom als ie aan de deur staat en Tom een keer niet mee gelopen is
Een optimistische postbode, dat moet ik toegeven. Maar echt pienter vind ik het niet!
-
Martine-Tom
Jaaaaaa die rasta-leukerdTanna schreef:Is dat die leuke jongen met de vlechtjes?
Weet jij of ie al bezet is?
-
lianneke
- 5-sterren

Klopt toch wel ja. Heb zitten goegelen en je bent ten alle tijden en overal verantwoordelijk voor je hond.Lil schreef:Ja zelfs als slot erop hangt zou je pineut kunnen zijn, maar alles open en alleen een bordje is niet voldoende. Je weer dat er post komt en dan moet je hond die bijt wel wegzetten zodat post kan komen. Ik heb ook wel eens gedacht zet een officiële groene brievenbus in voortuin, hoeven ze niet meer naar de deur toe. Die dingen zijn ook verplicht als de postbode meer dan x meter naar je deur moet afleggen. Ook een probleem opgelost. Maar ik heb gekozen voor een brievenbus naast de voordeur. Die erin dicht gemaakt! Als ooit de tussendeur open is (ja dat gebeurd nog wel eens met je handen vol en zo) dan moeten ze niet de vingers van de postbode afbijten of de post lezen.
Klinkt ook wel weer logisch.
Geen idee, ik weet alleen wel dat je achter in de rij kunt aansluiten, hij is erg populair hier in de buurt! Voor mij is ie ietsjes te jong denk ikMartine-Tom schreef:Jaaaaaa die rasta-leukerd![]()
![]()
Weet jij of ie al bezet is?
-
Lil
Ja risico aansprakelijk net zoals met die fietser discussie. Er zijn wel opties dat inbreker eigen schuld heeft en zo, maar dat is heel arbitrair. In ieder geval is de poort open dan ben je waarschijnlijk zelfs voor strafrecht schuld als hondlief bijt. Is dicht dn heb je waarschuwingen en zo dan heb je al meer gedaan.lianneke schreef:Klopt toch wel ja. Heb zitten goegelen en je bent ten alle tijden en overal verantwoordelijk voor je hond.
Klinkt ook wel weer logisch.
-
Lil
Ooooo maar met ballen hebben we groot probleem hier: hebben, hebben, hebben en nul zelfcontrole. Dat is getackeld en gebeten, want zo snel kan hij die ballen niet loslaten.Anne in Duitsland schreef:Toegegeven, dat effect had ik ook een klein beetje beoogd. Vandaar de lachende smiley voor het topic. Ik realiseerde me later pas dat het eigenlijk helemaal niet zo grappig is, wat er gebeurd is. Dat er best wel wat haken en ogen zitten aan zo'n situatie.